PDA

View Full Version : ouderwetse Cminor Blues demo (updated, nieuwe versie)



Axl Rose
4 mei 2005, 14:50
Hey, khad onlangs ergens een voorbeeld gevonden van Cminor Blues met een leuke drumachtergrond, dus ben ik daarmee aan de gang geweest en gitaar toegevoegd. De drumtrack heb ik gelaten zoals die was want ik houd wel van een beetje bombastische oude blues.


update 5 mei:
Kheb een nieuwe versie gemaakt met de tips van GuitarMaster en Azreal.

@Guitarmaster: de licks zijn een klein beetje veranderd want een aantal waren in de verkeerde toonsoort. De akkoorden qua volgorde (sommige qua geluid) zijn ook iets veranderd.

D'r zat bijvoorbeeld eerst in na Cmin7:

--------------------
---------------------
------2/3-----1-----
-----2/3------1-----
---------------------
---------------------
en is geworden na Cmin7:

---------------------
----/6----\4-----
----/7----\5--------
---------------------
----/8----\6-------------
---------------------

Zijn kleine dingetjes maar qua geluid en warmte scheelt het een hoop.

Dit stuk is trouwens bedoelt uiteindelijk als backingtrack. D'r zitten geen supersolo's in ofzo :wink:

Hier zijn ze, ik heb een normale en een gefilterde versie voor Azrael. Ik vind de gefilterde versie niet zo heel mooi omdat de warmte eruit is dus kheb liever dat jullie naar de niet-gefilterde versie kijke maar zie maar. De brom is er bij beide (bij mij dan) grotendeels uit. :)

www.brendmusic.com/session_2_demo.mp3

www.brendmusic.com/session_2_demo_filtered.mp3

Deze is de laatste die ik heb gemaakt met extra gitaar, please bij deze niet letten op de opname qualiteit:

www.brendmusic.com/session_3_demo.mp3


:cool:

Azrael
4 mei 2005, 15:02
Om eerlijk te zijn vind ik de zang niet leuk om naar te luisteren , de gitaar hoor ik amper en de drums klinken alsof ze van 6km verderop komen.
Hoe heb je dit allemaal opgenomen? Misschien een betere eindmix maken? Teveel reverb erop gegooid?

Axl Rose
4 mei 2005, 15:07
Om eerlijk te zijn vind ik de zang niet leuk om naar te luisteren , de gitaar hoor ik amper en de drums klinken alsof ze van 6km verderop komen.
Hoe heb je dit allemaal opgenomen? Misschien een betere eindmix maken? Teveel reverb erop gegooid?

momentje, was de verkeerde versie,


goeie versie staat er nu op (zonder vocs). De drums horen zo trouwens. Heb geprobeerd het zo ouderwets mogelijk te laten klinken. gitaar ligt nu beter in de mix. :) Volume van je speakers moet je even wat hoger zetten. :wink:

GuitarMaster
4 mei 2005, 15:32
Ik vind het erg eentonig klinken, die licks klinken ook niet echt lekker op dat akkoordenschema (je zou een andere toonladder kunnen proberen).

Waarom het ouderwets klinkt is me ook niet helemaal duidelijk :-?

Axl Rose
4 mei 2005, 15:38
Ik vind het erg eentonig klinken, die licks klinken ook niet echt lekker op dat akkoordenschema (je zou een andere toonladder kunnen proberen).

Waarom het ouderwets klinkt is me ook niet helemaal duidelijk :-?

hey, thnx for het luisteren! Ik kan misschien hier en daar idd wat veranderen aan de akkoorden ( de laatste twee akkoorden waren fout trouwens), thnx voor de tip. Over eentonig, tja met vocals wordt het al een stuk leuker natuurlijk. :)

de drums klonken trouwens al zo, toen ik ze vond, dus vandaar. De gitaaropname is gewoon met pc mic.

Azrael
4 mei 2005, 16:01
Nope sorry....ik vind de nieuwe opname nogsteeds niks. En er zit namelijk een vreselijk dikke brom in die door mijn subwoofer erg goed doorkomt.

Axl Rose
4 mei 2005, 17:23
Nope sorry....ik vind de nieuwe opname nogsteeds niks. En er zit namelijk een vreselijk dikke brom in die door mijn subwoofer erg goed doorkomt.

ok, thnx voor het luisteren in ieder geval :)

Azrael
4 mei 2005, 19:55
EQ die brom er anders even uit.....want hij is heel goed te horen.....

Axl Rose
5 mei 2005, 12:06
update 5 mei: done, zie eerste post :)



+ versie met extra gitaar:

www.brendmusic.com/session_3_demo.mp3

Ben benieuwd wat jullie ook van deze vinden.

Bouke
5 mei 2005, 20:35
Hey,

Ik vond de drums best wel cool. Lekker basic en rauw. De slag is ook erg oke. Je speelt lekker hoor!

Bouke

Axl Rose
5 mei 2005, 20:51
Hey,

Ik vond de drums best wel cool. Lekker basic en rauw. De slag is ook erg oke. Je speelt lekker hoor!

Bouke

hey, thnx for het luisteren! :)

Ravanelli
27 mei 2005, 17:31
Bij 1:06 zit een onwijs lekkere lick. Dat doet het hem........