PDA

View Full Version : SCORE!! Trace Elliot V8 coming in!



Phyrexian
4 mei 2005, 13:52
slet

Phyrexian
4 mei 2005, 13:53
Woehoew!

Phyrexian is happy!

Ik heb net een Trace Elliot V8 all tube amp gescoord op ebay.de!!!!!
Deze amps zijn super zeldzaam; zeker gezien ze niet meer gemaakt worden. Kheb er nooit ééntje gezien en dit is de eerste die'k te koop zag na een half jaar zoeken. Volgende week ga'k 'm ophalen in Duitsland... kijk tot dan toe even naar de foto's van de verkoper!

Bart


http://www.everlasting.be/bart/guitars/phyrexian_gear/v8_collage_smaller.jpg

Daniël_san
4 mei 2005, 15:29
Cool! Gefeli. Hoeveel watt is zo'n amp nou?

The Mule
4 mei 2005, 16:10
Iedereen is altijd razend enthousiast over (oudere) TE versterkers, maar deze ziet er ook nog eens echt briljant uit. Moet in het donker echt een indrukwekkend en dreigend gezicht zijn, met van die zacht gloeiende buizen. Ook heavy stuff (letterlijk en figuurlijk) lijkt me. Coole boel! 8-)

Phyrexian
4 mei 2005, 16:13
400 watt
8 KT88 eindbuizen!

Weegt redelijk wat, rond de 30kg of zoiets.

big_Les_Claypool_fan
4 mei 2005, 17:21
en voor hoeveel uiteindelijk? :razz:

Ritch
4 mei 2005, 17:24
Ziet er errug bruut uit zeg! Misschien wel de Powerball onder de basamps 8-)

koen_V
4 mei 2005, 17:53
Proficiat!

Ik kreeg onlangs ook een mail van piens in Deinze dat ze nieuw TE materiaal in stock hadden. Ze beweerden namelijk dat TE opnieuw opgestart was.
Iemand die hier meer over weet?

Equalizer
4 mei 2005, 18:00
Jazeker, ze zijn terug: http://www.trace-elliot.co.uk/

Anavrin
4 mei 2005, 20:21
beter... Maar eigenlijk ook wel weer jammer, want nu worden de 2 oude trace's die ik heb niet meer waard ("waarom zou ik zo'n oude kopen als ik een nieuwe kan krijgen", "omdat de oude serie beter was", "het is toch allebei van Trace Elliot"). ja, dat gaat dus niet werken hè.
En waarom maken ze geen 1x18" meer, waar ik al 2 jaar naar op zoek ben? :-(

AntY
5 mei 2005, 00:42
38 kg denk ik, dat weegt mijn VA400 :)

Phyrexian
9 mei 2005, 10:22
Ik haal'm vanavond op. Ben benieuwd!

BassAgent
9 mei 2005, 10:30
Wat heeft ie je gekost?

Phyrexian
9 mei 2005, 14:58
Wat denk je? :)

BassAgent
9 mei 2005, 17:33
Veel. :D

Phyrexian
10 mei 2005, 09:49
Okay.

Gisteren 6 uur gereden (heen en terug) om die amp op te halen. Ik kan al zeggen dat de V8 er splinternieuw uitziet. Echt geen krasje. Zaterdag kan'k er pas mee repeteren...

Phyrexian
10 mei 2005, 14:29
Na een lange rit naar Duitsland gisterenavond, thanks to Pascal, ben’k nu de trotse eigenaar van een Trace Elliot V8. Ik kon me natuurlijk niet houden en ben deze middag, tijdens de pauze, even over en weer gereden naar onze repetitieruimte.

Man man man. /me is very happy. Ksnap al die rave-talk over buizenamps voor basgitaar nu wel. Amai. Echt. Deze amp heeft duizend keer meer punch dan die Ampeg die’k had. Elke noot die je aanslaat, voelt aan alsof er iemand met een tentonhammer op je borst staat te meppen. Zalig gewoon :)

Het is echt een poepsimpele amp. Bas-Mid-Treble. Done. :) Enkel een tweede overdrive kanaal en een compressor. That is’t. En meer is blijkbaar niet nodig. Haha
Eerste kanaal is clean en kan lichtjes overstuurd worden. Het tweede kanaal is echt overdrive heaven!

De amp is voor de rest splinternieuw; hij ziet er echt ongebruikt uit. Voor
de rest kan’k enkel zeggen dat dit ding pokkehard gaat. Amp stond amper op 3 en gans tkot daverde. Hehehe

Ben benieuwd hoe hij met de rest van de band klinkt, maar tzal ook ni minder dan super zijn denk’k.

Phyrexian
11 mei 2005, 09:40
Na een lange rit naar Duitsland gisterenavond, thanks to Pascal, ben’k nu de trotse eigenaar van een Trace Elliot V8. Ik kon me natuurlijk niet houden en ben deze middag, tijdens de pauze, even over en weer gereden naar Leuven, naar onze repetitieruimte.

Man man man. /me is very happy. Ksnap al die rave-talk over buizenamps voor basgitaar nu wel. Amai. Echt. Deze amp heeft duizend keer meer punch dan die Ampeg die’k had. Elke noot die je aanslaat, voelt aan alsof er iemand met een tentonhammer op je borst staat te meppen. Zalig gewoon :)

Het is echt een poepsimpele amp. Bas-Mid-Treble. Done. :) Enkel een tweede overdrive kanaal en een compressor. That is’t. En meer is blijkbaar niet nodig. Haha Eerste kanaal is clean en kan lichtjes overstuurd worden. Het tweede kanaal is echt overdrive heaven!

De amp is voor de rest splinternieuw; hij ziet er echt ongebruikt uit. Voor
de rest kan’k enkel zeggen dat dit ding pokkehard gaat. Amp stond amper op 3 en gans tkot daverde. Hehehe

Ben benieuwd hoe hij met de rest van de band klinkt, maar tzal ook ni minder dan super zijn denk’k.

sjil
11 mei 2005, 11:38
maar voor hoeveel heb je hem nu gekocht?

Phyrexian
11 mei 2005, 11:45
1200

pol
11 mei 2005, 15:15
dat valt nog goed mee qua prijs

Phyrexian
12 mei 2005, 09:42
Okay. Gisterenavond een eerste jam sessie gedaan met deze amp. Samen met een gitarist en een drummer... ik kan al zeggen dat deze amp een beest is. Stond gans de avond amper op 2 en het was al loeihard. :)

Voorts kan'k zeggen dat'k mezelf nooit zo goed gehoord heb in de bandmix als voordien. Niet dat'k luider stond dan met m'n Ampeg maar deze Trace prikt gewoon beter door de gitaren en drums. I love it!

Chaney
15 mei 2005, 17:45
Wat een power moet dat ding hebben, ik wist niet eens dat TE ook een V8 had.

Volgens mij gaan je gitarist en drummer die V8 niet grappig vinden... :)

Phyrexian
17 mei 2005, 12:55
Wat een power moet dat ding hebben, ik wist niet eens dat TE ook een V8 had.

Volgens mij gaan je gitarist en drummer die V8 niet grappig vinden... :)

Toch toch... :)
Zaterdag avond hebben we een optreden gespeeld. Khad m'n V8 bij. Man wat een sound. Echt te vet. Ik moest niet zo luid staan om beter hoorbaar te zijn dan voordien. Mij hoor je dus niet klagen (en de drummer en gitarist dus ook niet ;).

Bart

Phyrexian
23 mei 2005, 13:02
Eindelijk wat foto's genomen...


http://www.everlasting.be/bart/guitars/phyrexian_gear/V8/IMG_2735_web.jpg
http://www.everlasting.be/bart/guitars/phyrexian_gear/V8/IMG_2732_web.jpg
http://www.everlasting.be/bart/guitars/phyrexian_gear/V8/IMG_2736_web.jpg