PDA

View Full Version : Wah herstellen en TB-maken



LordRiffenstein
4 mei 2005, 13:30
Test

LordRiffenstein
4 mei 2005, 13:31
Ik heb een oude Crybaby die het niet meer doet, althans, niet echt goed maar. Ik wil wel een reserve wah dus denk ik eraan om hem te herstellen en in 1 moeite TB te maken. Dit is mijn eerste pedaal-experiment zeg maar, solderen is geen probleem. Waar begin ik? :oops:

Daniël_san
4 mei 2005, 15:21
Je moet het schema en de layout hebben, dan ben je al een stuk verder dan nu......

Vervolgens kan je dus zien wat er stuk is an je wah, en dat dan fiksen.


Owjah, als je bij de zoekfunctie zoekt naar crybaby zie je wel sites staan waarop staat hoe je dus een crybaby TB moet maken.

aad
4 mei 2005, 20:55
Ik heb een oude Crybaby die het niet meer doet, althans, niet echt goed maar. Ik wil wel een reserve wah dus denk ik eraan om hem te herstellen en in 1 moeite TB te maken. Dit is mijn eerste pedaal-experiment zeg maar, solderen is geen probleem. Waar begin ik? :oops:

Je begint natuurlijk (maar dat wist je dus nog niet) met logisch(er) nadenken.
Sorry niet verkeerd bedoeld, maar ik hoop meerderen te bereiken die dit lezen. Als je een vraag stelt, probeer dan eerst zelf zoveel mogelijk informatie te verschaffen, dat schiet meer op. :wink:

Wat precies doet-ie niet goed meer. Kraakt-ie, ruist-ie, geeft-ie geen/wel/slecht/af en toe wel af en toe niet signaal door?

Dat soort dingen dus.

Meestal is het een kwestie van de potmeter, die doet al het werk en aangezien het eigenlijk de zwakste schakel is in een wah gaat die vaak kapot. Die kun je met een soldeerbout vervangen.
Moet je alleen nog de stand goed zetten voor de mooiste werking.
Goede potmeters? Ik gebruik Bourns in mijn wah. (geleidend plastic).

Dirk_Hendrik
4 mei 2005, 21:47
Aad! :o
Je bent terug! :)

Dirk_Hendrik
4 mei 2005, 22:05
invisible modus off....

prutPhP

aad
6 mei 2005, 00:07
Aad! :o
Je bent terug! :)

Idd :-D
Veel ge@#$% met m'n PC enzo. Nog steeds kl$te, traag en instabiel.
Ik weet niet meer wat er mis is. Hele systeem slecht?

Maar ja gitaarspelen is het belangrijkste. Vandaar dat ik wat minder aanwezig ben de laatste tijd.

Robbert
6 mei 2005, 01:02
Ik weet niet wat voor PC je hebt, maar als je nogal eens schuift met software doet een verse installatie wonderen!

bert k
6 mei 2005, 15:14
Zullen we een beetje on-topic blijven, pleazze? :)