PDA

View Full Version : Marshall 2554 Jubiliee combo; is 't wat?



Speeddemon
4 mei 2005, 12:38
test

Speeddemon
4 mei 2005, 12:39
ik weet dat de heads erg o.k. zijn, maar de combo versie, is die ook goed?

Voor minder dan 600 euro?

Josdevos
4 mei 2005, 12:52
Ik heb de grijs/zilveren versie gehad. 50 w met Vintage 30. Klonk erg lekker. Destijds omgeruild voor een 1960BX met Greenbacks + cash, maar al veel spijt van gehad.

Die goud/zwarte versie is excact dezelfde.

AART
4 mei 2005, 13:17
zeer lekkere scheur.

maar het is wel zo dat je ze ff open moet draaien.(dus een loadbox is geen overbodige luxe)

Josdevos
4 mei 2005, 13:46
zeer lekkere scheur.

maar het is wel zo dat je ze ff open moet draaien.(dus een loadbox is geen overbodige luxe)

Bullshit! Heeft lekker drive kanaal, bovendien hebben ze een half power switch ingebouwd die heel handig is. Zelfs op de 50w versies met 2x EL34, en daar gaat het hier over...

marc_o
4 mei 2005, 13:48
Superbakkie, heb 'm al eens getest en dom, dom, dom, laten staan. Uiteraard wassie daarna snel verkocht.

pol
4 mei 2005, 14:14
de meeste amps klinken beter op hoog volume, maar dit heeft geen hol te maken met de poweramp die harder moet werken, meestal zijn het gewoon de speakers die beter klinken op een hoger volume.

Josdevos
4 mei 2005, 14:35
de meeste amps klinken beter op hoog volume, maar dit heeft geen hol te maken met de poweramp die harder moet werken, meestal zijn het gewoon de speakers die beter klinken op een hoger volume.

Tuurlijk en zeker een V30...
Deze moet alleszinds niet onmenselijk luid om goed te klinken...

Josdevos
4 mei 2005, 14:38
Heeft ook met poweramp te maken hoor... maar speakers spelen ook mee...

AART
4 mei 2005, 15:04
de meeste amps klinken beter op hoog volume, maar dit heeft geen hol te maken met de poweramp die harder moet werken, meestal zijn het gewoon de speakers die beter klinken op een hoger volume.

daar heb je opzich gelijk in, maar mijn 5150 vind ik eerder lekker klinken dan de SL-X die ik voorhgeen had.

Kan natuurlijk ook liggen aan de 25 watt greenback nu en de 70 watt g12m70 toen....

Les Paul
4 mei 2005, 15:12
@Speeddemon

Ja, het is een absolute aanrader. Ik heb de zilveren versie en het moet wel heel raar lopen wil ik die ooit nog weg doen.

Ik gebruik hem meestal thuis als oefenversterker. Het geluid is op laag volume nog steeds heerlijk. Natuurlijk is opendraaien altijd leuk met een Marshall, dus als dat kan moet je het niet laten ;)

ropp
4 mei 2005, 15:13
Heb een maand geleden zo'n 2554 combo gekocht(de jubileumversie) van frankpaul1 en tis echt een topding.

Wilde nog een review schrijven... maar heb het nogal druk met tentamens en voorbereiden op het examen en ben nog op zoek naar geld voor nieuwe eindbuizen, daarna komt er een reviewtje :)

Het grootste nadeel is denk dat je met humbuckers nogal weinig clean hebt.

srv-man
4 mei 2005, 15:40
:-D Als ik het zo allemaal lees lijk ik wel gek dat ik hem wegdoe......maar ik heb genoeg aan mijn rackstuff!

Dus (SPAM): koop dat ding gewoon van me.

Gr, Theo

Fumi SG
4 mei 2005, 15:48
kost da?? :)

ToTaL FaKe
4 mei 2005, 15:56
kost da?? :)

kijk marktplaats maar :wink:

LordRiffenstein
4 mei 2005, 15:59
:-D Als ik het zo allemaal lees lijk ik wel gek dat ik hem wegdoe......maar ik heb genoeg aan mijn rackstuff!

Dus (SPAM): koop dat ding gewoon van me.

Gr, Theo

Ruilen in Bergen-Op-Zoom?

:razz:

Fumi SG
4 mei 2005, 16:39
ik zie niks op marktplaats hoor.... kheb ook nog ff gezocht op '2554' en op 'Silver Jubilee' maar beide keren niks gevonden :wink:

PeArLjAm
4 mei 2005, 19:40
:-D Als ik het zo allemaal lees lijk ik wel gek dat ik hem wegdoe......maar ik heb genoeg aan mijn rackstuff!

Dus (SPAM): koop dat ding gewoon van me.

Gr, Theo

500? :D

Speeddemon
4 mei 2005, 22:27
:-D Als ik het zo allemaal lees lijk ik wel gek dat ik hem wegdoe......maar ik heb genoeg aan mijn rackstuff!

Dus (SPAM): koop dat ding gewoon van me.

Gr, Theo
was jij in onderhandeling met Eric Beekman?
Mijn (ex-)gitaarleerling is hij.

Hoe is 't clean eigenlijk van die bak?

Speeddemon
4 mei 2005, 22:33
bump

srv-man
4 mei 2005, 22:39
ik zie niks op marktplaats hoor.... kheb ook nog ff gezocht op '2554' en op 'Silver Jubilee' maar beide keren niks gevonden :wink:

:roll: Lord, have mercy....staat gewoon op gitaarmarkt :wink:

Fumi SG
4 mei 2005, 22:49
ik keek op marktplaats... :-?

ToTaL FaKe
4 mei 2005, 22:51
ik keek op marktplaats... :-?

hij stond er wel :wink:

waarschijnlijk had die dude geen zin om 6 euro te betalen, en hebben ze zijn advertentie verwijderd :-D

srv-man
4 mei 2005, 22:51
:-D Als ik het zo allemaal lees lijk ik wel gek dat ik hem wegdoe......maar ik heb genoeg aan mijn rackstuff!

Dus (SPAM): koop dat ding gewoon van me.

Gr, Theo
was jij in onderhandeling met Eric Beekman?
Mijn (ex-)gitaarleerling is hij.

Hoe is 't clean eigenlijk van die bak?

:P En zo is het cirkeltje weer rond, dus jij bent de gitaarleraar over wie Eric het had. Maandagavond komt hij langs bij me.
Clean is ok (voor een Marshall kun je wel zeggen erg goed), vooral als ik hem op mijn BagEnd aansluit.
Niemand neemt mij natuurlijk serieus :razz: , maar eigenlijk is dit gewoon een vette aanrader:
- de toonregeling werkt! (kom daar bij een Marshall maar eens om)
- totaal geen ruis, zelfs bij volle gain
- vette klassieke Marshall sound, met toch wel behoorlijk veel gain.
- compact en niet te zwaar.

Voor het mooi moet je hem naar mijn smaak wel op een gesloten kast aansluiten, ik vind zo'n open combo toch altijd een beetje "boxy" klinken, maar dit is wel persoonlijk.

Gr, Theo

srv-man
4 mei 2005, 22:53
ik keek op marktplaats... :-?

hij stond er wel :wink:

waarschijnlijk had die dude geen zin om 6 euro te betalen, en hebben ze zijn advertentie verwijderd :-D

Ik had hem niet op marktplaats gezet.

srv-man
4 mei 2005, 22:53
:-D Als ik het zo allemaal lees lijk ik wel gek dat ik hem wegdoe......maar ik heb genoeg aan mijn rackstuff!

Dus (SPAM): koop dat ding gewoon van me.

Gr, Theo

Ruilen in Bergen-Op-Zoom?

:razz:

Als je wat leuks hebt...... :wink:

ToTaL FaKe
4 mei 2005, 22:55
ik keek op marktplaats... :-?

hij stond er wel :wink:

waarschijnlijk had die dude geen zin om 6 euro te betalen, en hebben ze zijn advertentie verwijderd :-D

Ik had hem niet op marktplaats gezet.

hmm volgens mij had ik hem wel gezien, ach dan zal het wel op gitaarmarkt geweest zijn. :-D

in ieder geval: sucses met je verkoop :wink:

Fumi SG
4 mei 2005, 22:56
ik keek op marktplaats... :-?

hij stond er wel :wink:

waarschijnlijk had die dude geen zin om 6 euro te betalen, en hebben ze zijn advertentie verwijderd :-D

Ik had hem niet op marktplaats gezet.

BUSTED!! :razz:

srv-man
4 mei 2005, 23:02
ik keek op marktplaats... :-?

hij stond er wel :wink:

waarschijnlijk had die dude geen zin om 6 euro te betalen, en hebben ze zijn advertentie verwijderd :-D

Ik had hem niet op marktplaats gezet.

BUSTED!! :razz:

Kom op zeg!

Fumi SG
4 mei 2005, 23:18
:???: .... is nou echt alles wat ik zeg verkeerd?? :-?

Speeddemon
4 mei 2005, 23:23
Hoe is 't clean eigenlijk van die bak?

:P En zo is het cirkeltje weer rond, dus jij bent de gitaarleraar over wie Eric het had. Maandagavond komt hij langs bij me.
Clean is ok (voor een Marshall kun je wel zeggen erg goed), vooral als ik hem op mijn BagEnd aansluit.
Niemand neemt mij natuurlijk serieus :razz: , maar eigenlijk is dit gewoon een vette aanrader:
- de toonregeling werkt! (kom daar bij een Marshall maar eens om)
- totaal geen ruis, zelfs bij volle gain
- vette klassieke Marshall sound, met toch wel behoorlijk veel gain.
- compact en niet te zwaar.

Voor het mooi moet je hem naar mijn smaak wel op een gesloten kast aansluiten, ik vind zo'n open combo toch altijd een beetje "boxy" klinken, maar dit is wel persoonlijk.

Gr, Theo
hey Theo, heeft ie meer gain dan de typische Slash sound? Zit ie qua gain richting de JCM2000's? (900 en 800 hebben te weinig gain naar mijn mening, al is de 800 super met een goeie boost ervoor (en een powersoak erachter).

srv-man
4 mei 2005, 23:23
Nee hoor, het kwam er rotter uit dan ik bedoelde, in het echt ben ik best aardig.... :wink: :razz:

Gr, Theo

Speeddemon
4 mei 2005, 23:38
bump

ChrisMW
5 mei 2005, 00:19
Hoe is 't clean eigenlijk van die bak?

:P En zo is het cirkeltje weer rond, dus jij bent de gitaarleraar over wie Eric het had. Maandagavond komt hij langs bij me.
Clean is ok (voor een Marshall kun je wel zeggen erg goed), vooral als ik hem op mijn BagEnd aansluit.
Niemand neemt mij natuurlijk serieus :razz: , maar eigenlijk is dit gewoon een vette aanrader:
- de toonregeling werkt! (kom daar bij een Marshall maar eens om)
- totaal geen ruis, zelfs bij volle gain
- vette klassieke Marshall sound, met toch wel behoorlijk veel gain.
- compact en niet te zwaar.

Voor het mooi moet je hem naar mijn smaak wel op een gesloten kast aansluiten, ik vind zo'n open combo toch altijd een beetje "boxy" klinken, maar dit is wel persoonlijk.

Gr, Theo
hey Theo, heeft ie meer gain dan de typische Slash sound? Zit ie qua gain richting de JCM2000's? (900 en 800 hebben te weinig gain naar mijn mening, al is de 800 super met een goeie boost ervoor (en een powersoak erachter).

Meer gain dan alle andere JCM800s. De 100 Watter heeft 'n wat betere uitgangstrafo maar beide zijn behoorlijk populair merk ik hier in m'n shopje. Even 'n beetje instellen is wel nodig omdat de eerste volume/gain-regelaar zowel op clean als od invloed heeft.
En... inderdaad 'n zeer effectieve toonregeling! De "standaard" Marshall toonregeling werkt pas echt lekker in 'n ouwe plexi of 'n latere Marshall met 'n plexi-uitgangstrafo-vervanger.

srv-man
5 mei 2005, 09:50
Plenty gain en niet alleen de typische Slash sound, maar het is natuurlijk geen Diezel Herbert. Met mijn CAE3+ kan hij goed meekomen.

Op HRI staat ook een aardige thread, is de moeite waard om eens te leze.
http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=12928&postdays=0&postorder=asc&highlight=silver+jubilee&start=0

En dan refereer ik ook nog aan een paar clips van John Ziegler, volledig opgenomen met een Silver Jubilee (2555 weliswaar) direct in een Palmer.
http://www.johnzguitar.com/POLED.mp3
http://www.johnzguitar.com/GILLS.MP3

Gr, Theo