PDA

View Full Version : Help mij geld uitgeven.



Bins
14 augustus 2002, 11:30
Als ik mijn tentamens overleef..heb ik +/- 100 euro uit te geven aan mijn gitaar. De maand daarna weer en de maand daarna weer. (zei hij erg hoopvol) Er zijn een aantal dingen die ik graag wil, maar ik heb geen idee wat nu het "belangrijkste" is. Ik zou graag horen wat jullie ervan vinden.

-Afstellen/schoonmaken/intoneren+ nieuwe tuners + nieuwe pickup switch (kan wel voor 100 toch?)

-Nieuw brug element, duncan nogwattes (zal wel iets duurder worden, en wat kost inbouwen?)

-OD/Dist pedaal (wil ik liefst 2e hands, dus dan 50 eur ofzo)

-Wah wah pedaal (zie od/dist)

-Iets anders??

Ik kan het wel bij de Rock Palace gaan vragen, maar die man gaat altijd zo zuchten van mij :smile:
Thx.

Lacrymosa
14 augustus 2002, 11:52
Ik denk dat het afstellen redelijk belangrijk is, en dan de nieuwe pick ups
dan distortion en dan wah, maar de pups en distorion kan je ook omdraaien

En gewoon schijt hebben aan de rock palace (die kale heet trouwens sander)

CheerS!!

Bins
14 augustus 2002, 11:56
Die kale is altijd wel chill, die hippie daarentegen....

Dude
14 augustus 2002, 11:57
rock palace ??

anyway, ga voor het afstellen man, een goed spelende gitaar is me een hoop geld waar, en pickups, die kan je zelf inbouwen toch ? soldeerboutje enzo, is niet moeilijk..

Anders Destium
14 augustus 2002, 12:12
Ik ken eigenlijk alleen Rory uit de band waarin hij speelt: Anomaly...
Als jullie ze niet kennen, progressief en (steil achterover slaand) Technisch, stuk voor stuk top-muzikanten, veel mensen kunnen dit echter uit jaloezie niet hebben!
Ik kom er eigenlijk alleen als ik iets specifieks wil, het is toch al snel een uurtje reizen voor mij en ze hebben een slechte gewoonte met meel beantwoorden...

Lacrymosa
14 augustus 2002, 12:17
eigenlijk is et een kote winkel, want ze zijn er alleen maar relaxed als je ze een beetje kent, anders lopen ze de hele tijd achter je reet aan: kan ik je ergens mee helpen???

CheerS!!

Anders Destium
14 augustus 2002, 12:20
Weet je wat ik zou doen (om terug te komen op het onderwerp :smile: )...
Je hebt nog helemaal geen pedalen (of wel), dat is altijd een redelijke investering (dus 2 tweedehandsjes)
Ik weet niet of het de moeite waard is flink te investeren in je gitaar (no offense of dat soort dingen), maar als je even doorspaart kun je een mooie tweedehands kopen die goed is afgesteld en beter klinkt, en dan heb je TWEE gitaren :grin: En dan kan je rustig het een en ander aan je oude veranderen zonder bang te zijn dat je niet meer kunt spelen...
Een gitaar afstellen is (schade en schande ;D ) vooral een kwestie van één ding op zijn tijd en kijken hoe dat uitpakt, omdat het anders bijna onmogelijk is om hem weer terug te krijgen in zjin oude stand (zei hij knowingly)

Anders Destium
14 augustus 2002, 12:24
Toen ik er laatst was en precies wist wat ik wilde vond de verkoper het volgens mij helemaal niet zo erg, die had het makkelijk
Ik probeerde een (mijn nu nieuwe) gitaar uit, en daarna begon ik met opsommen van wat andere dingetjes die ik nog moest hebben...
Ik denk dat ze er bij de meeste gitarenzaken heel erg aan gewend zijn dat de meeste mensen alleen de halve winkel uitproberen en dan niets kopen :grin:

Bins
14 augustus 2002, 15:07
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb net besloten om die double whammy (zie ander topic) te gaan kapen bij rock palace. Dan laat ik hem over 2 weken afstellen/intoneren, en dan isset wel ff mooi geweest.

Lacrymosa
14 augustus 2002, 15:24
Goed plan

CheerS!!