PDA

View Full Version : peavey 5150 footswitch



coal
4 mei 2005, 00:11
Wie weet watvoor footswitch er te bestellen is bij een 5150? ik heb al op de site van peavey gekeken en ze bieden er verschillende aan maar welke is de goede? dit omdat de peavey zowel clean, crunch als lead en reverb heeft... Daarnaast las ik iets op dit forum over de speaker output van het combo en dat het vermogen dan naar 30 watt gaat... Ik heb alleen de versterker en wil deze graag aansluiten op een 4x12" marshall... Graag uw reactie!

AART
4 mei 2005, 11:57
neem GEEN 4x12 van marshall.
Dat klinkt niet lekker.
Neem een 5150 kast dan, die marshall kasten hebben veel mids en de 5150 ook.

verder, sinds wanneer heeft de 5150 reverb?

Dick Wolkendeck
4 mei 2005, 13:39
neem GEEN 4x12 van marshall.
Dat klinkt niet lekker.
Neem een 5150 kast dan, die marshall kasten hebben veel mids en de 5150 ook.


+1 !! Marshall kasten klinken slecht met een 5150. De originele kast dus. Over de footswitch: volgens mij kan je alleen schakelen tussen clean/crunchkanaal en het lead kanaal. Dus met een footswitch kan je niet schakelen tussen clean en crunch. Heeft te maken met het feit dat ze dezelfde mastervolumeknop hebben, van clean naar crunch zou je van hard naar VEELTELOEIHARDGODDOMME schakelen :lol: Ik gebruik het kanaal als cleankanaal, master op 7 of 8. Als ik dan het drukknopje van crunch in zou drukken... hahahaha (ROCK!! ROCK!!! RRRROOOOCCCKK!!!!)


verder, sinds wanneer heeft de 5150 reverb?

Je hebt op de footswitch dus een kanaal schakelaar, en een schakelaar voor de effectsloop. Ik neem aan dat dit bedoeld wordt.

mzzzl...

AART
4 mei 2005, 13:43
Over de footswitch: volgens mij kan je alleen schakelen tussen clean/crunchkanaal en het lead kanaal. Dus met een footswitch kan je niet schakelen tussen clean en crunch. Heeft te maken met het feit dat ze dezelfde mastervolumeknop hebben, van clean naar crunch zou je van hard naar VEELTELOEIHARDGODDOMME schakelen :lol: Ik gebruik het kanaal als cleankanaal, master op 7 of 8. Als ik dan het drukknopje van crunch in zou drukken... hahahaha (ROCK!! ROCK!!! RRRROOOOCCCKK!!!!)


mzzzl...

Mijn 5150 mark II heeft wel een crunch functie op de footswitch...

marc_o
4 mei 2005, 13:52
neem GEEN 4x12 van marshall.
Dat klinkt niet lekker.
Neem een 5150 kast dan, die marshall kasten hebben veel mids en de 5150 ook.

verder, sinds wanneer heeft de 5150 reverb?


Combo heeft reverb....wellicht heeft hij die tot top omgebouwde 60 Watt combo gekocht?

AART
4 mei 2005, 13:59
neem GEEN 4x12 van marshall.
Dat klinkt niet lekker.
Neem een 5150 kast dan, die marshall kasten hebben veel mids en de 5150 ook.

verder, sinds wanneer heeft de 5150 reverb?


Combo heeft reverb....

vet, wist ik helemaal niet :)

coal
4 mei 2005, 14:53
Ik heb idd een tot top omgebouwde combo gekocht :-D Moest snel een amp hebben en kon em kopen voor een goede prijs. Watvoor verschil zit er tussen de footswitches van de top en het combo?

En is er GEEN ENKELE marshall die goed klinkt met dit type versterker? Ik heb n jcm800 lead buikkast...

coal
4 mei 2005, 14:54
Ik heb idd een tot top omgebouwde combo gekocht :-D Moest snel een amp hebben en kon em kopen voor een goede prijs. Watvoor verschil zit er tussen de footswitches van de top en het combo?

En is er GEEN ENKELE marshall die goed klinkt met dit type versterker? Ik heb n jcm800 lead buikkast...

AART
4 mei 2005, 15:02
als er g12t75's in zitten klinkt het kut.

als het er een is met de oude g12t65's(dacht ik) klinkt het beter maar dat is nog steeds niet ideaal.

Josdevos
4 mei 2005, 15:14
Ik heb idd een tot top omgebouwde combo gekocht :-D Moest snel een amp hebben en kon em kopen voor een goede prijs. Watvoor verschil zit er tussen de footswitches van de top en het combo?

En is er GEEN ENKELE marshall die goed klinkt met dit type versterker? Ik heb n jcm800 lead buikkast...

5150 is een zeer goeie combi met T75s!
Zelf uitproberen is de boodschap!

AART
4 mei 2005, 15:41
Ik heb idd een tot top omgebouwde combo gekocht :-D Moest snel een amp hebben en kon em kopen voor een goede prijs. Watvoor verschil zit er tussen de footswitches van de top en het combo?

En is er GEEN ENKELE marshall die goed klinkt met dit type versterker? Ik heb n jcm800 lead buikkast...

5150 is een zeer goeie combi met T75s!
Zelf uitproberen is de boodschap!

ik heb het zelf aan den lijve ondervonden dat het RUK is.
serieus, hij word schel en erg veel mids.(Te veel).
was met 1960A.

Negative K3 fan
4 mei 2005, 15:44
machine head gebruikt die 5150s wel met marshall vintage kasten (met v30s dus).

coal
4 mei 2005, 16:01
Ok, naja helaas heb ik die jcm800 nu eenmaal, moet dus maar eerst proberen een goed geluid eruit te krijgen :o

Even nog over die footswitch, wat hoort er origineel op die switch te zitten voor het combo? De verkoper had em helaas niet meer... :(

Josdevos
4 mei 2005, 16:06
Ik heb idd een tot top omgebouwde combo gekocht :-D Moest snel een amp hebben en kon em kopen voor een goede prijs. Watvoor verschil zit er tussen de footswitches van de top en het combo?

En is er GEEN ENKELE marshall die goed klinkt met dit type versterker? Ik heb n jcm800 lead buikkast...

5150 is een zeer goeie combi met T75s!
Zelf uitproberen is de boodschap!

ik heb het zelf aan den lijve ondervonden dat het RUK is.
serieus, hij word schel en erg veel mids.(Te veel).
was met 1960A.

Teveel mids en té schel? Oei wat dan met een V30? T75 is redelijk scooped...

Josdevos
4 mei 2005, 16:08
die JCM800 kast is echt niet verkeerd hoor, proberen maar!

marc_o
4 mei 2005, 16:58
Ik heb idd een tot top omgebouwde combo gekocht :-D Moest snel een amp hebben en kon em kopen voor een goede prijs. Watvoor verschil zit er tussen de footswitches van de top en het combo?

En is er GEEN ENKELE marshall die goed klinkt met dit type versterker? Ik heb n jcm800 lead buikkast...


Wat heb je er nog voor betaald eigenlijk? Ik zag 'm van de week ergens staan.

Er is niet echt een verschil in footswitch, want daar gaat dit topic over. Je hebt 2 knoppen, de ene is kiezen tussen kanaal 1 en 2 en de andere tussen reverb aan en uit.
Je hebt hier echt een erg goede versterker aan, heb zelf de combo gehad. Je had ook de speaker erbij kunnen kopen, want die bood hij ook aan en dat is een goede match. Je moet de reacties hierboven niet AL te serieus nemen, zal allemaal wel meevallen hoe "kut"het allemaal klinkt. Belamngrijker is dat jij de resonanceknop goed leert te gebruiken die op je versterker zit . Heb op een hoop boxen mooie resultaten behaald, zowel marshall als boogie. Probeer het uit. Het is uiteindelijk maar wat je mooi vindt.

Anders Destium
4 mei 2005, 23:23
Mijn footswitch heeft (net als wat Marc zegt) een kanaal 1/2 en een reverb aan/uit. Nu is de reverb ronduit kut dus die staat altijd uit :D

coal
4 mei 2005, 23:43
Thanx lui, daar heb ik wat aan! Ok dus ik kan gewoon de standaard channel, reverb footswitch bij peavey bestellen? Ja die cab had ik erbij kunnen kopen, maar dan had ik er drie gehad :-D Klonk idd best goed!

coal
4 mei 2005, 23:44
Thanx lui, daar heb ik wat aan! Ok dus ik kan gewoon de standaard channel, reverb footswitch bij peavey bestellen? Ja die cab had ik erbij kunnen kopen, maar dan had ik er drie gehad :-D Klonk idd best goed!

SymphonY-X
5 mei 2005, 11:57
of neem een combi van 2xv30 en 2xG12T75 in een x formatie, klinkt naar mijn idee super met m'n 5150 combo :D

AART
5 mei 2005, 12:24
of neem een combi van 2xv30 en 2xG12T75 in een x formatie, klinkt naar mijn idee super met m'n 5150 combo :D

ik ga binnenkort aan de eminence waarschijnlijk :D