PDA

View Full Version : Boss DS-2 Turbo Distortion



Dude
14 augustus 2002, 10:43
ik heb er een gekocht. Het geluid is ZOOOO cool, past helemaal in mijn straatje, eindelijk gevonden wat ik wilde.

Wie heeft er een en wat speel je ermee...

Bins
14 augustus 2002, 11:03
Zou je het geluid misschien een beetje kunnen beschrijven? Ik ben op zoek naar een dist/od.
Thx.

Dude
14 augustus 2002, 12:05
tja, volgens harmony central is het HET grunge pedaal, als ik er zo over denk... tja,. mischien wel. Maar het is gewoon een lekker pedaal voor goede "Controleerbare" disortion,
Lekker strak geluid, niet echt noisy ofzo, mijn rat is rommeliger.
Ik ben er super tevreden over, ik merk wel dat die over mijn marshall met greenbacks lekkerder kloinkt dan over mijn peavey classic vt..

wat wil je nog meer weten....

Braindead
28 oktober 2002, 22:19
Ik ken dat pedaaltje ook wel. Heb er jaren mee gespeelt. Vooral die turbo(stand II) vond ik heel vet. Dan kreeg je echt dat het geluid in een keer tot leven kwam. Ook overtones kwamen dan lekker uit de verf.
Probeer hem eens uit zou ik zeggen.

Bins
28 oktober 2002, 22:39
Ik heb er ook mee zitten klooien bij feedback van de week, ik vond em niet kicken, niet "vet" genoeg. De andere gitarist uit onze band (die was er ook bij) vond em daarentegen helemaal geweldig. Op ieder doosje past een dekseltje, zullen we maar zeggen.

Fluffy
29 oktober 2002, 00:44
ik heb er ook een :smile: Ik gebruik dit pedaal meestal voor nirvana, of punk

Mijn MT-2 gebruik ik dan weer weer voor het 'hardere' :razz: werk

Groot nadeel van de DS-1 + 2 is dat hij op de meeste versterkers verschrikkelijk ^$%$& klinkt, Maar je hebt geluk i'am you met die versterker krijg je het beste geluid uit het pedaaltje.

Droffie
29 oktober 2002, 13:44
Op 2002-08-14 12:05, schreef iamyou:
tja, volgens harmony central is het HET grunge pedaal, als ik er zo over denk... tja,. mischien wel. Maar het is gewoon een lekker pedaal voor goede "Controleerbare" disortion,
Lekker strak geluid, niet echt noisy ofzo, mijn rat is rommeliger.
Ik ben er super tevreden over, ik merk wel dat die over mijn marshall met greenbacks lekkerder kloinkt dan over mijn peavey classic vt..

wat wil je nog meer weten....

Op wat voor een Marshall speel je?
En gebruik je die pedaal op een overstuurd kanaal?

Braindead
29 oktober 2002, 16:21
quote>
ik heb er ook een Ik gebruik dit pedaal meestal voor nirvana, of punk

Mijn MT-2 gebruik ik dan weer weer voor het 'hardere' werk

Groot nadeel van de DS-1 + 2 is dat hij op de meeste versterkers verschrikkelijk ^$%$& klinkt, Maar je hebt geluk i'am you met die versterker krijg je het beste geluid uit het pedaaltje.

Das toch wel weer vreemd, ik vind dus de DS1 een behoorlijk matige distortion geven als je hem voor een klein combootje zet. De DS2 vind ik dan , op turbo stand, veel voller.
Toch wordt die DS 1 door veel mensen gebruikt zoals Vai en Satriani. Ik geloof echter dat ze hem alleen als booster gebruiken om een wat krachtiger signaal de amp in te sturen. Volgens mij is het meestal toch een gooi richting buizen oversturing met pedaaltjes, tenzij er buizen in zitten natuurlijk.
Maargoed, wat kost zo'n ds 2 nou helemaal, en dan is het wel een leuk pedaaltje en handig om bij je te hebben.

Negative K3 fan
29 oktober 2002, 18:45
Ik ben niet zon fan van boss pedaaltjes en helemaal niet van de ds-1/ds-2, die klinken ONGELOOFELIJK dun en ze zijn absoluut niet veelzijdig, en ze zijn ook nog eens veel te standaard.

BLOK182
29 oktober 2002, 19:06
Volgens mij gaan boss pedaaltjes heel goed samen met een JCM800, ik zet er namelijk vaak een boss turbo-overdrive voor, en dat klinkt erg lekker.

Ic3gl0vE
29 oktober 2002, 19:21
Die man van nirvana (ik zal z'n naam maar niet noemen :smile:) gebruikte 'm

een vriend van mij heeft 'm ook maar icm een H&K Metroverb klinkt het best wel bagger

op een basversterker klinkt het wel leuk :smile:

Fenisi
29 oktober 2002, 21:54
ik heb een os-2 die ruled!!

FragDaddy
29 oktober 2002, 22:49
ik gebruik de Boss SD-1 (super overdrive)
en die is in 1 woord SUPER.

het is niet verwonderlijk dat dat pedaaltje al eeuwen gebruikt wordt om marshalls te 'boosten' zodat het gain-monsters worden..

(ik heb een JCM800, die heeft standaard een hele mooie crunch. maar veel (metal) distortion heeft ie niet.. met de SD-1 wel!)








Volgens mij gaan boss pedaaltjes heel goed samen met een JCM800, ik zet er namelijk vaak een boss turbo-overdrive voor, en dat klinkt erg lekker.


OW YEA ! ROCK ON !




ik vond em niet kicken, niet "vet" genoeg.


hou op zeg! die JCM800 is zo vet dat de olie ervanaf druipt (kijk maar naar de britney clip met die marshalls :razz: ) hij is zo vet dat ik soms denk dat ik een basgitaar heb. dus een pedaaltje dat het geluid wat 'dunner' maakt en een hoop gain toevoegd is welkom om een 'standaard' distortion-geluid te creeren.

ik ben er echt tevreden mee, voordat ik met overdrive pedalen werkte bleef ik met een JCM800 toch een beetje beperkt tot 1 geluid. denk Guns n' Roses achtige crunch. erg warm, erg mooi, maar voor metal niet echt geschikt.

nou speel ik eigenlijk niet veel met zware distortion, maar het is toch leuk dat het kan.

ik speel meer guns n' roses, acdc, ozzy etc. daarvoor heb je genoeg aan een kale marshall.






ze zijn ook nog eens veel te standaard.

dat hoor je met alles.. waarom denk je dat boss pedalen standaard zijn en door iedereen gebruikt worden.. niet omdat iedereen zo zo extreem kut vindt hoor :razz:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-29 22:58 ]</font>

Marshallover
30 oktober 2002, 08:03
Op 2002-10-29 22:49, schreef FragDaddy:
ik gebruik de Boss SD-1 (super overdrive)
en die is in 1 woord SUPER.

het is niet verwonderlijk dat dat pedaaltje al eeuwen gebruikt wordt om marshalls te 'boosten' zodat het gain-monsters worden..

(ik heb een JCM800, die heeft standaard een hele mooie crunch. maar veel (metal) distortion heeft ie niet.. met de SD-1 wel!)








Volgens mij gaan boss pedaaltjes heel goed samen met een JCM800, ik zet er namelijk vaak een boss turbo-overdrive voor, en dat klinkt erg lekker.


OW YEA ! ROCK ON !




ik vond em niet kicken, niet "vet" genoeg.


hou op zeg! die JCM800 is zo vet dat de olie ervanaf druipt (kijk maar naar de britney clip met die marshalls &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> ) hij is zo vet dat ik soms denk dat ik een basgitaar heb. dus een pedaaltje dat het geluid wat 'dunner' maakt en een hoop gain toevoegd is welkom om een 'standaard' distortion-geluid te creeren.

ik ben er echt tevreden mee, voordat ik met overdrive pedalen werkte bleef ik met een JCM800 toch een beetje beperkt tot 1 geluid. denk Guns n' Roses achtige crunch. erg warm, erg mooi, maar voor metal niet echt geschikt.

nou speel ik eigenlijk niet veel met zware distortion, maar het is toch leuk dat het kan.

ik speel meer guns n' roses, acdc, ozzy etc. daarvoor heb je genoeg aan een kale marshall.




Aan een kale marshall voor Guns 'n Roses. laat me alsjeblieft niet lachen, je moet minstens iets van een warm solo geluid krijgen (Slash) Ik ken geen warm solo-geluid uit een Marshall




ze zijn ook nog eens veel te standaard.

dat hoor je met alles.. waarom denk je dat boss pedalen standaard zijn en door iedereen gebruikt worden.. niet omdat iedereen zo zo extreem kut vindt hoor &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-29 22:58 ]</font>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-30 08:04 ]</font>

FragDaddy
30 oktober 2002, 09:09
Aan een kale marshall voor Guns 'n Roses. laat me alsjeblieft niet lachen, je moet minstens iets van een warm solo geluid krijgen (Slash) Ik ken geen warm solo-geluid uit een Marshall



waar speelt Slash dan mee volgens jou ? gewoon met een kale marshall (jubilee). hij gebruikt soms een boss E.Q. pedaal om zijn solo's te boosten. maar dat komt omdat hij elementen gebruikt die een hele lage output hebben. ik heb 'hetere' elementen..

ik snap dus niet helemaal wat je nu wilt zeggen..

Marshallover
30 oktober 2002, 11:53
Wat Slash nog meer gebruikt zijn een aantal Delay-pedalen, een WahWah en nog wat andere effecten, waaronder een Talkbox. Zo'n geluid wat Slash normaal gesproken uit z'n box krijgt bij November Rain krijg je niet normaal uit een Marshall.

FragDaddy
30 oktober 2002, 12:33
een talkbox heeft niets met november rain te maken.

delay gebruikt ie vooral voor intro's (denk aan welcome to the jungle)

een wahwah heeft niets met 'vet' te maken, is gewoon een modulation-effect.

en vergeet niet dat november rain is opgenomen in een STUDIO. dus wat daar allemaal voor effecten over zijn originele signaal heen gegaan zijn weet niemand.

luister eens naar live concerten. dat is 'zijn' geluid. dat is toch echt een kale marshall. ok met wat pedaaltjes. maar die hebben niets met de 'vetheid' van het geluid te maken.

Ic3gl0vE
30 oktober 2002, 13:49
kaal... maar wel met wat pedaaltjes



dat is dus niet meer kaal :smile:

FragDaddy
30 oktober 2002, 13:55
dat is dus niet meer kaal


dat bedoel ik niet (precies).

wat ik bedoel is dat hij geen pedaaltjes gebruikt om zijn geluid 'vetter' te laten klinken....

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 16:17
Op 2002-10-29 19:21, schreef Ic3gl0vE:
Die man van nirvana (ik zal z'n naam maar niet noemen


Maar hij gebruikte ook DS-1, Rat en later een sansamp.

Marshallover
30 oktober 2002, 16:38
juist ja, ik weet niet of je ooit een "kale marshall hebt gehoord, ookal is het de beste, je krijgt er geen november Rain solo geluid uit.

100% zeker.

En ik kan het weten, want ik ben in het bezit van een TSL 100 buizen bak en een enige echte Gibson Les Paul (bijna die van Slash)

Maar om echt dat geluid uit een marshall te halen heb je toch echt meer nodig, sorry

Gijs

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-30 16:41 ]</font>

FragDaddy
30 oktober 2002, 20:03
ik heb zelf een Marshall JCM800 en heb daarnaast zo'n beetje alle (buizen) marshalls wel uitgeprobeerd (behalve de echte oude zeldzame krengen).

ik krijg met de gemiddelde marshall toch wel zo'n beetje alle LIVE geluiden van Slash eruit. (ik mis iets sustain, omdat ik dus geen 'gibson les paul standard' heb).

nou moet ik zeggen dat de Marshall 2000 serie zoiezo al heel anders klinkt dan de 80'er jaren marshalls. dus dat jij met je TSL100 niet helemaal het juiste geluid krijgt kan wel kloppen.. alhoewel een TSL100 wel heel bruut klinkt, heeft ie voor mij veel te veel gain.. :smile:

wat de albums betreft moet ik helaas achterblijven, omdat er daarbij veel STUDIOEFFECTEN gebruikt zijn !! maar ik vind persoonlijk zijn live geluid nog mooier klinken. dus ik ben helemaal blij.






Maar om echt dat geluid uit een marshall te halen heb je toch echt meer nodig, sorry


aangezien ik altijd graag dingen uitprobeer ben ik wel benieuwd wat ik dan nog kan proberen om mijn geluid nog vetter te krijgen. en dus echt 'dat geluid' uit mijn marshall te huren.

en zeg nou niet 'dan moet je Slash huren' :razz:

als je nog ideeen hebt voor effecten, graag! heb ik weer wat om te proberen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-30 20:08 ]</font>

Marshallover
31 oktober 2002, 07:22
Ik zit zelf ook nog naar het geluid van Slash te zoeken, maar wat je kunt proberen is een DS-1 als booster gebruiken.

Rutger
31 oktober 2002, 13:01
Op 2002-10-30 09:09, schreef FragDaddy:
hij gebruikt soms een boss E.Q. pedaal om zijn solo's te boosten.


Dat heb ik laatst ook gehoord, met een EQ je signaal boosten om je buizenamp te oversturen. Ben heel benieuwd wat daar de ervaringen mee zijn!!

Kun je dat dan gebruiken IN PLAATS VAN een overdrivepedaal, of is die laatste altijd nodig?

FragDaddy
31 oktober 2002, 13:48
Dat heb ik laatst ook gehoord, met een EQ je signaal boosten om je buizenamp te oversturen. Ben heel benieuwd wat daar de ervaringen mee zijn!!

Kun je dat dan gebruiken IN PLAATS VAN een overdrivepedaal, of is die laatste altijd nodig?


ik gebruik mijn overdrive ook wel eens als signaal-booster. gewoon je LEVEL omhoog gooien en je DRIVE dicht laten staan.
dat heeft hetzelfde effect als signaal boosten met een EQ. alleen kun je met een EQ ook nog eens verschillende frequentiebereiken meer/minder boosten.

of je nog een overdrive pedaal nodig hebt ligt er dus aan wat je met je overdrive doet, gebruik je alleen je level om je signaal wat te versterken of gebruik je ook je drive om echte 'overdrive' te krijgen.

B108
23 februari 2003, 21:35
Ik heb er zo ééntje. Fantastisch bakje.
Ik speel er vooral grunge mee: Nirvana,...
Maar je kan er zoveel meer mee doen.
Ik speel er ook vaak Blur, Weezer, zelfs Pennywise,... mee. Klinkt fantastisch.

Als je er zo ééntje hebt moet je hem zeker nooit wegdoen.

Dit was trouwens ook de pedaal die Kurt Cobain gebruikte vanaf de opname van Nevermind. En zeg nu zelf: Is er ooit een betere plaat gemaakt.

Negative K3 fan
23 februari 2003, 21:37
[quote]
Op 2003-02-23 21:35, schreef B108:
Ik heb er zo ééntje. Fantastisch bakje.
Ik speel er vooral grunge mee: Nirvana,...
Maar je kan er zoveel meer mee doen.
Ik speel er ook vaak Blur, Weezer, zelfs Pennywise,... mee. Klinkt fantastisch.

>dat zegt al genoeg...

Als je er zo ééntje hebt moet je hem zeker nooit wegdoen.

>die mening deel ik niet...

Dit was trouwens ook de pedaal die Kurt Cobain gebruikte vanaf de opname van Nevermind.

>niet het enige, op envermind heeft hij ook gebruik gemaakt van een big muff en een rat

En zeg nu zelf: Is er ooit een betere plaat gemaakt.
>JA! nevermind is een ktu album, vooral die schijtproductie

B108
23 februari 2003, 21:40
Tis eraan te zien da t ne K3 fan is!!

Negative K3 fan
23 februari 2003, 21:49
ik zet je alleen even op je plaats als newbie

Nielsje
23 februari 2003, 23:25
Nog even over de slash kwestie, dat solo kanaal geluid van november rain, kan je wel uit een kale marshall trekken hoor, hier ben je echter wel een 6100 of een dsl voor nodig... dus hij zal het in de studio wel ergens anders mee gedaan hebben.
Maar ik vind zijn geluid live geweldig, Mooi vol, lekker veel mid, niet dat idiote schelle gedoe, met dat brug element, nee, lekker veel mid en een hals element, en een marshall die lekker ronkt.. that's it baby, daarom speel ik eigenlijk ook op een marshall met een gibson....

maar goed, om ff bij het onderwerp te blijven
boss pedalen zijnn idd gewoon standaard dingen, ik hou er niet van en je moet gewoon kijken/horen of het past bij je versterker/gitaar/muziekstijl...
en dan beslis je dat je liever wat anders kooopt :razz::P

Dude
24 februari 2003, 16:17
ik heb inmiddels een carl martin pedaall gekocht en inderdaad, dat is gewoon niet te vergelijken, boss heeft meer productie sound zeg maar, toch is er niks mis met die boss hoor, gebruik ze nu gewoon samen

B108
24 februari 2003, 20:14
Nevermind is niet bepaald een kutplaat.

Geen DOD grunge box kopen.

B108
24 februari 2003, 20:15
Ik heb 3 Boss pedaals.

Z e zijn niet TE duur in vergelijking met andere en het geluid mag er wel zijn.

En aangezien ik niet rijk ben...

Maar als ik meer geld heb zou ik toch ook gaan voor CM,...

Robbert
24 februari 2003, 21:43
Op 2003-02-24 20:15, schreef B108:
Ik heb 3 Boss pedaals.

Z e zijn niet TE duur in vergelijking met andere en het geluid mag er wel zijn.

En aangezien ik niet rijk ben...

Maar als ik meer geld heb zou ik toch ook gaan voor CM,...


Ik zie zelf Boss als een merk met zoveel pedalen dat er vanzelf sprekend slecht, of minder goed, spul tussen móet zitten.

Een beetje instap pedalen zijn het, maar dat betekend niet dat ze niet goed zijn. Alhoewel.. ze zijn niet echt full bypass, betekend dat ze tone sucken als ze uitgeschakeld zijn. Betekend dus ook dat ze niet echt veel investeren in goede onderdelen.
Ik denk dat je zo de boutique (wat dus echte kwaliteit is) en de productie pedalen kunt scheiden.

Ben toch zelf erg blij met Boss, het is leuk om ze te verzamelen. Maar ik ben ook blij dat er genoeg bedrijven zijn, die meer aandacht schenken aan hun pedalen dan Boss.

Bijvoorbeeld inderdaad Carl Martin. Heb zelf de Delayla en dat is een super pedaal. Weegt ook een ton en volledig bypass.

B108
25 februari 2003, 20:18
Daar heb je gelijk in.

Er zijn inderdaad betere merken.