PDA

View Full Version : H&K Triamp vs. Mesa/Boogie Rectifier



Theije
14 augustus 2002, 03:46
Dit is een keuze die ik de komende jaren jammer genoeg nog niet hoef te maken maar ik was ff benieuwd wat jullie zouden kiezen.
Laten we uit gaan van een Single Rectifier want dan kom je een beetje op dezelfde prijs uit.
Oh en bekijk het ff vanuit een 'Drop weet ik hoeveel' oogpunt :smile:
thanx!

Nocki
14 augustus 2002, 07:57
de recto. zeker weten. maar de recto heeft weer een slechte clean. dus dan is het moeilijk. licht er dus aan wat je gaat doen en hoeveel je wilt tillen en vesjouwen.

Nocki

Rectifier
14 augustus 2002, 12:04
Praten we nu over de nieuwe H&K TriAmp Mk2??

Dan kies ik voor de H&K. Alhoewel ik mijn naam geen eer aan doe.
Ik heb de Rect-o-verb top gehad. Clean was beter dan de Dual rectifier, verder zijn ze't zelfde.
De vernieuwe H&K echter heeft 3 kanalen met elke een boost functie. De is functioneler en heeft volgens H&K minstens zo veel high-gain als de Rectifier.

Theije
14 augustus 2002, 12:22
Het clean kanaal gebruik ik zelden, dus daar zou ik niet op selecteren.
Gewicht maakt me ook nie zoveel uit, k hoef er toch niet veel mee te sjouwen (op dit moment niet in ieder geval)

De Mk2 is wel iets duurder maar vooruit :smile:

BLOK182
14 augustus 2002, 12:36
Bij Beyer in Duitsland heb je al voor 2150 euro een Dual Rectifier, misschien interessant?

Rectifier
14 augustus 2002, 12:41
Dan is de vergelijking niet goed.

Dan moet je de Dual Rectifier vergelijken met de Peavey 5150.

De H&K Triamp ziet er in ieder geval onwijs gaaf uit met dat blauwe licht.

BLOK182
14 augustus 2002, 13:02
ik snap het ff niet?
Een Peavey 5150 kost de helft van een Rectifier. Of bedoel je dat je ze kan vergelijken omdat ze niet zo'n geweldig clean kanaal hebben maar wel goed scheuren?

Theije
14 augustus 2002, 13:56
Wow das echt niet duur! bij music productiv betaal je er €2877,- voor en die hebben al de naam goedkoop te zijn.

LordRiffenstein
14 augustus 2002, 15:54
Triamp, zonder nadenken.

Ben van plan om de nieuwe triamp te testen binnenkort, even kijken hoe die het doet tegenover mijn Engl.

Musik Produktiv heeft goede prijzen maar is niet de goedkoopste. De prijzen zijn veel beter dan in Belgie of Nederland maar zeker niet de goedkoopste in Duitsland. Ze hebben wel VEEL natuurlijk.

Yoeri

BLOK182
14 augustus 2002, 16:29
Theije, ga maar eens kijken op http://www.beyers-music.com das tot nu toe de goedkoopste site die ik ken. Ze hebben trouwens een tweedehands Triamp (wel mark 1) staan voor rond de 1000 euro. Maar voor de rest zijn ze tegenover Nederland erg goedkoop.

Rectifier
14 augustus 2002, 16:46
LordRiffenstein,
Ik zou wel even bellen naar Musik Produktiv voor je gaat als ze de Triamp wel hebben.

Ik was er 3 weken geleden en toen hadden ze hem nog niet, dus was ik daar voor niets....
Ik wou hem testen...helaas.

Theije
14 augustus 2002, 16:52
Wow die zijn echt goedkoop, 1200 Euro voor een ginson LP Gothic!!! die hangt hier in Groningen voor 2100.
Maar zitten ze wel een beetje in de buurt? ik bedoel Music productiv zit vlak over de grens das wel te doen.

Thomasvv
14 augustus 2002, 16:56
Ik zou voor de H&K gaan... bij MESA betaal je ook heel veel voor het merk, bij H&K veel minder, daar betaal je veel voor kwaliteit en das goed :grin:

BLOK182
14 augustus 2002, 19:31
Nadeel is alleen dat Beyer in Bochum zit, is ergens voorbij Essen, oftewel Rurgebied.
Maja, als je echt iets wilt kopen en het scheelt een paar honderd euro dan kan je daar wel ff een stukkie voor rijden.

BS
14 augustus 2002, 19:41
>bij MESA betaal je ook heel veel voor het merk, bij H&K veel minder, daar betaal je veel voor kwaliteit en das goed.

En daarom wordt Mesa ook zoveel in de professionele muziek industrie gebruikt ...alleen voor de naam :wink: als iedereen op H&K zou spelen zou het allemaal veel beter klinken natuurlijk.
Is mijn Mesa beter dan de Koch van een bandlid ? Nope, anders ??? Zekers

Sorry hoor het is jou mening maar ik ben het gewoon niet met je eens.

Rectifier
15 augustus 2002, 10:32
Bij Mesa betaal je ook voor kwaliteit en bij H&K ook. Heb je de prijzen gezien van de nieuwe H&K Custom Tube series zoals de PureTone, Duotone en TriAmp Mk2???
Nou niet bepaalt goedkoop, maar ze klinken erg goed. Anders dan Mesa.
En vergeet niet dat Mesa uit de USA komt en H&K uit Duitsland. Reken maar dat die transportkosten in de prijs van die Mesa's zit. Ze komen hier niet vanzelf naar toe!

BLOK182
15 augustus 2002, 11:09
Ja daarom. In de US is Mesa bijv. weer "goedkoop" om het zo maar te zeggen.
Die liggen vast te zeuren zo van: bij Koch betaal je ook veel voor de naam... :wink:

MegaDrive
19 augustus 2002, 23:57
LordRiffenstein!!! Hahaha die houden we erin!!!

Bins
20 augustus 2002, 00:10
Ff offtopic, kan je ook via de post bestellen bij die Beyers? Ze hebben iets wat ik wil, 50 eurs goedkoper..

Rectifier
20 augustus 2002, 15:08
Moet je ze gewoon ff mailen en vertellen hoe het zit. Ze zijn vast wel behulpzaam.
Bijna alle duits firma's versturen wereldwijd. Meestal doen ze via UPS naar Nederland. Je kan rembours doen, maar dan komen er meer kosten bij dan als je't vooruit betaalt.