PDA

View Full Version : Jimi hendrix pedaal van digitech



rambe029
3 mei 2005, 21:05
Heeft iemand deze al? Ik ben er erg benieuwd naar. Bij piet joosten is ie al te koop namelijk.

jorrit
4 mei 2005, 16:10
ga hm testen..

rambe029
4 mei 2005, 19:44
Hier in de buurt zijn ze nog niet te koop.

Nog meer mensen?

Jeanken
15 juli 2005, 16:59
Tis een oud topic maar waarom een nieuw aanmaken?
Ik heb hem vandaag getest en ik vond hem echt wow..
Lekkere pedaal, overtuigend geluid en toch vrij veelzijdig, ga ik me waarschijnlijk aanschaffen. Enkel jammer dat je er echt moet op springen soms voor die pedaal eindelijk doorheeft dat je wil veranderen van klank, misschien lag het aan dat specifieke pedaal want het was bij mijn baas en die weegt zijn kilo's wel:)

duckman
18 juli 2005, 02:03
tsja...

ik heb hem ook getest.Op papier was ie ercht van "woaw. die ik ik meteen kopen" .
Ik heb hem bij feedback getest ,maar het viel me een beetje tegen.
De machine gun(uvibe) en acoustic sounds zijn erg goed , maar ik stoorde me aan de wah.Het klonk als een wah na een distortion en ik persoonlijk vond het ruk.
Wel verassend was de link met de songs, de sounds waren redelijk in de buurt van de orginele titels.
Maar die wah...brrr...

mazzel,
Arjan

Bluesbreaker
18 juli 2005, 12:30
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

Droffie
18 juli 2005, 14:37
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Fuhgawz
18 juli 2005, 17:06
Pfff... aanstellers. :roll: Als zo'n pedaaltje toch goed klinkt maakt het toch verder helemaal niks uit?

Droffie
18 juli 2005, 17:15
Pfff... aanstellers. :roll: Als zo'n pedaaltje toch goed klinkt maakt het toch verder helemaal niks uit?

Dus als jij Michael Jackson New Balance lekker vind lopen trek jij ze aan? Ze hadden in de jaren 80 ook van die Thriller leren jasjes...Ik zie jou helemaal voor me in je outfit....http://www.gitaar.net/images/smileys/rotfl.gif

duckman
18 juli 2005, 21:26
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Euh...jij speelt toch ook op een Gibson LES PAUL ???

robert-gitarist
18 juli 2005, 22:39
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Euh...jij speelt toch ook op een Gibson LES PAUL ???

1-0 :D

Niks mis met signature dingen...
Ik speel ook op een DIME distortion en een WYLDE wah en HENDRIX wah...
En die klinken prima..en als die namen er niet op hadden gestaan had ik ze als nog genomen...
Bedoel tis ieder voor zig...

Droffie
19 juli 2005, 09:13
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Euh...jij speelt toch ook op een Gibson LES PAUL ???

Klopt, maar geen signature mocht je dat impliceren...Gewoon zo standaard als maar kan...
Laat me raden, jij speelt op een Hendrix Wah en je voelt je op je pik getrapt. Right? :D

Jeroenvanhulsteijn
19 juli 2005, 11:39
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Jaja, image is evrything :roll: Sommige signature spullen worden neem ik aan daadwerkelijk gekocht om de klank an sich, niet om de handtekening.

Als het ding goed klinkt en praktisch bruikbaar is, gewoon kopen.

Droffie
19 juli 2005, 11:46
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Jaja, image is evrything :roll: Sommige signature spullen worden neem ik aan daadwerkelijk gekocht om de klank an sich, niet om de handtekening.

Als het ding goed klinkt en praktisch bruikbaar is, gewoon kopen.

Natuurlijk...Ik zou stiekem toch ook wel heel graag de Jimmy Page LP willen. Ik loop 't ook wel een beetje te overdrijven.
Toch vind ik die pedaaltje zoals de Digitech Hendrix Wah echt wannabe shit. Zit zelfs een schakelaar op met titels van Hendrix songs om exact dát geluid te hebben. Net als die Eric Clapton Crossroads pedaal...
Koop een goede Fuce Face en leer met je volume knop om te gaan...De hendrix en Clapton sounds komen vanzelf... :D

duckman
19 juli 2005, 12:21
Ookal was het geluid dat er uit komt helemaal geweldig, zo'n ding zou ik gewoon echt nooit kopen, ik zou me kapot schamen als ik met zo'n lachwekkend ik-speel-niet-goed-maar-klink-wel-zoals-sjimi-hendricks pedaal aan kom zetten.

:razz: Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij ook een reden zoiets niet te kopen.
Heb ik ook een beetje met signature gitaren...Kijk ik kan voor geen kut spelen maar ik heb de zelfde gitaar als Slash, Zakk...noem maar op.

Euh...jij speelt toch ook op een Gibson LES PAUL ???

Klopt, maar geen signature mocht je dat impliceren...Gewoon zo standaard als maar kan...
Laat me raden, jij speelt op een Hendrix Wah en je voelt je op je pik getrapt. Right? :D

hahaha, nee ik gebruik een gewone dunlop 535q wah, of een boss pw10.Die wil toch niemand gebruiken behalve ik... :cool:

Maar een les paul is al een signature, den andere zijn double signatures...

Het gave aan die Gibson signatures is dat er ruwweg 2 catagorieen zijn :
a. exacte copieen van de orginele ( rossington, page, frampton)
b. zelfde feel en mogelijkheden.

vooral b is er cool.piezo op de slash, floyd/sustainer op de schon,3 pickup schakeling op de frampton enzo.

En mij maak je niet wijs dat er een gitarist is die niet stiekum kijkt naar zijn "helden"en gear...ikke wel.

Ik baal wel van gitaristen die spullen "aanprijzen"er ervervolgens zelf niet op spelen.Ik begrijp dat het business is, maar sta dan achter je shit...

mazzel,
Arjan

Droffie
19 juli 2005, 13:13
Maar een les paul is al een signature, den andere zijn double signatures...
De LP is voor hem nieuw gebouwd, niet gemodicifeerd zoals bij signatures. Is een wezenlijk verschil.




En mij maak je niet wijs dat er een gitarist is die niet stiekum kijkt naar zijn "helden"en gear...ikke wel.
tuurlijk maar kijk dan waarmee je helden écht speelde en niet een één of ander digitale trapdoos waar exacte kopieen van 't geluid zit. Spreekt niet echt tot de verbeelding.


Ik baal wel van gitaristen die spullen "aanprijzen"er ervervolgens zelf niet op spelen.Ik begrijp dat het business is, maar sta dan achter je shit...
Mee eens...

Jeanken
21 juli 2005, 20:03
Ik ben anders totaal geen Jimi Hendrix aanhanger of zo, hij is ook niet mijn held maar ik vind het wel een leuke pedaal. Maakt het dan zoveel uit dat er Jimi Hendrix opstaat, je kan ook overdrijven door principieel niets te willen van signature stuff terwijl het misschien ook wel goed kan zijn..

phx
21 juli 2005, 20:31
Ben ik het helemaal mee eens, ik mijd ook alles wat ook maar iets met signature te maken heeft.. jammer, zit best wel leuk spul tussen. Ooit eens een "hendrix" stack afgestaan, alleen maar omdat er hendrix op stond.

En overdrijve (spreek uit als ovurdraajv) willen we toch allemaal uiteindelijk....