PDA

View Full Version : Aanschaf gitaar voor een beginner.



PTK2000
9 oktober 2001, 16:58
Hallo, ik heb zin om te leren gitaar spelen. ik heb laatst van iemand een 12 snarige hopf gitaar gekregen. Wat is nu het verstandigste, met 6 snaren spelen op de 12 snarige hopf, of deze gitaar inruilen voor een nieuwe beginnersset? Wat zou dan een goede keus zijn of kan ik dan nog beter voor een gebruikte 6 snaars kiezen? wat zou zo'n gitaar nog opbrengen?

gertdm
11 oktober 2001, 21:20
een 12-string is een ander instrument dan een 6-snarige.
Alhoewel allebei gitaar.
Waar gaat je interesse naar uit?

6-snarig is om te starten minder zwaar.
Ik zou zeggen: hou die Hopf en hou hem 12-snarig.
koop een goedkope 2e hands 6-string (occasions zijn er in overvloed) en ga aan de slag.
Ik vermoed dat je dan na een poosje plotseling die Hopf ook weer tevoorschijn haalt.......
En daarop (ook) gaat experimenteren

succes :smile:

Outshine
11 oktober 2001, 22:42
Een 12-snarige gitaar zal wel heel zwaar zijn in t begin. Maar je moet sowieso eelt kweken dus ik zou gewoon lekker op die hopf blijven spelen. Pas als t echt niet gaat moet je een goedkope (motion of fender) 6-string kopen.

PTK2000
11 oktober 2001, 22:56
bedankt voor jullie tips. ik denk dat ik tot aanschaf van een yamaha met tas en alles compl. voor f325,- overga. is dit redelijk of niet?

Rectifier
12 oktober 2001, 12:49
Da's redelijk. Kwee nie of ie nieuw is, maar Yamaha blijft tenminste redelijk waardevast. Deze gitaar hou je toch geen 5 jaar.
Die 12 snarige moet je houden. Die kan je altijd nog verkopen, een gegeven paard.....moet je niet in de bek schijten! :wink:
Grapje, een 12 snarige speelt natuurlijk heel anders. Je kan het niet vergelijken met een 6 snarige. Als je speelt op een 12 snarige ga je ineens heel anders spelen. Let maar op als je al een paar jaar speelt....

PTK2000
12 oktober 2001, 13:16
oke een yamaha is dus een redelijk instrument. ik denk er nog over maar bedankt voor jullie meningen.

Noot Muskaat
15 oktober 2005, 12:38
Weet je het al?

waayer
15 oktober 2005, 12:45
hehe hier ook al kijk naaar de datum