PDA

View Full Version : Vox Valvetronix



RS-Rik
3 mei 2005, 19:31
Mooie wereld

RS-Rik
3 mei 2005, 19:32
Hey menschen,


Ik ga die Line 6 van me maar eens wegdoen en ik wil iets fatsoenlijks.

Het gaat hierbij om een Spider II 212 die gewoon 110% compleet, in perfecte staat verkeerd.
De winkel hier in de buurt bied er 250 euri's voor, ik heb er destijds (November) 400 voor betaald.

Voor de Vox Valvetronix vraagt die kerel 475, ik heb er op gespeeld en die was best lekker, ook veeeeeel betere effecten dan op de Line 6.

Is dit een eerlijke deal? en verder, zijn er nog alternatieven? ik heb vandaag bij hem nog over een Crate Voodoo 6212 gespeeld maar dat was echt minder.

Na gut, over die alternatieven..

kent iemand een goede amp (tot een euro of 750), liefst buizen natuurlijk en 2e hands mag. Ik speel trouwens echt van alles maar een goede one trick (ja of iets meer trick) pony vind ik ook niet zo heel erg.

En nog een vraagje, in die Vox zit natuurlijk een buis, en ik neem aan dat je daar ook een betere in kunt frotten, maakt zoiets veel uit? en zijn er buizen speciaal gemaakt voor 1 stijl?

ieme
3 mei 2005, 19:32
prachtig

Rock n' sad
3 mei 2005, 22:01
Ik neem aan dat hier veel discusies gaan over komen maar ja :

modelling aanraders: ( dus met effecten e.d.)
- vox ad60vtx
- Line 6 flextone
- 2de hands jonhson millinium
- Roland VGA-7 V-Guitar Amplifier ( erg onderschat , wel redelijk duur )

buizen en andere aanraders :
- fame tube 84 combo
- riviera clubster
- Hughes & Kettner DSM Series ZenAmp ( of zoiets :razz: )
- marshall jcm 2000

voor prijzen moet je maar eens googelen :razz: , Dit lijstje heb ik niet gemaakt op eigen ervaring , maar over de meningen van anderen :razz:

Fumi SG
3 mei 2005, 22:14
eumh... zet die H&K DSM ZenAmp maar bij de modelingamps :roll:

Rock n' sad
7 mei 2005, 07:48
ik zou voor de vox gaan :D

andoni
7 mei 2005, 11:37
Ik vind de stap van een Spider naar een Valvetronix eerlijk gezegd maar weinig verbetering brengend, toch als je met een budget zit van 750. Voor dat bedrag kan je heel wat leukere buizencombo's op de kop tikken die een veel merbaardere verbetering t.o.v. je Spider gaan geven.
Het eerste wat mij te binnen schiet is Engl (Thunder, Screamer als je geluk hebt), Marshall (DSL401, JCM800 als je een one trick pony niet erg vindt), en er zullen ongetwijfeld nog een hele hoop leuke spullen zijn waar ik niet aan denk.

Mr.Bluesbreaker
7 mei 2005, 12:46
Ik zeg Bedrock! Zoek en gij zult vinden.
Ze zijn er niet veel, maar o wat een sound. Ik heb het over de 651 combo, die heb je ook in plaats van 50 in de 25 watt versie. Toonregeling voor clean en drive samen, reverb aan boord, schakelaren voor bright en deep zegmaar. Dat was het. Geen gedoe, veel toon. wel een extern aansluitpunt voor een extra cab, geeft wat meer druk. Voor een eurotje of 400 kun je deze wel krijgen. (als je hem tegenkomt)

Wat misschien ook een optie is, is een Fender "Evil Twin". De driekanaals hotrod broer van de Twin Reverb. 2"12, 100 watt schakelbaar naar 25, veel fender sounds. Een strakke marshall drive vind je niet echt erin. Tweedehands misschien voor 750 te vinden, maar vaak net ff boven je budget. Ook hele goede clean/ lichte drive amp!

guitartub
7 mei 2005, 15:57
Weer al die meningen, en voor elk valt wel wat te zeggen. Mijn eigen voorkeur is de Vox ad60, maar die keuze is niet onpartijdig. Maak ook niet de fout om hybride amps of versterkers met een buis, met buizenversterkers te vergelijken want die vlieger gaat niet op, en voor het spelen van jazz gebruik ik toch liever mijn buizenbakkie (laney VC30)

Kortom, als je niet meteen weet wat voor versterker je zoekt neem dan je tijd en probeer zoveel mogelijk uit, je merkt vanzelf wel wat jij mooi vindt.

Suc6, bert.

vulvasonic
7 mei 2005, 16:28
Of een goede buizenversterker voor ongeveer 750?
De Fender Hot Rod Deluxe vind ik een mooie versterker.

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 16:41
voor 750 euro zou ik ook voor een buizenversterker gaan.
Ik heb zelf een Fender Hotrod Deluxe buizen versterker, en ben er zeer tevreden over. Meestal zie ze wel rond de 500 euro. Heb je ook nog wat geld om wat effecten erbij te kopen :)

RS-Rik
7 mei 2005, 20:02
Toffe reacties... danke!


Het mag absoluut geen one trick pony zijn, ik moet echt van superclean tot megadeth kunnen, met het liefst een marshall en een fender crunch ertussen.

Vandaag nog op een Flextone III gespeeld, klonk voortreffelijk eigenlijk.

Marty
8 mei 2005, 11:23
En nog een vraagje, in die Vox zit natuurlijk een buis, en ik neem aan dat je daar ook een betere in kunt frotten, maakt zoiets veel uit? en zijn er buizen speciaal gemaakt voor 1 stijl?[/quote]

Ik heb een paar maanden geleden ook een vox valvestate gekocht (2X65 watt)
Ik vind hem prima!!
En waarom er aan frotten
als hij niet kapot is waarom dan maken

Baker
8 mei 2005, 12:12
prachtig

+1 :D

Squier4ever
8 mei 2005, 13:57
Ik heb een paar maanden geleden ook een vox valvestate gekocht

nieuw model??? :-D :-D :-D

Grave Fillé
8 mei 2005, 14:02
Ik heb een paar maanden geleden ook een vox valvestate gekocht

nieuw model??? :-D :-D :-D

Scheinbaar :-D

Marty
9 mei 2005, 13:30
Ik heb een paar maanden geleden ook een vox valvestate gekocht

nieuw model??? :-D :-D :-D
:roll: schaam