PDA

View Full Version : Ashdown



BB
13 augustus 2002, 21:37
Wat denken de mensen hier van Ashdown amps? Goed/Slecht? Voor/Nadelen? Tell me everything.

Ron C
14 augustus 2002, 10:35
Erg goed maar best prijzig.

BB
14 augustus 2002, 12:25
hmmm, heb ondertussen toch beslist om voor een ampeg stackje te gaan ...

Ron C
14 augustus 2002, 12:51
Voordat je het spul besteld/koopt moet je echt effe EBS uitproberen, vooral de Fafner versterker is echt mega, hier doet ampeg voor onder!

AllodoX
14 augustus 2002, 13:59
ik ben zo ie zo niet zo'n fan van ampeg..

ampeg moet je zien net als marshall.. veel herrie, maar weinig kwaliteit.

Ron C
14 augustus 2002, 14:33
Mwa, ik vind Ampeg wel oke met name de SVT series, Ik hou wel van die rauwe sound wanneer je hem iets overstuurd.

BB
14 augustus 2002, 17:41
Ik ben hélemaal voor die rauwe sound. warme volle cleane basklanken zijn niet echt iets voor mij. Het moet een beetje vuil zijn ... heb er eentje getest, zalige dingetjes toch ...

Ron C
15 augustus 2002, 09:44
Op 2002-08-14 17:41, schreef BB:
Ik ben hélemaal voor die rauwe sound. warme volle cleane basklanken zijn niet echt iets voor mij. Het moet een beetje vuil zijn ... heb er eentje getest, zalige dingetjes toch ...


Check de EBS Fafner dan ook maar eens!

AllodoX
15 augustus 2002, 11:38
of een variac.. SUPERcheap, en toch behoorlijk goed geluid.

BB
15 augustus 2002, 18:49
wel, 'k ben juist thuis met mijn nieuwe amp. SVT 350H + SVT 410HLF. Voor de 410HE had de head iets te veel power. Met de HLF is het de perfecte combinatie. Super. Wat een sound. Zware kast maar het lukt net om hem alleen op te heffen en in de auto te zetten en de wieltjes zijn natuurlijk handig. wat een verbetering tov mijn Laney combootje. happy happy happy :wink:

AllodoX
15 augustus 2002, 22:55
dude !!

de head moet juist meer vermogen hebben dan de speaker ! dan klinkt het veel beter

boogie400+
17 augustus 2002, 12:30
Op 2002-08-14 13:59, schreef AllodoX:
ik ben zo ie zo niet zo'n fan van ampeg..

ampeg moet je zien net als marshall.. veel herrie, maar weinig kwaliteit.


Herrie ??????? Wel eens een SVT Classic gehoord met een 8x10" ???

AllodoX
17 augustus 2002, 20:14
Yep, zelfs mee gespeeld :smile: not my style :smile:

emielow
17 augustus 2002, 22:23
tja, tis maar net wat je wil he...

AllodoX
17 augustus 2002, 23:25
volle, warme en gladde bass uiteraard :smile:

als ik ruwe poep wil, dan whip ik mijn overdrive wel tevoorschijn.

Pöl
5 mei 2003, 11:38
Op 2002-08-15 22:55, schreef AllodoX:
dude !!

de head moet juist meer vermogen hebben dan de speaker ! dan klinkt het veel beter


Net niet!!! Anders riskeer je je speakers erdoor te blazen!

bassopotmus
5 mei 2003, 11:40
daar gaan we weer

Zet em niet 100% open dan!
Meer power is strakker, zeg maar meer water door een dunnere tuinslang.

Phyrexian
5 mei 2003, 11:47
Je hebt absoluut meer power nodig dan je speakers aankunnen, alles klinkt strakker, meer headroom...

Je blaast alleen speakers op als je zo'n rig opendraait, maar dat zal nooit nodig zijn omdat je je volume al haalt op lage settings, en je speakers optimale power krijgen (niks te veel dus).

Ik hou overigens wel van Ampeg (heb een SVT-3 Pro die te weinig volume produceert met 1 (8 Ohm) cabinet), maar elk zijn ding. De Hartke3500 is super met de juiste cabinet (een Ampeg 4x10 erbij klinkt prachtig door de juiste bass).

Ik heb op een SWR 350X gespeeld en die vond ik prachtig klinken, klinkt beter dan mijn SVT-3 vind ik.

De Ampeg SVT350H heb'k ook bespeeld. Leuke eenvoudige amp, alhoewel ik de sound een beetje vond 'missen'.

Phyrexian
5 mei 2003, 11:48
Op 2002-08-14 13:59, schreef AllodoX:
ik ben zo ie zo niet zo'n fan van ampeg..

ampeg moet je zien net als marshall.. veel herrie, maar weinig kwaliteit.


bwah, als gitarist vind ik sommige Marshall amps echt super. En ook kwaliteitsvol, alhoewel er altijd beter is (en duurder).

De Teng
5 mei 2003, 11:49
Heb eens zo'n Ashdown gehoord ja.. het gromt. Jammer vind ik dat ze de buizen sound alleen gebruiken om de overdrive te bepalen. Dus hoe meer clean, hoe meer transistor sound.

En dat is nou net niet wat we willen, toch? Overigens, als ik de site mag geloven gebruiken ze topkwaliteit onderdelen en het ziet erook erg gaaf uit. Je moet van de sound houden, is erg op mid gericht en slap werk vind ik, maar goed. Als je toch een behoorlijk bedrag wilt uitgeven, denk ook aan Aguilar, die hebben nu zo'n Hybride head, maar die kost wel erg veel meer geloof ik.

Nou ja, als je van de sound houdt, kun je niet zonder. Je moet het echt gaan proberen! t is niet alleen maar clean wat je krijgt, want het ding gromt goed!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: De Teng op 2003-05-05 11:51 ]</font>

Chris P. Bass
9 mei 2003, 13:38
Ik heb twee keer over een Ashdown versterker met daaronder een Ampeg en een Ashdownkast mogen spelen. Deze zijn van Marc Driessen van Supersub. Hij is zeer tevreden over Ashdown en hij heeft het ook in de studio voor de laatste plaat gebruikt. En hij had onder meer een AC-50 en zo'n dure SVT Classic (de grootste, zeg maar.) dus hij weer wat er te koop is. Een bijkomend voordeel is dat die top veel lichter en kleiner is dan de Ampeg.

Het valt me op dat steeds meer grote Britse bassisten er op spelen en dat zegt genoeg. Zelf was ik erg tevreden over de heerlijke, warme, volle sound. Ik maak een beetje Britpop en daar is het een heerlijke versterker voor. Als ik genoeg geld had...

Laus
9 mei 2003, 21:22
Op 2002-08-15 18:49, schreef BB:
wel, 'k ben juist thuis met mijn nieuwe amp. SVT 350H + SVT 410HLF. Voor de 410HE had de head iets te veel power. Met de HLF is het de perfecte combinatie. Super. Wat een sound. Zware kast maar het lukt net om hem alleen op te heffen en in de auto te zetten en de wieltjes zijn natuurlijk handig. wat een verbetering tov mijn Laney combootje. happy happy happy &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">


dude, waar en hoeveel?

bassopotmus
9 mei 2003, 22:34
volgens mij zat die gast van Coldplay nog aan de Ampeg..

koen_V
9 mei 2003, 23:06
Op 2003-05-09 22:34, schreef bassopotmus:
volgens mij zat die gast van Coldplay nog aan de Ampeg..

coldplay heeft nog ampeg
maar radiohead, oasis en U2 al zeker nie meer.die zijn allemaal overgestapt van hun vorig merk naar ashdown

bassopotmus
10 mei 2003, 13:23
aah U2 ook, die gast had altijd wel lekkere sound.
Eens beluisteren.

Plop
22 mei 2003, 18:26
Ashdown Rocks!!!.....
Zeker relaxed ampje....
Wel prijzig idd...

De Teng
23 mei 2003, 12:12
Op 2003-05-10 13:23, schreef bassopotmus:
aah U2 ook, die gast had altijd wel lekkere sound.
Eens beluisteren.


Snap trouwens niet dat die gast bijna altijd met een Jazz loopt te rocken, ik vind een P-bass of wat dan ook wat meer geschikt maar goed. Ik heb hem ook wel eens met een Lakland gezien... die was mooi!

bassopotmus
24 mei 2003, 12:24
Och Jazz kan toch best rocken? Mischien houd hij van de slanke neck?
I do.

De Teng
24 mei 2003, 13:38
Op 2003-05-24 12:24, schreef bassopotmus:
Och Jazz kan toch best rocken? Mischien houd hij van de slanke neck?
I do.


Nek is ok, maar bij de brug liggen ze zover uitelkaar...aargh. Ik ben dan ook al jaren gewend aan die Aria van mij en die heeft een spacing van 15mm t.o.v. de J-bass die 19 heeft. Het wil gewoon niet echt lukken tot nu toe, niet dat het kut klinkt, maar de finesses zijn toch wat meer gebaseerd op die eerste. :wink:

bassopotmus
24 mei 2003, 13:52
Dat snap ik (damn 15mm...) Maar ik had meer over dat dei gast van U2 altijd met de jazz speeld.

AntY
25 mei 2003, 17:06
wat voor aria heb je teng?> ik heb ook een aria :smile:

Easy Rider
25 mei 2003, 17:50
Toch ff off-topic hoor...

15mm is echt niet meer lekker. Mijn SR1000 heeft 19mm en das precies lekker. Met 15mm kan je niet meer lekker funken, het slappen en vooral het snappen is niet meer comfortabel, (maar ook niet onmogelijk) zoals ik teleurstellend ondervond op een SR505. (k*tding was dat overigens...)
Als 19mm niet kan dan toch liever iets breder.
Als ik ooit een 6-string koop (wel de bedoeling) dan moet ik na mijn ervaring op die SR505 toch wel even twee keer nadenken over de SR3006 (en honderd keer proberen! :wink: ) ondanks ik het echt de mooiste, elegantste 6-string vind en ik een enorme SR-fan ben. Nou ja, een fan van de 4-strings dan...

EZ

bassopotmus
25 mei 2003, 18:23
Wat heeft die Ibi dan voor spacing, Ik vind die Ibi's vaak te erg nouw.

Clunk
25 mei 2003, 18:36
idd! ik vond em ook nouw.. maar nu ik erop terug kijk, is ie precies goed.. voor slappen, en des te meer ervaren bent, des te minder last je ervan heb.. tenminste, ik ben er eigenlijk mee begonnen, geef mij nu een 4 snarige p-bass.. dan kennik er ook wel op slappen, maar de snelheid gaat eruit.. die van mij slapt naar gevoel toch smoother nu :smile: (ik heb het over een ibanez sr 705 :smile:

Easy Rider
25 mei 2003, 22:04
Een 4-string SR heeft 19mm (zoals de mijne dus) en dat is dus echt lekker. Het is veel sneller en soepeler dan zeg een P-bass oid.
Een 5- of 6-string SR heeft volgens mij 15mm, en dan zitten de snaren ondertussen zo dicht op elkaar dat je je wijsvinger niet meer snel tussen en onder de snaren kan krijgen om te snappen en dus wordt het heel traag en vermoeiend spelen, bovendien hou je geen nagelriem over.
Voor de rest speelt zo'n ding wel super smooth (zoals het een SR betaamt) En klinkt ook goed zolang je de prestige modellen hebt (ik raak nog steeds geirriteerd als ik terugdenk aan die SR505... wat een stuk brandhout) maar zodra je wil slappen en snappen valt het vies tegen.

EZ

Jeremy B.
26 mei 2003, 10:02
goeoeoeoed hey...

ashdown was 't ey? Wij gebruiken de ashdown op school (Rock Academie) en ik vind ze zeer prettig klinken, maar.....

voor grote podia trekken ze 't naar mijn gevoel niet, tenzij je over de nodige financiële middelen beschikt om een Ashdown set uit te breiden.

Ik blijf toch maar trouw aan m'n HARTKE 3500 met SWR Goliath Sr. (6x10") :wink: