PDA

View Full Version : reverb/delay suggesties?



amon
3 mei 2005, 14:34
droom

amon
3 mei 2005, 14:36
Ik droomde vanacht over mn pedalboard, ik had ineens mn Tonebender en Small CLone dubbel :-? en een die big-ass power supply, die concurrent van de PP2, en nog veel meer pedalen... Waaronder een vintage reverb/delay van Ibanez (geen idee of ze bestaan in de uitvoering van hoe ik hem zag in mn droom: groen, rechthoekig (breedte breder dan de diepte), pdt switch (ofzo) en grote zwarte knoppen).

Anyway, ik was al een tijdje aan het denken over een delay en reverb. Zijn die 2 effecten te verkrijgen in 1 pedaal (al dan niet met 2 schakelaars)? En zo ja, wat zijn qua prijs/kwaliteitsverhouding goede pedalen voor onder de 100 euro?


Waar ik de delay voor wil gebruiken: solowerk met veel overdrive/distortion en arpeggio's. Reverb gewoon om mn geluid wat voller te doen klinken, hoeven beide geen erg opvallende dingen te zijn, oftewel, de reverb hoeft niet een kerkelijk geluid op te hoeven leveren en de delay hoeft geen stukken van 20 seconde te kunnen repeaten... :D

Lucluc
3 mei 2005, 15:45
De Hughes & Kettner Replex kan dat, maar die is ver boven je budget. Voor de rest de Boss RV-2, RV-3 en RV-5, waarvan de RV-3 de beste koop lijkt. De RV-2 vind ik maar matig, want die geeft erg veel ruis. De RV-5 ken ik (nog) niet. Ibanez heeft volgens mij geen combinaties van reverb en delay in een pedaal. Misschien Digitech?

amon
3 mei 2005, 15:54
Ik zal eens kijken.

Ben misschien vergeten te zeggen dat het ook 2dehands kan zijn...

VOodoO JaZz
3 mei 2005, 16:15
ben heel tevreden over mijn ibanez DE7, zowel echo- als delaymode

Speeddemon
3 mei 2005, 21:41
ben heel tevreden over mijn ibanez DE7, zowel echo- als delaymode
hij wil REVERB erbij, wat iets anders is dan echo & delay.

Maar de DE-7 is idd een goeie betaalbare keus.

VOodoO JaZz
3 mei 2005, 22:04
ben heel tevreden over mijn ibanez DE7, zowel echo- als delaymode
hij wil REVERB erbij, wat iets anders is dan echo & delay.

Maar de DE-7 is idd een goeie betaalbare keus.
had ik gelezen ja :wink: maar de h&k replex is nogal prijzig en bij de boss rv is de delay en reverb niet apart in te schakelen denk ik of je moet al aan de knoppen beginnen draaien, tenzij dit geen probleem is, indien wel kunnen 2 aparte pedalen binnen het budget mss wel een oplossing zijn

telecastermaster
4 mei 2005, 13:33
Here you go:

Lexicon LXP-1

http://i15.ebayimg.com/03/i/03/fd/77/15_1_b.JPG

Overigens niet gelijktijdig reverb en delay.

Les Paul
4 mei 2005, 15:21
@topicstarter: Je hebt een PM....

amon
4 mei 2005, 18:07
Het hoeft niet persé in 1 pedaal te zitten. Ik ben gewoon op zoek naar een goede delay (das eigenlijk het belangrijkste), maar droomde over een combi met reverb, leek me leuk als die dingen ook voor een leuk prijsje op de markt zijn. Maargoed, die worden al snel duurder als je ze beiden apart wilt instellen.

Dan heb ik gewoon liever een delay-pedaal en als ik reverb nodig heb, zet ik die delay wel heel minimaal, zodat het daar een beetje op lijkt ofzo :wink: .

Dus suggesties voor delay, onder de 100 euro?

Ritch
4 mei 2005, 18:47
Here you go:

Lexicon LXP-1

http://i15.ebayimg.com/03/i/03/fd/77/15_1_b.JPG

Overigens niet gelijktijdig reverb en delay.

Ooow, is dat een delay of een reverb? Hoeveel kost Lexicon, en is het goede kwaliteit?