PDA

View Full Version : THD Amps



Rutger
3 mei 2005, 14:31
Hoi,

Heeft iemand al eens een van de THD versterkers bespeeld? Vd Haar verkoopt ze zag ik net. k Zag van t weekend een gozer met de Univalve, 17W handmade buizenamp en het had meteen mn aandacht. k Heb ff met een staan babbelen, hij kon m alleen niet goed laten horen omdat we in een zaal stonden waar meer gaande was. ;) t Leuke aan de THD amps is dat je er willekeurig allelei typen buizen en combinaties in kunt zetten, plus dat ze er hun Hotplate ingebouwd hebben. :)

hun site:
http://www.thdelectronics.com/index.htm

soundclips:
http://www.thdelectronics.com/soundclips.htm

Rutger
3 mei 2005, 15:02

Rutger
3 mei 2005, 15:05
Persoonlijk ben ik geinteresseerd in de 30W Bivalve:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/THD/bivalve.gif

ieme
3 mei 2005, 15:32
Leuke amps, heb ooit op t punt gestaan om een univalve te kopen, maar voor live situaties was hij toch te beperkt voor mij...

Zijn zeker leuke rock amps! zou er nog wel eens willen hebben...

ChrisMW
3 mei 2005, 16:13
Hoi Rutger

Handgebouwd met printplaat

'n Duitse klant van mij heeft er 1 en is er heel happy mee, "gaat lekker mee met je string-attack en gitaarvolume".

Succes!

BramVersteeg
3 mei 2005, 16:26
Lijken me erg leuke versterkers. Lekker compact en niet te duur. Het testen waard lijkt mij :P

bluegate
3 mei 2005, 16:50
Ik heb de Univalve gehad, hele gave versterker.
Maar inderdaad soms beperkt, want Live ga je geen buizen wisselen.
En hij heeft maar 1 kanaal.
Maar qua geluid één van de beste amps die ik ooit heb gehad.

Rutger
3 mei 2005, 17:36
Die eenzijdigheid vind ik niet storend. Ik speel nu op een 1-kanaals tubeamp maar hij is me te clean (Fender) en ik kom vaak niet op het punt van opbreken. Daarom vind ik de attenuator ook erg interessant, soundclips met El84's klinken erg okay! Bovendien hou ik van compact en licht, k woon op 5 hoog en rij in een mini. ;)

Idd maar ns proberen, k moet toch nog wat ophalen bij Erik.

bluegate
3 mei 2005, 21:50
De BiValve klinkt wat ronder dan de Univalve, die kan soms messcherp zijn.
Volgens THD is de Uni meer Brits en de Bi meer Amerikaans.

Veel plezier bij het testen, ik weet bijna zeker dat als je test je er ook
één mee naar huis neemt.

taylor
4 mei 2005, 11:35
die uni en bi valve vind ik toch meer en amp voor in de studio,waar je dan zeg maar vol op mee kan klooien.

ik zal eerder de flexi 50 kopen gewoon om dat je daar ook in en band meer mee kan enzo+ dat is geen klasse A amp is wat uni en bi wel zijn.
daar moet je toch van houden.veel lui hoor je wel zeggen dat leads er wel mooi uit komen maar met slag zijn ze toch iets minder maar dit is van horen zeggen geen eigen ervaring ofzo

opzich is het wel heel leuk bedacht dat je met buizen kan klooien enzo
ingebouwde hotplate ect

ieme
4 mei 2005, 11:53
ik zou er nog wel eens 1 willen, wat leuke pedalen ervoor... 4X10 cab er onder en gaan!

robzilla
4 mei 2005, 12:14
Ooit bijna een Uni gekocht voor 500 euro, leek me errug tof om thuis te gebruiken. Ben wel benieuwd naar de amps!

BramVersteeg
4 mei 2005, 12:44
Ik begin er ook steeds meer interesse in te krijgen. Lijkt me een erg compact, no nonsense ding en schijnbaar klinken ze nog ook :P .
Handig voor sessies, studio, repetities enz.

Rutger
4 mei 2005, 14:18
ik zou er nog wel eens 1 willen, wat leuke pedalen ervoor... 4X10 cab er onder en gaan!

Mijn idee :wink:

niels5150
9 mei 2005, 09:36
maar zou hij genoeg cleane headroom hebben voor een gig? Ik heb een Bogner 2x12 met V30's. Ik heb een eigen monitor, dus ik krijg mijn eigen sound meestal ook via de monitor terug...

BramVersteeg
9 mei 2005, 11:45
maar zou hij genoeg cleane headroom hebben voor een gig? Ik heb een Bogner 2x12 met V30's. Ik heb een eigen monitor, dus ik krijg mijn eigen sound meestal ook via de monitor terug...

Dan denk ik dat de uni niet de juiste amp is maar zeker weet ik het natuurlijk nooit. Hij is maar 15 Watt maar ik kan niet goed oordelen omdat ik ze nog nooit getest heb. De Bi-Valve is 30 watt en de Plexi 50 Watt, die zouden het makkelijker trekken bij een optreden denk ik.