PDA

View Full Version : Behringer Vampire combo, Goed of klote?



VooDoo
3 mei 2005, 12:22
blehh

VooDoo
3 mei 2005, 12:22
He Daar gitaristen,
ik ben van plan om een nieuwe versterker aan te schaffen, ik speel nog niet zo heel lang maar mijn versterker gun ik niemand :P
Ik zat nu te kijke naar de Behringer Vampire combo:
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/YmVocmluZ2VyLXZhbXBpcmUzNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.jpg

Mijn oog is vooral hierop gevallen o.a. om de effecten, want ik zou eerst een V-amp2 kopen maar dat zou helemaal niet klinken over de versterker die ik nu heb, dus vond ik dit wel interesant
er stond ook bij dat de effectenuit de V amp pro komen.
Nou wilde ik vragen of iemand deze versterker heeft (had) en mij zijn ervaringen ermee kan vertellen,
Want de ene zegt Behringer is echt rotzooi, en de ander zegt weer dat dat best wel meevalt
dus dat zou ik graag horen ;)

B.v.d.

ShaQ
3 mei 2005, 12:25
Die vampire is geloof ik gewoon een v-amp 2 maar dan in combo vorm. Het is wel een leuk ding, sounds zijn goed voor de prijs. Wat ik wel jammer vind aan de v-amps is dat ze dynamiek missen.

AART
3 mei 2005, 12:28
Ik vind het zelf echt slecht vergeleken met een cube 30 oid.

Die behringer dingen hebben allemaal zo'n nassale distortion.
Ze hebben ook helemaal geen punch/dynamiek.

VooDoo
3 mei 2005, 12:42
Ja ik doe het eigenlijk omdat mijn versterker echttt bagger klinkt
en die effecten vind ik wel cool
maar zitten op de Cube ook effecten dan ?
maar ja ff verder over die Vampire Combo wat bedoel je met Dynamiek?
net dat extra puntje op je i ?

cosmos
3 mei 2005, 13:01
Begin er niet aan, die dingen klinken echt dramatisch slecht! Afgezien van het feit dat Behringer (of zoals wij de "Be" vaak met "Kle" of "Te" vervangen), een restwaarde van 0,0 heeft.
Check dan eens de digitale serie van Vox!

ShaQ
3 mei 2005, 13:13
Nounounou dramatisch slecht is ook wel weer overdreven. Kijk ik denk dat deze kerel gewoon geen geld heeft voor een Vox en daarom iets zoekt wat voor de prijs ''ok'' klinkt. De standaard presets van de v-amp klinken KUT, maar als je dat ding een beetje onder controle hebt en je eigen presets maakt, kan je er een leuke sound uithalen.

Deze mp3 had ik 1,5 jaar geleden opgenomen met de v-amp2 vond de sound voor dat ding zeer ok: http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/rebecca.mp3

Maarrr dude als je zegt ik wacht een half jaar en ik ga voor de vox dan heb je iets wat VEEEEEEEEL beter is 8-)

harrie-beton
3 mei 2005, 13:21
Ik heb een v amp gehad in 2001 en dat was best een leuk ding. Leuke sounds en effecten.

Ik heb nu voor een aparte klus een Behringer Modeling amp en het is dat ie goedkoop was (135 euro) maar het geluid is bagger.
Heb het druk deze week maar die Behringer gaat deze week de deur uit denk ik.

-weinig power
-vervorming bij clean spel
-vreemd clip gedrag
-geen mooie ronde bas maar een soort wof wof

ShaQ
3 mei 2005, 14:52
Ik heb een v amp gehad in 2001 en dat was best een leuk ding. Leuke sounds en effecten.

Ik heb nu voor een aparte klus een Behringer Modeling amp en het is dat ie goedkoop was (135 euro) maar het geluid is bagger.
Heb het druk deze week maar die Behringer gaat deze week de deur uit denk ik.

-weinig power
-vervorming bij clean spel
-vreemd clip gedrag
-geen mooie ronde bas maar een soort wof wof

was het de v-amp 1 of 2? want dat maakt erg veel verschil.

VooDoo
3 mei 2005, 14:59
Ja het is inderdaad omdatik een laag budget heb
maar ik kan wel gaan sparen, ik zie die versterker trouwens nergens staan?
maar ik heb ook van veel mensen gehoord dat de Cube heel erg goed is
ik denk datik een deze dagen naar de feedback ga en deze 2 versterkers es ga vergelijken
maar dat zie ik wel weer

harrie-beton
3 mei 2005, 15:29
was het de v-amp 1 of 2? want dat maakt erg veel verschil.

Toen ik mijn v amp kocht was de v amp "2" nog niet op de markt.

De v amp 2 verschilt 1 chip van de v amp 2 toch?
Die kon je er zelf ook inzetten geloof ik. Lijkt me dat de apparaten weinig verschillen dan.

Azrael
3 mei 2005, 16:11
was het de v-amp 1 of 2? want dat maakt erg veel verschil.

Toen ik mijn v amp kocht was de v amp "2" nog niet op de markt.

De v amp 2 verschilt 1 chip van de v amp 2 toch?
Die kon je er zelf ook inzetten geloof ik. Lijkt me dat de apparaten weinig verschillen dan.

Het beste ding is digitaal........het vervangen van een chip kan dus een wereld van verschil maken....

MazeMouse
4 mei 2005, 10:36
Inderdaad
De V-amp was kut met peren
De V-amp2 is nog wel aardig :)

Bins
4 mei 2005, 10:48
Als dat ding een Vamp2 is in combo vorm, dan zou dat toch best te doen moeten zijn? Tenzij de speaker echt zwaar matig is.

Ik heb gewoon mn Vamp2 aan mijn "home cinema set" hangen, dat klinkt wat mij betreft gewoon prima. Als je een beetje fatsoenlijke stereo hebt thuis, dan kan je dus ook gewoon voor de Vamp gaan.

Nrrrk
4 mei 2005, 14:26
Nah, V-amp klinkt niet echt goed. Vond hem erg plastic klinken. Totaal niet realistisch.

Wat voor combo heb je nu? En wat voor geluid wil je precies?

ICEcube
5 mei 2005, 00:01
niets te zien

ICEcube
5 mei 2005, 00:05
dubbel

ICEcube
5 mei 2005, 00:06
en again, dubbel

ICEcube
5 mei 2005, 00:06
zucht, ik begrijp niets van dit forum, daarnet stond dit er niet. :s
dubbel

ICEcube
5 mei 2005, 00:07
tralala, dubbel

ICEcube
5 mei 2005, 10:31
dubbel

ICEcube
5 mei 2005, 10:31
dubbel

ICEcube
5 mei 2005, 10:32
dubbel, sorry mensen. :oops:

ShaQ
5 mei 2005, 11:31
was het de v-amp 1 of 2? want dat maakt erg veel verschil.

Toen ik mijn v amp kocht was de v amp "2" nog niet op de markt.

De v amp 2 verschilt 1 chip van de v amp 2 toch?
Die kon je er zelf ook inzetten geloof ik. Lijkt me dat de apparaten weinig verschillen dan.

hahaha

De v-amp I en v-amp II maken ENORM veel verschil. De v-amp I is pure crap.

Beetje domme statement je kan er een chip inzetten dus lijkt me weinig verschil, ga eens na wat is nou de kern van het apparaat?

Ic3gl0vE
5 mei 2005, 15:56
Als je toch al een V-amp2 wilde is deze combo geen verkeerde keus. Tis gewoon een v-amp2 met een eindversterker en een speaker eraan :)

Als je nu echt op zo'n 10watt kloteversterkertje speelt is dit zeker een vooruitgang hoor. Kijk alleen even hoe stevig het allemaal in elkaar zit. Behringer spul is niet altijd geschikt om mee op te treden, want niet alles is even stevig bij hen.

VooDoo
5 mei 2005, 23:10
He guys ik ben gister naar de feedback geweest en ik heb daar de Cube30 uitgeprobeerd en ik stond er ff van versteld, hij gaat best hard en het gelijk is ook cool, maar is hij niet duur ? want 209 euro voor een 30 watt versterker, of zit het zo dat ik dan voorlopig echt goed zit en dat ik er zeer ver mee kom en mischien later (als ik een band in ga want dat doe ik nog niet) hem ook daar zou kunnen gebruiken, want ik vond em wel leuk maar best prijzig

Ik heb de Vampire niet echt getest want jullie zijn er zo negatief over dus ik heb er alleen even naar staan kijken en ben weer verder gelopen
tegen de tijd datik de cube ging testen was ik de Vampire alweer vergeten, mischien dat ik die een ander keertje test ;)

maar ik hoor het graag ff van die Cube30