PDA

View Full Version : Basversterker vraagje (keyboard)



poepsnaar
13 augustus 2002, 21:02
ik speel af en toe met me keyboard op me basversterker.. is dit schadelijk voor me versterker? ik zou niet weten waarom maar het zou kunnen,

basswasp
13 augustus 2002, 21:35
Lijkt me niet... zolang je niet het extreme opzoekt (volume, frequenties)

poepsnaar
13 augustus 2002, 21:48
naja ik denk dat me bas meer vraagt van die versterker dan me keyboard

poepsnaar
13 augustus 2002, 21:48
naja ik denk dat me bas meer vraagt van die versterker dan me keyboard

basswasp
14 augustus 2002, 10:23
...op een keyboard kun je ook een bas nadoen... 'k weet ook niet wat er gebeurd als je bijv. gaat drummen op je keyboard...:smile:

poepsnaar
14 augustus 2002, 12:08
Yup dat doe ik ook vaak drummen, komt er lekker hard uit :razz: maar das denk niej zo super voor dat ding.. achja, zo'n ding is gemaakt om geluid voort te brengen niet?

basswasp
14 augustus 2002, 12:09
Achja... wat voor versterker heb je? :smile:

poepsnaar
14 augustus 2002, 12:37
tis een peavey mircobass 20 watt

basswasp
14 augustus 2002, 15:42
Da's wel een beetje een kleintje...weet ik nie... :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2002-08-14 15:42 ]</font>

AllodoX
14 augustus 2002, 22:50
keyboard op een bassversterker ? hahaha ! success ! :wink:

Waarom denk je dat er aparte gitaar, bass, keyboard en zangversterkers zijn ? echt niet voor de show hoor :wink: elk instrument heeft zijn eigen output en frequenties..

die microbass gaat niet lang mee :smile:

poepsnaar
14 augustus 2002, 22:53
Uhmm bummer voor me microbass, maaruhm allodox ik speel der denk nou 2 weekjes op ofzo :S in totaal denk 5 uur op gespeeld, op niet echt al te hoog volume, denk dat ie daar geen moeite mee had, is ie nu al naar de moer? en hoe kan ik dat controleren of der iets niej goed is

AllodoX
15 augustus 2002, 08:21
achterkant van je luidspreker voelen als je gespeeld hebt..

verbrand je je fikken, dan is ie binnenkort kapot.

is ie alleen een beetje warm, dan is er niks aan de hand.

Ron C
15 augustus 2002, 08:46
In principe kun je een synth of keyboard heel goed op een basversterker aansluiten, heb je een kleine basversterker zoals jij zal het alleen niet zo geweldig klinken, die versterker zal maar 1 speaker hebben voor alle frequencies. Je hoog zal niet zo geweldig klinken en het echt diepe laag kun je met zo'n ding natuurlijk nooit voelen,(maar dit geld ook waneer je er bas op speelt). Ik sluit zelf geregeld mijn Nordlead 2 synth(en deze gaat mega laag!, en hoog)op mijn basversterker aan (EBS Fafner top met 2 Eden D210T speakerkastjes) aan, de speakers en de versterker hebben hier geen enkel probleem mee(hier zit dus ook een tweeter in voor mooi hoog). Zolang je je versterkertje niet vol open zet zul je er geen problemen mee krijgen (maar dit geld ook voor je bas). Je zult je speaker er echt niet mee opbazen. De output van je keyboard zal niet veel hoger zijn als die van je bas, tevens kun je je output op je keyboard altijd wat terug regelen en wat betreft frequenties, dit maakt voor je levensduur van de versterker niets uit, je basversterker is immers ontworpen voor lage frequenties en wat betreft het hoog, dit geeft ie dan gewoon wat minder mooi weer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-08-15 08:52 ]</font>