PDA

View Full Version : Distortion icm FX in Send/Return dof??



gerjo1980
3 mei 2005, 11:03
Van het weekend heb ik samen met een vriend gespeeld, maar mijn geluid (lees distortions) klonk veel doffer dan het zijne. :???:
Hij speelde over een Marshall VS30 en ik over een H&K Attax 100

Na veel gedraai aan mijn knoppen kreeg ik geen beter geluid.
Mijn setup is normaliter Sustainer-Overdrive-Distortion-AMP-SEND-FX-RETURN AMP-Speaker. FX helemaal wet.

Toen ik mijn FX uit de send en return haalde en voor de voorversterker plaatste, klonk mijn geluid veel minder dof. En meer naarwat ik wilde.

Is dit normaal of moet ik mijn amp laten nakijken op de bedrading? Gaarne uw "wijze" reacties. :wink:

gerjo1980
3 mei 2005, 11:06
tuuteleduu :-D

pol
3 mei 2005, 11:20
distortions en overdrives moet je ook niet in de fx loop zetten. Die is alleen voor effecten die na de distortion moeten komen, zoals chorus, delay, reverb ...

AART
3 mei 2005, 11:37
+1

gerjo1980
3 mei 2005, 11:47
distortions en overdrives moet je ook niet in de fx loop zetten. Die is alleen voor effecten die na de distortion moeten komen, zoals chorus, delay, reverb ...

Heb ik ook niet gedaan.

Mijn distortion en overdrive gingen de input in. Via de send naar mijn FX en met de return terug de eindversterker in met de FX-loopknop op WET.


http://img49.echo.cx/img49/8053/setup1mz.jpg

Distortions/Overdrive zitten dus niet in de FX loop

pol
3 mei 2005, 12:10
haja, zo is het al wat duidelijker.
kan vanalles zijn, slechte kabels, slechte loop van die h&k, of misschien is het signaal in de loop gewoon te sterk voor die pedaaltjes.
probeer es zonder de pedaaltjes, fx volledig wet, met alleen een kabel tussen de send en de return, dan weet je al of het aan de loop ligt.

gerjo1980
3 mei 2005, 12:12
Ga ik eens proberen. Dank voor de snelle reactie, alvast.

gerjo1980
10 mei 2005, 20:14
Heb net een gitaarkabel in de send en reutrn gestoken zonder effecten ertussen, maar ik hoor op het eerste gehoor geen dofheid, maar eerder een sterker signaal als ik de fxloop op helemaal wet draai. :???:

Ik ga van het weekend maar eens uitgeprobeerd testen.

Ic3gl0vE
10 mei 2005, 22:23
Dat versterkte signaal klopt wel. Ik gebruik de fx loop op de attax als boost kanaal! Wanneer je de fxmix knop helemaal op wet zet en een kabeltje van de fx send naar de return doet, krijg je een leuke boost als je de fx loop aanzet :)

Je zou alles eens gewoon aan kunnen sluiten en die fxmix knop wat meer naar de dry kant kunnen draaien. Misschien wordt je geluid dan beter.