PDA

View Full Version : Ibanez S270



Pianoman
3 mei 2005, 10:47
Ik heb dit onderwerp gisteren ook al geplaatst,
maar om een of andere duistere reden is hij weer weg.
Nog maar een keertje dan...

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar, en ik dacht al aan een
Ibanezje. Maar de Ibanez S270 die ik gister geprobeerd heb,
vond ik echt waardeloos klinken.

Moet ik doorzoeken bij Ibanez (miss. duurder)? Of zoeken
naar een ander merk/type...


Ps: buget is ±700 euro. Daarna ben ik weer arm :razz:

Ajox
31 januari 2007, 17:43
Ok eerst help ik jouw dan help jij mij aub :p
Ibanez gitaren zijn mooi, maar als je vette klank wilt zul je de pickups moeten veranderen, daar staat ibanez bekend voor.
Zelfs de JEM serie (steve vai signature) zijn niet al te spetterend heb ik gehoord.

Ok nu mijn vraag:
Ik kocht gisteren een Ibanez S270 voor 200€
Hoeveel vragen ze nieuw voor deze gitaar?

Grtz Jochen

Orpheo
31 januari 2007, 17:49
Ok eerst help ik jouw dan help jij mij aub :p
Ibanez gitaren zijn mooi, maar als je vette klank wilt zul je de pickups moeten veranderen, daar staat ibanez bekend voor.
Zelfs de JEM serie (steve vai signature) zijn niet al te spetterend heb ik gehoord.

Ok nu mijn vraag:
Ik kocht gisteren een Ibanez S270 voor 200€
Hoeveel vragen ze nieuw voor deze gitaar?

Grtz Jochen

excuse me? de JEM slechte pups? waar haal je die fabel vandaan! EVO's zijn geweldig. zelfs ik speel graag op jem's, vanwege de evo's, en tis redelijk bekend dat ik een zware Bareknuckle-adept ben!

SimonS
31 januari 2007, 17:51
hear say... tja...

Ik heb momenteel een Ibanez RG3120, uit de Prestige reeks van Ibanez. Er hoge kwaliteit, klinkt er vet. Is tweedehands wel voor jouw budget te krijgen

robert-gitarist
31 januari 2007, 17:55
Ok eerst help ik jouw dan help jij mij aub :p
Ibanez gitaren zijn mooi, maar als je vette klank wilt zul je de pickups moeten veranderen, daar staat ibanez bekend voor.

Das bullshit dat Ibanez daar bekent om staat.Ibanez is een prima merk met hele mooie gitaren.In de iets duurdere planken zitten zelfs DiMazio's etc standaard in.DiMazio is alles behalve troep.In gewone standaard RG's zitten soms ook hele goeie elementen in en dan zijn het niet eens DiMazio's of wat maar gewoon Ibanez elementen.Kortom,bullshit verhaal.Er zijn een paar planken die inderdaad niet echt al te goeie elementen hebben zoals de Gio series maar dat is toch echt meer een kwestie van smaak want ik ken mensen die de standaard elementen van een Gio prima vinden.

Outrage
31 januari 2007, 22:51
Ik heb wel eens op de S320 gespeeld en die klonk erg goed hoor. Vol, warm enzo. Speelde ook heel vlot. Hou er rekening mee dat een goede afstelling van een gitaar echt veel verschil kan maken. Heb ik zelf meerdere malen mogen ondervinden.

sugarfish
1 februari 2007, 09:42
Volgens mij hoeft de topicstarter niet meer te worden geholpen, die heeft na 2 jaar denk ik wel een keuze kunnen maken.....

SimonS
1 februari 2007, 09:51
hehe shit happens:)

Vonk
1 februari 2007, 09:51
Haha das altijd zo leuk: een nieuw iemand gaat het hele archief doorspitten, en denkt een goed antwoord te hebben op een post van 2 jaar oud.

Inmiddels heeft de TS wel een nieuwe gitaar denk ik zo, of hij heeft gitaren opgegeven omdat hij 2 jaar geleden geen antwoord kreeg.