PDA

View Full Version : Meningen over de Mesa Trem-o-verb



Raffel
3 mei 2005, 09:39
Dag forummers,

Ik weet dat een aantal van jullie een trem-o-verb hebben (gehad). Ik hoorde hem op de laatste plaat van James LaBrie terug in handen van Marco Sfogli en vind him toch wel lekker klinken als ik naar de clips op zijn website luister.

Zijn de meningen hier nu sterk over verdeeld of is dit gewoon een zeer sterke amp? Misschien leuk voor erbij namelijk :)

Clean schijnt na de verhalen die ik heb gehoord in ieder geval redelijk tot goed te zijn. Maar vooral de lead sound spreekt mij wel aan.

Lord Abortion
3 mei 2005, 09:45
Die laatste van James LaBrie is wel een lekkere plaat! Ik heb de promo al een hele tijd en die heeft al vaak in mijn cd-speler gezeten

Daniël_san
3 mei 2005, 23:14
Ik heb er 1 keer over gespeeld..... Ik vind ze erg lijp! Maar je moet van het geluid houden. Ik hou zelf meer van het el84geluidje, maar dit is 1 bvan de weinige amps die ik mooi vind klinken op 6l6. Maar de meningen over een tremoverb zijn wel erg verdeeld :(

Raffel
4 mei 2005, 08:30
ja ik moet hem nog 'live' horen, maar ze worden natuurlijk niet meer verkocht. Jaren '90 amp he.

chennie
4 mei 2005, 09:29
hmm ik heb wel de "opvolger" :de mesa Rect-O-Verb,
een 50 watt single rectifier met reverb in een combootje, zit een verbazingwekkende goede clean in en toch dat weer dat high gain recto geluid van Mesa, maar daar ging het niet om in deze topic.

pietvanbuiten
18 mei 2005, 00:59
dat Verb kun je wel weglaten, mijn maat heeft um, en vindt de reverb waardeloos.
heel lullig klein veertje zit er in
in m'n eigen mesa nomad zit een veel grotere veer.
ze hadden de namen beter om kunnen draaien, aldus m'n maat,
verder klinkt die Rek-die-reverb-us-op wel perfekt idd ! :D

chennie
18 mei 2005, 10:08
Veel reverb zit er inderdaad niet in, heb ook al gemerkt dat het ook nog eens zwaar afhankelijk is van je pre amp volume of master volume, dus niet eens van de reverb knop zelf. Met de masteer bijv goed open en de pre amp ook, heb ik veel meer reverb dan op huiskamerniveau, maar goed, ik heb voldoende =)

vinni
18 mei 2005, 11:34
Heb'm ongeveer een jaar gehad.
Had het combo met 2X12".

Vond dit een hele goede versterker. Zeker de leadkanalen.
Had'm eigenlijk altijd op de classicvoice staan. De modern voice moet
je het echte Rectifiersound geven. Vond ik minder geslaagd.
Bouw, constructie en mogelijkheden waren top!
Clean was goed.....niet super.....

Vinni

pietvanbuiten
18 mei 2005, 14:37
toen ik de mesa nomad van iemand op marktplaats kocht, heb ik 'm gebeld en gezegd dat de voorwaarde een mooi clean kanaal was, want scheuren kunnen ze wel maar ik heb dat clean ook nodig.
en verdomd, het was zo.
net zo mooi als van m'n multitone, dus kep 'm gekocht :-D

pietvanbuiten
19 mei 2005, 12:18
Veel reverb zit er inderdaad niet in, heb ook al gemerkt dat het ook nog eens zwaar afhankelijk is van je pre amp volume of master volume, dus niet eens van de reverb knop zelf. Met de masteer bijv goed open en de pre amp ook, heb ik veel meer reverb dan op huiskamerniveau, maar goed, ik heb voldoende =)

het was ook niet lullig bedoeld hoor,maar ik weet nog dat m'n maat em aan me liet horen en hij was gewoon een beetje sneu van die reverb,
dat merkte ik wel toen, vandaar m'n "openhartige reaktie"
met groet, piet :D

Raffel
20 mei 2005, 13:35
Hier een paar voorbeeldjes waar ik op doelde.

http://www.marcosfogli.com/Video/Alonesolo.wmv

http://www.marcosfogli.com/Video/Alone1.wmv

Ik vind dat dus zwaar lekker klinken.

Nu kan ik wel wat Rect-o-verb & Trem-o-Verb tops terugvinden (te koop) maar weet een Mesa fanaat hier misschien of de kanalen in deze amps ook in rack apparatuur van Mesa terugkomen? En zo ja welke? Als het ff kan wil ik het namelijk wel in rack-formaat ivm midi switchen, omdat dat anders weer via relais moet. (alhoewel daar natuurlijk wel goedkope oplossingen voor zijn, omzeil ik het toch liever)

Nogmaals, ik ben dan vooral geinteresseerd in lead+rhythm geluid aangezien ik over clean sowieso snel tevreden ben.

guhlenn
20 mei 2005, 14:23
ehm de triaxis he?

de trem o-verb is een recto met trem en verb :) hehehe en een extra kanaal (was het niet gewoon een beeter clean kanaal?).

Maar die heeft dus wel een rectifierbuis en mesa eindtrappen geloof ik niet. Sowieso zal het wat afwijken. Althans dat denk ik.