PDA

View Full Version : Tremelo van Strat verwijderen



vdgraaf
2 mei 2005, 23:09
Beste allemaal!

Heeft iemand ervaring met het ombouwen van een Stratbody van met tremelo brug naar zonder? Of is dat niet aan te raden. Tips en suggesties hoor ik graag!

grtn, Jan Anton

Raytheman
2 mei 2005, 23:23
Je haalt de bestaande brug eraf. De gaten worden gevuld met delen hardhout. Daarna opnieuw 6 gaten boren voor 'string through body' als je dat tenminste wilt. Wil het eventueel ook voor je doen maar dan moet je me effe mailen.

MattijsL
2 mei 2005, 23:32
Of het aan te raden is..? ik zou zeggen nee. Zet totdat je een strat met vaste brug koopt (of deze inruilt tegen strat met vaste brug) een paar extra veren in. Opvullen met 'hardhout' zie ik ook niet zo zitten omdat je dat heel moeilijk /niet passend krijgt. Al met al zie ik geen winst tov inruilen.

vdgraaf
3 mei 2005, 10:21
Danks voor de reacties zover. Jullie hebben beiden goeie punten denk ik. Ik moet me er nog eens op beraden, misschien is gewoon een paar extra veren even het hadigst. En als ik dan nog eens een body op de kop kan tikken zonder tremelo dan zien we wel weer verder.

Bedankt!

grtn, Jan Anton

vulvasonic
3 mei 2005, 11:01
En realiseer je dat een strat met een vaste brug (ik bedoel dus een strat zonder uitsparing voor de tremolo) echt heel anders klinkt dan een 'gewone' strat. Dus wil je WEL de klank van een echte strat, maar NIET het gedoe met een tremolo, dan raad ik je aan 5 veren zo ver mogelijk in het hout te schroeven en het pookje er af te halen.

taylor
6 mei 2005, 12:12
je kunt net zo goed je tremelo vast zetten door er 5 veren in te zetten behoorlijk strak zeg maar zelfde soort effect.

taylor
6 mei 2005, 12:14
oh was al gezegt naja...

Squier4ever
14 mei 2005, 10:58
3 veren zonder pook werkt ook hoor.....
doe ik zelf altijd.
je kunt evt ook nog een stuk multiplex tussen het ijzeren blok en je body klemmen, zodat ie nie meer omhoog kan, heb ik ook al eens gezien.

Squier4ever
14 mei 2005, 11:01
3 veren zonder pook werkt ook hoor.....
doe ik zelf altijd.
je kunt evt ook nog een stuk multiplex tussen het ijzeren blok en je body klemmen, zodat ie nie meer omhoog kan, heb ik ook al eens gezien.