PDA

View Full Version : Hardware een nieuw laagje geven



Anders Destium
13 augustus 2002, 15:49
Howdy
Ik ben van plan binnenkort de hardware van een gitaar van mij eens aan te pakken, specifieker de brug en tremolobar qua uiterlijk, de oorspronkelijk kleur begint er af te corroderen (denk ik)
Weet iemand hoe je deze het beste kunt over lakken/spuiten, het geheel was goudkleurig...
Alvast bedankt

ysy
14 augustus 2002, 18:33
Ik weet enkel dat de goudkleurige elementen eigenlijk gewone zijn waarop helemaal op 't laatste van het productieproces een heel dun laagje goudkleur opgespoten wordt. Het is heel normaal dat die na een tijdje eraf komt door zweet, het zuur erin,... Of je dat zelf terug kan kleuren zonder dat het gaat opvallen zou ik echt niet weten. Misschien gewoon de hardware vervangen?

Anders Destium
14 augustus 2002, 19:27
Ik was al bang voor zoiets, op diezelfde gitaar zitten ook scheurtjes in de hums dus er is gewoon een grote renovatie nodig, de gitaar zelf is nog in goede conditie.
Geen idee of ze diezelfde brug nog (ergens) hebben, ik ga toch binnenkort eens buurten bij Peer Dellen, dan kan ik het gelijk navragen!

plukker
14 augustus 2002, 21:48
Ik zou het gewoon lekker vintage laten worden. Staat veel stoerder dan zo'n glimmende plank (vind ik dan)

Anders Destium
14 augustus 2002, 22:14
Het was al geen glimmende maar een blank gelakte hardouten body!
Nu ik weet welke het is ben ik weer trots :grin:
De rechter dus! http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1994/94015.jpg