PDA

View Full Version : Mijn nieuwste zelfbouw gitaar



Mattia
2 mei 2005, 20:03
Even wat foto's van m'n laatste 'build', gemaakt als huwelijkskado voor een hele goede vriend van me. De gitaar woont nu in Fairfax, Virginia, USA, samen met een nogal blije vers getrouwde eigenaar. Specs: Afrikaans (Khaya) Mahonie body, maple top, honduras mahonie hals, ebben toets, EIR headplate, white, gold MOP, river pearl, zilver draad, abalone inlay, DiMarzio pickups, Wilkinson/Gotoh trem, Planet Waves machnieken, 'chambered' body.

Voor:
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished01.jpg

Achter:
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished08.jpg

Meer plaatjes kun je hier vinden (http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4)

Fumi SG
2 mei 2005, 20:05
Godverdomme wat een mooi ding!!! :o

bert k
2 mei 2005, 20:07
Sooooo...Heel sjiek! Mooi gemaakt! (Alleen had je dat ordi groene Tortex plektrumpje er ff tussenuit moeten halen... :-D )

Fumi SG
2 mei 2005, 20:13
da's voor het contrast bert :wink:

RUIS
2 mei 2005, 20:42
En jij geeft zoiets weg :???:

hierophant
2 mei 2005, 20:46
man, echt mooi!!
klein vraagje, die tekening op de nek, is dat gewoon er op geschilderd, met gewone houtverf/lak?

Diedo
2 mei 2005, 20:46
verchrikkelijk mooi! hoeveel tijd heb je hier ongeveer ingestopt?
:chicken:

prs
2 mei 2005, 21:36
man, echt mooi!!
klein vraagje, die tekening op de nek, is dat gewoon er op geschilderd, met gewone houtverf/lak?

Ingelegd met parelmoer natuurlijk! (MOP=mother of pearl)

vdgraaf
2 mei 2005, 22:49
Wow! :o Echt heel erg mooi! Heb je ook foto's van de bouw??

vulvasonic
2 mei 2005, 22:57
GODVERDEGODVERRRR, die is mooi! :o

Shitterend man, Mattia, VRIEND van me! :D

fred dons
3 mei 2005, 07:41
inderdaad heel erg mooi (ook een mooie overgang neck body!) :o

heb je toevallig ook close ups van de inleg ?

GretschCC
3 mei 2005, 10:06
Als je zo`n gitaar kúnt bouwen dan ben je volgens mij zoo gelukkig!

AART
3 mei 2005, 10:47
doe je dat ook op aanvraag? :D

Mattia
3 mei 2005, 11:21
Bedankt voor al het positief commentaar!

Nu wat antwoordjes op de vragen:

Ja, ik geef zoiets weg als een van m'n beste vrienden gaat trouwen :-)

Die 'tekening' is inderdaad ingelegd parelmoer (wit voor de roosjes en mijn 'v' logo, goud voor het haar, en 'ivory pearl', zoetwater schelp, voor het lichaam van de vrouw, en abalone voor de bladeren. enzo. Oja, en zilver draad).

Ik gok dat hier zo'n 300 uur in zit, ongeveer, vrij veel daarvan in het ontwerp en de executie van het ingelegde. Het bouwen van de body/hals en dergelijke heeft waarschijnlijk 'maar' zo'n 150-200 uur in beslag genomen. Maar ik weet 't eigenlijk niet. Ben er vorig jaar aan begonnen, maar ik bouw altijd nogal 'ongeregeld'; weekje of twee doe ik erg veel, dan een paar maanden niks, etc. Er tussenin moest ook een andere electrische gitaar af, een akoestische, en nog een akoestische die bijna, maar niet helemaal, klaar is.

Ik heb wel wat closups van de inleg. Zie de laatste link in mijn oorspronkelijk berchit, zitten een paar tussen. Of gewoon hier klikken:
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished03.jpg
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished04.jpg
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished05.jpg
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished06.jpg
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished07.jpg
Het is m'n derde 'grote' inleg project; de eerste was niet bepaald geweldig, met de tweede ben ik redelijk tevreden, en deze vind ik best geslaagd (alhoewel het altijd stukken beter kan..)


Ik heb de bouw van dit ding uitvoering fotografisch bedocumenteert. Ik zou, denk ik, als er behoefte voor is, bijna een soort 'tutorial', step by step construction iets in elkaar kunnen mikken. Ga ik op termijn zwz doen voor m'n website, wat uitbundiger, maar een fotodoc'je, dat zou nu al kunnen.

Enneh, nouja, momenteel bouw ik voor vrienden, maar misschien over een paar jaar op aanvraag. Heb nu al 3 'bestellingen' liggen, en 3 'opties' (voor als zij geld hebben, en ik tijd), dus...

chennie
3 mei 2005, 11:55
Dat is in een woord: absoluutfantastischwerk. Het ziet er in het geheel heel erg strak uit, ik kan aannemen dat die net zo speelt en klinkt ?

Mattia
3 mei 2005, 12:04
Speelt erg lekker, ja, en de klank is zoals 'ie hoort. Warm, vet, mooie sustain. Dus dat zit ook goed.

Ash ketchum
3 mei 2005, 12:37
how es :o Als je slimme vrienden hebt waren ze na dit allemaal getrouwd!!! Vette gitaar man, heb je ook spec met gebruikte hardware zoals fretdraad, elektronica etc.?

Ash ketchum
3 mei 2005, 12:38
how es :o Als je slimme vrienden hebt waren ze na dit allemaal getrouwd!!! Vette gitaar man, heb je ook spec met gebruikte hardware zoals fretdraad, elektronica etc.?

Ash ketchum
3 mei 2005, 12:40
how es :o Als je slimme vrienden hebt waren ze na dit allemaal getrouwd!!! Vette gitaar man, heb je ook spec met gebruikte hardware zoals fretdraad, elektronica etc.?

Ritch
3 mei 2005, 20:40
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuwwwwwwwww, PRS mag schamend weglopen! Schitterend, werkelijk waar! Heb je ook een Cu2? Dan word ik ook jou vriend :lol: Nee serieus, super!

Mattia
3 mei 2005, 21:15
Een Cu2? Wasda?

Ash: Ja hoor. hardware: Planet Waves locking tuners, goud, Gotoh Wilkinson Tremolo, goud. Fretdraad is StewMac #148, medium. Pickup rings zijn van hout, zelfde stuk als de top. De electronica redelijk complex: twee mini switches voor series/parallel/coil tap, een per humbucker (DiMarzio PAF Pro en FRED, trouwens), dan een gewon 3-way switch. Verder 1x volume, 1x blend pot (balance tussen brug en neck pickups, dus), en 1x tone met een push/push pot die de beide pickups in series dumpt. Geeft een 'mega humbucker', zeg maar, met de humbuckers als coil.

Ritch
3 mei 2005, 21:55
Een Cu2? Wasda?


Ach, reageer daar maar niet op, was maar een grapje :lol:

Maar nogmaals ik ben stinkende jaloers op jou vriend! :)

taylor
4 mei 2005, 11:22
het zit er alemaal wel mooi uit,bijna gewoon als artwork.

maar zelf zou ik nooit zo'n gitaar kopen in de winkel,je moet er van houden denk ik.

amon
4 mei 2005, 11:24
:o :o


Die inlay is schitterend! (maar dat wisten we al)


Heb je trouwens nog meer veranderd aan die gitaar? Die elementkozijntjes (hoe heten die dingen) bijv? Ik kan me voorstellen dat er eerst van die plastic dingen op zaten en dat je er nu mooie houten voor hebt gemaakt, net als die afdekplaatjes op de achterkant(?)

Fumi SG
4 mei 2005, 11:28
hoezo veranderd??..... zou jij een gitaar bouwen om hem, als ie af is, weer te gaan customizen??

Jeroenvanhulsteijn
4 mei 2005, 12:18
inderdaad erg mooie gitaar! Schitterende inleg.

ieme
4 mei 2005, 12:59
Schitterend gedaan!
Maar zit die knop onder het brugelement niet vreselijk in de weg?

Diedo
4 mei 2005, 13:33
meer in de weg dan bij een strat kan denk ik niet :)

djille
4 mei 2005, 14:20
die knop zit in de weg omdat sommige gitaristen de knop gebruiken tijdens het spelen en dan is het handig als hij in je weg zit. Ik zelf (en denk vele andere gitaristen) gebruik de knop nooit. En dan is de knop op die plaats iig overbodig.

amon
4 mei 2005, 16:09
hoezo veranderd??..... zou jij een gitaar bouwen om hem, als ie af is, weer te gaan customizen??


:o

Nou breekt mn klomp.... Bedoel je dat Mattia ook die gitaar zelf gebouwd heeft??? Ik dacht alleen die inlay op een al bestaande gitaar... :-?

Mattia
4 mei 2005, 16:39
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

Mattia
4 mei 2005, 16:40
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

Mattia
4 mei 2005, 16:41
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

Mattia
4 mei 2005, 16:42
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

Mattia
4 mei 2005, 16:49
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

Mattia
4 mei 2005, 17:52
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

Mattia
4 mei 2005, 21:38
Heh. Nee, volledig vanaf nul zelf gemaakt. Alleen de metalen delen en de electronica zijn 'as is' gekocht, de rest is gewoon zelfbouw. Als je deze gitaar naast een PRS zet zie je toch duidelijke vershillen: andere kop, andere body (hogere waist, breder van onderen), etc.

Wat betreft die volume knop, hij zit prima, voor mij, en je kunt 'm tijdens het spelen gebruiken. A la stratocaster, zeg maar, want al z'n andere gitaren zijn strat-clones van meer of mindere kwaliteit.

En, nouja, ik vind 'm zelf redelijk uitgebalanceerd qua design, niet 'te' (wel misschien op het randje, maar als geheel werkt 't wel. Als die zilver draad goud of abalone was geweest was het over het randje gegaan, IMO), maar die vriend van me wilde nogal uitbundige inleg. Ik denk erover om voor mezelf iets soortgelijks te bouwen, maar dan met een simpel "V" logo op 12, en dat was 'm. Het is wel duidelijk een 'different strokes for different folks' iets. Sober, of zelfs ingetogen, is, nouja, anders :-D

SwoopInDown
4 mei 2005, 23:39
Wow....








Dit is echt een prachtige gitaar!!!! Ik hoop dat de mijne ook maar half zo mooi zal worden!

amon
5 mei 2005, 14:02
Ik las het fout in je eerste post. Ik dacht dat het een gitaar van een of ander merk uit de VS was dat PRS kopien maakte. Als je dit zelf heb gemaakt zet ik er nog even wat emoticons bij:

:o :o :o :o :o :o 8-)

wietse
5 mei 2005, 17:31
erg mooi, doe het je niet na.

...rock...
7 mei 2005, 20:54
prachtig!!!!! :o ubergeillllll :P
doe je dit alleen voor zo'n gelegenheden of maak je er echt op aanvraag en verkopen ?ik ken zelf een gitaarbouwer die alles regelt met mijn gitaren maar hij bouwt alleen akoetische omdat electrische geen uitdaging zijn zegt hij maar als ik dit zo zie :o wat zouden zo de prijs zijn voor zo'n gitaren?

vulvasonic
7 mei 2005, 22:26
Hee Mattia, je zal inmiddels wel een schrale krans hebben van alle veren in je reet. :D

Mag ik dan toch nog even een kleine kanttekening plaatsten?
Waarom heb je gekozen voor dat, in mijn optiek, afwijkende afdekplaatje voor de tremoloveren? Ik vind het niet mooi passen bij de rest en de manier waarop het is uitgesneden vind ik ook al niet je van het. Gezien de briljante afwerking van de rest van je gitaar is het me een raadsel waarom je dit hebt gedaan.

Dus; waarom?

Rewind
7 mei 2005, 22:36
Ik zou met de eerste de beste meid trouwen voor zo'n gitaar :o

Mattia
8 mei 2005, 16:23
Hee Mattia, je zal inmiddels wel een schrale krans hebben van alle veren in je reet. :D

Mag ik dan toch nog even een kleine kanttekening plaatsten?
Waarom heb je gekozen voor dat, in mijn optiek, afwijkende afdekplaatje voor de tremoloveren? Ik vind het niet mooi passen bij de rest en de manier waarop het is uitgesneden vind ik ook al niet je van het. Gezien de briljante afwerking van de rest van je gitaar is het me een raadsel waarom je dit hebt gedaan.

Dus; waarom?

Heh. Nou, het is niet echt afwijkend. Het afdekplaatje voor de tremolo veren zijn gemaakt uit hetzelfde stuk hout als zowel de top en de pickups rings. Het past niet zo 'mooi' als de control cover, maar ik kon geen goed, mooi, precies passend stuk mahonie vinden voor dit doeleinde. Dus heb ik besloten om de maple 'accenten' gewoon aan te houden, ook omdat het zo makkelijker ging. Het is eigenlijk zo klein mogelijk, heel dun, en half 'ingelegd' in de cavity, zodat het redelijk mooi glad aanvoelt. Ik vind 't wel passen bij het geheel, maar ik kan inzien dat niet iedereen die mening deelt.

...rock...: dit is een passie, maar toch een hobby. Ik wil best voor anderen wat bouwen, alhoewel de 'wachtlijst' momenteel redelijk lang is: drie akoestische gitaren, een electrische, nog twee electrische voor mezelf, en daarna 3 vrienden met 'opties' op de bouw. De komende 2-3 jaar heb ik het aardig druk, maar overleggen kan altijd...wat ik ervoor vraag, tja, hangt erg van de complexiteit van het geheel af, en de materialen.

Tjebbe
9 mei 2005, 18:13
wat een prachtige gitaar...

waar leer je zoiets? (als dit slechts een hobby is...)

hadv
9 mei 2005, 19:23
is zoiets nou ook te koop, of te bestelluh
& zo ja, kostdah?

Mattia
9 mei 2005, 19:27
Melvyn Hiscock's 'Make Your Own Electric Guitar', en het internet (rec.music.makers.builders, mimf.com bijvoorbeeld). Verder heb ik mezelf tijdens het bouwen het gros van m'n houtbewerking geleerd.

hadv: deze was zwz niet te koop, maar er zitten materialen voor zo'n E450 (zo niet iets meer) in, dus ga maar uit van ongeveer het dubbele, vooral door het inlegwerk.

...rock...
9 mei 2005, 20:26
@mattia: oelang doe je daar nu eigenlijk over want ja 300 uren oke maar ik neem aan dat je een job hebt en dat dat in vrije uren moet dus in weken maandeb misschien zelf een jaar?

Mattia
10 mei 2005, 08:57
Ik ben nog student, en zit eigenlijk te wachten totdat ik aan m'n co-schappen kan beginnen. Deze heeft inderdaad iets minder dan een jaar geduurt, maar ondertussen zijn ook een andere electrische gitaar en bijna twee akoestische gitaren 'afgebouwd', zal ik maar zeggen. Het gaat meestal in 'vlagen': je doet een week of twee heel veel, en dan een maandje helemaal niks, etc.

Het gaat wel steeds sneller.

hugo
12 mei 2005, 23:01
Heel netjs hoor heb het zelf ook weleens geprobeerd maar dit heb ik nooit gehaald, laat die co-schappen toch zitten wordt je full-time gitaarbouwer, je heb al genoeg klanten lees ik zo

nickbongers
13 mei 2005, 00:01
ja zeker, ik zou (mits in t geld heb) er eentje bij je kopen :)

Noid
19 mei 2005, 16:28
Wow, motherfucker!!! Wat een mooi ding! Echt, mooi in balans, ook IMO net niet over de top! Wauw! Mooi kleur die body en vooral ook mooi dat de tekening van het hout zo mooi door de lak heen komt. (muv dat afdekplaatje van de trem dan). Fijne dingen he, die Wilkinson tremolo's? Ondanks dat ze geen locking nuts hebben ontstemmen ze eigenlijk nooit (ook niet bij heavy abuse).

Diep respect!

Random Bassist
24 mei 2005, 19:17
OLAAAA ! :o
eel schoon! ! !
Maar 1 vraagje: je zei dat je voor die inleg zilverdraad gebruikt hebt. Voel je dan een ribbel als je erover wrijft of is alles vlak en als alles vlak is, hoe heb je dat gedaan?
in ieder geval: RESPECT !

Mattia
24 mei 2005, 19:22
OLAAAA ! :o
eel schoon! ! !
Maar 1 vraagje: je zei dat je voor die inleg zilverdraad gebruikt hebt. Voel je dan een ribbel als je erover wrijft of is alles vlak en als alles vlak is, hoe heb je dat gedaan?
in ieder geval: RESPECT !

Bedankt!

Over dat zilverdraad, nee, geen ribbel. Het is 1.0 en 1.5 rechthoekig draad (vierkant, eigenlijk), dus gewoon een groef gefreesd, erin gelegd, met secondenlijm vastzetten, evt. gaten opvullen met ebbenhout stof (ff schuren), nog eens met secondenlijm tekeer, en dan de boel vlakschuren, zamen met de parelmoer delen. Werkt perfect.

Mattia
24 mei 2005, 19:39
OLAAAA ! :o
eel schoon! ! !
Maar 1 vraagje: je zei dat je voor die inleg zilverdraad gebruikt hebt. Voel je dan een ribbel als je erover wrijft of is alles vlak en als alles vlak is, hoe heb je dat gedaan?
in ieder geval: RESPECT !

Bedankt!

Over dat zilverdraad, nee, geen ribbel. Het is 1.0 en 1.5 rechthoekig draad (vierkant, eigenlijk), dus gewoon een groef gefreesd, erin gelegd, met secondenlijm vastzetten, evt. gaten opvullen met ebbenhout stof (ff schuren), nog eens met secondenlijm tekeer, en dan de boel vlakschuren, zamen met de parelmoer delen. Werkt perfect.

Lenweë Míriel
24 mei 2005, 19:57
:o :o :o :o :o :o echt vakmanschap

als ik geld heb dan zou ik wellciht wel eens een gitaar van je willen??
al heb ik de komende jaren geen geld denk ik