PDA

View Full Version : Mijn nieuwste zelfbouw gitaar



Mattia
2 mei 2005, 19:56
Even wat foto's van m'n laatste 'build', gemaakt als huwelijkskado voor een hele goede vriend van me. De gitaar woont nu in Fairfax, Virginia, USA, samen met een nogal blije vers getrouwde eigenaar. Specs: Afrikaans (Khaya) Mahonie body, maple top, honduras mahonie hals, ebben toets, EIR headplate, white, gold MOP, river pearl, zilver draad, abalone inlay, DiMarzio pickups, Wilkinson/Gotoh trem, Planet Waves machnieken, 'chambered' body.

Voor:
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished01.jpg

Achter:
http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4/pat_finished08.jpg

Meer plaatjes kun je hier vinden (http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics4)
[/url]

ernieman
29 december 2006, 19:10
en hier heeft in de afgelopen 1 1/2 jaar niemand op geantwoord?

Jeeeeezzzzzz...

Mattia, wat een plaatje. Superbuild.
Ik zie natuurlijk niet de detailkes, maar zo op het zicht vind ik het een supermooie gitaar. Gefeliciteerd!

Orpheo
29 december 2006, 19:14
en hier heeft in de afgelopen 1 1/2 jaar niemand op geantwoord?

Jeeeeezzzzzz...

Mattia, wat een plaatje. Superbuild.
Ik zie natuurlijk niet de detailkes, maar zo op het zicht vind ik het een supermooie gitaar. Gefeliciteerd!

volgens mij wel hoor ;) maar dat was nog in de periode van de dubbelposts, dus waarschijnlijk is er een 2e topic van deze gitaar, die wel vol staat.

ernieman
29 december 2006, 19:16
Ja, ik kon het me ook bijna niet voorstellen...
Maar goed, met opruimen kom je nog eens wat tegen... altijd leuk

Orpheo
29 december 2006, 19:23
@ mattia: je hebt daar 3 pots zitten. master volume, master tone en...? of is t niet zo gewired?

Mattia
29 december 2006, 20:42
Hehe...dankjewel, jongens. Enneh, die link onderaan bevat wat meer detailplaatjes. Er waren heel wat 'firsts' bij deze gitaar (engraving, werken met metaal als inlay, faux-binding).

Orpheo: Controls zijn master volume (push/pull series), blend (neck/bridge), master tone, en een series/parallel/single miniswitch per pickup, plus standard 3-wegs schakelaar.

Reigor
29 december 2006, 20:52
Ik vind het echt een superorigineel cadeau, en tevens is het een prachtige gitaar. De inleg die vanaf de nek doorloopt tot over de body, is erg mooi gevonden.

Hans74
29 december 2006, 21:20
Wow, geweldige kick!!
Wat een bloedmooie gitaar...

Wel redelijk kinky om een gitaar met inlay van een door rozenstruiken vastgebonden vrouw als huwelijkscadeau te geven... :D

Rinze
29 december 2006, 21:21
Ik denk dat ik toch ook nog maar eens ga trouwen :satisfie:

Mattia
29 december 2006, 22:32
Wow, geweldige kick!!
Wat een bloedmooie gitaar...

Wel redelijk kinky om een gitaar met inlay van een door rozenstruiken vastgebonden vrouw als huwelijkscadeau te geven... :D

Ik heb 't wel eerst even met z'n toekomstige bruid kortgesloten, hoor ;)

kiem
29 december 2006, 22:33
mooie inlay zeg :satisfie: sodejuu

Javaca
29 december 2006, 23:11
Mattia, ik ga 29 september 2008 trouwen...

;)






:cool:

zonniewiw
29 december 2006, 23:18
WaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaW

daar word je ff stil van ...

bloedmooi

Orpheo
29 december 2006, 23:19
Mattia, ik ga 29 september 2008 trouwen...

;)






:cool:

meen je niet... das precies 9 jaar nadat mijn beste vriend is overleden...(en de verjaardag van mn ma :P )

sandra-kane
30 december 2006, 19:42
nice!
het ziet er heel erg mooi uit!
vans sandra

Malle Eppie
30 december 2006, 19:54
Echt heel mooi gedaan!! Geweldige kleur!

Maareh... die binding op de body? Dat is toch geen 'echte' binding? Ik zie volgens mij de nerf van de top er nog doorheen. Hoe heb je dat gedaan? Afplakken?? Vind het er wel heel gaaf uitzien eigenlijk.

Mattia
30 december 2006, 20:42
Echt heel mooi gedaan!! Geweldige kleur!

Maareh... die binding op de body? Dat is toch geen 'echte' binding? Ik zie volgens mij de nerf van de top er nog doorheen. Hoe heb je dat gedaan? Afplakken?? Vind het er wel heel gaaf uitzien eigenlijk.

Afplakken, inderdaad. A la PRS.

ernieman
30 december 2006, 20:57
Ja afplakken, maar je stained dat toch? Stainen is toch kleurstof op het hout smeren? Die kleurstof trekt toch in het hout dan... trekt dat dan niet onder je plakband door?
Kun je dit misschien uitleggen?

GunMetalBlue
30 december 2006, 21:34
Good Lord... en dan heb ik het tegen jou, Mattia!

Echt kerel! Verdien jij hier je brood mee?


Hij is BLOEDmooi.

EDIT: ja alhoewel, 't is erg knap, maar die inlay is me toch te pompeus :satisfie:

Menneskedyr
30 december 2006, 22:31
Zag 'm geloof ik al op projectguitar staan, prachtig ding!

Mattia
30 december 2006, 23:33
heh. Nee, ik verdien er geen brood mee, gewoon een hobby.

Voor mezelf zou ik niet snel zo'n inlay doen, maar die vriend wilde iets uitgebreids, en ik vind 't opzich wel mooi/sta er wel achter. En niet te over the top (zul je op de volgende moeten wachten, die vriend wilde een bling country jumbo gitaar). Op m'n eigen instrumenten doe ik meestal alleen een logo op de 12de fret, alhoewel ik ook een aantal 'concept' gitaren heb getekend met uitgebreidere inlays, geinspireerd door Larry Robinson, Judy Threet en Grit Laskin. Voor mij heeft de gitaarbouw ook gewoon iets 'kunstigs', en inlay kan daar mooi bij horen.

Ernieman: het is en gestained, en getinte lak. Eerst alles rondom de 'nepbinding' afplakken, schellac erop om te sealen, dan dat stuk afplakken, dan stainen, dat afplaktape eraf, schoonschrapen, weer afplakken, kleurencoats erop, afplaktape eraf, schoonschrapen, clearcoats. Zoiets.

Dirk W
1 januari 2007, 14:27
Iedere keer dat ik deze gitaar zie krijg ik echt rillingen over mijn rug.

Door deze post heb ik me aangemeld op gitaarnet, en heeft mij aan het bouwen gezet.

Negative K3 fan
1 januari 2007, 15:24
wat is dat voor gat waar normaal een nek pickup zit :)

Orpheo
2 januari 2007, 01:10
wat is dat voor gat waar normaal een nek pickup zit :)

daar zit gewoon een halspup hoor....