PDA

View Full Version : Sorry maareuh...



groovyB3
2 mei 2005, 18:43
...dit MOET ik gewoon ff posten. Geen idee waar ik het moest zetten, maar aangezien het over een gitaar gaat, dan maar hier.

Een tijdje terug heb ik in een paar keer in een discussie gepost dat ik Sander de Gier een betere bouwer vind dan Erik v/d Haar.

Deze zomer wil ik o.a. een Esquire gaan samenstellen. Body en hals bestellen, zelf lakken en in elkaar schroeven etc. Hiervoor had ik dus ff v/d Haar gemaild om te vragen wat een losse body en hals bij hem zou kosten.

Dit kreeg ik als reactie:


Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik

Wat een ronduit kinderachtige reactie. Dit blijkt ook wel hoe dankbaar meneer v/d Haar is om het feit dat ik de afgelopen anderhalf jaar zo'n 1000 Euro aan pedalen bij hem gekocht heb...

- Eric -
2 mei 2005, 18:48
:???: onprofessioneel, zal wel ongesteld zijn ofzo...

Orpheo
2 mei 2005, 18:48
meen je dit echt??

dit is dan echt flauw, come on.


maar goed, wel enigzins begrijpelijk. maar goed.

ps: wat maakt sander de gier dan beter volgens jou?

Anders Destium
2 mei 2005, 18:49
Ach het blijft een mens natuurlijk. Als je er van uit gaat dat de gemiddelde gitarist nogal lange tenen heeft zal de gemiddelde gitaarbouwer daar ook last van hebben. Ik laat me niet uit over wie ik een betere bouwer vind, ik ken v/d Haar gitaren niet persoonlijk. Ik hoor er wel alleen positieve verhalen over :-?

groovyB3
2 mei 2005, 18:54
ps: wat maakt sander de gier dan beter volgens jou?

Klein voorbeeldje: v/d Haar vindt dat een Strat of Tele het beste klinkt als ie zo licht mogelijk is. Geen drol van waar. Sander de Gier (en veel andere bouwers) snappen dit wel.

bert k
2 mei 2005, 18:55
Kom op zeg, je mag toch wel je mening geven? Ik geloof niet dat Sas beledigend is geweest. Ik vind dit kinderachtig.
Maar hij zal wel heel veel klanten hebben als hij dit soort dingen rondstuurt.

Negative K3 fan
2 mei 2005, 19:03
waarom zou je uberhaupt een prijs vragen als je zwier toch beter vindt. op dat gebied kan ik hem wel een beetje begrijpen.

eerst beweren dat hij flutgitaren maakt en dan naar hem toe om er 1 te kopen.

Reel Big Fish
2 mei 2005, 19:03
Heel erg flauw, vrijheid van meningsuiting is ook iets (o shit, niet zo'n discussie)...

Maar Erik had anders kunnen reageren, heel kinderachtig. Het zou hem juist moeten stimuleren dat jij een andere bouwer beter vindt, zodat hij het (nog??) beter gaat doen.

Greets!

RS-Rik
2 mei 2005, 19:04
Laat die kerel ook een ego hebben.

Reel Big Fish
2 mei 2005, 19:07
Laat die kerel ook een ego hebben.

Ja maar als hij slechter is..... :razz:

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 19:23
ik kan 'm wel begrijpen hoor. Waarom zou v/d haar je serieus nemen als je een ander toch beter vindt? En hij wil natuurlijk niet dat jij spullen van 'm koopt en er vervolgens ontevreden over gaat zijn.


Ik snap sowieso al niet waarom je 'm mailt als je de Gier beter vindt

Cubensis
2 mei 2005, 19:26
ps: wat maakt sander de gier dan beter volgens jou?

Klein voorbeeldje: v/d Haar vindt dat een Strat of Tele het beste klinkt als ie zo licht mogelijk is. Geen drol van waar. Sander de Gier (en veel andere bouwers) snappen dit wel.
zei jij een maand of 1,5 geleden ook niet iets tegen me in de trand van: 'hoe lichter een tele is, hoe beter' ?
maargoed, vind t een behoorlijk kinderachtige reactie, maarja, als ik gitaren bouwde, en jij kraakte ze af op internet en zou daarna bij mij komen om een gitaar te laten bouwen had ik t ook niet gedaan tenzij ik erg om klanten verlegen zat...

Mitch
2 mei 2005, 19:28
"Gefeliciteerd ! U bent de winnaar van de wedstrijd 'Kinderachtig reageren' van deze maand !"

:roll:


Ik kan me die discussie nog wel herinneren en je zei toen iets over het niet zo all round zijn van van Erik v/d H. Dat Sander de G. meer originele gitaren bouwde etc, je zei in ieder geval niets lelijks of ongefundeerds.
Toppunt van niet-professioneel gedrag.

Laatst was hij ook al zo subtiel bezig tegen gvink toen hij zich aangevallen voelde in zijn pedalen-monopolie. Denk niet dat we v/d H nog gaan uitnodigen voor de Pedalendag :sneaky:

Marcel2
2 mei 2005, 19:30
...dit MOET ik gewoon ff posten. Geen idee waar ik het moest zetten, maar aangezien het over een gitaar gaat, dan maar hier.

Een tijdje terug heb ik in een paar keer in een discussie gepost dat ik Sander de Gier een betere bouwer vind dan Erik v/d Haar.

Deze zomer wil ik o.a. een Esquire gaan samenstellen. Body en hals bestellen, zelf lakken en in elkaar schroeven etc. Hiervoor had ik dus ff v/d Haar gemaild om te vragen wat een losse body en hals bij hem zou kosten.

Dit kreeg ik als reactie:


Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik

Wat een ronduit kinderachtige reactie. Dit blijkt ook wel hoe dankbaar meneer v/d Haar is om het feit dat ik de afgelopen anderhalf jaar zo'n 1000 Euro aan pedalen bij hem gekocht heb...

Is het plaatsen van dit bericht niet net zo kinderachtig?

Bluesbreaker
2 mei 2005, 19:30
Ja, Erik kan er wat van:


Hoi Melle

we hadden je mail beantwoordt
wil je er nog een ?

groet
erik

Hij verkoopt leuke dingen, sommige dingen ook nog voor een aardige prijs, maar hij zou zich inderdaad best wel eens wat vriendelijker op mogen stellen.

Fumi SG
2 mei 2005, 19:34
Hoe weet die Eric v/d Haar eigenlijk Sash's mening?? :???:

Mitch
2 mei 2005, 19:35
:seriousf:

Die eerste is triest, maar deze is echt leuk ! Dan neem je je klanten ook echt serieus.

Trouwens, weet even niet wie het zei, maar sas heeft 'm zeker NIET af zitten kraken. Tuurlijk bepaalt v/d H zelf wel met wie hij zaken doet, maar dit is wel van een erg hoog lange tenen/kleine piemel gehalte.

wietse
2 mei 2005, 19:42
altijd op passen wat je op een forum zegt je weet nooit wie het leest.
zo had ik laatst m'n maten een groot probleem bezorgd naar aanleiding van iets wat ik een dik half jaar geleden een keer op musicians.nl had geschreven over iemand, dit in een kwade bui na een klote optreden.
kreeg de desbetreffende persoon onder ogen en die werd erg boos laat hij nu de boekingsagent zijn van m'n maten en hij wou al hun contrancten verscheuren hierom.(hij dacht dat ik namens de band sprak)
toen ik het weer terug las had ik zelf ook wel iets van ik ben toen wel ver gegaan dus de boel maar verwijderd om hun nog meer ellende te besparen.
gelukkig is alles met een sisser afgelopen, denk alleen wel dat als ik hem weer persoonlijk tegenkom hij wel effe met me wil praten, wat logisch is.
vooral dingen zeggen over mensen in de nederlandse muziekwereld, die bekend zijn in de vakkring (managers, boekers, organisatoren, vooraanstaande instrumenten bouwers etc ) kan je raar opbreken als je later zo iemand nodig hebt.
ik let nu wel beter op m'n woorden na dit incident.

Bluesbreaker
2 mei 2005, 19:48
Zowel sash als ik zeggen toch niks inhoudelijks persoonlijk negatiefs over hem? Bovendien mag hij best weten dat mensen eerder iets bij hem kopen als hij zich iets vriendelijker opstelt in zijn mails.

ieme
2 mei 2005, 20:36
Ik ben altijd erg tevreden geweest over de service van vd haar

Thedevilinside
2 mei 2005, 20:45
waarom zou je uberhaupt een prijs vragen als je zwier toch beter vindt. op dat gebied kan ik hem wel een beetje begrijpen.

eerst beweren dat hij flutgitaren maakt en dan naar hem toe om er 1 te kopen.

Ik snap best dat jij dik geld binnen haalt met wat je ook doet maar voor anderen doet de prijs er best toe en dus wil je soms weten wat iets waar kost, gek he.

Erg foute reactie van die gozer en het hier posten is niet kinderachtig (reactie op andere poster), het gaat hier over gitaren en dus ook b.v. over bouwers en winkels dan mag je zoiets best posten.

En zekers als je 1000 euro aan zaken bij hem hebt gekocht dan mag je toch als KLANT behandeld worden.

vulvasonic
2 mei 2005, 20:52
Gelukkig zijn er wel meer goede gitaarbouwers in Nederland.

Robbert
2 mei 2005, 20:54
"Gefeliciteerd ! U bent de winnaar van de wedstrijd 'Kinderachtig reageren' van deze maand !"

:roll:


Ik kan me die discussie nog wel herinneren en je zei toen iets over het niet zo all round zijn van van Erik v/d H. Dat Sander de G. meer originele gitaren bouwde etc, je zei in ieder geval niets lelijks of ongefundeerds.
Toppunt van niet-professioneel gedrag.

Laatst was hij ook al zo subtiel bezig tegen gvink toen hij zich aangevallen voelde in zijn pedalen-monopolie. Denk niet dat we v/d H nog gaan uitnodigen voor de Pedalendag :sneaky:

Mijn idee. Ik zou haast denken dat meneer vd. Haar familie is van Michael Fuller, haha :P

Anders Destium
2 mei 2005, 20:54
Als je iemand beter vindt hoeft iets anders dan toch niet per definitie slecht te zijn? Het lijkt me persoonlijk dat het met gitaarbouwers meer een smaakkwestie is maar dat terzijde. Als de een Aston Martin en de ander Bentley is dan hoeft de Bentley zich toch absoluut niet te schamen?


Dat Sash kinderachtig is hoeft toch geen uitleg? Altijd lullen over tone en dan een Richwood kopen omdat hij goedkoop is :wink: Ik herinner me ook opmerkingen van Sash als: Sash klinken het beste als ze 4,0 kg zijn, en die van mij is ook 4,0 kg dus.....

Diedo
2 mei 2005, 21:17
Als je iemand beter vindt hoeft iets anders dan toch niet per definitie slecht te zijn? Het lijkt me persoonlijk dat het met gitaarbouwers meer een smaakkwestie is maar dat terzijde. Als de een Aston Martin en de ander Bentley is dan hoeft de Bentley zich toch absoluut niet te schamen?


Dat Sash kinderachtig is hoeft toch geen uitleg? Altijd lullen over tone en dan een Richwood kopen omdat hij goedkoop is :wink: Ik herinner me ook opmerkingen van Sash als: Sash klinken het beste als ze 4,0 kg zijn, en die van mij is ook 4,0 kg dus.....

sinds wanneer is sash 4 kilo?!?!?! :razz:

vulvasonic
2 mei 2005, 21:23
Als je iemand beter vindt hoeft iets anders dan toch niet per definitie slecht te zijn? Het lijkt me persoonlijk dat het met gitaarbouwers meer een smaakkwestie is maar dat terzijde. Als de een Aston Martin en de ander Bentley is dan hoeft de Bentley zich toch absoluut niet te schamen?


Dat Sash kinderachtig is hoeft toch geen uitleg? Altijd lullen over tone en dan een Richwood kopen omdat hij goedkoop is :wink: Ik herinner me ook opmerkingen van Sash als: Sash klinken het beste als ze 4,0 kg zijn, en die van mij is ook 4,0 kg dus.....

sinds wanneer is sash 4 kilo?!?!?! :razz:

Hij sprak over z'n linker bijbip.

ToTaL FaKe
2 mei 2005, 21:25
Als je iemand beter vindt hoeft iets anders dan toch niet per definitie slecht te zijn? Het lijkt me persoonlijk dat het met gitaarbouwers meer een smaakkwestie is maar dat terzijde. Als de een Aston Martin en de ander Bentley is dan hoeft de Bentley zich toch absoluut niet te schamen?


Dat Sash kinderachtig is hoeft toch geen uitleg? Altijd lullen over tone en dan een Richwood kopen omdat hij goedkoop is :wink: Ik herinner me ook opmerkingen van Sash als: Sash klinken het beste als ze 4,0 kg zijn, en die van mij is ook 4,0 kg dus.....

sinds wanneer is sash 4 kilo?!?!?! :razz:

Hij sprak over z'n linker bijbip.

ik denk dat je sprak over ze kleine teen :wink:

Anders Destium
2 mei 2005, 22:25
Strats mmmkay. Editfunctie werkt niet mmmkay :wink:

BartL
3 mei 2005, 00:32
Tsja...opzich moet hij het zelf weten hoe hij tegen de mensen doet. Maar als je idd voor een euro of 1000 al bij hem gekocht heb zou ik ook wat anders verwachten.

Zelf heb ik trouwens al een keer of 3 zaken met hem gedaan en heb nooit problemen met hem gehad oid.

bobby
3 mei 2005, 01:34
Zaken zijn zaken toch?...

als hij geld wil mislopen moet hij dit vooral gaan doen.. geeft hem een goeie naam ook nog.

groovyB3
3 mei 2005, 01:49
geeft hem een goeie naam ook nog.

Bij mij had ie die naam al. Dit bevestigt het alleen nog maar eingelijk..

BartL
3 mei 2005, 08:19
Het blijft raar inderdaad. Als hij zich de kritiek echt zo aan zou trekken, zou het misschien beter zijn te laten zien dat hij helemaal geen 'mindere' bouwer is...maargoed, 't is maar een idee :)

taylor
3 mei 2005, 10:13
1 gitaar meer of minder daar ligt die niet wakker van hoor..

van de haar verkoopt zowizo geen losse body's en halzen van zijn eigen hand dus......temniste ik begrijp van de topic strater dat die dat wou kopen toch?dus je kunt dan idd beter naar een ander gaan.

Droffie
3 mei 2005, 10:29
Is Erik v/d Haar aktief op dit forum? Wellicht dat hij z'n mening hierover kan geven. Te makkelijk om te oordelen op basis van één reactie. We weten maar 1 kant van 't verhaal en dat is nooit goed.

Het is niet de eerste keer dat ontevreden klanten de waarheid verdraaien om hun gal te spuien.

Droffie
3 mei 2005, 10:30
Is Erik v/d Haar aktief op dit forum? Wellicht dat hij z'n mening hierover kan geven. Te makkelijk om te oordelen op basis van één reactie. We weten maar 1 kant van 't verhaal en dat is nooit goed.

Het is niet de eerste keer dat ontevreden klanten de waarheid verdraaien om hun gal te spuien.

marc_o
3 mei 2005, 10:31
Ik vond het een meesterlijke mail van E. v/d Haar....
Maar wellicht niet zo heel handig. Je kunt jezelf afvragen of het ego niet wat groot is, en je kunt er ook niks om geven, want uiteindelijk is er maar één echte bouwer in nederland..... Sjakkie Zwier. Lekker dichtbij en een goeie vriend!
En uiteindelijk heb je daar ook Sash, die 2 jaar geleden nog persé een goldtop met P-90's bij Zwier wilde laten bouwen, voor een tele naar Duitsland reed, en met een Strat terugkwam, waar helemaal niets aan veranderd moest worden, behalve de lak, die moest eraan, en de elementen, en nu de hals eraf en een andere erop. Ouwe gitaar gekocht, was toch een Tokai, of niet? Oh,....kleur niet goed...en nu? Weer wat pedalen kopen, want dat zijn de beste ooit (deze maand) en weer verkopen, want dat doet het niet, even een speaker kapotspelen...want ik ben een speakersloperrrrr!!! Maar wacht, ik koop een orgel, dat is pas leuk!!!
En uiteindelijk vindt ie z'n grote liefde bij Richwood, want hij moet weer een les Paul, en als het er van de verte op lijkt als je tussen je wimpers door kijkt en het weegt ongeveer 4371 gram, dan IS het gewoon een supergitaar of toch een Esquire? Make up your Mind man! Van de Haar wordt gewoon gek van je, dat is het. Wij aan de andere kant vermaken ons prima...

:)

marc_o
3 mei 2005, 10:34
Is Erik v/d Haar aktief op dit forum? Wellicht dat hij z'n mening hierover kan geven. Te makkelijk om te oordelen op basis van één reactie. We weten maar 1 kant van 't verhaal en dat is nooit goed.

Het is niet de eerste keer dat ontevreden klanten de waarheid verdraaien om hun gal te spuien.


Dat kan toch niemand ene biet schelen of er een gelijk of een ongelijk is, waaraan wil jij dat toetsen dan, en geef je opeens niets meer uit aan v/d Haar ofzo? Laat toch gaan, koop waar je wilt en hoeveel je wilt.

LordRiffenstein
3 mei 2005, 10:51
Ik vond het een meesterlijke mail van E. v/d Haar....
Maar wellicht niet zo heel handig. Je kunt jezelf afvragen of het ego niet wat groot is, en je kunt er ook niks om geven, want uiteindelijk is er maar één echte bouwer in nederland..... Sjakkie Zwier. Lekker dichtbij en een goeie vriend!
En uiteindelijk heb je daar ook Sash, die 2 jaar geleden nog persé een goldtop met P-90's bij Zwier wilde laten bouwen, voor een tele naar Duitsland reed, en met een Strat terugkwam, waar helemaal niets aan veranderd moest worden, behalve de lak, die moest eraan, en de elementen, en nu de hals eraf en een andere erop. Ouwe gitaar gekocht, was toch een Tokai, of niet? Oh,....kleur niet goed...en nu? Weer wat pedalen kopen, want dat zijn de beste ooit (deze maand) en weer verkopen, want dat doet het niet, even een speaker kapotspelen...want ik ben een speakersloperrrrr!!! Maar wacht, ik koop een orgel, dat is pas leuk!!!
En uiteindelijk vindt ie z'n grote liefde bij Richwood, want hij moet weer een les Paul, en als het er van de verte op lijkt als je tussen je wimpers door kijkt en het weegt ongeveer 4371 gram, dan IS het gewoon een supergitaar of toch een Esquire? Make up your Mind man! Van de Haar wordt gewoon gek van je, dat is het. Wij aan de andere kant vermaken ons prima...

:)

+1

Kijk Sash, wijsheid komt met de jaren dus er is nog hoop voor jou :razz:

Anders Destium
3 mei 2005, 10:54
Het gaat er Droffie meer om dat de wereld nogal eenzijdig wordt voorgesteld door Sash :wink:

Ach die Sash, altijd maar ouwehoeren over tone en het nooit vinden. Ik vond het schandalig dat zijn vader voor zijn verjaardag speciaal een zeldzame "heilige" Marshall had gekocht waarop Sash deze natuurlijk in no-time weer verpatste :-? Als je zo omgaat met mensen dan is dat natuurlijk vragen om reacties als die van v/d Haar :wink:

ewout
3 mei 2005, 11:07
geeft hem een goeie naam ook nog.

Bij mij had ie die naam al. Dit bevestigt het alleen nog maar eingelijk..

ehh, ik heb tot een week of twee terug nooit negatieve verhalen over haarguitars gehoord? Al mijn mailtjes werden erg uitgebreid beantwoord, ook als ik om een beetje info vroeg.

Anders Destium
3 mei 2005, 11:12
Sash was zelf ook altijd erg positief over v/d Haar. Maar ja je bent labiel of je bent het niet natuurlijk :lol:

Fuhgawz
3 mei 2005, 11:16
Dat Sash niet kan beslissen heeft niets te maken met het feit dat dhr. vd Haar zich onprofessioneel mag gedragen of niet. Zeker aangezien hij blijkbaar al veel geld heeft uitgegeven bij dhr. vd Haar mag hij toch wel enige vriendelijkheid verwachten.
Ik heb de posts van Sash niet gelezen, maar zoals ik begrijp uit de andere posts is hij niet ongefundeerd grof geweest. Dat Sash de gitaren van de Gier beter vindt heeft toch niks te maken met het feit dat hij een body wil bestellen?
Het is toch belachelijk om censuur toe te gaan passen op een discussieforum omdat één of ander gitaarbouwertje annex effectenhandelaartje anders geen prijzen wil geven... :roll:

LordRiffenstein
3 mei 2005, 11:29
Sash was zelf ook altijd erg positief over v/d Haar. Maar ja je bent labiel of je bent het niet natuurlijk :lol:

Euhm, als ik me goed herinner heeft Sash zich meer dan 1 keer 'niet echt positief' uitgelaten over Erik VD Haar.

LordRiffenstein
3 mei 2005, 11:33
Het is toch belachelijk om censuur toe te gaan passen op een discussieforum omdat één of ander gitaarbouwertje annex effectenhandelaartje anders geen prijzen wil geven... :roll:

Wie spreekt hier over censuur?

Dit is net hetzelfde als tegen het been van een agent zeiken en dan vragen of het lekker warm is, wat denk je dat het resultaat gaat zijn?

Trouwens, als Sash een beetje opgelet had, dan wist hij dat VD Haar geen losse bodies en halzen verkoopt.

frekie
3 mei 2005, 11:45
Tijdje geleden bij vd Haar geinformeerd naar de Texas Special strat elementen die hij op zijn site had staan. Bleek hij ze de eerste 3 maanden niet te kunnen leveren! Haal ze dan van je site af of zet er met hoofdletters bij dat ze voorlopig niet leverbaar zijn.

Fuhgawz
3 mei 2005, 11:49
Het is toch belachelijk om censuur toe te gaan passen op een discussieforum omdat één of ander gitaarbouwertje annex effectenhandelaartje anders geen prijzen wil geven... :roll:

Wie spreekt hier over censuur?



Er zijn verschillende mensen die in dit topic beweren dat je voorzichtig moet zijn wat je zegt op fora omdat dit anders gevolgen heeft. Zoals bv. die gast die iemand had beledigd die vervolgens weer zijn vrienden wilde kloten oid.

ewout
3 mei 2005, 11:54
Tijdje geleden bij vd Haar geinformeerd naar de Texas Special strat elementen die hij op zijn site had staan. Bleek hij ze de eerste 3 maanden niet te kunnen leveren! Haal ze dan van je site af of zet er met hoofdletters bij dat ze voorlopig niet leverbaar zijn.

*haalt popcorn*

LordRiffenstein
3 mei 2005, 12:00
Er zijn verschillende mensen die in dit topic beweren dat je voorzichtig moet zijn wat je zegt op fora omdat dit anders gevolgen heeft. Zoals bv. die gast die iemand had beledigd die vervolgens weer zijn vrienden wilde kloten oid.

Dat is geen censuur maar common sense. MAW post niet op het net wat je ook niet recht in iemands gezicht zou zeggen. Is dit nou zo moeilijk? Veel mensen denken zich te kunnen verschuilen achter het grote internet en dan daar lekker hun gangetje te kunnen gaan. Hier wordt WEER eens bewezen dat het zo niet werkt.

LordRiffenstein
3 mei 2005, 12:04
Tijdje geleden bij vd Haar geinformeerd naar de Texas Special strat elementen die hij op zijn site had staan. Bleek hij ze de eerste 3 maanden niet te kunnen leveren! Haal ze dan van je site af of zet er met hoofdletters bij dat ze voorlopig niet leverbaar zijn.

Aah, ik vroeg me af hoe lang het ging duren voor de bandwagon-jumpers eraan kwamen.

Een site wordt gebruikt om te adverteren wat hij verkoopt. En het is zijn fout dat de kut Custom Shop van Fender ze niet kan leveren? Moet je misschien voor wat degelijke pickups gaan :razz:

Droffie
3 mei 2005, 12:10
Is Erik v/d Haar aktief op dit forum? Wellicht dat hij z'n mening hierover kan geven. Te makkelijk om te oordelen op basis van één reactie. We weten maar 1 kant van 't verhaal en dat is nooit goed.

Het is niet de eerste keer dat ontevreden klanten de waarheid verdraaien om hun gal te spuien.


Dat kan toch niemand ene biet schelen of er een gelijk of een ongelijk is, waaraan wil jij dat toetsen dan, en geef je opeens niets meer uit aan v/d Haar ofzo? Laat toch gaan, koop waar je wilt en hoeveel je wilt.

Marc, je hebt totaal mijn post verkeerd begrepen, het kan mij ook geen ene biet schelen wie gelijk heeft. Zoals Anders terecht mijn post interpreteert; eenzijdige weergave van Sash. Je kan via zo'n forum iemand makkelijk bashen en zwart maken. Weten wij wat hij misschien wel eerder gemaild heeft wat we niet te zien krijgen.

Fuhgawz
3 mei 2005, 12:27
Er zijn verschillende mensen die in dit topic beweren dat je voorzichtig moet zijn wat je zegt op fora omdat dit anders gevolgen heeft. Zoals bv. die gast die iemand had beledigd die vervolgens weer zijn vrienden wilde kloten oid.

Dat is geen censuur maar common sense. MAW post niet op het net wat je ook niet recht in iemands gezicht zou zeggen. Is dit nou zo moeilijk? Veel mensen denken zich te kunnen verschuilen achter het grote internet en dan daar lekker hun gangetje te kunnen gaan. Hier wordt WEER eens bewezen dat het zo niet werkt.

Sjezus dude, overdrijven verduidelijkt. Er is hier inderdaad niet sprake van een door de overheid opgelegd verbod op het communiceren van een bepaalde visie, maar ik dacht dat je wel door zou hebben dat het niet om de letterlijke betekenis ging :roll:
Daarbij zou het ook geen gevolgen mogen hebben voor Sash als hij vd Haar in zijn gezicht zou vertellen dat hij om bepaalde redenen de gitaren van de Gier beter vindt. Het gaat hier ook niet over het verschuilen achter internet, want Sash weet goed dat vd Haar hier ook post en de twee kennen elkaar blijkbaar al langer.

Fumi SG
3 mei 2005, 12:34
jah.... maar eumh:

Hoe weet die Eric v/d Haar eigenlijk Sash's mening?? :???:

marc_o
3 mei 2005, 12:37
Is Erik v/d Haar aktief op dit forum? Wellicht dat hij z'n mening hierover kan geven. Te makkelijk om te oordelen op basis van één reactie. We weten maar 1 kant van 't verhaal en dat is nooit goed.

Het is niet de eerste keer dat ontevreden klanten de waarheid verdraaien om hun gal te spuien.


Dat kan toch niemand ene biet schelen of er een gelijk of een ongelijk is, waaraan wil jij dat toetsen dan, en geef je opeens niets meer uit aan v/d Haar ofzo? Laat toch gaan, koop waar je wilt en hoeveel je wilt.

Marc, je hebt totaal mijn post verkeerd begrepen, het kan mij ook geen ene biet schelen wie gelijk heeft. Zoals Anders terecht mijn post interpreteert; eenzijdige weergave van Sash. Je kan via zo'n forum iemand makkelijk bashen en zwart maken. Weten wij wat hij misschien wel eerder gemaild heeft wat we niet te zien krijgen.

Nee, dat denk ik niet. Ik bedoel dat het helemaal geen enkele nut heeft hier E. v/d Haar ook op te laten reageren, ze zoeken het maar lekker met z'n tweetjes uit. Wie zijn wij hier dan helemaal, rechters?

LordRiffenstein
3 mei 2005, 12:44
Sjezus dude, overdrijven verduidelijkt. Er is hier inderdaad niet sprake van een door de overheid opgelegd verbod op het communiceren van een bepaalde visie, maar ik dacht dat je wel door zou hebben dat het niet om de letterlijke betekenis ging :roll:

Lees mijn post nog een keer, misschien dat je het dan begrijpt.


Daarbij zou het ook geen gevolgen mogen hebben voor Sash als hij vd Haar in zijn gezicht zou vertellen dat hij om bepaalde redenen de gitaren van de Gier beter vindt. Het gaat hier ook niet over het verschuilen achter internet, want Sash weet goed dat vd Haar hier ook post en de twee kennen elkaar blijkbaar al langer.

Bedankt om mijn punt duidelijk te maken! Er zijn echter 2 verschillen: Sash gaf geen 'bepaalde redenen' en het was niet persoonlijk aan VD Haar gericht. VD Haar post hier niet dus hij kan zich ook niet 'verdedigen' tegen zulke commentaren. Het feit dat ze mekaar al lang kennen is een extra reden om dit in de persoonlijke sfeer te houden en niet als een klein kind op een forum te zetten

ewout
3 mei 2005, 12:49
klant.

(ik ben wel benieuwd eigenlijk naar zijn reactie is op deze thread)

*hap popcorn*

Thijssie
3 mei 2005, 13:05
Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik

Wat een ronduit kinderachtige reactie. Dit blijkt ook wel hoe dankbaar meneer v/d Haar is om het feit dat ik de afgelopen anderhalf jaar zo'n 1000 Euro aan pedalen bij hem gekocht heb...

WAHAHAHA LOL :-D :-D :-D

Ik vind het een geweldige reactie!

Man dat is toch humor?

Die man verdient een pluim....

Bluesbreaker
3 mei 2005, 13:17
klant.

(ik ben wel benieuwd eigenlijk naar zijn reactie is op deze thread)

*hap popcorn*

Anders flikker je even op met je popcorn, jouw reacties zijn nog vele malen vervelender dan die van Erik van der Haar.

Droffie
3 mei 2005, 13:31
Is Erik v/d Haar aktief op dit forum? Wellicht dat hij z'n mening hierover kan geven. Te makkelijk om te oordelen op basis van één reactie. We weten maar 1 kant van 't verhaal en dat is nooit goed.

Het is niet de eerste keer dat ontevreden klanten de waarheid verdraaien om hun gal te spuien.


Dat kan toch niemand ene biet schelen of er een gelijk of een ongelijk is, waaraan wil jij dat toetsen dan, en geef je opeens niets meer uit aan v/d Haar ofzo? Laat toch gaan, koop waar je wilt en hoeveel je wilt.

Marc, je hebt totaal mijn post verkeerd begrepen, het kan mij ook geen ene biet schelen wie gelijk heeft. Zoals Anders terecht mijn post interpreteert; eenzijdige weergave van Sash. Je kan via zo'n forum iemand makkelijk bashen en zwart maken. Weten wij wat hij misschien wel eerder gemaild heeft wat we niet te zien krijgen.

Nee, dat denk ik niet. Ik bedoel dat het helemaal geen enkele nut heeft hier E. v/d Haar ook op te laten reageren, ze zoeken het maar lekker met z'n tweetjes uit. Wie zijn wij hier dan helemaal, rechters?

Mee eens. Sash maakt er echter wel een publiek debat van door het op internet te zetten. Je kan niet verwachten dat niemand daarop reageert. In mijn ogen niet eerlijk als de ander zich niet kan verdedigen. Laten we 't hier maar bij laten.

ewout
3 mei 2005, 13:58
klant.

(ik ben wel benieuwd eigenlijk naar zijn reactie is op deze thread)

*hap popcorn*

Anders flikker je even op met je popcorn, jouw reacties zijn nog vele malen vervelender dan die van Erik van der Haar.

Rustig, rustig, ik wist niet dat je kwaad werd. *zet popcorn snel weg*


trouwens...
Ik denk dat v/d Haar zich best kan verdedigen. Dat van Gvink is toch al behoorlijk de 'aanval' fase zou ik zeggen.

Thijssie
3 mei 2005, 14:14
klant.

(ik ben wel benieuwd eigenlijk naar zijn reactie is op deze thread)

*hap popcorn*

Anders flikker je even op met je popcorn, jouw reacties zijn nog vele malen vervelender dan die van Erik van der Haar.

/gaat naast Ewout zitten en neemt een graai uit zijn zak.

"Zo mijnheer, bluesbreaker, wat had u te janken?" :D :razz:

amon
3 mei 2005, 14:26
Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik

Wat een ronduit kinderachtige reactie. Dit blijkt ook wel hoe dankbaar meneer v/d Haar is om het feit dat ik de afgelopen anderhalf jaar zo'n 1000 Euro aan pedalen bij hem gekocht heb...

WAHAHAHA LOL :-D :-D :-D

Ik vind het een geweldige reactie!

Man dat is toch humor?

Die man verdient een pluim....


+ 0,5

Je weet niet wat voor uitdrukking hij bij het schrijven van deze mail heeft. Misschien juist omdat jij bij hem 1000 euro hebt besteed dacht hij dat hij zo'n opmerking wel kon mailen en bedoelde hij het als grapje oid, aangezien hij toch al geen bodies en halzen los verkoopt.

Het zou wat anders zijn als hij onder het schrijven van die mail dacht: "ha, klote sas, rot toch op man, ga maar lekker naar de Gier, met je ***-kop!" ofzo....

Maarja, dat is het nadeel aan brieven/mail... Je kunt de ander niet zien en dus niet weten hoe hij het bedoelt.

amon
3 mei 2005, 14:27
dubbel

Thedevilinside
3 mei 2005, 14:39
Ik vond het een meesterlijke mail van E. v/d Haar....
Maar wellicht niet zo heel handig. Je kunt jezelf afvragen of het ego niet wat groot is, en je kunt er ook niks om geven, want uiteindelijk is er maar één echte bouwer in nederland..... Sjakkie Zwier. Lekker dichtbij en een goeie vriend!
En uiteindelijk heb je daar ook Sash, die 2 jaar geleden nog persé een goldtop met P-90's bij Zwier wilde laten bouwen, voor een tele naar Duitsland reed, en met een Strat terugkwam, waar helemaal niets aan veranderd moest worden, behalve de lak, die moest eraan, en de elementen, en nu de hals eraf en een andere erop. Ouwe gitaar gekocht, was toch een Tokai, of niet? Oh,....kleur niet goed...en nu? Weer wat pedalen kopen, want dat zijn de beste ooit (deze maand) en weer verkopen, want dat doet het niet, even een speaker kapotspelen...want ik ben een speakersloperrrrr!!! Maar wacht, ik koop een orgel, dat is pas leuk!!!
En uiteindelijk vindt ie z'n grote liefde bij Richwood, want hij moet weer een les Paul, en als het er van de verte op lijkt als je tussen je wimpers door kijkt en het weegt ongeveer 4371 gram, dan IS het gewoon een supergitaar of toch een Esquire? Make up your Mind man! Van de Haar wordt gewoon gek van je, dat is het. Wij aan de andere kant vermaken ons prima...

:)

Ghehehe eigenlijk heb je gewoon helemaal gelijk, maar de reactie is niet de beste als je een bedrijf hebt.

Maar dat sash steeds meer door de mand valt als iemand die gaat voor de waan van de dag is wel duidelijk.

fred dons
3 mei 2005, 15:04
mijn nieuw tele body (kale body gekocht bij Van de Haar :-D )
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=119&ktw=8a79681de43d2a43395eeb9b61208aa8
(als je het maar lief vraagt krijg je heus wel een body bij hem :wink: )

probleem voor Erik is dat hij in wezen een eenmansbedrijf is die en gitaren bouwt en versterkers en pedalen importeert en ieder van die drie taken is al genoeg voor een hele dag werk. Hij heeft daarom maar weinig tijd voor mensen die toch al niet van plan zijn iets te kopen (als je ziet in hoeveel (of eigenlijk hoeweinig) tijd hij hij een gitaar bouwt , besef je wel dat dit soort mails hem alleen maar geld kost)
Daarnaast heeft hij ook nog een gezonde dosis ironie en dan krijg je dit soort berichten. Ik weet natuurlijk niet welk e-mail verkeer hier in de afgelopen periode is aan vooraf is gegaan (zou wel leuk zijn om te zien maar niet echt discreet) maar ik ga er vanuit dat hij dit niet zomaar doet :razz:

ewout
3 mei 2005, 15:17
mijn nieuw tele body (kale body gekocht bij Van de Haar :-D )
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=119&ktw=8a79681de43d2a43395eeb9b61208aa8
(als je het maar lief vraagt krijg je heus wel een body bij hem :wink: )

probleem voor Erik is dat hij in wezen een eenmansbedrijf is die en gitaren bouwt en versterkers en pedalen importeert en ieder van die drie taken is al genoeg voor een hele dag werk. Hij heeft daarom maar weinig tijd voor mensen die toch al niet van plan zijn iets te kopen (als je ziet in hoeveel (of eigenlijk hoeweinig) tijd hij hij een gitaar bouwt , besef je wel dat dit soort mails hem alleen maar geld kost)
Daarnaast heeft hij ook nog een gezonde dosis ironie en dan krijg je dit soort berichten. Ik weet natuurlijk niet welk e-mail verkeer hier in de afgelopen periode is aan vooraf is gegaan (zou wel leuk zijn om te zien maar niet echt discreet) maar ik ga er vanuit dat hij dit niet zomaar doet :razz:


:o zo, jij hebt een hoop gitaren...

wat is je favoriete gitaar? :D

Anders Destium
3 mei 2005, 15:22
Bij Fred is het heel makkelijk: Zijn favoriete gitaar is de volgende :lol:

En niet alleen bij hem :oops:

fred dons
3 mei 2005, 15:30
ja ik geeft het toe ik heb een probleem :oops:

mijn nieuwe malmsteen is op dit moment favoriet en mijn PRS swampash is een goede 2e
(maar ik hou van ze allemaal :wink: )
de enige die er nu tussen zit die echt geen favoriet is, is mijn Brian Moore, hij klinkt fantastisch maar de neck is voor mij te dun en ik krijg er kramp in mijn hand van (via ebay gekocht dus ik had geen kans om hem uit te proberen)

BramVersteeg
3 mei 2005, 16:10
Ik denk dat Erik de eer aan zichzelf houd en hier niet op gaat/wil reageren. Herinneren jullie die topics nog over die versterkertest in 'De Gitarist' en alles wat daar geroepen werd............... Ik denk dat het normaal is dat je je voorkeur mag geven wat betreft gitaarbouwers. Als Sash De Gier beter vind om wat voor reden dan ook dan moet vd Haar dat accepteren en alleen maar harder zijn best doen om zijn klanten tevreden te houden. Hij zou dus zijn vraagtekens kunnen hebben bij de mail van Sash, maar ik vind wel dat vd Haar kinderachtig reageerd (nu weet ik niet precies wat hieraan vooraf is gegaan). Ik vind het ook niet goed van sash op het hier te posten omdat er nu allemaal klaagverhalen komen over vd Haar en die zich niet kan verweren. Wat mij betreft een slotje erop...

Stratman70
3 mei 2005, 16:24
Ik vond het een meesterlijke mail van E. v/d Haar....
Maar wellicht niet zo heel handig. Je kunt jezelf afvragen of het ego niet wat groot is, en je kunt er ook niks om geven, want uiteindelijk is er maar één echte bouwer in nederland..... Sjakkie Zwier. Lekker dichtbij en een goeie vriend!
En uiteindelijk heb je daar ook Sash, die 2 jaar geleden nog persé een goldtop met P-90's bij Zwier wilde laten bouwen, voor een tele naar Duitsland reed, en met een Strat terugkwam, waar helemaal niets aan veranderd moest worden, behalve de lak, die moest eraan, en de elementen, en nu de hals eraf en een andere erop. Ouwe gitaar gekocht, was toch een Tokai, of niet? Oh,....kleur niet goed...en nu? Weer wat pedalen kopen, want dat zijn de beste ooit (deze maand) en weer verkopen, want dat doet het niet, even een speaker kapotspelen...want ik ben een speakersloperrrrr!!! Maar wacht, ik koop een orgel, dat is pas leuk!!!
En uiteindelijk vindt ie z'n grote liefde bij Richwood, want hij moet weer een les Paul, en als het er van de verte op lijkt als je tussen je wimpers door kijkt en het weegt ongeveer 4371 gram, dan IS het gewoon een supergitaar of toch een Esquire? Make up your Mind man! Van de Haar wordt gewoon gek van je, dat is het. Wij aan de andere kant vermaken ons prima...

:)

Hear hear!!!!

Wie kan dit bestrijden? v.d. Haar is een vakman, hoe dan ook en hij mag best laten merken dat het niet leuk is om afgekraakt te worden OM NIKS!

Bovendien dat mailtje hier plaatsen is nog veel kinderachtiger.

marc_o
3 mei 2005, 16:38
Maar ondertussen wel een leuk topic.

Verder vind ik overigens wel, en daarin moet ik Sash bijstaan, alleen al omdat ik het een toffe peer vind, dat een winkelier, zeker tegenwoordig gewoon blij mag zijn dat iemand spullen bij hem/haar koopt, ongeacht wie het is.
Er is veel on-line te koop en er is concurrentie in overvloed, en ik zie het al voor me dat de plaatselijke Edah mij gaat weigeren omdat ik de Albert Heijn een betere winkel vind.
Uiteindelijk zal je toch naar Zwier moeten Sash! :)

fred dons
3 mei 2005, 16:51
aan het aantal views te zien is het een van de populairste topics van de laatste maanden

ik ben het wel eens dat een winkel zijn potentieel (kopende) klanten mag waarderen alleen ziet Erik Sash blijkbaar niet als potentieele klant
(gezien Sash zijn eerdere uitlatingen over de kwaliteit)
Ik kom veel bij gitaarwinkels en het is enorm frusterend voor een winkelier om gebombardeerd te worden met mails over hoeveel een Epi of Richwood bij hun kost om dan te horen dat hij Duitsland 10 euro goedkoper is etc . Gitaarwinkeltje spelen is in nederland niet bepaald een vetpot en je moet of heel groot zijn of er veel dingen naast doen om je brood te kunnen verdienen. Dan kun je een keer minder vriendelijk op een mail reageren :)

vulvasonic
3 mei 2005, 16:52
Ik zou er anders niet zo heel vreemd van staan te kijken als de heren van Eigenhuysen te Nijmegen mij niet meer toelaten in hun zaak.

Nou maak ik daar verder geen problemen van en aldus nog een keer met gepaste trots: " FUCK EIGENHUYSEN!!!!!"

:angry: :-D

Diedo
3 mei 2005, 17:00
vertel het achterliggende verhaal dan ook meteen even wil je? :-?

Thijssie
3 mei 2005, 17:11
Verder vind ik overigens wel, en daarin moet ik Sash bijstaan, alleen al omdat ik het een toffe peer vind, dat een winkelier, zeker tegenwoordig gewoon blij mag zijn dat iemand spullen bij hem/haar koopt, ongeacht wie het is.

Mwoah, ik vind juist dat dit bericht vd Haar juist wel "siert".

Persoonlijk zou ik bij "een lastige klant" gewoon 100 euro extra op die body hebben gezet. Daarbij weet je niets van de voorgeschiedenis, misschien vraagt hij iedere week wel een kostenopgaaf van iets, terwijl hij maar 1 x in de 2 maanden iets koopt. Dat hij 1000 euro aan pedalen bij hem verspijkert heeft zegt helemaal niets, je moet daar de tijd die hij aan hem heeft besteed, tegen af zetten om te weten of er echt iets aan is verdient.
Jij was zelf degene die heel mooi schetste, waardoor vd Haar hem(waarschijnlijk) precies op waarde heeft kunnen schatten....

Nee, ik vind dat hij zich er op een hele nette manier vanaf maakt, en hij doet het nog lollig ook!

Niets slechts over vd Haar :D

vulvasonic
3 mei 2005, 17:11
vertel het achterliggende verhaal dan ook meteen even wil je? :-?

Dan moet je mijn boek maar kopen: "Mijn slechte ervaringen met Eigenhuysen". Drie delen, achthonderd pagina's per stuk.

Nee eerlijk, het is teveel om op te noemen. Ze verkopen tweedehands spul voor nieuw. Ze bestellen willens en wetens spullen die helemaal niet bestaan. Ze laten je betalen voor de meest onzinnige dingen (ooit van een Fender werkbank gehoord, om een Fender af te stellen?). En het ergste; Ze liegen echt overal over! Het zit ze in het bloed. Het is een ziekte, maar ze liegen alles aan elkaar, alleen maar om hun spullen te verkopen.

Ik zal je mijn persoonlijke ervaringen maar besparen, want dan ben ik morgen nog aan het typen.

BartL
3 mei 2005, 17:36
Bovendien dat mailtje hier plaatsen is nog veel kinderachtiger.
Nee, want dan weet je dat Sash geen woorden verdraaid :wink:

BartL
3 mei 2005, 17:36
Bovendien dat mailtje hier plaatsen is nog veel kinderachtiger.
Nee, want dan weet je dat Sash zijn woorden niet verdraaid :wink:

ieme
3 mei 2005, 17:37
vorige week nog bij vd haar geweest, heerlijk als je ergens op afspraak kan komen, dat iemand alles voor je klaar zet en dat je lekker rustig kan testen!

8-)

ieme (een tevreden vd haar klant)

groovyB3
3 mei 2005, 17:52
Nee, dat denk ik niet. Ik bedoel dat het helemaal geen enkele nut heeft hier E. v/d Haar ook op te laten reageren, ze zoeken het maar lekker met z'n tweetjes uit. Wie zijn wij hier dan helemaal, rechters?

Mee eens. Sash maakt er echter wel een publiek debat van door het op internet te zetten. Je kan niet verwachten dat niemand daarop reageert. In mijn ogen niet eerlijk als de ander zich niet kan verdedigen. Laten we 't hier maar bij laten.

Zie mijn topic als een klacht bij het programma 'Kassa'. Omdat een professioneel ondernemer beledigd raakt weigert hij zaken te doen met een klant die al flink wat geld in het laatje heeft gebracht. Wat ik wil doen is jullie laten weten

En zoals Fuhgawz al zei: mijn besluitloze koopgedrag staat los van het feit dat v/d Haar zich onprofessioneel gedraagt. Sterker nog, de impulsieve aankopen van mij zouden zelfs goed kunnen zijn voor z'n omzet.

Om te reageren op jullie vraag wat hier aan voorafgegaan is: niks eigenlijk. Het enige wat in mijn mailtje stond was de vraag wat een losse tele body en hals zou kosten bij hem. Heb tegen v/d Haar niets gezegd over Sander de Gier of welke bouwer dan ook. En de opmerking over dat dit soort mail hem geld kosten vind ik ook onzin eigenlijk. Hij heeft blijkbaar wel tijd om op dit forum te kijken om te zien wat er over hem gezegd wordt en geen tijd om een mailtje op een normale manier af te handelen.

Wat Fred Dons zei over v/d Haar dat het toch een eenmansonderneming is is natuurlijk helemaal waar. Maar als je het werk niet meer aankan neem je iemand in dienst. Dit excuus gebruikte Teddy Rasch van Musictoyz ook, maar hierdoor is hij veel klanten kwijtgeraakt. Als v/d Haar in dit tempo doorgaat zal waarschijnlijk hetzelfde gebeuren.

groovyB3
3 mei 2005, 17:59
Daarbij weet je niets van de voorgeschiedenis, misschien vraagt hij iedere week wel een kostenopgaaf van iets

Dat zou idd erg irritant zijn als het ook echt zo zou zijn. In de afgelopen anderhalf jaar heb ik misschien van 4 dingen de prijzen gevraagd. Dus ik bomb em niet met mailtjes met irritante vragen.

LordRiffenstein
3 mei 2005, 18:30
Sash, ik vraag me eigenlijk af of je ook naar Sander de Gier gemaild hebt?

groovyB3
3 mei 2005, 18:36
Nee maar daar ga ik vrijdag langs om die nieuwe gitaar van hem uit te proberen. Dan kan ik het gelijk aan hem vragen.

Mitch
3 mei 2005, 18:38
Sash, één ding: je hebt absoluut een dikkere huid dan vroeger gekregen. Er zijn al aardig wat opmerkingen geplaatst waar je vroeger van was gaan vloeken 8-)

De vergelijking met Ted van Musictoyz vind ik een goede. Kreeg het ooks teeds drukker, gooide er ook regelmatig geïrriteerde mails uit en ja, dat wordt niet gewaardeerd. Als het te druk is: neem iemand in dienst.

@Lord Riff: waar heeft sash zich zo vaak negatief uitgelaten over v/d Haar ?
@ieme: heel leuk natuurlijk dat -ie je als een goede klant behandeld, maar dat verandert niks aan deze mail. :wink:
@ewout: ook HCEF gevolgd ? :D

Maar jongens, laten we dit asjeblieft niet zo laten escaleren als de kwestie met Gitarist. Nergens voor nodig.

gvink
3 mei 2005, 18:44
waar is die popcorn nou?? Ik heb wel trek.. :-D :-D

groovyB3
3 mei 2005, 18:46
Ik heb hier een grote bak, fles cola en een blowtje. Maar dat is meer voor de DVD van the Sopranos die opstaat dan voor dit topic :D

ewout
3 mei 2005, 19:03
[[[ Hij heeft blijkbaar wel tijd om op dit forum te kijken om te zien wat er over hem gezegd wordt en geen tijd om een mailtje op een normale manier af te handelen.]]]

Daarom zeg ik ook dat ik benieuwd ben naar een reactie, omdat hij dit forum blijkbaar leest. In ieder geval dit topic nu. :D Wat is de moeite? Op harmony central zijn een hele boel bouwers en dealers er als de kippen bij om dit soort dingen recht te stellen en dat werkt! Op deze mensen weten dat ze klanten voor het leven hebben als ze op een goede manier reageren, ja toch! Denk hierbij aan Robert Keeley, Analog Mike, Dave Fox, Zachery Vex, de man achter tonefactor.com... enzovoorts.

Het is niet voor niets dat mensen bijv. niet meer spullen van fulltone kopen omdat de maker zich af en toe (maar dat is blijkbaar al genoeg) arrogant opstelt. Fulltone spullen zijn echt waanzinnig goed, maar dan hoef je je nog niet zo op te stellen... Het staat nu niet bepaald goed als in 50% van je reviews staat dat je een arrogante eikel bent, ook al is dat misschien helemaal niet zo en komt dat door al je replies op maandagochtend half negen... Maar kom op, zelfs mr. Suhr en mr. Soldano hebben tijd om te posten! Op deze forums zit een groot deel van de fanatieke kopers en door af en toe je gezicht te laten zien laat je blijken dat je waardering hebt voor je potentiele klanten en ze serieus neemt, zelfs als ze zelf niet altijd even serieus zijn.

[[[Wat Fred Dons zei over v/d Haar dat het toch een eenmansonderneming is is natuurlijk helemaal waar. Maar als je het werk niet meer aankan neem je iemand in dienst. Dit excuus gebruikte Teddy Rasch van Musictoyz ook, maar hierdoor is hij veel klanten kwijtgeraakt. Als v/d Haar in dit tempo doorgaat zal waarschijnlijk hetzelfde gebeuren.]]]

Helemaal mee eens. Heb persoonlijk ervaring met het musictoyz verhaal en bestel als het even kan mn spullen ergens waar het wat sneller en gestructureerder gaat. Wel jammer want de spullen zijn er freakin goedkoop, zelfs na belasting en transport minimaal 30% goedkoper dan bij... :wink:

ieme
3 mei 2005, 19:18
1. erik vd haar zit niet op dit forum
2. t zal em een worst wezen want er is nog steeds een wachtrij als je een gitaar laat bouwen
3. de HYPE merken worden door hem hier heen gehaald
4. ik weet ook wel meer mensen buiten het forum die slechte ervaringen met vd haar hebben
5. ik ben altijd welkom en vind het prettig zaken doen
6. ik krijg ook wel eens korte mails en hij kan soms erg bot uit de hoek komen en klantvriendelijk is niet altijd zn sterkste kant, maar de kwaliteit van zn producten is top!
7. sash, groeten aan sander!

ewout
3 mei 2005, 19:20
@ewout: ook HCEF gevolgd ? :D

affirmative :)

Maar jongens, laten we dit asjeblieft niet zo laten escaleren als de kwestie met Gitarist. Nergens voor nodig.

pfff. nou inderdaad. Ik denk dat een hoop voorkomen kan worden door wat beter met elkaar te communiceren en wat minder vooroordelen te hebben. Voorwaarde is wel dat dat mogelijk is en dat we niet na zelf tien regels mening te geven gaan vragen om een slotje, haha, kom op zeg. *ik heb mijn mening gezegd, einde discussie* :-? Wel grappig als je nederlandse forums vergelijkt met bijv. HC. Daar gaat gewoon lekker alles op zijn beloop en hier moet alles onder controle blijven. Ik denk dat dat komt doordat hier alles zo snel persoonlijk wordt opgevat en dingen uit de klauwen lopen. Zelfs als ik over popcorn begin mag dat niet. (controlfreaks? :wink: )

(Voor de lol moet je is gaan kijken op het uber nederlandse forum van www.hardware.info. Dat bestaat echt voor 70% uit moderators, echt te vervelend. Zelfs een spelfout betekend een regelrechte verwijzing naar de faq, een vermaning en een slotje. )

ieme
3 mei 2005, 19:22
POPCORN! heerlijk!

Ic3gl0vE
3 mei 2005, 19:22
Ik vond het een meesterlijke mail van E. v/d Haar....
Maar wellicht niet zo heel handig. Je kunt jezelf afvragen of het ego niet wat groot is, en je kunt er ook niks om geven, want uiteindelijk is er maar één echte bouwer in nederland..... Sjakkie Zwier. Lekker dichtbij en een goeie vriend!
En uiteindelijk heb je daar ook Sash, die 2 jaar geleden nog persé een goldtop met P-90's bij Zwier wilde laten bouwen, voor een tele naar Duitsland reed, en met een Strat terugkwam, waar helemaal niets aan veranderd moest worden, behalve de lak, die moest eraan, en de elementen, en nu de hals eraf en een andere erop. Ouwe gitaar gekocht, was toch een Tokai, of niet? Oh,....kleur niet goed...en nu? Weer wat pedalen kopen, want dat zijn de beste ooit (deze maand) en weer verkopen, want dat doet het niet, even een speaker kapotspelen...want ik ben een speakersloperrrrr!!! Maar wacht, ik koop een orgel, dat is pas leuk!!!
En uiteindelijk vindt ie z'n grote liefde bij Richwood, want hij moet weer een les Paul, en als het er van de verte op lijkt als je tussen je wimpers door kijkt en het weegt ongeveer 4371 gram, dan IS het gewoon een supergitaar of toch een Esquire? Make up your Mind man! Van de Haar wordt gewoon gek van je, dat is het. Wij aan de andere kant vermaken ons prima...

:)

:-D :D :-D

Maar ja Sash ik zou je ook gewoon echt niet serieus nemen als je eerst zegt dat je iemand anders beter vindt en daarna toch aan de 'mindere' een prijsopgaaf vraagt.

Marcel2
3 mei 2005, 19:27
Ik vind het onkies om e-mails die iemand je stuurt op een openbaar forum te zetten.

ewout
3 mei 2005, 19:28
1. erik vd haar zit niet op dit forum
2. t zal em een worst wezen want er is nog steeds een wachtrij als je een gitaar laat bouwen
3. de HYPE merken worden door hem hier heen gehaald
4. ik weet ook wel meer mensen buiten het forum die slechte ervaringen met vd haar hebben
5. ik ben altijd welkom en vind het prettig zaken doen
6. ik krijg ook wel eens korte mails en hij kan soms erg bot uit de hoek komen en klantvriendelijk is niet altijd zn sterkste kant, maar de kwaliteit van zn producten is top!
7. sash, groeten aan sander!

Zijn producten zijn ook top, wie daarover twijfelt is niet lekker, maar het probleem zit hem in die *worst* zo af en toe denk ik.

Robbert
3 mei 2005, 20:23
Maar ja Sash ik zou je ook gewoon echt niet serieus nemen als je eerst zegt dat je iemand anders beter vindt en daarna toch aan de 'mindere' een prijsopgaaf vraagt.

Tja... hij hoeft Sas niet serieus te nemen, maar een stukje vlees bij het avondeten is toch ook wel lekker.


Dit soort "kwesties" spelen toch altijd langer door dan je denkt. Internet is een volwaardig communicatie medium, schijnbaar zijn er nog steeds mensen die dat niet snappen. Gebruik het dan ook niet.

Mooie voorbeelden zijn gegeven; MusicToyz, Fulltone, maar ook NVN, FX Doctor, een IndyGitarist die het zichzelf soms aardig moeilijk maakt. Sommigen snáppen het gewoon niet.

1959SLP
3 mei 2005, 21:01
Dan kun je een keer minder vriendelijk op een mail reageren :)

Kijk, en daar ben ik het dus niet mee eens. Als zakenman moet je daar boven kunnen staan, anders ben je geen zakenman maar een prutser.

Ibanez RuleZ
3 mei 2005, 21:04
ditto. whatever je ervaring is met van de haar, wat Sash doet door de man publiekelijk te kijk te zetten gaat alle fatsoen te buiten...

je gedraagt je als een kleine kleuter sash!

het is duidelijk dat erik het te weten is gekomen wat je er van vind en zijn reactie aan jou is eigenlijk heel ludiek en is best humorvol. wie kaatst kan de bal verwachten, klaar helder duidelijk.

als jij onder de gordel gaat door dat hier te posten, dan doe je erger dan dat je erik van beschuldigd.

ga nu maar weer op je duim sabbelen en lopen jengelen dat Erik je zo onheus heeft bejegend!

Harrald

Robbert
3 mei 2005, 21:16
ga nu maar weer op je duim sabbelen en lopen jengelen dat Erik je zo onheus heeft bejegend!

Harrald

Harry, het kindje ben jij.

Thedevilinside
3 mei 2005, 21:16
Wat een gelul zeg:
Onkies
Sash een klein kind
Publiekelijk te kakken gezet.

Wat nou dit is een gitaarforum en dus gaat het over alle aspecten van de gitaar en daar horen ook bouwers dealers handelaren enz enz bij.
De enige die zichzelf te kakken zet is de bouwer zelf, hij is de ondernemer en WIJ zijn (mogelijke) klanten.
Volgens mij hadden we hier ook zat topics over wat b.v. een slechte winkel is of waar je je gear goedkoop kan scoren of wat echt klote spul is en nu kan dit opeens niet ?

bert k
3 mei 2005, 21:25
Inderdaad de functie van een forum. Sash is nergens grof of beledigend geweest. Ik zou Sash wel adviseren om een vriendelijk mailtje terug te sturen: 'Bedankt voor de tip, Eric, ik hen zojuist voor 2000 euro bij Sander de Gier besteld."

Marcel2
3 mei 2005, 21:48
Wat een gelul zeg:
Onkies
Sash een klein kind
Publiekelijk te kakken gezet.

Wat nou dit is een gitaarforum en dus gaat het over alle aspecten van de gitaar en daar horen ook bouwers dealers handelaren enz enz bij.
De enige die zichzelf te kakken zet is de bouwer zelf, hij is de ondernemer en WIJ zijn (mogelijke) klanten.
Volgens mij hadden we hier ook zat topics over wat b.v. een slechte winkel is of waar je je gear goedkoop kan scoren of wat echt klote spul is en nu kan dit opeens niet ?

Dat mag allemaal waar zijn, dat neemt niet weg dat ik het onkies vind om een privé e-mail op een openbaar forum te zetten.

bat
3 mei 2005, 22:33
Ik zie een mailtje waarin een gitaarbouwer om wat voor reden dan ook een mogelijke klant de tip aan de hand doet het bij zijn concullega te proberen.

Als ik iets niet bij mijn vaste winkel kan krijgen, maar hij vertelt me waar ik het wellicht wel kan krijgen, zelfs al is dat bij zijn concurrent ben ik blij.

Ik snap het probleem niet.

Bluesbreaker
3 mei 2005, 22:38
Ik zie een mailtje waarin een gitaarbouwer om wat voor reden dan ook een mogelijke klant de tip aan de hand doet het bij zijn concullega te proberen.

Als ik iets niet bij mijn vaste winkel kan krijgen, maar hij vertelt me waar ik het wellicht wel kan krijgen, zelfs al is dat bij zijn concurrent ben ik blij.

Ik snap het probleem niet.

Het probleem zit hem in de toon van de mailtjes van Erik vd Haar, en sommige mensen zijn nou eenmaal gevoelig voor de t0ne :)

Ibanez RuleZ
3 mei 2005, 22:42
Dat mag allemaal waar zijn, dat neemt niet weg dat ik het onkies vind om een privé e-mail op een openbaar forum te zetten.

dat was ook eigenlijk het punt dat ik wilde maken. dank u

Harrald

groovyB3
3 mei 2005, 22:43
Dat mag allemaal waar zijn, dat neemt niet weg dat ik het onkies vind om een privé e-mail op een openbaar forum te zetten.

Het is geen prive mail, maar een zakelijke mail. Er worden hier en op andere fora ook zat mail conversaties gepost van mensen die een achterlijke reactie terugkregen van bv. Mike Fuller.
Dan mag de service van een gitaarbouwer toch ook wel hier gepost worden.

V/d Haar heeft het topic trouwens al gelezen. Kreeg een mailtje van em waar alleen mijn eerste post in stond, verder niets.

ewout
3 mei 2005, 22:52
Ja... post dan HIER als je toch aan het typen bent. :-?

en dit is inderdaad een zakelijk mailtje. Dat het tussen twee personen gaat wil nog niet zeggen dat het prive is, dus er is niets onkies. Dat woord hoor ik trouwens voor het eerst, en ik kom nog wel uit uber-abn regio haarlem, bravo. :P

heb net grootmoeders' cake gebakken trouwens.

ShaQ
3 mei 2005, 23:22
Ik vond het een meesterlijke mail van E. v/d Haar....
Maar wellicht niet zo heel handig. Je kunt jezelf afvragen of het ego niet wat groot is, en je kunt er ook niks om geven, want uiteindelijk is er maar één echte bouwer in nederland..... Sjakkie Zwier. Lekker dichtbij en een goeie vriend!
En uiteindelijk heb je daar ook Sash, die 2 jaar geleden nog persé een goldtop met P-90's bij Zwier wilde laten bouwen, voor een tele naar Duitsland reed, en met een Strat terugkwam, waar helemaal niets aan veranderd moest worden, behalve de lak, die moest eraan, en de elementen, en nu de hals eraf en een andere erop. Ouwe gitaar gekocht, was toch een Tokai, of niet? Oh,....kleur niet goed...en nu? Weer wat pedalen kopen, want dat zijn de beste ooit (deze maand) en weer verkopen, want dat doet het niet, even een speaker kapotspelen...want ik ben een speakersloperrrrr!!! Maar wacht, ik koop een orgel, dat is pas leuk!!!
En uiteindelijk vindt ie z'n grote liefde bij Richwood, want hij moet weer een les Paul, en als het er van de verte op lijkt als je tussen je wimpers door kijkt en het weegt ongeveer 4371 gram, dan IS het gewoon een supergitaar of toch een Esquire? Make up your Mind man! Van de Haar wordt gewoon gek van je, dat is het. Wij aan de andere kant vermaken ons prima...

:)

haha Marc je bent zojuist genomineerd voor de beste post van het jaar! :D

Overigens vind ik het ook laf om zon mailtje op het forum te plaatsen.. mail hem dan eerst terug en zeg wat je van die reactie vindt. Als hij dan WEER bot doet dan zou je het misschien ter sprake kunnen stellen.

Dat mailtje dat ie naar bluesbreaker stuurde vind ik trouwens prachtig, die man heeft echt humor
8-)

Robbert
4 mei 2005, 00:04
Onkies, kinderachtig, laf... tja.

Noem het dan niet helemaal fair van de ene kant en ronduit lomp aan de andere kant.

vinni
4 mei 2005, 00:46
Hoi!


Ik speel gitaar......en jullie? :-D

Vinni

vulvasonic
4 mei 2005, 08:03
Hoi!


Ik speel gitaar......en jullie? :-D

Vinni

Wij eten popcorn! 8-)

Het Gitaarforum

marc_o
4 mei 2005, 09:28
Héééérlijk topic. Gaan we nog verder? :)

wimmeltje
4 mei 2005, 09:34
Dat mag allemaal waar zijn, dat neemt niet weg dat ik het onkies vind om een privé e-mail op een openbaar forum te zetten.

Het is geen prive mail, maar een zakelijke mail. Er worden hier en op andere fora ook zat mail conversaties gepost van mensen die een achterlijke reactie terugkregen van bv. Mike Fuller.
Dan mag de service van een gitaarbouwer toch ook wel hier gepost worden.

V/d Haar heeft het topic trouwens al gelezen. Kreeg een mailtje van em waar alleen mijn eerste post in stond, verder niets.

Dit klinkt niet echt zakelijk, maar ik weet niet wat er allemaal vooraf is gegaan dus ik zeg er niks over. Geef geen mening.

LordRiffenstein
4 mei 2005, 09:46
Héééérlijk topic. Gaan we nog verder? :)

Ja, heel leuk, vooral als je ook de andere kant van het verhaal hebt gehoord :razz:

ewout
4 mei 2005, 10:06
Dit topic vraagt om een nederlandse review section; over nederlandse bouwers, fabrikanten, dealers en distributeurs. Alles wat je op Harmony Central niet kunt vinden dus.

Een plek waar je ongegeneerd kan zeiken of just prozaisch schrijven over nederlandse gitaar dingen, zodat je ervaringen kan lezen (die blijven staan) over alle nederlandse versterkers, nederlandse gitaren, nederlandse muziekwinkels (komt dan een apart hoofdstuk voor de feedback :wink: ) en nederlandse service.

Ik vind persoonlijk de review section op HC een groot succes en je kunt je jezelf echt een goed beeld vormen van producten en de kwaliteit en de (heel belangrijk) achterliggende support. Het nadeel is dat je zo goed als geen nederlandse producten gereviewd ziet. Ik zie dit als een soort vergelijk.nl / kieskeurig.nl alleen dan voor gitaristen. Wat dacht je van een op gitaristen toegesneden pricewatch :o

als er veel animo voor is zouden we gitaarnet lief kunnen aankijken, maar misschien willen die teveel censureren. Opzich als je kijkt hoe dat bij Harmony Central in elkaar steekt is het zo gemaakt... paar linkjes, aangepaste mailform en klaar is kees.

ewout
4 mei 2005, 10:09
Héééérlijk topic. Gaan we nog verder? :)

Ja, heel leuk, vooral als je ook de andere kant van het verhaal hebt gehoord :razz:

maar dat ga je zeker niet vertellen hier... :wink:

frekie
4 mei 2005, 10:25
:-D :-D
:-D
:-D :-D
:-D
:-D


(het thema van Popcorn :-D )

frekie
4 mei 2005, 10:26
Die notenbalk ging niet helemaal goed :( :-D

frekie
4 mei 2005, 10:29
:-D -------- :-D -------------------------------------------------
-------- :-D -------------------------------------------------------
---------------------- :-D --------- :-D --------------------------
------------------------------- :-D --------------------------------
------------------------------------------------- :-D --------------

(we proberen het nog eens :-D )

ieme
4 mei 2005, 10:46
ik herinner me een post van Sash waarin stond:
Ik belde vd haar voor een prijsopgaaf voor een gitaar en hij reageerde kortaf alsof ik stoorde terwijl hij zn vrouw de beurt van dr leven aan het geven was...

Als Erik dat gelezen zou hebben geef ik hem groot gelijk om zo op je mail te reageren...

ieme

Marc Oblivian
4 mei 2005, 10:52
Dit topic vraagt om een nederlandse review section; over nederlandse bouwers, fabrikanten, dealers en distributeurs. Alles wat je op Harmony Central niet kunt vinden dus.

Een plek waar je ongegeneerd kan zeiken of just prozaisch schrijven over nederlandse gitaar dingen, zodat je ervaringen kan lezen (die blijven staan) over alle nederlandse versterkers, nederlandse gitaren, nederlandse muziekwinkels (komt dan een apart hoofdstuk voor de feedback :wink: ) en nederlandse service.

Ik vind persoonlijk de review section op HC een groot succes en je kunt je jezelf echt een goed beeld vormen van producten en de kwaliteit en de (heel belangrijk) achterliggende support. Het nadeel is dat je zo goed als geen nederlandse producten gereviewd ziet. Ik zie dit als een soort vergelijk.nl / kieskeurig.nl alleen dan voor gitaristen. Wat dacht je van een op gitaristen toegesneden pricewatch :o

als er veel animo voor is zouden we gitaarnet lief kunnen aankijken, maar misschien willen die teveel censureren. Opzich als je kijkt hoe dat bij Harmony Central in elkaar steekt is het zo gemaakt... paar linkjes, aangepaste mailform en klaar is kees.

Kijk...levert dit topic toch nog wat interessants op :-D
Nee: serieus: goed idee!!!

ewout
4 mei 2005, 11:07
ik herinner me een post van Sash waarin stond:
Ik belde vd haar voor een prijsopgaaf voor een gitaar en hij reageerde kortaf alsof ik stoorde terwijl hij zn vrouw de beurt van dr leven aan het geven was...



Je Bedoelt toch niet dat dat niet zo was en dat dat de eigenlijke oorzaak van het hele probleem is?

*snijdt plakje cake*

marc_o
4 mei 2005, 11:21
ik herinner me een post van Sash waarin stond:
Ik belde vd haar voor een prijsopgaaf voor een gitaar en hij reageerde kortaf alsof ik stoorde terwijl hij zn vrouw de beurt van dr leven aan het geven was...

Als Erik dat gelezen zou hebben geef ik hem groot gelijk om zo op je mail te reageren...

ieme


Juist! Olie op het vuur! Dat hebben we nodig.....gne gne gne.

Nummer 150 bij" 50 dingen die je beter niet kunt zeggen tijdens de sex" is: Schat, Sas aan de telefoon! :)

hoofd
4 mei 2005, 11:28
Ik vond die andere ook sterk... "Sander de Gier doet het toch beter dan jou" :lol:

Maar mensen, ik ben door mijn bier heen, ff rustig nou totdat ik terug ben van de supermarkt :D

Ic3gl0vE
4 mei 2005, 11:37
Ok jongens, zeg het maar:
Sash, je bent een eikel

Cup-a-soup-reclame-stijl :-D

ieme
4 mei 2005, 12:02
ik herinner me een post van Sash waarin stond:
Ik belde vd haar voor een prijsopgaaf voor een gitaar en hij reageerde kortaf alsof ik stoorde terwijl hij zn vrouw de beurt van dr leven aan het geven was...

Als Erik dat gelezen zou hebben geef ik hem groot gelijk om zo op je mail te reageren...

ieme


Juist! Olie op het vuur! Dat hebben we nodig.....gne gne gne.

Nummer 150 bij" 50 dingen die je beter niet kunt zeggen tijdens de sex" is: Schat, Sas aan de telefoon! :)

:D

groovyB3
4 mei 2005, 13:14
ik herinner me een post van Sash waarin stond:
Ik belde vd haar voor een prijsopgaaf voor een gitaar en hij reageerde kortaf alsof ik stoorde terwijl hij zn vrouw de beurt van dr leven aan het geven was...



Maar dat is zo!
Als jij je vrouw de beurt van d'r leven geeft wil je toch ook niet gestoord worden en dan wordt je kortaf. Nou zo klonk hij dus ook.

amon
4 mei 2005, 13:23
Ik bedacht trouwens dat ik laatst nog een zooi George L bekabeling bij hem heb gekocht... Niets geen korte, afgezaagde antwoorden zoals jij kreeg, gewoon normale, nette mailtjes....


*rent naar ewout, trekt de bak popcorn uit zn handen en rent terug naar huis om het hier met een lekker glas water en dit topic leeg te eten, bedankt ewout!*

Quink
4 mei 2005, 13:32
http://smile.smilies.nl/443.gif Willen jullie godverrrdegodver eens ophouden met dat oorverdovend harde geknaag op die #44@3$e popcorn. En dat geros met die koelkastdeur. http://smile.smilies.nl/443.gifhttp://smile.smilies.nl/443.gif

'k heb namelijk een ontzettende kater van al dat bier. Bah, bier. En auw. :oops: :oops:

marc_o
4 mei 2005, 13:33
Héééérlijk topic. Gaan we nog verder? :)

Ja, heel leuk, vooral als je ook de andere kant van het verhaal hebt gehoord :razz:


Ik wacht ongeduldig (ik hou niet van popcorn, dus heb niets te doen, want ik zit op mijn werk).

ewout
4 mei 2005, 14:10
Ik bedacht trouwens dat ik laatst nog een zooi George L bekabeling bij hem heb gekocht... Niets geen korte, afgezaagde antwoorden zoals jij kreeg, gewoon normale, nette mailtjes....


*rent naar ewout, trekt de bak popcorn uit zn handen en rent terug naar huis om het hier met een lekker glas water en dit topic leeg te eten, bedankt ewout!*

[maar voordat dat gebeurd is ewout amon alweer te slim af]

*rukt popcorn uit amon's handen*

"ja f*** zeg. Nu wil ik zelf ook wel weer wat popcorn. Wil je anders een plakje cake?"

*geeft amon plakje cake*

*unox reclame muziek wordt afgespeelt in achtergrond*


of zoiets: http://www.fyfiles.net/douweegberts.wmv

ieme
4 mei 2005, 14:28
volgende meeting, popcorn aanwezig!
:-D

LordRiffenstein
4 mei 2005, 14:32
Ik wacht ongeduldig (ik hou niet van popcorn, dus heb niets te doen, want ik zit op mijn werk).

De heren moeten het zelf maar uitzoeken. Ik hang geen vuile was buiten. Punt is dat Erik VD Haar zich echt geen zorgen gaat/moet maken over de lange tenen van Sash.

bert k
4 mei 2005, 14:34
Niet over de tenen an Sash, nee. Maar er zitten hier een heleboel gitaristen, en die lezen allemaal mee.

ieme
4 mei 2005, 14:34
Ik wacht ongeduldig (ik hou niet van popcorn, dus heb niets te doen, want ik zit op mijn werk).

De heren moeten het zelf maar uitzoeken. Ik hang geen vuile was buiten. Punt is dat Erik VD Haar zich echt geen zorgen gaat/moet maken over de lange tenen van Sash.

+1

hoofd
4 mei 2005, 14:42
Niet over de tenen an Sash, nee. Maar er zitten hier een heleboel gitaristen, en die lezen allemaal mee.

Maar welke gitarist hecht er hier nou eigenlijk nog waarde aan Sash z'n mening? Ik niet in ieder geval...

LordRiffenstein
4 mei 2005, 14:43
Niet over de tenen an Sash, nee. Maar er zitten hier een heleboel gitaristen, en die lezen allemaal mee.

Ja en? Denk je dat zijn doelgroep hier op gitaarnet zit? VD Haar is eerst en vooral importeur en dan gitaarbouwer.

Josdevos
4 mei 2005, 14:43
Niet over de tenen an Sash, nee. Maar er zitten hier een heleboel gitaristen, en die lezen allemaal mee.

Ach die kennen Sash toch ook ondertussen en als die een beetje verstandig zijn laten die zich niet meeslepen...

ieme
4 mei 2005, 14:49
Deze zomer wil ik o.a. een Esquire gaan samenstellen. Body en hals bestellen, zelf lakken en in elkaar schroeven etc. Hiervoor had ik dus ff v/d Haar gemaild om te vragen wat een losse body en hals bij hem zou kosten.

Dit kreeg ik als reactie:


Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik



maw. ik bouw en verkoop geen losse delen! Maar de Gier wel dus probeer het daar eens!

ieme

groovyB3
4 mei 2005, 14:50
Punt is dat Erik VD Haar zich echt geen zorgen gaat/moet maken over de lange tenen van Sash.

Zoals eerder gezegd, ik bestel m'n spullen net zo makkelijk ergens anders en maak me er verder dus ook niet druk om. Wel vind ik dat jullie het recht hebben om te weten dat v/d Haar geen heilige is zoals veel mensen wel beweren. Als Erik het zich kan permitteren om een klant te verliezen so be it, maar van mijn kant zullen er geen Euro's meer zijn kant op gaan.

Cubensis
4 mei 2005, 14:57
Deze zomer wil ik o.a. een Esquire gaan samenstellen. Body en hals bestellen, zelf lakken en in elkaar schroeven etc. Hiervoor had ik dus ff v/d Haar gemaild om te vragen wat een losse body en hals bij hem zou kosten.

Dit kreeg ik als reactie:


Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik



maw. ik bouw en verkoop geen losse delen! Maar de Gier wel dus probeer het daar eens!

ieme

Fred dons zei dat ie losse delen bij vd haar had gekocht...

ewout
4 mei 2005, 15:05
Niet over de tenen an Sash, nee. Maar er zitten hier een heleboel gitaristen, en die lezen allemaal mee.

Ja en? Denk je dat zijn doelgroep hier op gitaarnet zit? VD Haar is eerst en vooral importeur en dan gitaarbouwer.

ja, toch deels wel. Importeur van dingen die veel mensen op gitaarnet kopen, wel of niet direct bij hem. Gitaarbouwer voor mensen op gitaarnet, veel mensen lezen hier toch de bevindingen van zijn gitaren.

LordRiffenstein
4 mei 2005, 15:08
Deze zomer wil ik o.a. een Esquire gaan samenstellen. Body en hals bestellen, zelf lakken en in elkaar schroeven etc. Hiervoor had ik dus ff v/d Haar gemaild om te vragen wat een losse body en hals bij hem zou kosten.

Dit kreeg ik als reactie:


Hoi Sas

kan Sander de Gier vast goed voor je maken

succes

groet
erik



maw. ik bouw en verkoop geen losse delen! Maar de Gier wel dus probeer het daar eens!

ieme

Fred dons zei dat ie losse delen bij vd haar had gekocht...

Fred Dons is dan ook een goeie klant van VD Haar :razz:

fred dons
4 mei 2005, 15:46
ach ik ben wel bij meer bedrijven een goede klant :-D

groovyB3
4 mei 2005, 16:07
Fred Dons is dan ook een goeie klant van VD Haar :razz:

En ik niet omdat ik 'maar' een rug bij em heb uitgegeven.

ewout
4 mei 2005, 16:37
welles

ewout
4 mei 2005, 16:38
nietes

strontraper jos
4 mei 2005, 16:39
ik vind niet dat er iets mis met dat mailtje van VDHaar

hij is toch vriendelijk,
hij wenst je zelfs succes!

Robbert
4 mei 2005, 17:08
ik vind niet dat er iets mis met dat mailtje van VDHaar

hij is toch vriendelijk,
hij wenst je zelfs succes!

*proest!*

ewout
4 mei 2005, 17:12
*veegt spetters van het scherm*

Ic3gl0vE
4 mei 2005, 17:38
Fred Dons is dan ook een goeie klant van VD Haar :razz:

En ik niet omdat ik 'maar' een rug bij em heb uitgegeven.

Hij kan je nog steeds wel een eikel vinden. Niet iedereen is te koop :wink:

Mitch
4 mei 2005, 18:03
Nog even en dit kan naar Off Topic.

Well done guys :stop:

amon
4 mei 2005, 18:09
Voor de rest: Mastercard!

PeArLjAm
4 mei 2005, 19:36
Ewout kan je even ophouden met je nutteloze kutreacties?

Thedevilinside
4 mei 2005, 19:45
Dus even kort samen gevat.

Sash is eindelijk ontmaskerd als de man die veel koopt omdat hij heeft vernomen dat DAT het is, maar er telkens weer op terug komt.

v/d haar is een ondernemer die zat klanten heeft en 1 meer of minder doet er niet toe en aan een reputatie heb tie ook schijt.

En Ieme is zijn bil maatje, sjesus man het is wel heel duidelijk dat jij de volgende keer korting wil.

En de rest vermaakt zich kostelijk :-D

ieme
4 mei 2005, 20:13
ach... t is mij allemaal best!

Anders Destium
4 mei 2005, 20:20
Ik denk dat eea duidelijk wordt als mensen ook de achternaam van Ewout weten...




JERRY JERRY

ewout
4 mei 2005, 20:51
wie denk je dat ik ben, het kleine broertje van ofzo... :???: :P Ik post gewoon onder mn eigen naam hoor.

En PeArLjAm; doe effe relax man, waar is je gevoel voor een beetje humor? :) Daarnaatst zijn niet al mijn reacties *** en nutteloos, die van jou in deze thread tot nu toe wel. :-?

groovyB3
4 mei 2005, 21:46
Sash is eindelijk ontmaskerd als de man die veel koopt omdat hij heeft vernomen dat DAT het is, maar er telkens weer op terug komt.



Was dat dan nog niet duidelijk?

bert k
4 mei 2005, 21:49
Persoonlijk zou ik als muziekwinkel als een kind zo blij zijn met een klant als Sash, dat is toch een wandelende pensioenvoorziening , die gast :-D

Dirk_Hendrik
4 mei 2005, 21:57
crunch crunch.......
Sig-change.......

RS-Rik
4 mei 2005, 22:35
wie denk je dat ik ben, het kleine broertje van ofzo... :???: :P Ik post gewoon onder mn eigen naam hoor.

En PeArLjAm; doe effe relax man, waar is je gevoel voor een beetje humor? :) Daarnaatst zijn niet al mijn reacties *** en nutteloos, die van jou in deze thread tot nu toe wel. :-?

nutteloos is nutteloos en die *** reacties doe je maar op een tienurrrforum.

Ik snap alleen nog niet wat de hele hijsa hierom is... iemand is een keer niet lief geweest tegen een goede klant, maar wel om een rede.
Ik ging een keer een gitaartje testen in een winkel en na 5 minuten kon ik vertrekken... da's pas asociaal gedrag.

Anders Destium
4 mei 2005, 22:56
wie denk je dat ik ben, het kleine broertje van ofzo... :???: :P Ik post gewoon onder mn eigen naam hoor.

En PeArLjAm; doe effe relax man, waar is je gevoel voor een beetje humor? :) Daarnaatst zijn niet al mijn reacties *** en nutteloos, die van jou in deze thread tot nu toe wel. :-?

Een jaar geleden registreren en pas in dit topic posten is lichtelijk verdacht, en zeker je reactie nu. Wat je ook doet, je hebt nogal de schijn tegen moet ik zeggen.

Anders R. Destium 8-)

Ic3gl0vE
4 mei 2005, 22:57
Ik wilde een keer een gitaartje testen bij MEIBERGEN IN ALMELO en dat mocht niet van ze, want die gitaar was te duur en exclusief voor mij vonden ze :o .
Ging om een Ibanez RG550 die in mijn budget paste op dat moment. Verkoper wilde 'm wel demonstreren maar ik mocht 'm niet zelf testen. Nou ja toen ging ik maar weer weg hè.

Anders Destium
4 mei 2005, 22:57
en je hebt niet eens in zijn gezicht gespuugd? Schande!

ShaQ
4 mei 2005, 22:59
Ik wilde een keer een gitaartje testen bij MEIBERGEN IN ALMELO en dat mocht niet van ze, want die gitaar was te duur en exclusief voor mij vonden ze :o .
Ging om een Ibanez RG550 die in mijn budget paste op dat moment. Verkoper wilde 'm wel demonstreren maar ik mocht 'm niet zelf testen. Nou ja toen ging ik maar weer weg hè.

haha zoiets heb ik ook meegemaakt bij Staffhorst in Utrecht

vulvasonic
4 mei 2005, 23:00
en je hebt niet eens in zijn gezicht gespuugd? Schande!

Inderdaad, da's toch wel het minste wat je had kunnen doen. :o

Robbert
4 mei 2005, 23:08
Ik geloof dat het topic nu wel uitgekauwd is. Gauw op slot voordat het weer overgaat op die fucking popcorn, spuug en bier.. :)

PeArLjAm
5 mei 2005, 00:44
En PeArLjAm; doe effe relax man, waar is je gevoel voor een beetje humor? :) Daarnaatst zijn niet al mijn reacties *** en nutteloos, die van jou in deze thread tot nu toe wel. :-?

ik heb wel gevoel voor humor.. maar die zogenaamde "**" doe je inderdaad maar op het breakout forum ofzo. Ik erger me eraan als ik dit soort reacties zie in een topic wat me interesseerd. Maargoed ik ga me hier verder niet meer mee bemoeien, ik wilde nog een reactie plaatsen maar die laat ik maar achterwege.

Das Schaap
5 mei 2005, 01:26
haha zoiets heb ik ook meegemaakt bij Staffhorst in Utrecht
Wie niet :roll:

ShaQ
5 mei 2005, 02:16
En PeArLjAm; doe effe relax man, waar is je gevoel voor een beetje humor? :) Daarnaatst zijn niet al mijn reacties *** en nutteloos, die van jou in deze thread tot nu toe wel. :-?

ik heb wel gevoel voor humor.. maar die zogenaamde "**" doe je inderdaad maar op het breakout forum ofzo. Ik erger me eraan als ik dit soort reacties zie in een topic wat me interesseerd. Maargoed ik ga me hier verder niet meer mee bemoeien, ik wilde nog een reactie plaatsen maar die laat ik maar achterwege.

Beter rot jij gewoon ff op man rare zeug, stuur hem een pm en zeg waaraan en waarom je je eraan ergert. Nu zit je zelf een topic dat jou '' interesseert '' te verkloten. Nu heb je én 2 zinloze reacties gepost en je laat je zogenaamde ''ontopic'' reactie ook nog eens achterwege.

Ik ben het trouwens eens met Robbert, dit topic kan nu wel op slot.

ewout
5 mei 2005, 10:46
En PeArLjAm; doe effe relax man, waar is je gevoel voor een beetje humor? :) Daarnaatst zijn niet al mijn reacties *** en nutteloos, die van jou in deze thread tot nu toe wel. :-?

ik heb wel gevoel voor humor.. maar die zogenaamde "**" doe je inderdaad maar op het breakout forum ofzo. Ik erger me eraan als ik dit soort reacties zie in een topic wat me interesseerd. Maargoed ik ga me hier verder niet meer mee bemoeien, ik wilde nog een reactie plaatsen maar die laat ik maar achterwege.

Stel je toch niet zo aan en plaats een reactie.

Negative K3 fan
5 mei 2005, 11:29
ewout je bent gewoon alleen maar domme homo posts aan het toevoegen, ik zat me er ook al aan te ergeren...

Mitch
5 mei 2005, 12:31
Meisjes, meisjes, geen ruzie.......

@ewout: kijk nog even rond op de afdeling Off Topic. Daar is de stijl van schrijven wat anders, meer zoals dit topic aan het worden was. Op deze onderdelen van Gitaarforum proberen we het iets serieuzer te houden. Vandaar de laatste reacties !
Enneh... jij bent toch gewoon 'woude' van HCEF ?

@AD: van welke identiteit verdenk je ewout ?

Voor de rest lijkt alles in dit topic wel duidelijk. Sash wilde alleen maar duidelijk maken hoe v/d H soms omgaat met klanten. Niet zo zeer te kakken zetten, hij laat alleen maar v/d H voor zichzelf spreken :D
Ieme en Youri zijn goede en tevreden klanten en nemen het uiteraard op voor v/d H.

@sas: enige waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is waarom je eigenlijk alleen een body en hals wil laten maken. Hals maken is bijvoorbeeld al een aardige portie werk. Is warmoth of rockinger niet interessanter ?

Anders Destium
5 mei 2005, 13:11
Het is maar een geintje hoor Michel, dat van die identiteit :)

bert k
5 mei 2005, 13:41
Hey mensen, dit topic gaat pas op slot als ik dat wil.

En dat is dus alleen maar als het een scheldpartij wordt, waar we nu dicht tegenaan zitten. Zolang er normaal gepost wordt, blijft het open, ook als je vindt dat alles al gezegd is. Lezen is niet verplicht.

En stop nou ff met dat kinderachtige afzeiken, doe dat lekker via PM.

Robbert
5 mei 2005, 14:28
:)

groovyB3
5 mei 2005, 15:19
Is warmoth of rockinger niet interessanter ?

V/d Haar maakt inmiddels zoveel Strats en Teles dat een hals en body maken voor hem gewoon routinewerk is. Van daar dat ik dus ook v/d Haar gemailed heb. Als daarbij de prijs redelijk zou zijn zou dat alleen maar fijn zijn, want dan hoef ik ze niet over te laten komen uit Amerika van bv. USA Custom Guitars of Warmoth.

1959SLP
5 mei 2005, 15:52
is ESP dan niks voor je Sash? Heb er ooit eens een teleneck besteld en was er erg tevreden over.

Thedevilinside
5 mei 2005, 19:43
Ik wilde een keer een gitaartje testen bij MEIBERGEN IN ALMELO en dat mocht niet van ze, want die gitaar was te duur en exclusief voor mij vonden ze :o .
Ging om een Ibanez RG550 die in mijn budget paste op dat moment. Verkoper wilde 'm wel demonstreren maar ik mocht 'm niet zelf testen. Nou ja toen ging ik maar weer weg hè.

Het is echt wonderbaarlijk dat dat bedrijf bestaat.
Die in deventer is echt niet veel beter, je mag bij gods gratie wat uitproberen, maar wel constant met zo'n keyboard homo om je heen (sorry maarten :D ).
Inruilen ? Euh nee meneer wij hebben dat merk zelf niet en dus kunnen we niet inruilen, ik zie de logika niet maar okee.
Goedkoop zijn ze ook al niet en druk al helemaal niet.
Dus mijn vraag is WAT VOOR FUCKING MARGE ZIT ER OP INSTRUMENTEN.

taylor
6 mei 2005, 11:06
zoals ik al eerder zei verkoopt v/d haar geen losse body's en necken van zijn eigen hand.... dus deze hele topic heeft eigenlijk geen zin.

aan de ene kant begrijp ik de topic starter ook wel hij heeft altijd wat gekocht bij hem en voelt zich natuurlijk op zijn pik getrapt,en so what dat die elke maand want anders wil hij is volgens mij echt niet de enigste....

ik denk dat de meeste dat mailje van v/d haar echt super serieus nemen terwijl voor hem het meer een funny iets is.

tillens
10 mei 2005, 14:13
Hmm, verbazing alom bij dit topic. Ik moet bekennen, ik heb al redelijk vaak met Erik gemailed, en dergelijke, en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met em, sterker nog vond em juist een vriendelijke gast! ( en ik heb vooralsnog niets gekocht) ...
gr peter

marc_o
12 mei 2005, 16:33
[olie op het vuur modus aan]
Enne Sash, nog iets van die rat gehoord?
[olie op het vuur modus uit]




:-D

bert k
12 mei 2005, 16:41
Nou gaan we in herhaling vervallen. Als er nog nieuws is moet dat maar in een nieuw topic.