PDA

View Full Version : Fender Sunn Mustang



Reel Big Fish
2 mei 2005, 17:31
Hallo,

de Fender Sunn Mustang, wat stelt dat voor? Is het, zoals er een op marktplaats staat, met versterker, 300 euro waard?

Wie heeft zo'n ding en wat zijn de goede en slechte punten?

Greets en ps. ik weet hoe google werkt, ik wil het alleen van mijn mede-gitaristen weten :-D

Cubensis
2 mei 2005, 17:52
sunn mustang is/was een bedrijfje dat fenderkopietjes maakt(e), best crappy, dus 300 is een nul teveel :D

Reel Big Fish
2 mei 2005, 17:53
sunn mustang is/was een bedrijfje dat fenderkopietjes maakt(e), best crappy, dus 300 is een nul teveel :D

Dat klaart een hoop op, bedankt! :wink:

Reel Big Fish
2 mei 2005, 17:53
sunn mustang is/was een bedrijfje dat fenderkopietjes maakt(e), best crappy, dus 300 is een nul teveel :D

Dat klaart een hoop op, bedankt! :wink:

AutoStatic
2 mei 2005, 17:53
Ik heb een transistorversterkertje van Sunn gehad en die was crap. Heb begrepen dat het met de gitaren zelfs nog slechter gesteld is.
Doe even een search op "sunn and fender", bevestigt mijn vermoeden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=44366&highlight=sunn+fender

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=28245&highlight=sunn+fender

vulvasonic
2 mei 2005, 18:09
Sunn was een onder-ondermerkje van Fender. De stratocastertjes (hier Mustang genoemd) werden in China gemaakt en waren nog slechter dan de goedkoopste Squiretjes. Geweldig leuke gitaar om voor 20 euro te kopen en 'm tijdens een optreden in elkaar te meppen en in de fik te steken.

De Sunn versterkers van Fender zijn overigens van een heel ander kaliber.

RS-Rik
2 mei 2005, 18:12
Ik dacht dat Hondo het laagste van het allerlaagste was.. de Action onder de Aldi's, de Schlecker onder de Lidl's

AutoStatic
2 mei 2005, 18:17
Valt wel mee hoor, Hondo's die in Japan zijn gemaakt zijn wel aardig.
En de oude Sunn bakken zijn idd super, maar die recente transistor meuk is crap.

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 18:18
Sunn gitaren werden na een tijdje toch zo'n grote hype om dat die kerel van Nirvana ze gebruikte? Volgens mij werden ze toen duur ookal wist iedereen dat het rommel was

AutoStatic
2 mei 2005, 18:19
waren dat geen Univox gitaren (die weer Mosrite klonen waren)?

Reel Big Fish
2 mei 2005, 18:20
Sunn gitaren werden na een tijdje toch zo'n grote hype om dat die kerel van Nirvana ze gebruikte? Volgens mij werden ze toen duur ookal wist iedereen dat het rommel was

Hahaha hopeloos, zoiezo heel Kurt Cobain maar dat is mijn mening (wil geen fans ( :lol: ) boosmaken) :-D

AutoStatic
2 mei 2005, 18:23
:evil:

Bambufan
2 mei 2005, 18:28
Hallo,

de Fender Sunn Mustang, wat stelt dat voor? Is het, zoals er een op marktplaats staat, met versterker, 300 euro waard?

Wie heeft zo'n ding en wat zijn de goede en slechte punten?

Greets en ps. ik weet hoe google werkt, ik wil het alleen van mijn mede-gitaristen weten :-D

Een maat van me heeft nog zo'n ding liggen. Hij is tegenwoordig bassist, en aan die beslissing kon die Sunn wel eens ten grondslag liggen.

Toen ik hem de eerste keer oppakte (de gitaar!) en effe een paar barrétjes wilde aanslaan werden mijn vingertopjes vakkundig onthoofd. Die Chinezen waren vergeten de fretten te polijsten dus werkten ze als een soort kaasschaaf.

Bambufan
2 mei 2005, 18:31
Ik dacht dat Hondo het laagste van het allerlaagste was.. de Action onder de Aldi's, de Schlecker onder de Lidl's

Dan denk je verkeerd. Er zijn tal van Hondo's op tal van plekken gemaakt. Van de papiermaché gitaartjes uit China tot de betere modellen uit Korea en de toppers van Tokai en Matsumoku...

Met name die laatsten zijn geweldige gitaren!

butters
3 mei 2005, 00:21
slechter dan een sunn mustang kan je niet treffen. idd dat van die frets die als kaasschaaf werken heb ik ook mogen ondervinden. ik dacht dat ze in Indië gemaakt werden. ik zou er in een wijde boog omheen lopen als ik jou was.

DaveItUp
3 mei 2005, 09:52
Even voor de goede orde: De merknaam Sunn is tegenwoordig inderdaad van Fender. Vroeger was het een bedrijf dat erg goede versterkers en pa's bouwden(oa voor de Beach Boys). Enkele jaren terug heeft Fender nog een reissue van hun "vlaggenschip" buizenhead de Model T uitgebracht. Als je ooit een Model T of een andere oude Sunn hebt gehoord dan weet je dat het niet altijd een crappy naam van Fender is geweest.

Die Sunn Mustang dingen moet je overigens links laten liggen natuurlijk.

Fuhgawz
3 mei 2005, 10:22
Sunn gitaren werden na een tijdje toch zo'n grote hype om dat die kerel van Nirvana ze gebruikte? Volgens mij werden ze toen duur ookal wist iedereen dat het rommel was
Nee, dat waren Fender Mustang gitaren. Sunn Mustangs zijn gewoon slechte Stratocaster kopieen. Hierover ontstaat echter wel eens verwarring bij jongere beginnende Nirvana fans.
Overigens, de oude Sunn versterkers zijn wel heel erg goed!

dejohan
3 mei 2005, 11:19
Sunn gitaren werden na een tijdje toch zo'n grote hype om dat die kerel van Nirvana ze gebruikte? Volgens mij werden ze toen duur ookal wist iedereen dat het rommel was

Jij verwart Sunn Mustangs met Fender Mustangs, op die laatste speelde Cobain. Hebben behalve de naam echt niks met elkaar gemeen.
Cobain speelde wel eens op een crap gitaar, een squier ofzo, maar dat was gewoon als laatste nummer van de set om de gitaar erna aan stukken te gooien.

DaveItUp
4 mei 2005, 10:25
De verwarring kan ook komen door het feit dat Cobain fender mustang's gebruikte en een ouwe Sunn Beta Lead top.

AutoStatic
4 mei 2005, 11:21
De verwarring kan ook komen door het feit dat Cobain fender mustang's gebruikte en een ouwe Sunn Beta Lead top.

Inderdaad :oops:
En een Beta, net als de Melvins...

DaveItUp
4 mei 2005, 16:30
Fijne amps hoor die Beta's. :)