PDA

View Full Version : SNaren



dacrow
2 mei 2005, 13:30
Hoi ,

Speel altijd met Fender snaren Super 250s , maar ik beland elk optreden met een gesprongen snaar en niet de dunste zelfs de D en B snaar

Welke snaren zijn beter , steviger en betaalbaar ? :cool:

Lord Abortion
2 mei 2005, 13:56
Waar springen je snaren? Als het telkens aan de brug is moet je eens iets aan de zadeltjes doen. Want elk optreden snaren die springen is wel abnormaal veel hoor.

groovyB3
2 mei 2005, 14:31
Dat is niet abnormaal, ik breek ook elk optreden wel een snaar en de zadels op m'n brug zijn braampjesloos (is dat een woord? :D )

Ernie Ball snaren zijn vrij stevig en klinken prima. Gebruik zelf de 0.11 en 0.12 sets in gewone tuning.

Wat je ook kan overwegen is overstappen naar dikkere snaren, breek je ze ook minder snel.

john.3001
2 mei 2005, 14:32
Goedkopere oplossing (als ze bij de brug springen ten minste):

Als je nieuwe snaren erop legt een elektriciteitskabeltje strippen, dat schuif je over de snaar heen op het punt waar de snaar de brug raakt. Ik zie jullie denken, ai, da's een tonesuckende oplossing. Maar de technicus van SRV deed het ook en die had toch voldoende tone dacht ik zo (niet de technicus, SRV natuurlijk) :wink:

groovyB3
2 mei 2005, 14:48
Goedkopere oplossing (als ze bij de brug springen ten minste):

Als je nieuwe snaren erop legt een elektriciteitskabeltje strippen, dat schuif je over de snaar heen op het punt waar de snaar de brug raakt. Ik zie jullie denken, ai, da's een tonesuckende oplossing. Maar de technicus van SRV deed het ook en die had toch voldoende tone dacht ik zo (niet de technicus, SRV natuurlijk) :wink:

Tis niet op het punt waar de snaar het zadel raakt want dat is idd ERG tonesuckend, maar het dat ding ligt op het punt waar de snaar de brug raakt en een scherpe bocht maakt.

Wat je ook kan proberen is Graphtech zadels. Kosten 30 Eurie bij Vox Humana en reduceert het aantal snaarbreuken ook erg.

Negative K3 fan
2 mei 2005, 15:51
fender snaren zijn kut

Aca Ilic
2 mei 2005, 17:46
fender snaren zijn kut

Klopt, Fender snaren zijn snaren zuigen all the way. Geen wonder dat je de vreemdste snaren sneuvellen. Normaal is het of hoge E of B

Negative K3 fan
2 mei 2005, 17:55
beetje korte post daarnet, maar van alle snaren waar ik mn vingers ooit op heb gelegd zijn fenders veruit de meest verrotte, echt kutkwaliteit, ze klinken nergens naar, de breken supersnel en verroesten als een ernstige ziekte.

earnie ball raad ik aan

dacrow
2 mei 2005, 21:00
Ze breken inderdaad allemaal aan de brug , eens checken op braam én die Ernie Ball snaren halen !


Ps : Welk type Ernie Ball ?

Fumi SG
2 mei 2005, 21:04
ik zou eerst eens nieuwe zadeltjes halen :wink:

Ik gebruik Ernie Ball Regular slinky = gewoon goed

JesseBeau
2 mei 2005, 21:45
earnie ball raad ik aan

Ik ook :wink:

Negative K3 fan
3 mei 2005, 10:57
Ps : Welk type Ernie Ball ?

ik speel zelf altijd met 010-052 op mn les paul, heerlijk.

john.3001
3 mei 2005, 13:44
Tis niet op het punt waar de snaar het zadel raakt want dat is idd ERG tonesuckend, maar het dat ding ligt op het punt waar de snaar de brug raakt en een scherpe bocht maakt.[quote]

[quote="john.3001"]Goedkopere oplossing (als ze bij de brug springen ten minste):

Als je nieuwe snaren erop legt een elektriciteitskabeltje strippen, dat schuif je over de snaar heen op het punt waar de snaar de brug raakt. Ik zie jullie denken, ai, da's een tonesuckende oplossing. Maar de technicus van SRV deed het ook en die had toch voldoende tone dacht ik zo (niet de technicus, SRV natuurlijk) :wink:

Zeggen we niet exact hetzelfde?

john.3001
3 mei 2005, 13:46
Tis niet op het punt waar de snaar het zadel raakt want dat is idd ERG tonesuckend, maar het dat ding ligt op het punt waar de snaar de brug raakt en een scherpe bocht maakt.


Goedkopere oplossing (als ze bij de brug springen ten minste):

Als je nieuwe snaren erop legt een elektriciteitskabeltje strippen, dat schuif je over de snaar heen op het punt waar de snaar de brug raakt. Ik zie jullie denken, ai, da's een tonesuckende oplossing. Maar de technicus van SRV deed het ook en die had toch voldoende tone dacht ik zo (niet de technicus, SRV natuurlijk) :wink:

Zeggen we niet exact hetzelfde?

john.3001
3 mei 2005, 13:48
damn, ik heb serieuze posting problemen :nervous:

Mattia
3 mei 2005, 15:38
Ik ben wel fan van D'Addario, ook niks mis met GHS. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit een snaar heb weten te breken.

Carpe Diem
3 mei 2005, 17:51
damn, ik heb serieuze posting problemen :nervous:
dat heeft iedereen met dit kloteforum

dacrow
3 mei 2005, 19:45
Iemand ervaring met GHS Nickel Rockers snaren ? ? Of andere van GHS

dacrow
3 mei 2005, 19:54
Iemand ervaring met GHS Nickel Rockers snaren ? ? Of andere van GHS

dacrow
9 mei 2005, 09:15
Eventjes probleem terug aanhalen , blijkt toch dat de snaar altijd aan de bridge springt , heb er nu een stukje krimpkous opgezet en het wat warm gemaakt met een soldeerbout zodat het goed zit , ik hoor geen opvallend toonverschil . . .

dacrow
9 mei 2005, 09:16
Eventjes probleem terug aanhalen , blijkt toch dat de snaar altijd aan de bridge springt , heb er nu een stukje krimpkous opgezet en het wat warm gemaakt met een soldeerbout zodat het goed zit , ik hoor geen opvallend toonverschil . . .