PDA

View Full Version : Fender deville prob?



VOodoO JaZz
2 mei 2005, 13:01
test

VOodoO JaZz
2 mei 2005, 13:01
Hey,

allereerst: ben nieuw hier, maar volg het forum al een paar weken als gast, intressante boel hier!

Heb meteen al een vraagje ook:
gisteren optreden gehad, heb voor de eerste keer in 2 jaar tijd mijn backup amp moeten gebruiken. Ik speel al een 2tal jaar met een Fender deville 410,
nu hoorde ik gisteren na een halfuurtje dat mijn lage sol nogal krakerig en overstuurd door de monitors kwam, dacht eerst dat het aan de p.a. lag, maar nog een kwartier later klonken al mijn lage noten enorm overstuurd, de hoge noten niet. Had ook geen last van volumedrop ofzo. dan maar mijn backup erbij genomen. Toen ik thuiskwam heb'k em nog even aangesloten en het probleem was weg :???: Kan echter wel zijn dat het probleem terugkomt, heb nog geen tijd gehad om hem een uurtje uit te testen.

Iemand enig idee wat het prob zou kunnen zijn? kben een leek op gebied van electronica, maar denk wel dat ik speakers al mag uitsluiten? Buizen zitten er 2 jaar in maar mijn gitaartech verzekerde mij dat die gerust nog eens zolang meekunnen als m'n amp niet elke dag 6u openstaat.

Muzikale groeten
Jazz

ieme
2 mei 2005, 13:09
Hallo en welkom!

Toch maar ff met de amp langs de tech lijkt me...

ieme

dejohan
2 mei 2005, 14:01
Hey,

allereerst: ben nieuw hier, maar volg het forum al een paar weken als gast, intressante boel hier!

Heb meteen al een vraagje ook:
gisteren optreden gehad, heb voor de eerste keer in 2 jaar tijd mijn backup amp moeten gebruiken. Ik speel al een 2tal jaar met een Fender deville 410,
nu hoorde ik gisteren na een halfuurtje dat mijn lage sol nogal krakerig en overstuurd door de monitors kwam, dacht eerst dat het aan de p.a. lag, maar nog een kwartier later klonken al mijn lage noten enorm overstuurd, de hoge noten niet. Had ook geen last van volumedrop ofzo. dan maar mijn backup erbij genomen. Toen ik thuiskwam heb'k em nog even aangesloten en het probleem was weg :???: Kan echter wel zijn dat het probleem terugkomt, heb nog geen tijd gehad om hem een uurtje uit te testen.

Iemand enig idee wat het prob zou kunnen zijn? kben een leek op gebied van electronica, maar denk wel dat ik speakers al mag uitsluiten? Buizen zitten er 2 jaar in maar mijn gitaartech verzekerde mij dat die gerust nog eens zolang meekunnen als m'n amp niet elke dag 6u openstaat.

Muzikale groeten
Jazz

Welkom.
Kan verschillende oorzaken hebben.
Ik gok dat de plate load resistor kapot is.
Lees dit eens, en check eens met een multimetertje de voltages aan de twee kanten van R57 zoals hier beschreven staat:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/plateloads.html.

Is een website over de Hot Rod Deluxe, maar de Deville is dezelfde amp.

Als je langs de ene kant van R57 een hoog voltage hebt, en langs de andere kant niks, heb je het probleem gevonden, en moet je die R57 vervangen.
Als je echt een leek bent laat je het mss doen door iemand die een beetje van electronica kent, er zitten hele hoge voltages op zo'n amp.

VOodoO JaZz
2 mei 2005, 19:54
Heb dit even gecheckt, daar ligt het probleem dus niet, had trouwens ook geen volumedrop. Toch bedankt.

Kzal hem best even naar de tech dragen denk ik, kvind het maar een onzekere situatie nu, aangezien ie nu weer perfect blijkt te werken.

Kan oververhitting mogelijks de oorzaak zijn? versterker stond namelijk in de vlakke zon en 't was fameus warm die dag...

dejohan
2 mei 2005, 20:24
Is mogelijk.
Misschien kan je voor je vertrekt ook eens kijken of je bias niet te laag ingesteld is, als een versterker opwarmt gaat de bias naar beneden, en een te lage bias kan zorgen voor lelijke crossover distortion op de lage noten. 68mV is een goed algemeen punt om hem de biasen. Lager dan 60mV is te laag.
Instructies:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/bias.html#letsdoit

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/bias.html

VOodoO JaZz
3 mei 2005, 15:42
Hij stond op 59mV, heb hem nu afgesteld op 68mV
bedankt!

dejohan
3 mei 2005, 16:22
Graag gedaan.

Laat iets weten als het helpt.