PDA

View Full Version : M'n vader!



Dweezman
2 mei 2005, 11:07
test

Dweezman
2 mei 2005, 11:12
..gaat het spelen weer oppakken met drie vrienden van hem. Als verassing willen we hem een leuk gitaartje + ampje kado doen, kosten ong. 200 euro.

Shadows, Beatles etc zal het wel worden. ;-)

'k Zat aan een tele (Richwood, LondonCity, Squier) te denken, maar de amp (reverb!) moet niet te zielig zijn, dus wat zou de beste koop zijn?



suggesties/tips welkom!

Swan
2 mei 2005, 11:25
ehm 200 euro is echt heel erg weinig, volgens mij haal je daar net of n gitaar of n amp mee...

AART
2 mei 2005, 11:34
+1

Dweezman
2 mei 2005, 11:38
dat het budget (te) laag is, weet ik.. Maar wie weet!

MoserCustomShopDotCom
2 mei 2005, 11:41
Voor dat geld krijg je alleen maar goedkope merken beginnerssets.

Ik zou zeggen.. kijk bij feedback voor de behringer Vtone pack.. die is niet echt slecht. koop er een mooie gitaarstandaard bij en je hebt wat leuks voor hem.

ToTaL FaKe
2 mei 2005, 11:46
Voor dat geld krijg je alleen maar goedkope merken beginnerssets.

Ik zou zeggen.. kijk bij feedback voor de behringer Vtone pack.. die is niet echt slecht. koop er een mooie gitaarstandaard bij en je hebt wat leuks voor hem.

nou niet mee eens..

kijk op marktplaats naar een Roland Cube 15. En een Richwood Strat met goud logo. Samen wel voor 200 euro. Er staat nu ook een witte Richwood Strat te koop voor 120 euro..


http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/45027.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.ht m%3Fg%3Dmuziek%26u%3Delektrgitaren%26js%3D1%26show _summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av% 3D%26oudei%3D0%26zoek%3Drichwood%26fo%3D%26pv%3D

:)

Dweezman
2 mei 2005, 12:01
die cube is een goede tip!

maarten
2 mei 2005, 12:21
misschien kun je hem voor dat geld maar 1 ding cadeau doen. Dan geef je hem at least iets waar hij even mee vooruitkan, ipv twee dingen die t nét niet zijn. zou ik persoonlijk ook veel meer plezier van hebben.

succes :)

GuitarMaster
2 mei 2005, 12:26
misschien kun je hem voor dat geld maar 1 ding cadeau doen. Dan geef je hem at least iets waar hij even mee vooruitkan, ipv twee dingen die t nét niet zijn. zou ik persoonlijk ook veel meer plezier van hebben.

succes :)

Inderdaad, dat zat ik ook net te denken

Dweezman
2 mei 2005, 12:36
en hem m'n Koch lenen zeker?

:wink:

Wormaap
2 mei 2005, 12:37
Een setje van'n Cube en'n Richwood zal'ie zeker wel een tijd plezier van hebben denk ik :)

Mitch
2 mei 2005, 12:52
Ik zou zeggen: koop een gitaar voor dat geld. Mocht -ie wat serieuzer willen gaan oefenen gebeurt dat waarschijnlijk in een oefenruimte, hebben ze wel backline.

Lord Abortion
2 mei 2005, 13:08
Ik heb gezien dat er bij Thomann LP kopieën zijn voor <200 euro, met een set-neck, dat kan misschien wel iets zijn?

groovyB3
2 mei 2005, 13:27
Denk het niet, want hij wil Shadows etc. gaan spelen. Daar moet je echt geen les paul voor hebben.

@Dweezman: Richwood Strat (red fo tha hank marvin TOOOON :D ) voor 150 Euries is een hele goeie keus! Als je daar voor wat geld zo'n Cube 15 bij kan kopen heeft ie toch een versterkertje waar ie ff mee vooruit kan en dat ook nog es leuk klinkt.

Dweezman
2 mei 2005, 14:02
zou een Vox Pathfinder wat zijn?

Dweezman
2 mei 2005, 14:09
zou een Vox Pathfinder wat zijn?

Bins
2 mei 2005, 15:01
en hem m'n Koch lenen zeker?

:wink:


Waarom niet, tis toch je pa? Lijkt me een beter idee dan een crap gitaar + een crap versterker. Die Richwoods schijnen helemaal de shit te zijn (lees het rw topic), en als hij de smaak eenmaal te pakken heeft, koopt ie vast binnen no time zn eigen amp.

Dit alles i.m.o natuurlijk.

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 15:21
Ik heb gezien dat er bij Thomann LP kopieën zijn voor <200 euro, met een set-neck, dat kan misschien wel iets zijn?


Harley Benton gitaren zijn zeker niet verkeerd! Een vriend van me heeft een Flying V van ze, van 133 euro, en die was eerst niet zo lekker afgesteld maar nu is het een fijn gitaartje dat nog best goed klinkt ook.

Je zou ook een richwood/harley benton/whatevergoedkoopdingvanleukekwaliteit kunnen overwegen en er een tweedehands v-amp1 bij doen. V-amp heb je wel voor 50 euro denk ik.

pimmetje
2 mei 2005, 15:58
Ik zou ook niet voor 2x al te goedkope zooi gaan. Zoek (2eHands) een leuk ampje voor 'm en laat 'm zelf een gitaar erbij zoeken. Dan heeft hij misschien dingen waar hij langer dan een week wat mee kan.

Een versterker kan je nog redelijk zelf van bedenken of het een beetje 't gezochte geluid zal (kunnen) geven. Bij een gitaar komen ook enigszins persoonlijke voorkeuren bij bijvoorbeeld de bespeelbaarheid en zo in beeld. Dat kan hij denk ik beter zelf beslissen... vooral als hij al eerder gitaar heeft gespeeld.

MoserCustomShopDotCom
2 mei 2005, 16:06
Voor dat geld krijg je alleen maar goedkope merken beginnerssets.

Ik zou zeggen.. kijk bij feedback voor de behringer Vtone pack.. die is niet echt slecht. koop er een mooie gitaarstandaard bij en je hebt wat leuks voor hem.

nou niet mee eens..

kijk op marktplaats naar een Roland Cube 15. En een Richwood Strat met goud logo. Samen wel voor 200 euro. Er staat nu ook een witte Richwood Strat te koop voor 120 euro..


http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/45027.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.ht m%3Fg%3Dmuziek%26u%3Delektrgitaren%26js%3D1%26show _summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av% 3D%26oudei%3D0%26zoek%3Drichwood%26fo%3D%26pv%3D

:)


Ohja.. dat kan ook... tweede hands zoeken :)


Voor diegene die aanraadde om een van de 2 te geven..

Ik zou zeggen.. geef een gitaar ;) Niet alleen een versterker :lol:


*ziet al iemand voor zich die airguitar via een versterker speelt :roll: *

groovyB3
2 mei 2005, 16:17
Vaak is het ook zo dat de meeste vaders het wel te gek zullen vinden om een gitaar te krijgen van hun zoon, dus denk ook niet dat ie het erg zal vinden als er geen versterker bij zit :)

Dweezman
2 mei 2005, 16:50
M'n pa heeft 25 jaar geleden wel in bands gespeeld, totdat ik kwam :-(

Hij 's n al een poos ziek, maar nu hij opperde weer te willen gaan spelen, willen we hem verrassen.

Iig dank voor de positieve bijdragen, leuk!


(flying v's vallen af... :wink: )

Ritch
2 mei 2005, 17:01
zou een Vox Pathfinder wat zijn?

Ik heb er zelf ook een. (M'n allereerste versterkertje :D ) En met een pedaal ervoor krijg je er een best aardig geluid uit. Met teveel gain wordt-ie te wollig, dan zou ik er een Boss OD ervoor gooien. Trouwens, dat ding gaat LOEIER hard :D

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 17:26
(flying v's vallen af... :wink: )


De flying V was alleen als voorbeeld :) Ze hebben veel verschillende modellen bij Thomann.de en omdt de meesten hetzelfde kosten, verwacht ik dat ze ook van ongeveer dezelfde kwaliteit zullen zijn

Thedevilinside
2 mei 2005, 20:50
Ik zeg kijk is op marktplaats naar een2ehands yamaha of misschine cort kost geen donder en kan je echt niet verkeerd mee zitten.
Met een beetje mazzel heb je zelf nog geld voor een versterker.

2ehands prijzen van yamaha vanaf 125 euro vraagprijs maar er wordt nauwelijks op geboden dus ik zeg voor 100 euro ben je klaar.

frekie
4 mei 2005, 10:15
Misschien iets boven je budget maar wel TE 60s: Dynacord Eminent met 2X12 box en bandecho: http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/gitaarbasversterkers/31384.htm
In de 60s noemden ze zoiets een PA installatie , daar speelden 2 gitaristen op plus de zang :-D

Dweezman
4 mei 2005, 11:31
heel cool!
:wink:

Neals
6 mei 2005, 15:16
en hem m'n Koch lenen zeker?

:wink:


Waarom niet, tis toch je pa? Lijkt me een beter idee dan een crap gitaar + een crap versterker. Die Richwoods schijnen helemaal de shit te zijn (lees het rw topic), en als hij de smaak eenmaal te pakken heeft, koopt ie vast binnen no time zn eigen amp.

Dit alles i.m.o natuurlijk.

Zowieso willen vaders duurder en beter spul dan hun zoontjes, dus kopen ze in no-time vet dure shit die jij dan wer kan lenen!

Dweezman
6 mei 2005, 22:21
haha! Nou, dan moet ie hard gaan sparen!

pm-en staat vrij!

Dweezman
10 mei 2005, 11:34
missie deel 1 is geslaagd:

Een Roland Cube 30 in onderweg, van Nocki van 't forum!


Nu nog de gitaar!

Nocki
10 mei 2005, 19:56
Hij is netjes in gepakt. netjes in de doos en... toen die helemaal ingepakt was toch nog maar even de handleidingen erbij gedaan... :-) had ik beter eerst in de doos kunnen doen he... :-)

Nocki

Dweezman
10 mei 2005, 21:44
:-D :-D

thanks!

Dweezman
20 mei 2005, 15:25
Vandaag een mooi Richwood binnen gekregen, wát een goed ding! Ik had er natuurlijk iets over gelezen, maar die gitaar klopt gewoon. Echt hout, lekkere gelakte neck en prima soundje. M'n pa is in zijn nopjes en ik ook.

Een ieder bedankt voor de hulp!


:-D

Dweezman
20 mei 2005, 15:25
Vandaag een mooi Richwood binnen gekregen, wát een goed ding! Ik had er natuurlijk iets over gelezen, maar die gitaar klopt gewoon. Echt hout, lekkere gelakte neck en prima soundje. M'n pa is in zijn nopjes en ik ook.

Een ieder bedankt voor de hulp!


:-D

iam
20 mei 2005, 16:45
Vandaag een mooi Richwood binnen gekregen, wát een goed ding! Ik had er natuurlijk iets over gelezen, maar die gitaar klopt gewoon. Echt hout, lekkere gelakte neck en prima soundje. M'n pa is in zijn nopjes en ik ook.

Een ieder bedankt voor de hulp!


:-D

een strat?
een tele?

iam
20 mei 2005, 16:45
een strat?
een tele?

Dweezman
20 mei 2005, 16:50
je bedoelt m'n sig?

bert k
20 mei 2005, 17:31
Nee, de Richwood! :)

Dweezman
20 mei 2005, 18:26
:oops:

een Tele, sorry.

Maple neck, mooie rood-achtige sunburst. Mooie tekening in zowel neck als body.

iam
20 mei 2005, 19:19
:oops:

een Tele, sorry.

Maple neck, mooie rood-achtige sunburst. Mooie tekening in zowel neck als body.

FOTOOOOOOS ;)