PDA

View Full Version : iemand ervaring met het bouwen van gitaar cases?



rygelxvi
2 mei 2005, 09:00
Hoi beste klussers,

Heeft er iemand ervaring met het bouwen van gitaar cases? Ik zoek me nu al dagen suf, maar kan quasi geen info hieromtrent vinden.
Alle tips/urls/ervaringen/opmerkingen zijn welkom

Alvast bedankt!

Ritch
2 mei 2005, 16:48
Volgens mij moet je een gewoon een kist maken met daarin een mal van je gitaar. Dat moet je bekleden met pluche. Deksel erop. (met pluche) En K.I.K :)


Verbeter me als ik het fout heb :cool:

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 18:22
Een kist kun je toch beter kopen of op bestelling laten bouwen lijkt me. Zelf maken is natuurlijk leuk, maar veel dingen die professionele flightcasebouwers doen zijn moeilijk zelf te maken.

Mattia
2 mei 2005, 19:48
Lekker zwaare, stevige case bouwen kan. Op de MIMF.com zijn er een aantal draadjes over geweest, registreer je en gebruik de library. Ik heb 't wel gedaan, een keer, maar daar blijft het bij. Goedkoop kom je niet erg ver, zwaar wordt het altijd, en een goede Hiscox case (bijv.) is niet zo idioot duur. Ik zou er alleen een bouwen als ik iets had dat echt niet in een 'standard' case kon passen.

SBloke
4 mei 2005, 12:04
Wat je ook kunt doen is contact opnemen met een gitaarbouwer die ook cases maakt...

Ik weet dat in ieder geval Hubb boel (Charlee guitars) verdomd stevige kistjes kan maken... of hij het nog steeds doet weet ik niet... Maar de flightcase om de SG die hier ligt is van zijn hand en voldoet uitstekent (Alu hoekprofieltjes, vastgepopt enzo.. en schuim erin dat exact op maat is... SG wordt aan alle kanten geknuffeld :p))

SBloke
4 mei 2005, 12:04
Wat je ook kunt doen is contact opnemen met een gitaarbouwer die ook cases maakt...

Ik weet dat in ieder geval Hubb boel (Charlee guitars) verdomd stevige kistjes kan maken... of hij het nog steeds doet weet ik niet... Maar de flightcase om de SG die hier ligt is van zijn hand en voldoet uitstekent (Alu hoekprofieltjes, vastgepopt enzo.. en schuim erin dat exact op maat is... SG wordt aan alle kanten geknuffeld :p))