PDA

View Full Version : voor electronica knowitalls Boss PS-2



wanna1
1 mei 2005, 20:14
Ik heb sinds kort die lekkere Boss PS-2.
Hij heeft een prachtige chorus, alleen is die zo verschrikkelijk moeilijk instelbaar.

Het 3e knopje is voor de fijn afstelling van de pitch of delay tijd.
Om de mooie chorus te verkrijgen moet je dus heel pietsiepietsieprecies dat knopje afstellen, en vaak gaat ie door podium trillingen alweer te ver ernaast staan.

Nu wil ik er een andere potmeter in hebben, een potmeter die in dat gebied wat ik zoek beter afstelbaar is. wat moet ik hebben en is zoiets mogelijk???????? ik ben niet echt een electronicamaterialensoldeerfreakkenner.

en nee ik koop geen gewone chorus, die klinken lang zo goed niet.

wie helpt??

Thom TK
1 mei 2005, 20:46
Ik heb sinds kort die lekkere Boss PS-2.
Hij heeft een prachtige chorus, alleen is die zo verschrikkelijk moeilijk instelbaar.

Het 3e knopje is voor de fijn afstelling van de pitch of delay tijd.
Om de mooie chorus te verkrijgen moet je dus heel pietsiepietsieprecies dat knopje afstellen, en vaak gaat ie door podium trillingen alweer te ver ernaast staan.

Nu wil ik er een andere potmeter in hebben, een potmeter die in dat gebied wat ik zoek beter afstelbaar is. wat moet ik hebben en is zoiets mogelijk???????? ik ben niet echt een electronicamaterialensoldeerfreakkenner.

en nee ik koop geen gewone chorus, die klinken lang zo goed niet.

wie helpt??

Dat er geen beter klinkende chorus is, kan ik me niet voorstellen... :-?

wanna1
1 mei 2005, 21:11
Dat is idd een kwestie van smaak.

Ik ban jaren op zoek geweest naar de ultieme chorus sound en die heb ik in de pitchshifters gevonden, ik vind dat je daarmee je "echte geluid" het meeste intact laat. met een Boss Flanger kun je ook hele leuke dingen doen.

Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag.

Dirk_Hendrik
2 mei 2005, 09:16
Gebruik je die doos alléén als chorus?

wanna1
2 mei 2005, 13:13
Eeeeeh jah !!!!

Robbert
2 mei 2005, 13:21
:D


Maar effe ontopic. Ik heb geen idee wat voor waarde de orginele pot heeft, zelfs niet of Boss bedrukte potjes gebruikt (in dat geval wordt het meten). Maar volgens mij zijn Cermet potmeters stugger, bijvoorbeeld Conrad # 424226 - 8A

Overigens opmerkelijk dat door het spelen jou instelling verandert.

Dirk_Hendrik
2 mei 2005, 13:50
M'n vraag was ontopic. :wink:
De oplossing is met een 3-tal weerstanden in serie te realiseren. De originele regaleer komt parallel aan de middelste weerstand te staan en kan daarmee die weerstand in een veel kleinere range "verstellen".

Ingewikkeld? Sorry :wink:

wanna1
2 mei 2005, 13:56
Kijk dat is de bedoeling een kleinere range in een door mij "gewild" gebied, maar past het dan nog in het doosje?

Jah, soms als ik hem aan het begin van een set goed heb staan, kan ie door trillingen etc. net uit balans gaan staan en dat betekent, of geen chorus meer of een te wilde chorus cq vibrato.

Dirk_Hendrik
2 mei 2005, 15:26
Kijk dat is de bedoeling een kleinere range in een door mij "gewild" gebied, maar past het dan nog in het doosje?

Jah, soms als ik hem aan het begin van een set goed heb staan, kan ie door trillingen etc. net uit balans gaan staan en dat betekent, of geen chorus meer of een te wilde chorus cq vibrato.

Dirk_Hendrik
2 mei 2005, 15:32
maar past het dan nog in het doosje?


Ik denk het wel.....


http://www.exaudio.nl/3weerstanden.jpg

Robbert
2 mei 2005, 15:50
:-D

wanna1
2 mei 2005, 16:30
Dan moet ik dat toch deze week maar eens realiseren.
Nu nog een soldeerder vinden, als ik het zelf doe is die niet meer te tillen en past ie waarschijnlijk ook niet meer dicht.

thx