PDA

View Full Version : spiderII clean



JvD.
1 mei 2005, 18:25
Ik speel over een spiderII en vind hem voor distortion geweldig, clean minder.
Maar als ik er nu een pedaaltje voor gooi om te kijken hoe dat klinkt: BV DS-1 + LPB1 voor een vette 70's sound, kan ik niet gewoon me amp op clean zetten.
Clean is nou eenmaal ook een namaak sound.
Is er niet een manier dat je gewoon het geluid van de amp hebt zoals bij een cube. daar kun je de modeling uitzetten toch?
Want een pedaal + spiderII word altijd raar geluid.

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 19:04
Er is in jouw geval geen 'gewoon geluid van de amp'. Alles wat eruit komt is het 'gewone' geluid van de amp.
Maar zit er niet een fx loop op? Je zou dan namelijk de boel zo kunnen aansluiten:

gitaar-->pedalen-->fx return

Je omzeilt dan het hele voorversterkergedeelte van de spider en je speelt direct over de eindtrap. Of het mooi klinkt is een ander verhaal, zo zonder voorversterker...

bloempot
1 mei 2005, 19:24
de spider2 heeft geen effectloop dus dat is uitgesloten, eigenlijk als je nu de eerste clean neem en die 2effecten wegdraait is dat zogezegd het basisgeluid van je amp, tje dat is modeling hé

JvD.
1 mei 2005, 19:57
de spider2 heeft geen effectloop dus dat is uitgesloten, eigenlijk als je nu de eerste clean neem en die 2effecten wegdraait is dat zogezegd het basisgeluid van je amp, tje dat is modeling hé

nee die heeft heel veel gain, kun je beter het clean met groene lampje nemen =P
maar ik ben nogal handig, zou ik niet zeld een ingang kunnen maken die het normale amp geluid er uit haalt?

bloempot
1 mei 2005, 20:06
ik snap nu niet echt wat je bedoelt, want je kan er op geen enkele manier dat ik toch weet er een standaar geluid uithalen, de versterkermodellen waaruit je kunt kiezen zijn gewoon de basisgeluiden van ander versterkers die nagebootst zijn ,de spider heeft eigenlijk geen eigen geluid, en je moet je ook realiseren dat het voor een groot dee geen gewone amp is vanbinnen maar eigelijk een soort van computerachtig ding

JvD.
1 mei 2005, 20:54
volgens mij kom ik er met deze post achter dat ik een nieuwe amp wil =/

maar die distortion is zo mooi, vooral ook op super laag volume voor snachts.

bloempot
1 mei 2005, 20:59
je denkt dat die distortion mooi is, maar je moet echt eens een hele goeie lampenversterker horen dan gooi je stante pede die spider2 weg :wink:

Swampash
1 mei 2005, 22:12
De spider heeft nu eenmaal een slecht clean, modeling of niet maakt in dit geval niets uit.
De cubes en voxjes hebben wel een mooi clean.

Antoon
1 mei 2005, 22:45
Als ik jou was zou ik misschien eens een equalizer pedaaltje proberen. De gitaren die je gebruikt zijn volgens mij meer heavy. Als je met een equalizer het middengebied er een beetje uitdraait en misschien een heel lichte chorus gebruikt ben je al een heel eind verder.

JvD.
1 mei 2005, 23:12
ik vind buizen gewoon echt achterhaalt, en log voor thuis. ik woon in de jordaan in amsterdam, met allemaal enkelsteens muurtjes.

ik moet wel toegeven dat ik pas zeur over dit sins ik over een buizen amp heb gespeelt in de oeffenruimte

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 00:25
dan vind je buizen dus niet achterhaald maar onhandig... dat is niet hetzelfde

imlikeajungle
2 mei 2005, 04:23
lampencombo en een powersoak en je bent klaar... buitenflikkeren die spider en bekeer je tot de lampenbakken :cool:

MazeMouse
4 mei 2005, 10:44
Buiten flikkeren die Spider2 en een Line6 PodXT aanschaffen met een betere versterkercombo.
Heb je de distortions van je Spider2 (en meer) en je kunt een goede combo (met nette clean) erbij aanschaffen :)
Blijf je toch klein, je houd je heerlijke disto en je krijgt een leuke clean.
(daar, niet eens perse buizen nodig. Blijf je zelfs nog goedkoper ook nog)

JvD.
4 mei 2005, 11:58
jah, heb ik over nagedacht maar een pod vind ik erg duur. en dan moet ie ook nog versterkt worden =/

dan zit je al snel aan een bedrag waar je een etiopie dorp een jaar op kunt laten leven.

ik weer dat het niet zulke gigantische bedragen zijn, maar ik vind rond de 1000 gewoon een beetje achterlijk. ik speel gewoon thuis, en nog geen optredentjes dus.

Ic3gl0vE
4 mei 2005, 13:28
1000 euro? Een nieuwe podXT is 350 ofzo.. Ik had de mijne tweedehands met voetpedaal en tas voor 250. Als je even zoekt hoeft het dus niet héél veel te kosten. Het blijft wel een stapeltje euro's natuurlijk, maar het is 25% van 1000 euro :)
Je zou de podXT dan kunnen uitproberen op je spider en als dat niet bevalt omdat de spider het geluid teveel kleurt, kun je je spider wegdoen en van dat geld een andere versterker kopen. Misschien is een keyboardversterker of aktieve PA speaker dan wel wat voor je. Het is de bedoeling dat die je geluid niet kleuren en ze hoeven vaak ook niet veel te kosten tweedehands!

Je kunt een podXT ook gewoon op je stereotoren aansluiten natuurlijk :dance:

Swampash
4 mei 2005, 20:22
Het clean van line6 is nu eenmaal niet lekker, dus ik snap niet waarom hij dan een pod moet kopen. :???:

RS-Rik
5 mei 2005, 23:11
Clean issie best leuk... wel een beetje steriel, bass wat lager, mid en treble wat hoger.. ( 4, 6, 6) en het is al een stuk beter.
Als ik op mn JS1 speel klinktie niet zo verkeerd, steriel maar vol.
Bij een buizenversterker dringt eerst de bas door, is bij de Line 6 helemaal niet het geval... da's niet zo lekker voor een warme feel

De Distortion is wel leuk, rode twang en groene en rode blues en crunch klinken met veel gain allemaal leuk.. met minder gain worden de rode crunch en groene blues minder mooi.


Na gut ga de mijne binnenkort inruilen (beetje bijbetalen) voor een Vox