PDA

View Full Version : Fellere leds nodig voor openluchtfestivals?



oddman
1 mei 2005, 14:35
laatst het eerste openluchtfestivalletje van het jaar gespeeld.
Merkte ik toch wel enig deja vu gevoel op...

Vorig jaar had ik het ook:
Stemmen met een boss tu2 terwijl de zon er op staat is geen pretje ..
Ook de andere leds (behalve die van de Snapper) leken niet erg duidelijk ...

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Oplossen door mee te doen met de hype van blauwe leds? ;o)

BLOK182
1 mei 2005, 15:01
Ik heb gisteren mijn eerste openluchtfestival gespeeld, en idd, ik zag geen FUCK met die zon recht op mijn spul :) Dan maar spelen op feeling haha :-D

hank
1 mei 2005, 15:21
ik maak altijd een klein afdakkie over de led met gaffatape op het pedaal. helpt een beetje.

Thom TK
1 mei 2005, 15:21
Braille?

Mitch
1 mei 2005, 16:43
Of je maakt een grote kist voor je pedalen. Instant zonbescherming :D


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/bak%20rechts.jpg

harrie-beton
1 mei 2005, 18:29
het is een luxe probleem, veel bands doen een moord voor een optreden op een festival.

Ik moet zeggen dat ik mijn stemapparaat meestal op de amp had liggen daar is het meestal donker genoeg. Dat was bij de weinige festivals goed genoeg. Bovendien met mijn gitaren plus speelstijl blijf ik lang zuiver.

Mijn nieuwe shortboard is heerlijk fel en met grote letters

Wij spelen dit jaar 1 keer op " spijkerpop" maar als wij moeten is het donker.

dano
1 mei 2005, 18:41
zou je bijvoorbeeld fellere blauwe leds in jepedalen kunnen zetten?

pimpypedal? 8-)

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 18:58
laat een ander bandlid ff voor je staan als je moet stemmen. kan 'ie meteen een leuke mop vertellen als er een microfoon bij je staat! :-D

vinni
1 mei 2005, 22:34
Hmm,
Bekend probleem helaas......had eerst een DT-7 tuner.....bij zonlicht onbruikbaar. Nu met mijn Strobostomp niet optimaal maar een stuk beter.

Alleen mijn Ground Control is nu weer niet af te lezen! :-?

Vinni

Dastard
1 mei 2005, 23:00
toevallig speelde ik paar jaar terug op een festival midden in de zomer, en had eindelijk mijn crappie Arion Stage Tuner mee (verschrikkelijk lelijk ding wat ik ooit heb gevonden).
Maar de zon stond er vol op, dus ik zag niets, dus uiteindelijk naar mijn versterker gelopen en daar mijn kleine Korg tuner ingeplugged, was ik klaar met stemmen, kwamen er wolken voor de zon, dus kon ik de ledjes wel zien...ik heb daarna nooit meer gebruikt :-)

Speeddemon
1 mei 2005, 23:21
Ik heb gisteren mijn eerste openluchtfestival gespeeld, en idd, ik zag geen FUCK met die zon recht op mijn spul :) Dan maar spelen op feeling haha :-D
zelfs je ABY box? :???:
Volgens mij heeft Quink nu nog bijverschijnselen van zijn TB box-LED felheid. :lol:

Wat ik kut vind, zijn die clear lense tubes die boven de LEDs van Ibanez 9 series zitten. Als je er niet echt boven staat, mis je ook de helft van de LED felheid.
Tja, verder...zorgen dat je flightcase zelf zo donker mogelijk is.

Phyrexian
2 mei 2005, 09:54
Ik heb er wel wat last van op outdoor events. Maar meestal valt het op te lossen door m'n tuner tegen de floor monitors te schuiven waardoor de LED in de schaduw van die monitor zit...