PDA

View Full Version : PSK



marter544
1 mei 2005, 13:19
Heeft iemand ooit van dit merk gehoord? Het lijkt een beetje op een boss kopie;

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/effecten/42461.jpg

En wat zou zo'n PSK flanger ongeveer waard zijn?

Dirk_Hendrik
1 mei 2005, 14:13
Is ook een boss kopie. Denk aan een euro of 25.

marter544
1 mei 2005, 16:10
Ik wil deze dus kopen van iemand, voor 25 euro inc. verzenden, is dit een goede deal? Weet iemand ook of het geluid hiervan te vergelijken is met boss? Alvast bedankt.

Dirk_Hendrik
1 mei 2005, 18:44
De laatste en enige PSL die ik open heb gehad kon ik repareren op basis van een Boss schema. Uiteraard is dat geen garantie dat ze allemaal exacte boss ripoffs zijn. Aks je een flanger zoekt vind ik 25 euro inclusief verzending best een goeie deal.

marter544
7 mei 2005, 15:34
Ik heb nou die flanger, maar weet iemand hoe je dat goed kan instellen? Er zitten 3 knoppen op, dept, rate en res. Maar ik krijg der geen goed geluid uit.

Speeddemon
7 mei 2005, 16:14
Met Rate bepaal je de snelheid van de 'swoosh', met Depth de diepte (het verschil tussen piek en dal) en met Resonance creeër je een soort ring-mod achtige klank op je ge-flange.

Rate laag, depth hoog, res op 1/4e, dat zou een goeie klank moeten opleveren.

marter544
7 mei 2005, 16:25
Dat rukding doet dus helemaal niks. Hij doet wel wat, maar niet wat die hoort te doen. Hij golft niet. Bij de flanger van mijn leraar(die zit in een versterker gebouwd) doet die dat wel. Het geluid wordt alleen heels schel en hoog. Ow ja, dat ding zorgt ook voor ruis. Als je aan de depth knop draait tijdens het spelen doet die dat wel. :-? Die verkoper heeft ook de adapter ingang er uit gesloopt, maar dat heeft hij der niet bij gezegd, wil ik hem vragen waarom dat is, dan reageerd die niet meer op mijn E-mails. :evil: