PDA

View Full Version : reverb probleem



bloempot
1 mei 2005, 12:33
lampjes

bloempot
1 mei 2005, 12:34
ik heb gisteren een crate blue voodoo 50 gekocht (2dehands), men eerste lampenversterker en kben er ongelooflijk blij mee, ik ga nooit van men leven nog een modellingversterker gebruiken, maar dat nu terzijde, mijn probleem is de reverb werkt niet :( aan wat zou dit kunnen liggen? de reverb komt trouwes uit zo'n reverbtank of hoe je dat nu eigenlijk noemt

AART
1 mei 2005, 13:06
zijn de kabels naar de tank in orde oid?

wist je dit al bij het testen, anders moet je de kosten verhalen op de vorige eigenaar.

bloempot
1 mei 2005, 14:11
inderdaad ,heb eventjes de plaat vanachter weggevezen ,heb wel eventjes moeite moeten doen want die tank zat omgekeerd met de ingangen waar ik het niet kon zien, maar door langs de voorkante erin te kijken heb ik kunnen zien dat de 2kabels omgewisseld waren, dus deze mag eigenlijk dicht nu

bloempot
1 mei 2005, 14:28
inderdaad ,heb eventjes de plaat vanachter weggevezen ,heb wel eventjes moeite moeten doen want die tank zat omgekeerd met de ingangen waar ik het niet kon zien, maar door langs de voorkante erin te kijken heb ik kunnen zien dat de 2kabels omgewisseld waren, dus deze mag eigenlijk dicht nu

AART
1 mei 2005, 14:44
mooi zo.

bloempot
1 mei 2005, 20:56
ik heb toch nog een paar vraagjes die ik gewoon hier ga stellen, over de 3pre-amp buizen zit zo een metalen dingetje dat je er kan afklikken voor wat dient dit? en is het echt nodig dat het erop zit? en men buizen zien aan de kop (eigenlijk aan de onderkant van de lamp want ze hangen omgekeerd) zo een beetje zwart, is dit gewoon normaal of betekent dit dat ze op het eind van hun tellen zijn?en heeft er soms iemand ergens een site met informatie over alle types van buizen?