PDA

View Full Version : Sd trembucker in een Ibanez SA160QM



engl
30 april 2005, 22:32
hi there,

Gaarne jullie advies en hulp.
In mijn ibanez SA 160 heb ik de humbucker verwijderd. Er gaat een Seymour Duncan Trembucker in .

De humbucker van ibanez AH4 heeft een wit draadje , een rode en een zwarte. Die zwarte is binnenin verbonden met een ander draadje.

Vraag wie kan me vertellen hoe dat elementje bedraad is qua kleurcodering of anders;
de SD heeft een groene draad voor de aarde, een zwarte, een witte en een rode.
Op de site van Ibanez heb iok het niet gevonden welk draadje van welke spoel is
Wie kan me vertellen hoe die SD op de 5 standen switch van een SA 160 gesoldeerd moet worden?

Alvast bedankt !!

NeeraDJ
1 mei 2005, 12:41
Elke SD pup die ik ooit heb gekocht had een handleidinkje :???:
Vul hier de specs van je gitaar in en je kunt er alsnog mee verder: http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics.shtml
Succes!

engl
1 mei 2005, 18:13
Thanx zover, maar hoe de bedrading van de sd is is me duidelijk. Ik zoek eigenlijk de methode van aansluiten van die sd op de 5 standen switch zodat ik de originele schakeling van de SA krijg. (HSS waarbij middele coil in stand #2 humbuckt met de stud van de humbucker. )
Welk draadje waarop op de switch ? en ik mag er maar drie aansluiten dus een gaat er samen met een ander. Dat zijn NIET de witte en de rode om de humbucking effect te krijgen. ( wat wel gebruikelijk is )

resume:
de witte van ibanez , begin of eind van adjustable coil or stud coil ?
de rode van ibanez , begin of eind van adjusteble coil or stud coil ?
de zwarte van ibanez , welke twee zitten er aan elkaar en van welke spoel?

bedankt alvast !
Engl