PDA

View Full Version : Ruilvoorstel accepteren?



hansoonk
30 april 2005, 21:16
Hoi. Ik heb een ruilvoorstel gehad voor mijn Daion The 80 (zo eentje dushttp://daion.client.jp/photo/the80.htm ).

Het betreft een strat, gebouwd in 1986 door één van de oprichters van Rockinger. Na enig zoeken kwam ik hem tegen op e-bay.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=7317320897&rd=1

Alleen ik heb al een strat ('89 Japans), dus zal ik deze (of mijn andere moeten verpasten). Denken jullie dat dit een goede deal is?

groovyB3
30 april 2005, 21:19
Tja ik vind die strat verschrikkelijk lelijk, dus ik zou het ruilvoorstel niet accepteren :D

ICEcube
30 april 2005, 21:42
Tja ik vind die strat verschrikkelijk lelijk, dus ik zou het ruilvoorstel niet accepteren :D

Ik sluit mij hierbij aan. Een strat is zowieso al lelijk, maar deze doet er nog een schepje bovenop! Wat een gruwelijke kop zeg! :D

Azrael
30 april 2005, 21:52
Tja ik vind die strat verschrikkelijk lelijk, dus ik zou het ruilvoorstel niet accepteren :D

Ruil hem in voor SiNiSTRaL dan slimmert! Misschien heeft deze verkoper wel interresse!

Quink
30 april 2005, 22:47
Tja ik vind die strat verschrikkelijk lelijk, dus ik zou het ruilvoorstel niet accepteren :D

+ Heeeeeel veel. :-? Zeker als je al een Strat hebt.

Antoon
30 april 2005, 23:09
Tsk tsk, moet dat allemaal nou weer zonodig?

Wacht anders even die ebay veiling af dan heb je in ieder geval een idee over de marktwaarde van die Strat. Ik betwijfel of daarvoor een gecatalogiseerde verkoopwaarde bestaat zoals bij ouwe fenders ed.

Er zijn verder talloze van dit soort 80ties "superstrats" in omloop. Enorm veel "bouwers" hebben dit soort dingen ooit in elkaar lopen zetten. Als er al sprake is van enige utiliteitswaarde dan kun je dat uit die advertentie in ieder geval niet opmaken. Er staat niets over de herkomst van de onderdelen. En of het oprichten van rockinger nou zo in je voordeel is?

hugo
1 mei 2005, 09:29
Mooi is inderdaad anders, ik vind de combinatie van het hout niet mooi, en die slagplaat is ook geen feestje, de elementen zullen wel lekker stil zijn.

Bins
1 mei 2005, 12:22
Die strat heeft geen alibi, en je hebt al een strat... Ik zou het niet doen.

hansoonk
1 mei 2005, 13:07
Dank je allemaal. Ik had zelf al mijn twijfels, maar die zijn door jullie bevestigd. Ik heb sterk het gevoel dat een handelaar in Akoestische gitaren uit het oosten van het land, en actief op Marktplaats e.d. me onder een andere naam heeft benaderd met dit ruilvoorstel. Blijkbaar zit-ie met deze strat, welke hij niet meer kwijt kan en zo hoopt te ruilen tegen een goede akoestische gitaar voor de handel.

Mijn huidige strat ziet er beter uit, en de specs doen bij jullie geen lichtjes branden, dus het is ook niet persé een veel betere gitaar (ik heb zelf twijfels over de elementen die me veel doen denken aan het iets te iele brugelement van mijn Marauder). De marktwaarde van de strat ligt blijkbaar onder de 450 Euro, dus doorverkopen of inruilen zit er niet in.

Ik wacht dus rustig verdere ruilvoorstellen af.

hugo
1 mei 2005, 13:28
De elementen moeten wel goed zijn als het werkelijke OBl zijn en niet de fake ones, Bill Lawrence maakt de L250 niet meer, die zo te zien in deze gitaar zitten.

AutoStatic
2 mei 2005, 19:00
Nee. Maar ik vind die Daion dan ook een schitterende gitaar. Het is een van de betere Jappen en ze worden wel gewaardeerd, vooral de eigen ontwerpen zoals The 80.

hansoonk
6 mei 2005, 23:21
Dank je wel allemaal. Ik heb het ruilvoorstel niet geaccepteerd. Inmiddels is het me ook duidelijk geworden dat de aanbieder geen handelaar was, maar gewoon iemand die een elektrische gitaar over had en een goede akoestische wilde ...