PDA

View Full Version : Iron Maiden "sound"?



belfrink
12 augustus 2002, 21:43
Heeft iemand enig idee hoe je een beetje acceptable Maiden sound krijgt uit je versterker, want ik ben al dagen aan het tweaken en ik krijg er geen maiden sound uit. Ik heb de volgende apparatuur: Torque 100 Watt + 12" Celestion Speaker + Boss GE-7 Graphic Equalizer + Aria-Pro II Distortion + Jen Crybaby. PLEASE HELP ME!!!!!!!!

Fluffy
12 augustus 2002, 22:27
welke gitaar heb je ?

Anders Destium
12 augustus 2002, 22:29
Dat kan je zien als je op het gitaartje klikt, misschien klinkt je lp gewoon te warm voor het Maidenwerk!

Fluffy
12 augustus 2002, 22:30
zoals ik dus zie heb je een Gibson Les Paul Standard, zoals je weet speelt maiden met een strat. Ik speel ook alleen Fender dus van een gibson weet ik nie veel af.

Maar als advies zou ik zeggen ga gewoon een beetje aan die versterker zitten kloten, met dist. lekker hoog, net zolang tot je het goede geluid heb gevonden

lupoloco
12 augustus 2002, 23:28
maiden is nie alleen strat, ook gibson (een explorer dacht ik) op number of the beast toch, watvoor elementen heb je op je gibson?

JV
13 augustus 2002, 00:26
maiden speelt inderdaad tegenwoordig alleen op strats, echter hebben ze wel allemaal cool of hotrails erin (en als midden gewoon vintage meestal) dus in principe wel een humsound.

verder spelen ze op marshall jmp-1 preamps, hou daar dus ook rekening mee, dat je veel midden erin draait en toch ook redelijk wat gain.

ik denk dat je het beste met je boss eq dingen kan proberen

EmgMaster
13 augustus 2002, 09:56
Op hun eerste CD speelde die Dennis Stratton veel op een LP custom dus aan de gitaar kan het bijna niet liggen denk ik

Ironhead
13 augustus 2002, 11:36
Je hebt zonder meer een tubescreamer nodig