PDA

View Full Version : Vamp2



Azrael
30 april 2005, 15:27
Ik heb gisteren op goed geluk omdat ik zoveel goede dingen op jemsite.com vooral erover hoorde een Behringer Vamp2 gekocht bij Feedback. Donderdag besteld en vrijdag in huis. Das toch mooi :) Footswitch zit erbij en een handige draagtas ook nog eens. Ook een prima handleiding om het af te maken.
Ik heb de vamp2 inmiddels getest. Ik moet nog een MIDI kabel halen zodat ik instellingen van mijn computer naar mijn vamp2 kan overzetten zodat ik de sounds van artiesten kan benaderen. Er zijn er namelijk op internet erg veel te vinden. Met de computer kan je namelijk meer instellen aan de vamp2 dan op de vamp2 zelf. Wel een vreselijk leuk speeltje overgens zeg. Zitten een hoop dingen op. Ik speel nu nog ff vrolijk over de standaard instellingen van het ding echter want ik heb nog de tijd om te tweaken niet gehad.

Dan het geluid van ding. Ik had hem eerst getest door in de gitaaringang van mijn Cube30 te pluggen.....hmmz slecht idee.....speakersimulaties in een versterker die een echte speaker natuurlijk heeft en ook nog eens een modellingamp is , is een slecht idee. Het klonk echt bagger. Fuzzerig laag / slecht hoog etc....niet prettig....
Later heb ik hem in de aux-input gestopt en de speakersimulaties uitgeschakeld. Veel beter geluid en geen ongein meer maar de veelzijdigheid wordt minder want juist het feit dat je speakers kan emuleren is erg gaaf. Cube30 met vamp2 is dus niet zo'n super succes. Klinkt prima hoor maar het mist "wat". Dus mocht je zo'n ding ooit testen denk er dan aan om hem goed in te stellen op wat je speelt. Mijn eerste reactie op dat ding toen ik hem inplugde was namelijk "Hmmz , das bagger"....

Dan over mijn stereoinstallatie (met nieuwe boxen nu ook nog eens). Ik heb hem eerst over mijn oude 3 weg speakers getest. Man oh man , ik ben verkocht. Met speakersimulatie ingeschakeld nu natuurlijk. Ik vind het een wereld sound. De distorsion zijn rete strak en met nek pickup heerlijk smooth. Ik heb nog nooit zo graag met distorsion gespeelt. Op mijn Cube30 ben ik noot zo'n distorsion man maar ik heb nu het licht gezien :)
Dikke bas , goed hoog echt helemaal top. Dat zo'n ding gemaakt is voor een normale hifi versterker of PA dat merk ik inderdaad heel erg goed want dit klinkt echt super. Je snapt dus dat ik belachelijk blij ben voor 109 euro. Ik vind de sound echt geweldig.

Ic3gl0vE
30 april 2005, 16:07
Ik had 'm ook. Na een week heb ik 'm teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Hij heeft ontzettend veel gain en laag: flinke metalsound dus. Ook zijn de rotary encoders in plaats van potmeters een groot pluspunt en de 'value for money' is super hoog, dat zeker!

alleen... Er zitten dus 32 versterkers in (toch?) en een heleboel daarvan lijken ècht veel op elkaar... alsof de distortion overal ongeveer hetzelfde is maar alleen de voicing iets is veranderd (iets scheller, iets doffer, dat soort dingen). Tja, als dat het geluid is wat je zoekt: niks aan het handje. Als dat echter niet in je mix past is de v-amp2 ineens een stuk minder nuttig. Ook het 2-cijferig display is gewoon onhandig.

Nu heb ik een podXT en die bevalt me een stuk beter. Alleen is de pod wel een flink stuk duurder en vind ik het erg jammer dat er geen rotary encoders op zitten (nou ja, 4 dan), maar gewone potmeters.

Ic3gl0vE
30 april 2005, 16:09
Oh mijn opstelling is trouwens als volgt:

gitaar-->modeler-->mengpaneel (in stereo aangesloten)-->Samson resolv65a studiomonitoren.

Shaggy
30 april 2005, 17:08
proficiat dude :)


ben benieuwd naar wat soundfiles

Azrael
30 april 2005, 17:52
proficiat dude :)


ben benieuwd naar wat soundfiles

Ben bezig met mijn I-mac te kloten. De geluidskaart die daar in zit klinkt tot mijn verbazing verdomd goed. En dan bedoel ik ook echt gewoon goed :)
Geen ruis , heldere klank etc....
Alleen stopt hij er nu steeds naar 1 track opnemen mee en moet ik Cubase 5.1 VST herstarten. 'k Zo ff een topic openen of mensen mij hiermee kunnen helpen.


@ IceGlove....yup die van mij gaat ook eerst naar een mengpaneel. Ik ben vanplan namelijk via mijn mengpaneel te gaan monitoren. Via mijn computer geeft mij een latency van 30ms en dat valt echt niet te doen. Het wordt nog erger als ik plugins erin gooi natuurlijk. Je geluid loopt aan alle kanten achter.

Azrael
30 april 2005, 18:02
Ik had 'm ook. Na een week heb ik 'm teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Hij heeft ontzettend veel gain en laag: flinke metalsound dus. Ook zijn de rotary encoders in plaats van potmeters een groot pluspunt en de 'value for money' is super hoog, dat zeker!

alleen... Er zitten dus 32 versterkers in (toch?) en een heleboel daarvan lijken ècht veel op elkaar... alsof de distortion overal ongeveer hetzelfde is maar alleen de voicing iets is veranderd (iets scheller, iets doffer, dat soort dingen). Tja, als dat het geluid is wat je zoekt: niks aan het handje. Als dat echter niet in je mix past is de v-amp2 ineens een stuk minder nuttig. Ook het 2-cijferig display is gewoon onhandig.

Nu heb ik een podXT en die bevalt me een stuk beter. Alleen is de pod wel een flink stuk duurder en vind ik het erg jammer dat er geen rotary encoders op zitten (nou ja, 4 dan), maar gewone potmeters.

Vreemd.....de distorsion klinken behoorlijk anders hier. Ook de speakersimulaties klinken echt totaal anders allemaal. Hoe sloot jij hem aan? De output wel goed ingesteld?

Wat betreft het 2-cijferig display....agh....'k koop toch een MIDI-kabel en regel dat ding gewoon via mijn computer.

Ic3gl0vE
30 april 2005, 18:50
De speakersimulaties klonken zéker heel anders allemaal.
En ja de versterkersimulaties waren natuurlijk wel anders, daar niet van. Maar toch had ik het idee dat er ergens in de basis van dat ding steeds hetzelfde gebruikt werd... beetje lastig te omschrijven denk ik.

Over dat editten via midi: dat werkt wel beter ja. Als je dan een ander versterkertype neemt wordt tenminste niet meteen ook je speaker veranderd en je kunt alle functies wijzigen. Beetje vreemd dat dat niet op de v-amp zelf kan, maar goed...
Ik vind gewoon knoppen draaien trouwens wel leuker werken dan bewerken met een pc. Ik ben hoofdzakelijk toetsenist en softsynths (softwarematige synthesizers) hebben een steeds groter wordend aandeel in de 'scene'. Voor mij werkt dit echter totaaaal niet positief in op mijn inspiratie.
Nou ja op de v-amp heb je natuurlijk niet zoveel instellingen als op een synthesizer, dus beschouw dat stukje van net maar als offtopic.


Een latency van 30ms als je geen asio drivers hebt (die info haal ik uit je andere topic) is trouwens behoorlijk laag! Nog steeds wel irritant natuurlijk, want het is flink merkbaar, maar de meeste pc's zonder asio drivers geven een latency van zo'n 700ms en dàt is pas kut. Ik ben blij dat ik van mijn soundblaster live af ben :)

Wormaap
30 april 2005, 19:08
30msec is een latency die op zich best speelbaar zou moeten zijn, zo'n tijd wordt vaak zelfs gebruikt als delay tussen 2 versterkers om een dikker geluid te krijgen, en is even lang als wat je al krijgt door de tijd die het geluid nodig heeft wanneer je 9 á 10 meter van je versterker af staat te spelen. Als je echt last er van hebt vermoed ik dat het getalletje niet klopt :)
*Wormaap is blij met de 10msec van z'n Terratecje, helemaal nergens last van :-D*

*mav11*
30 april 2005, 19:14
Kan je met een X V-amp ook presets vanaf de computer naar de amp overbrengen?

Azrael
30 april 2005, 19:36
30msec is een latency die op zich best speelbaar zou moeten zijn, zo'n tijd wordt vaak zelfs gebruikt als delay tussen 2 versterkers om een dikker geluid te krijgen, en is even lang als wat je al krijgt door de tijd die het geluid nodig heeft wanneer je 9 á 10 meter van je versterker af staat te spelen. Als je echt last er van hebt vermoed ik dat het getalletje niet klopt :)
*Wormaap is blij met de 10msec van z'n Terratecje, helemaal nergens last van :-D*

Dan klopt waarschijnlijk het getalletje niet want ik heb er echt last van......ik moet zeg maar op mijn vingers letten en niet op het geluid want anders gaat het fout. Het voelt stroperig als het ware...lastig uit te leggen..

Wormaap
30 april 2005, 19:50
30msec is een latency die op zich best speelbaar zou moeten zijn, zo'n tijd wordt vaak zelfs gebruikt als delay tussen 2 versterkers om een dikker geluid te krijgen, en is even lang als wat je al krijgt door de tijd die het geluid nodig heeft wanneer je 9 á 10 meter van je versterker af staat te spelen. Als je echt last er van hebt vermoed ik dat het getalletje niet klopt :)
*Wormaap is blij met de 10msec van z'n Terratecje, helemaal nergens last van :-D*

Dan klopt waarschijnlijk het getalletje niet want ik heb er echt last van......ik moet zeg maar op mijn vingers letten en niet op het geluid want anders gaat het fout. Het voelt stroperig als het ware...lastig uit te leggen..
Vaak wordt alleen de input- of outputlatency gegeven, en verschillen ze nogal. Bij elkaar opgeteld zit je dan vaak toch nog aan 200msec ofzo. Ik weet hoe irritant het kan zijn, maar met deze geluidskaart heb ik daar geen last meer van :-D

Shaggy
1 mei 2005, 10:54
Zou het misschien ook aan de snelheid van je pc kunnen liggen? Nu jullie het hebben over latency, ik heb met gitaar spelen vrijwel nergens last van maar bij de zang merk wel op dat ie een vertraging heeft met opnemen.

Azrael
1 mei 2005, 17:11
Zou het misschien ook aan de snelheid van je pc kunnen liggen? Nu jullie het hebben over latency, ik heb met gitaar spelen vrijwel nergens last van maar bij de zang merk wel op dat ie een vertraging heeft met opnemen.

Het zou heel goed kunnen dat het de snelheid van mijn pc is. Ik heb echter nog een andere manier in mijn hoofd (wordt hoop geklooi met mijn mengpaneel) maar ik weet nog niet hoe ik dit moet uitvoeren. Ik wil directmonitoring hebben en ga zo even een topic openen of mensen mij kunnen helpen.

iam
2 mei 2005, 20:10
waar kan je die settings vinden?

Ic3gl0vE
2 mei 2005, 20:42
welke settings, instellingen voor je v-amp?

Die kun je vinden via www.v-amp.com

Swan
3 mei 2005, 12:51
Ik vind het een wereld sound. De distorsion zijn rete strak en met nek pickup heerlijk smooth. Ik heb nog nooit zo graag met distorsion gespeelt. Op mijn Cube30 ben ik noot zo'n distorsion man maar ik heb nu het licht gezien :)
Dikke bas , goed hoog echt helemaal top. Dat zo'n ding gemaakt is voor een normale hifi versterker of PA dat merk ik inderdaad heel erg goed want dit klinkt echt super. Je snapt dus dat ik belachelijk blij ben voor 109 euro. Ik vind de sound echt geweldig.

je moet nodig eens over n goeie versterker spelen...maarja als dit werkt voor jou is t alleen maar gunstig natuurlijk :wink:

Azrael
3 mei 2005, 13:52
Nog meer sites voor instellingen? Ik ben op zoek naar een goede Satch en Vai sound nog. Ik wil een lead sound met een hoop distorsion maar wel heel smooth.

Azrael
3 mei 2005, 14:00
Nog meer sites voor instellingen? Ik ben op zoek naar een goede Satch en Vai sound nog. Ik wil een lead sound met een hoop distorsion maar wel heel smooth.

Azrael
3 mei 2005, 14:37
Tijdje gezocht maar ik heb mijn lekker slordige ranzige Malmsteen sound vol met reverb gevonden. Nu moet ik nog een goeie Satch en Vai sound vinden. Als iemand er eentje weet..... :-D