PDA

View Full Version : goede maar goedkope octave fuzzes??



gloria
30 april 2005, 11:49
Shoot!

mayniac
30 april 2005, 11:59
Danelectro French Toast, een kopie van de Foxx Tone Machine. Op Ebay te vinden rond de ~25 dollar.

groovyB3
30 april 2005, 12:49
Maar zijn die echt goed?

Ik zou eerder beginnen aan een Voodoo Lab Proctavia of de Roger Mayer Octavia. 2e hands misschien een Eurootje of 100

mayniac
30 april 2005, 13:11
Ik heb 'm zelf en vind 'm zeker niet slecht. De lijn van Dano mini-pedaaltjes krijgen over het algemeen best goede kritieken, zeker voor dat geld. Wel moet ik erbij zeggen dat de (plastic) behuizing en de schakelaar niet erg robuust zijn.

Maar waarom niet gewoon eerst proberen? Voor dat geld kun je er geen buil aan vallen. Je kunt 'm altijd nog in een andere behuizing stoppen mocht dat nodig zijn.
Bovendien, de Foxx Tone Machine is ook een klassieker en klinkt anders (voor sommigen beter) dan de 'standaard' octavia-achtige pedalen.

Koekje
30 april 2005, 13:11
MXR Blue Box,

ik kan niet echt vergelijken met iets anders, maar vind deze pedaal wel leuk speelgoed :), en hij is zeker betaalbaar ... voor 50-60€ vind je ze 2dehands ...
bij sommige snellere riffs krijg ik wel de indruk dat hij niet zo goed kan volgen, maar ik weet niet of dat bij elke octafuzz zo is ...

mayniac
30 april 2005, 13:13
MXR blue box is een octave down. Ik had de indruk dat met 'octave fuzz' een octave up bedoeld werd.

Koekje
30 april 2005, 13:19
Hazo,
die roger mayer octavia, gaat die 1 octaaf naar boven of 2 ? kun je dat instellen ... in hoeverre kun je ook die fuzz instellen ? op mijn MXR zit enkel blend en volume, dus altijd 2 octaven naar omlaag, en niks te regelen aan die fuzz (hoewel die wel deftig klinkt) ...

gloria
30 april 2005, 14:12
oei nee creph, ik bedoel wel degelijk een octave 'down' :) zijn er ergens soundsamples van die blue box?

mayniac
30 april 2005, 16:00
:-D In dat geval, de Danelectro Chili Dog schijnt ook goed te zijn....

Fuhgawz
30 april 2005, 17:20
Voor een octave down kun je ook een DOD Buzz Box gebruiken. Het probleem met deze dingen is echter dat ze heel moeilijk aan te komen zijn.

groovyB3
30 april 2005, 18:50
oei nee creph, ik bedoel wel degelijk een octave 'down' :) zijn er ergens soundsamples van die blue box?

Op de MXR site :)

Wat je ook kan proberen is een Boss OC3 ofzo. Zit geen fuzz in, maar daar kan je een fuzz naast zetten ;)