PDA

View Full Version : boss gt 8



rapalakid
29 april 2005, 22:51
Het effectpendaal van boss , de gt 8 is al enige tijd op de markt.
Zijn er mensen die hem al aangeschaft hebben?
En zo ja, wat vinden jullie ervan?
Ik ben ook van plan hem te kopen maar ik ben benieuwd of jullie er mee tevreden zijn zoals bediening, sound, kwaliteit ed.

Groeten John.

Maniaaaak!!
30 april 2005, 15:58
kijk ook ff op:

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Boss/GT_8_Guitar_Effects_Processor-01.html

Ic3gl0vE
30 april 2005, 16:11
Of kijk ff op het forum, er zijn al een aantal topics over waar nuttige informatie in staat voor je.

Thom TK
30 april 2005, 16:35
Jep, en HC is niet altijd betrouwbaar ;)

Kasper
30 april 2005, 17:30
Jep, en HC is niet altijd betrouwbaar ;)
Daar zeg je zoiets ...
De meningen lopen daar zo erg uit elkaar, dat je gewoon niet meer weet wat je moet denken. En soms heb je echt de indruk dat elke domme kloot zonder enig idee van waar hij over spreekt, zijn ding daar kan zeggen. :roll:
Je leest dan negatieve besprekingen van mensen die het product in de eerste plaats nooit nodig hadden, of er dingen mee proberen te doen waar het niet voor gemaakt is.


Anyway, zelf ben ik ook de eigenaar van een Boss GT-8
Ik kwam van een Digitech RP-80, wat je er helemaal NIET mee kunt vergelijken. Je mag mijn mening dus aanzien als iemand die voordien nog geen ervaring gehad heeft met multi-effectprocessors.
Ik ben erg tevreden over die 'upgrade'. Je kan er eindeloos instellingen aan veranderen, tot je het gewenste sound vind. Soms zijn al die mogelijkheden wat overweldigend als je nog nooit ervaring gehad hebt met dergelijke apparatuur. De handleiding biedt jammer genoeg niet veel hulp, aangezien die gewoon een opsomming is van alle mogelijkheden en effecten, zonder effectief aan te leren hoe je die moet gebruiken, of wat ze met je sound doen. Maar er is een forum op bossgtcentral.com waar je dan wel weer die informatie kunt opzoeken of vragen.

Ik heb hem nu al een tijdje, maar heb de Boss GT-8 nog altijd niet doorgrond, en dat zal wel nog een tijdje duren. Maar dat vind ik er ook best wel fijn aan. Je blijft ontdekken hoe je je sound kunt beter krijgen. Moest je na de 2e dag al perfect weten hoe het ding in elkaar zit, en wat de mogelijkheden zijn, en de beperkingen, zou ik eerder teleurgesteld zijn.

Verder is hij stevig gebouwd en ziet er stoer uit (niet zoals dat goud-kleurige gevan van de vorige GT-versie). Over de kwalteit van de effecten zal je zelf moeten beslissen. De purist zal er misschien niet tevreden over zijn, maar iedereen heeft andere oren en verwachtingen.

Waar ik niet zo erg tevreden over ben is de ruis/noise die ik krijg. Maar dat zal wel ook deels komen door mijn stock-pickups en verkeerde instellingen die ik maak op de GT-8. Een goede balans tussen input en output is belangrijk, en die balans heb ik waarschijnlijk nog niet gevonden. Maar ik kom er wel.
Moest de handleiding beter zijn, zou dit misschien al lang in orde gebracht zijn, dus op dat vlak verliest Boss punten.

Om te besluiten ben ik er erg tevreden over. Erg leuk speeltje :wink: 8-)

Ic3gl0vE
30 april 2005, 18:57
Op zich is de gt8 van zichzelf niet ruizig, maar de compressor is dat helaas wel. Ik snap niet dat ze die nooit verbeterd hebben... op mij gt3 is de compressor ook al slecht.

Volgens mij hebben ze het aantal parameters dat je kunt instellen trouwens wel een stuk verkleind. Op de gt3 kun je veel meer instellen dan op de gt8. De gt3 wordt door veel mensen dan ook als verwarrend beschouwd :roll:

Shaggy
1 mei 2005, 11:04
Op de gt6 is de compressor ook niet je van het. Misschien kun je met noise suppressor wat ruis verminderen, sucked ook een beetje toone. Na een hele tijd tweaken kwam ik er zelf ook achter dat de EQ erg belangrijk is (niet zozeer de pre-amp).

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 12:08
Dat is wel fijn aan de GT dingen: je hebt 3 equalizers (pre-amp, parametrische EQ en sub-eq op de GT3 in ieder geval) en dat is echt super veelzijdig.

Shaggy
1 mei 2005, 21:14
yup,

ik heb ze ook alle drie

Je kan echt het geluid bereiken wat je zoekt. Het is me echter ook opgevallen dat hoe meer je EQ'd des te meer gt het klinkt.

Zodra ik al het poen bij elkaar heb voor een amp komt er een 2e setup zonder multi effect. Alleen gitaar, buizenamp, analoge shit als wah overdrive chorus en delay.

DieterVDW
2 mei 2005, 02:28
GT-8 is besteld. GT-6 is verkocht.

Waarom de upgrade?:
Ik sluit mijn GT-x aan dmv de 4 cable methode, dus de preamp van m'n buizenversterker zit in de FX loop van m'n GT-x .
De GT-6 heeft de vervelende eigenschap dat de FX loop een onderdeel van het OD/DS gedeelte is, dus een overdrive pedaaltje en de FX loop kunnen niet tegelijk gebruikt worden. Wat nogal suckt, aangezien je toch al gauw eens een overdrive pedaaltje voor je preamp wil zetten.
De GT-8 heeft deze beperking niet -> Super!

Die amp control functie van de GT-8 vind ik ook wel heel erg leuk!
Heb ooit nog overwogen om zo'n Behringer MIDI footswitch ding te kopen, puur omdat dat ding 2 zo'n switch jacks heeft.

Kan echt niet wachten tot ik de GT-8 in m'n handjes heb :) .
En 'm ziet er zoveel beter uit, ben nooit echt fan geweest van dat goudkleur van de GT-6 :) .

rapalakid
5 mei 2005, 12:16
Ik heb hem gekocht !!!
Zal inderdaad wel enige tijd overeen gaan wil ik hiermee
een beetje uit de voeten kunnen.
Maar dat is ook juist de uitdaging denk ik.
Ik heb al zeer leuke effecten gehoord, nu nog het programmeren ect.
Bedankt voor jullie reacties, en als jullie nog tips hebben hoor ik het graag !!!

Groeten John.

Shaggy
5 mei 2005, 18:15
Ik heb hem gekocht !!!
Zal inderdaad wel enige tijd overeen gaan wil ik hiermee
een beetje uit de voeten kunnen.
Maar dat is ook juist de uitdaging denk ik.
Ik heb al zeer leuke effecten gehoord, nu nog het programmeren ect.
Bedankt voor jullie reacties, en als jullie nog tips hebben hoor ik het graag !!!

Groeten John.


ja



RTFM

Thedevilinside
5 mei 2005, 19:49
He het is toch RATM ?????

Bl44t44p
5 mei 2005, 19:52
He het is toch RATM ?????

Wat betekent dat dan volgens jou?

Speeddemon
5 mei 2005, 20:27
Read Against The Manual?

Rage The Fucking Machine? :roll: :wink:

ShaQ
5 mei 2005, 21:14
Totaal niet grappig speeddemon.

Speeddemon
5 mei 2005, 23:57
Totaal niet grappig speeddemon.
totaal overbodig commentaar.
mzzl kerel

ShaQ
6 mei 2005, 00:13
hap

rapalakid
17 mei 2005, 22:03
Ik heb nu een aantal dagen met m`n gt 8 gespeeld en ik moet zeggen het gaat steeds beter. Maar er is nog {voorlopig} een ding waar ik niet uit kom. Het gaat om de solo knop, is dat ding er alleen om je huidige instelling ong. 10% harder te zetten of kan je er een totaal andere sound mee instellen ? En zo ja hoe dan ? De gebruiks aanwijzing geeft niet veel duidelijkheid.

BVD John.

RedBuell
15 augustus 2005, 17:48
Ik zit er ook aan te denken om een GT-8 te kopen, ik heb nu een losse wah (v847 die ik te modderig vind klinken op hi gain), een chorus en ben op zoek naar een delay. Ik heb die echo park geprobeerd van line6 maar kon daar in de winkel geen normaal geluid uitkrijgen. Heb ook een Ibanez ad-9 delay geprobeerd maar dat vond ik ook niks kreeg alleen een raar zwevend geluid uit en voor de rest niks.

Denk dat als ik 1x geld uitgeef voor zo'n GT-8 dat ik voorlopig niets aan effecten hoef te kope, mischien alleen een lossen wah.

Ik wil wel de overdrive van mijn Marshall dsl 401 gebruiken. Ik heb voor de rest geen verstand van effecten en al helemaal niet van muliti effecten.