PDA

View Full Version : Mijn nieuwe rack is ongeveer klaar!!!



LordRiffenstein
29 april 2005, 18:51
Eindelijk tijd gehad om de hele handel te verhuizen nr een 10HE rack en ondertussen nog wat aanpassingen te doen (UITERAARD :razz: ). Ik heb het rack nu al moeten klaarmaken want ik heb een aantal optredens in het vooruitzicht. Ik wacht nog mijn DMC Line Mixer om dan de G-Major echt te kunnen vervangen door een D-Two en een M-One.

http://www.lordriffenstein.com/images/New%20Rack/Finished.jpg

Mod Pro en 5 pedalen hangen in de GCX pre-gain. De pedalen zijn het gekende Barber trio (Tone Press, DDSS en LTD), Fulltone Octafuzz en de HotWire Audio Myclone Amp. Alles is bekabeld met Mogami 2524. Voor de nodige aansluitingen heb ik achteraan een interface gemaakt met stroom- en audio-connecties.

http://www.lordriffenstein.com/images/New%20Rack/Backside.jpg

Voor nog wat meer info: http://www.lordriffenstein.com/build.htm

LordRiffenstein
29 april 2005, 19:17
En mijn nieuwe 'kleine' setup is dus

http://www.lordriffenstein.com/images/New%20Rack/Small%20rig.jpg

FNaRK
29 april 2005, 20:57
:o indrukwekkend hoor

neem maar mee naar de meeting in Rotterdam ....mag je me proberen te overtuigen van het nut van al die knopjes en draadjes !

morris
30 april 2005, 00:13
Ziet er goed uit Yoeri!

Ik wou dat ik al zo ver was :-?

LordRiffenstein
30 april 2005, 09:23
:o indrukwekkend hoor

neem maar mee naar de meeting in Rotterdam ....mag je me proberen te overtuigen van het nut van al die knopjes en draadjes !

LOL, ik ga jou lekker in je Line6-wijsheid laten :razz:

LordRiffenstein
30 april 2005, 09:27
Ziet er goed uit Yoeri!

Ik wou dat ik al zo ver was :-?

Jij moet gewoon minder zooi kopen en die hele handel installeren! :-D

ruezzz
30 april 2005, 11:59
Nice!
Waar haal je zo'n pedalshelf vandaan? Zit dat klittenband er al op?

BramVersteeg
30 april 2005, 12:53
Ik had het al gezegd maar doe het nog maar een keer:
Erg mooi rack Yoeri! :cool:

Nocki
30 april 2005, 13:31
ziet er goed uit Lord R

hoe gebruik je nu alles? en wat voor presets gebruik je. kan je wat meer vertellen over de aansluitingen enzo?

NOcki

LordRiffenstein
30 april 2005, 15:47
Nice!
Waar haal je zo'n pedalshelf vandaan? Zit dat klittenband er al op?

Shelf is van SKB en er zit stof op de shelf en je krijgt 1m klittenband erbij.

LordRiffenstein
30 april 2005, 15:49
ziet er goed uit Lord R

hoe gebruik je nu alles? en wat voor presets gebruik je. kan je wat meer vertellen over de aansluitingen enzo?

NOcki

Bedankt!!!

Ik heb een aantal standaard presets van clean tot high gain en een aantal solo sounds. Verder heb ik nog specifieke presets voor een boel nummers. Meer info ivm de interface ed vind je in de link in de eerste post!

ruezzz
1 mei 2005, 13:39
OK thanx!

Weet iemand waar je dat SKB spul kan krijgen/bestellen? (zonder dat je er 2,5 jaar op wachten moet).
Ze hebben ook mooie floorboard cases zag ik, met voeding erop.
Een nederlandse importeur wellicht? Ik wil namen en rugnummers! :wink:

LordRiffenstein
1 mei 2005, 17:18
OK thanx!

Weet iemand waar je dat SKB spul kan krijgen/bestellen? (zonder dat je er 2,5 jaar op wachten moet).
Ze hebben ook mooie floorboard cases zag ik, met voeding erop.
Een nederlandse importeur wellicht? Ik wil namen en rugnummers! :wink:

Ik heb mijn shelf bij Thomann gekocht, zij verkopen alles van SKB dus ook de pedalboards.

vinni
1 mei 2005, 21:47
Hoi Yoeri!

Als ik zo je rackje zie....begrijp ik niet zo goed waarom je die TC1210 hebt weggedaan.....t'is toch de top !

En waarom heb je gekozen voor een D-two en een M-one?
Niet liever even doorsparen voor de TC2290 en PCM70 ? :razz:

Groet,
Vinni

LordRiffenstein
1 mei 2005, 22:00
Hoi Yoeri!

Als ik zo je rackje zie....begrijp ik niet zo goed waarom je die TC1210 hebt weggedaan.....t'is toch de top !

Hij is zeker goed maar ik vond hem nogal slick en niet echt mijn ding. Ik hou gewoon meer van chorus pre-gain en aangezien de Mod Pro ook een goeie chorus doet, was de keuze snel gemaakt.


En waarom heb je gekozen voor een D-two en een M-one?
Niet liever even doorsparen voor de TC2290 en PCM70 ? :razz:


Ik wil gewoon een lekkere delay, een goeie reverb en af en toe nog wat extra als pitch shift erbij. 2290 en PCM70 zijn studio-toestellen die ongetwijfeld ZEER goed zijn maar naar mijn mening puur overkill in een gitaarrack voor live-gebruik.

vinni
1 mei 2005, 22:26
[quote="2290 en PCM70 zijn studio-toestellen die ongetwijfeld ZEER goed zijn maar naar mijn mening puur overkill in een gitaarrack voor live-gebruik.[/quote]

We spreken mekaar nog wel! :-D

Vinni

Chiel
1 mei 2005, 23:40
Erg mooi Yoeri!!!

Ben overigens wel benieuwd waarom je voor de Mogami bekabeling hebt gekozen. Welke Jacks gebruik je hierbij, geen Switchcraft of Neutrik als ik het goed heb gezien?

vinni
2 mei 2005, 10:28
Yeah right! :-D

We spreken mekaar nog wel! :wink:

Vinni

LordRiffenstein
2 mei 2005, 11:17
We spreken mekaar nog wel! :-D

Vinni

Euhm, ongetwijfeld maar ik blijf bij mijn standpunt, niks gaat er boven het zelf testen van spullen en dan je conclusies trekken. :cool:

LordRiffenstein
2 mei 2005, 11:20
Erg mooi Yoeri!!!

Ben overigens wel benieuwd waarom je voor de Mogami bekabeling hebt gekozen. Welke Jacks gebruik je hierbij, geen Switchcraft of Neutrik als ik het goed heb gezien?

Bedankt!

Tja, ik gebruik die Mogami al een tijdje en vind hem gewoon lekker klinken en niet te duur. Makkelijk in gebruik en ik heb nu gewoon allemaal Mogami van gitaar tot de laatste kabel in mijn rack en nr mijn versterker. Ik gebruik Switchcraft-clonen, tipje van een bekend rackbouwer. Geen Neutriks want die zijn zwaarder dan Switchcraft en die 'wegen' dus meer op je in/outs van je toestellen, zeker belangrijk bij bv een GCX.

ieme
2 mei 2005, 12:00
Nice yoeri!

skabouter
2 mei 2005, 19:19
ziet er goed uit yoeri !! cool rack ! kan je uitleggen waarom je 2 power-devices in je rack hebt ? (de onderste en de bovenste)

en kan je iets vertellen over het gebruik van zo`n interface aan de achterkant ? ik wil ook wel zo`n ding, ik baal om steeds met een zaklamp in mijn rack te moeten duiken bij donkere gigs, om de juiste I/O`s te vinden.
maar wat ik vooral wil weten van zo`n interface: zuigt het veel tone ? de rackgroten onder ons doen altijd alles om tonezuigen zo goed mogelijk te reduceren, maar wel gebruikt iedereen vaak zo`n interface, wat alleen gebruikers gemak is, maar het lijkt me nooit goed...............
of valt dit zo erg mee (verwaarloosbaar) ?

en waar koop ik zo`n ding, of hoe maak ik het ? en kan het ook voor midi kabels ?

LordRiffenstein
3 mei 2005, 07:44
ziet er goed uit yoeri !! cool rack ! kan je uitleggen waarom je 2 power-devices in je rack hebt ? (de onderste en de bovenste)

De bovenste is puur rackvulsel en voor de lichtjes, maw heb ik weer eens GAS kan ik die eruit slopen en heb ik nog 1he vrij :razz:


en kan je iets vertellen over het gebruik van zo`n interface aan de achterkant ? ik wil ook wel zo`n ding, ik baal om steeds met een zaklamp in mijn rack te moeten duiken bij donkere gigs, om de juiste I/O`s te vinden.
maar wat ik vooral wil weten van zo`n interface: zuigt het veel tone ? de rackgroten onder ons doen altijd alles om tonezuigen zo goed mogelijk te reduceren, maar wel gebruikt iedereen vaak zo`n interface, wat alleen gebruikers gemak is, maar het lijkt me nooit goed...............
of valt dit zo erg mee (verwaarloosbaar) ?

Ik merk geen toonverschil, gewoon goed solderen en kwaliteitskabel gebruiken. Aangezien mijn signaal ook al erg vroeg in de keten gebufferd is, denk ik dat het verschil kompleet verwaarloosbaar is.


en waar koop ik zo`n ding, of hoe maak ik het ? en kan het ook voor midi kabels ?

Niet gekocht, zelf gemaakt en je het kan ook voor midi. In mijn eerste post staat een link waar extra uitleg staat ivm de interface.

srv-man
3 mei 2005, 22:38
Ha Yoeri!

Ziet er allemaal weer erg goed uit. De afgelopen jaren heb je je rack behoorlijk uitgebouwd, van in het begin een girlie rack begint het nu toch wel een huge rack te worden. :wink: incl. dedicated units. Top!
Wat zijn nu geluidsmatig de belangrijkste vooruitgangen t.o.v. de vorige versie?

Groeten, Theo

LordRiffenstein
4 mei 2005, 07:52
Ha Yoeri!

Ziet er allemaal weer erg goed uit. De afgelopen jaren heb je je rack behoorlijk uitgebouwd, van in het begin een girlie rack begint het nu toch wel een huge rack te worden. :wink: incl. dedicated units. Top!
Wat zijn nu geluidsmatig de belangrijkste vooruitgangen t.o.v. de vorige versie?

Groeten, Theo

Als alles er eindelijk een keer is, mijn DMC Line Mixer is nog steeds niet geshipped uit de US :cry: , dan kan ik eindelijk een behoorlijk aan de gang met mijn fx in parallel. MAW, geen invloed meer van de fx units op mijn droge geluid en das heel lekker, ik vind dat je in parallel ook subtieler met fx kan omgaan dan in serie.

Jimi Hendrix
7 mei 2005, 22:57
goed spul,
enneh wat betreft d2 en mpx1: goede keuze! :cool:

edit: oh, ik zie nu pas dat je van een ouder plan bent afgestapt en voor een m-one gaat, nou ja ook prima!

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 23:11
Ha Yoeri!

Ziet er allemaal weer erg goed uit. De afgelopen jaren heb je je rack behoorlijk uitgebouwd, van in het begin een girlie rack begint het nu toch wel een huge rack te worden. :wink: incl. dedicated units. Top!
Wat zijn nu geluidsmatig de belangrijkste vooruitgangen t.o.v. de vorige versie?

Groeten, Theo


Wat is een girlie rack ?

morris
8 mei 2005, 01:34
Wat is een girlie rack ?

Da's een gitaren bakske wat je vriendin ook kan tillen ;-)
Algemene consensus in de rackwereld (voor zover die bestaat) is dat een rack < 10 HE.

Morris

jorrit
12 mei 2005, 12:52
Geen Neutriks want die zijn zwaarder dan Switchcraft en die 'wegen' dus meer op je in/outs van je toestellen, zeker belangrijk bij bv een GCX.

uhm... dat wegen op de in en outs van je toestellen, bedoel je dat ze te zwaar zijn en ze dan kapot gaan? volgens betaal je genoeg voor dat spul, dus dat moeten ze kunnen hebben... k kan alleen niets anders bedenken...

fhensen
13 juni 2005, 19:18
Hoe heb je die XLR verbinding MIDI compatibel gemaakt?

Frank

LordRiffenstein
14 juni 2005, 07:42
uhm... dat wegen op de in en outs van je toestellen, bedoel je dat ze te zwaar zijn en ze dan kapot gaan? volgens betaal je genoeg voor dat spul, dus dat moeten ze kunnen hebben... k kan alleen niets anders bedenken...

JA, op de gcx zitten momenteel 32 pluggen en das wel wat aan gewicht. Het rack staat ook niet stil, ik sta gemiddeld 2 keer per week te repeteren en 6-8 keer per maand op het podium. Al dat transport heeft ook zijn invloed op de duurzamheid van je rack.

LordRiffenstein
14 juni 2005, 07:44
Hoe heb je die XLR verbinding MIDI compatibel gemaakt?

Frank

Lange midi-kabel waaraan ik XLR-pluggen gesoldeerd heb. Midi heeft 3-pins nodig dus dan kan XLR perfect EN mocht er ooit iets misgaan met mijn midi-kabel, dan kan ik hem vervangen door een simpele microfoon kabel :-D

LordRiffenstein
14 juni 2005, 07:49
Gelijk ff een update posten.

Er komt nog ene pedaaltje bij in het rack, een Evermann Fuzz Drive G2. Zitten mijn loops lekker vol, niks uitbereiding meer mogelijk, vindt mijn vriendin wel leuk :oops:

DMC Line mixer is ook eindelijk aangekomen maar nog niet ingebouwd want mijn M-One is nog in herstelling :cry: . Hoop hem deze of volgende week terug te krijgen en dan weer aan de slag om alles aan te sluiten.

Lock en Load
15 juni 2005, 17:47
Er komt nog ene pedaaltje bij in het rack, een Evermann Fuzz Drive G2. Zitten mijn loops lekker vol, niks uitbereiding meer mogelijk, vindt mijn vriendin wel leuk.


Je weet dat je een 2e GCX wilt en daarmee 8 loops meer :wink:

Erg mooie rack! Over 3 jaar ben ik aan de beurt met een thread als dit :lol:

Welk merk is die PL-202? Ik ben namelijk op zoek naar een goede power conditioner (eventueel voltage regulator) voor maximaal €400 (nieuw of gebruikt). Helaas ben ik zo snel nog geen Furman AR 2306 gebruikt tegengekomen. Weet jij alternatieven? Ik gig (nog) niet en ik speel dus alleen thuis en af en toe bij de drummer thuis.

LordRiffenstein
15 juni 2005, 18:28
Je weet dat je een 2e GCX wilt en daarmee 8 loops meer :wink:

Erg mooie rack! Over 3 jaar ben ik aan de beurt met een thread als dit :lol:

Welk merk is die PL-202? Ik ben namelijk op zoek naar een goede power conditioner (eventueel voltage regulator) voor maximaal €400 (nieuw of gebruikt). Helaas ben ik zo snel nog geen Furman AR 2306 gebruikt tegengekomen. Weet jij alternatieven? Ik gig (nog) niet en ik speel dus alleen thuis en af en toe bij de drummer thuis.

Nah, 2de GCX is echt niet nodig!

Die PL202 is van Gemini en is vergelijkbaar met een Furman PL.

Wil je een alternatief voor de Furman AR2306 dan is er de Dino Power http://www.thomann.de/thoiw7_the_tracks_dinopower_prodinfo.html?sn=cc1ff 304a63cc4fa25acb94d8cc04384 Er is hier ergens een draadje over dus ff zoeken!

Lock en Load
15 juni 2005, 19:09
Ik heb de add bekeken. Dus die Dinopower is een powerconditioner EN een voltage regulator zoals de AR serie?

LordRiffenstein
15 juni 2005, 20:01
Ik heb de add bekeken. Dus die Dinopower is een powerconditioner EN een voltage regulator zoals de AR serie?

Juist!!

De search is je vriend! :razz:

Lock en Load
15 juni 2005, 20:08
Nog 1 vraagje. Ik zag in een andere thread dat je zei dat je de Furman AR 2306 wel eens op Ebay.de zag gaan voor €300-400. Hoevaak komen ze daar langs? Want iedereen heeft natuurlijk liever het echte werk ipv. de budget-versie :P

LordRiffenstein
15 juni 2005, 20:16
Nog 1 vraagje. Ik zag in een andere thread dat je zei dat je de Furman AR 2306 wel eens op Ebay.de zag gaan voor €300-400. Hoevaak komen ze daar langs? Want iedereen heeft natuurlijk liever het echte werk ipv. de budget-versie :P

Niet vaak, niet elke maand maar soms lijken ze in bosjes te verschijnen.

Lock en Load
15 juni 2005, 20:25
BTW, sorry voor de thread hijiack :oops:

Is het beter om ff te wachten denk je? Ik gig niet, ik speel eigenlijk alleen voor mezelf. En ik ga over een paar weken eindelijk die G-Major die daar zo zielig op mijn Duoverb ligt in een 10HE rack doen met wat andere dingen (waaronder power conditioner/voltage regulator).

(Maar GAS vraagt om een Tokai LP... :lol: )

kokeleko
17 juni 2005, 08:26
Want iedereen heeft natuurlijk liever het echte werk ipv. de budget-versie :P

Wat ben jij toch een na-aper en meeloper niet te geloven.
Ken jij dat apparaat dan wel?

Is het echte werk alleen duur spul in jouw ogen, wat doe je dan met een Duoverb???

Lock en Load
17 juni 2005, 13:21
Ik krijg aardig goede geluiden uit die Duoverb... Niets mis mee.

kokeleko
17 juni 2005, 13:26
Ik krijg aardig goede geluiden uit die Duoverb... Niets mis mee.


En als je nou aardige goede stroom uit een "budget versie "krijgt dan?

Wat ik wil zeggen je moet zelf eens een mening vormen en niet iedereen na lopen te lullen, en niet van alles schreeuwen als je zelf er de ballen verstand er van hebt.

BROEKIE!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

jorrit
17 juni 2005, 15:46
BTW, sorry voor de thread hijiack :oops:

Is het beter om ff te wachten denk je? Ik gig niet, ik speel eigenlijk alleen voor mezelf. En ik ga over een paar weken eindelijk die G-Major die daar zo zielig op mijn Duoverb ligt in een 10HE rack doen met wat andere dingen (waaronder power conditioner/voltage regulator).

(Maar GAS vraagt om een Tokai LP... :lol: )

whaha wat moet je met een 10he rack als je niet optreed? geld teveel?

Lock en Load
17 juni 2005, 15:47
geld teveel?

Kind of...

kokeleko
19 juni 2005, 14:17
Kind of...

Van zijn moeder :-D

Lock en Load
19 juni 2005, 14:46
:roll: Ik werk me gvd kapot bij de Albert Heijn...