PDA

View Full Version : Nieuwe ENGL cabs + rackfoto



vinni
29 april 2005, 17:32
testy

vinni
29 april 2005, 17:34
Hoi,

Net twee nieuwe ENGL cabs gekocht.
De 2X12 V30's. Omdat ik ze vertikaal gebruik heb ik het logo 90 graden gedraaid en er rubberen voetjes onder gezet.

Deel I van mijn plannen voor 2005 is dus gerealiseerd....

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0001.JPG

Vinni

mijnechtenaamisalvergeven
29 april 2005, 18:16
Ziet er goed uit!


Omdat ik ze vertikaal gebruik heb ik het logo 90 graden gedraaid en er rubberen voetjes onder gezet.

Waarom heb dan niet de verticale versie gekocht? Zit er soms klankverschil tussen de E212V en de E212VH?

vinni
29 april 2005, 18:18
vind die vertikale versie er gewoon niet uitzien.....
Volgens mij zijn ze ook groter.

vinni

mijnechtenaamisalvergeven
29 april 2005, 18:19
hehe ok, weer wat wijzer geworden.

morris
30 april 2005, 00:20
vind die vertikale versie er gewoon niet uitzien.....
Volgens mij zijn ze ook groter.

vinni


Verticaal niet uitzien?? :o :o

http://home.planet.nl/~adria308/images/livesetup.jpg

I beg to differ!

:-D

Ziet er mooi uit Vinni! Hoe heb je die logo's omgedraaid? Kun je die gewoon los klikken?

Ik moet zeggen dat er wel degelijk een heel groot klankverschil tussen te verticale en horizontale cabs zit. In het voordeel van de horizontale overigens. Klinken dieper en hebben wat meer staande golven waardoor het meer als een 4x12 klinkt.

Congrats vinni!

Morris

Baco
30 april 2005, 07:55
Waarom heb dan niet de verticale versie gekocht? Zit er soms klankverschil tussen de E212V en de E212VH?
Die verticale zijn slanted, voor mij ook de reden om deze niet te kopen, trouwens.
De horizontale staat ook nog op mijn verlanglijstje :)

LordRiffenstein
30 april 2005, 09:22
Hoi,

Net twee nieuwe ENGL cabs gekocht.
De 2X12 V30's. Omdat ik ze vertikaal gebruik heb ik het logo 90 graden gedraaid en er rubberen voetjes onder gezet.

Deel I van mijn plannen voor 2005 is dus gerealiseerd....

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0001.JPG

Vinni

Lekker setje Vinni en ja die 2x12s klinken ERG lekker. Maar euh, moet jij je rack niet een keertje wat meer opvullen :razz:

vinni
30 april 2005, 23:52
[quote="morris

Ziet er mooi uit Vinni! Hoe heb je die logo's omgedraaid? Kun je die gewoon los klikken?

Morris[/quote]

Eerst de grill loshalen (kruiskop)....
Het logo zit met bouten en borgmoeren vast.
Heel eenvoudig aan te passen als je wil.

Vinni

AART
1 mei 2005, 12:29
waar zijn die horizontale 2x12 cabs het goedkoopst te verkrijgen en zijn ze er ook in normale versie ipv de versie met vintage 30 speakers?

vinni
1 mei 2005, 14:26
Denk toch Duitsland.
Gezien voor Eur 575.

Betaalde zelf Eur 595. Moaw....als je het BTW verschil meeneemt ben ik dus zeer goedkoop uit. die Eur 595 was overigens met korting.

Vinni

vinni
1 mei 2005, 21:49
Maar euh, moet jij je rack niet een keertje wat meer opvullen :razz:


Euh ja ! :-D

Ben wel aan het rondkijken.....weet het nog niet....

Wat er op planning staat :
- Automagic Silvermachine
- Masotti mixer (weet je dat jou MXM nu al Eur 450 is!)
- SDX330
- ISP Decimator rack

Vinni

vinni
1 mei 2005, 22:25
Ik moet zeggen dat er wel degelijk een heel groot klankverschil tussen te verticale en horizontale cabs zit. In het voordeel van de horizontale overigens. Klinken dieper en hebben wat meer staande golven waardoor het meer als een 4x12 klinkt.
Morris

Inderdaad......heb net een optreden gedaan met de nieuwe set....
Net een 4X12....maar breder ! :-D :cool:
Zoals ik het wil hebben dus. Moet nog wel mijn G-major gaan aanpassen.
Ik heb gemerkt dat nu ik echt stereo speel mijn effecten moet gaan aanpassen.

Wat ik ook nog eens wil proberen....de nieuwe Eminence speakers....

Vinni

robzilla
1 mei 2005, 22:58
Leuk hoor! Veel plezier ermee! :)

vervang die blindplates idd wel even voor echte dingen :wink:

Chiel
1 mei 2005, 23:34
- Masotti mixer (weet je dat jou MXM nu al Eur 450 is!)
Vinni

Zo! De zaken beginnen te lopen bij Masotti :) . Heb ik er toch een nette prijs voor betaald destijds! Maar back on topic, zie d'r imposant uit. Ben zeer benieuwd naar de sound ervan!

vinni
2 mei 2005, 10:22
Zo! De zaken beginnen te lopen bij Masotti :) . Heb ik er toch een nette prijs voor betaald destijds! Maar back on topic, zie d'r imposant uit. Ben zeer benieuwd naar de sound ervan!

Ja, belachelijk....
Zag ergens in een topic op HRI dat iemand vorig jaar juli/augustus er nog Eur 380 voor betaald heeft. Mocht ik'm bestellen dan zal ik Marco dat wel even in zn neus wrijven.

De sound.....
De gain/higain geluiden klinken errug goed! (voor mijn oren het geluid wat ik hebben wil)

Het clean:
Gebruik dan op mijn parker een mix van Piezo en in-between Single Coil geluid. Samen met de G-major geeft mijn preamp (ENGL E530) een mooi clean geluid. Geen fender clean overigens....anders. Ook het clean profiteert heel veel van het brede geluid.

Crunch:
Nee....dat is er nog steeds niet. Heeft te maken met de E530....de pot voor gain van het clean/crunch kanaal zet je dus voor beide.....dat werkt gewoon niet.

Maar al-met-al weer dichter bij het geluid waar ik van droom!
Heb aan het begin van 2005 een lijstje gemaakt met zaken die ik wil verbeteren. Het lukt me zowaar me aan dit lijstje te houden. :razz:

Probeer overigens meer dan vroeger impulsaankopen te voorkomen.
Dat kost je veel te veel geld. Wat ook meespeelt is dat naarmate je langer speelt, je steeds beter weet welk geluid bij jou past en hoe je dat kunt bereiken. Helaas gaat daar maar al te vaak een dure leerschool aan vooraf. :-?

Vinni

FNaRK
4 mei 2005, 12:06
wat is dan het verschil tussen de 212V en de 212VH ?
Begreep ik nou dat de 212VH mono / stereo te gebruiken is en de 212V niet ?

en hoe kan het geluid verschillen, als n00b zie ik alleen optisch een verschil ...

vinni
4 mei 2005, 20:24
Die Horizontale cab kan je schakelen tussen mono en stereo

Ken de vertikale cab niet geluidsmatig.....kan daar dus niet over oordelen.


Vinni

maestro_nl
5 mei 2005, 13:12
De ENGL 2x12 ook vergeleken met de Brunetti 2x12? (V30)

vinni
5 mei 2005, 23:17
Nee....
Dat vind ik altijd een probleem....je wil zoveel mogelijk testen.
Maar de ene leverancier heeft dit en de ander dat.
Valt nog mee dat ik het e.e.a. thuis heb kunnen proberen.

Vinni