PDA

View Full Version : Fender Mex Strat: verschil goud - zwart Fender logo



hardus
29 april 2005, 16:48
Weet iemand waarin een Fender Mex Stratocaster met gouden Fender logo verschilt van die met zwart logo (Squier series heet het dan geloof ik). Het gaat om gitaren uit 94-95 ongeveer. Ik neem aan dat die met zwart logo goedkoper waren.

groovyB3
29 april 2005, 17:00
Als het goed is weinig. Als het een Squier is, zal er ook Squier opstaan en geen Fender.
Zwart of gouden logo maakt niet echt uit.

RS-Rik
29 april 2005, 17:23
al die kleine dingen die bij series en periodes verschillen...


zelfs de kleur van het logo..

hardus
29 april 2005, 17:31
Op die met zwart logo staat er dus 'Squier Series' bij. Op die andere niet. Dat weet ik wel.

@RS-Rik, het gaat niet om de kleur van het logo, maar om de kwaliteit van de gitaar die je wellicht door de kleur van het logo kan herkennen.

groovyB3
29 april 2005, 17:33
Er zijn geen Squier series, er is alleen het merk Squier.

Maniaaaak!!
29 april 2005, 18:17
Als het goed is weinig. Als het een Squier is, zal er ook Squier opstaan en geen Fender.
Zwart of gouden logo maakt niet echt uit.

euhm,

niet helemaal waar.

Op een aantal nieuwere gitaren staat groot Squier en dan heel klein in het zwart eronder 'by fender'.

Is iig. bij de '51 van mijn broertje zo.

Diedo
29 april 2005, 19:25
Er zijn geen Squier series, er is alleen het merk Squier.

ik heb op school ook zoŽn unit staan:

Groot zwart feder logo op dezelfde plaats als normaal, en dan bovenaan de kop, bij dat bolletje zegmaar, daar staat dan "squier series". komt uit japan, en deze was geloof ik uit Ž95 ofzo.

Diedo

waayer
29 april 2005, 22:56
ik heb ook een fender strat uit mexico en in het zwart staat 'Squier Series' en fender staat in gouden letters

grayfink
29 april 2005, 23:34
Nou Groovyb3, ik heb ook wel eens een Fender MiM gezien waar in het klein Squier series op de headstock stond. Squier is dus niet automatisch Aziatisch...

rjong999
30 april 2005, 22:52
Fender maakte tot ca. 1995 ook Squiers in Mexico.