PDA

View Full Version : EMG (85) voicing



Ibanez RuleZ
29 april 2005, 12:35
test

Ibanez RuleZ
29 april 2005, 12:38
Ik hoor altijd dat EMG 85's een goede chunk hebben, iets wat mij nog nooit is opgevallen. wat me altijd wel opviel was dat ze zo'n scherpe hoog respons hebben, maakt niet uit welke EMG ik probeer, ze hebben dat allemaal. Anderen dat "probleem" ook? Ik kan onmogelijk met 1 amp setting mn gitaar met EMGs goed laten klinken en ook mn gitaar met passieve Dimarzio/SD pu's vet laten klinken. of de ene klinkt te schel en de ander klinkt goed, of de ene klinkt goed en de andere dof.

Hoe zit dat precies, of heb ik wat draadjes niet goed aangesloten?

Harrald

armageddon
29 april 2005, 12:39
Is de hoogte van je elementen wel goed?
Want de EMG's en Dimarzios staan bekend om hun keiharde punch. Wellicht eens testen op een andere amp?

Ibanez RuleZ
29 april 2005, 12:41
punch is ook het punt niet, dat hebben ze wel, maar een Tonezone en een EMG zijn dingen (in verschillende gitaren trouwens) die niet goed gaan en als ik in allebij passief zet gaat t wel goed.

Harrald

JvD.
29 april 2005, 13:20
als je de basswood versie van de iceman hebt dan is het ook geen goed idee om daar een EMG in te hangen, dan krijg je schel + schel

Chiel
29 april 2005, 14:16
Ik kan onmogelijk met 1 amp setting mn gitaar met EMGs goed laten klinken en ook mn gitaar met passieve Dimarzio/SD pu's vet laten klinken. of de ene klinkt te schel en de ander klinkt goed, of de ene klinkt goed en de andere dof.


Dit klopt idd. Ik heb zelf dit probleem gehad. Eén gitaar met Suhr's en één met Lukather EMG's. Ik moest de presence knop van mijn eindtrap flink teug draaien wanneer ik met de Suhr's speelde (ca. 40%). Bij de EMG's kon hij flink worden open gedraaid (100%). Als radicale oplossing heb maar beide gitaren met EMG's uitgerust :) .

Het blijven appels en peren vergelijken. Actief vs. passief. Het is ook niet voor niets dat er op baspreamps een active en passive input zit.

Ibanez RuleZ
29 april 2005, 17:18
als je de basswood versie van de iceman hebt dan is het ook geen goed idee om daar een EMG in te hangen, dan krijg je schel + schel

hoe kom je r bij dat ik een basswood iceman zou hebben :???: hij zit in een basswood/maple charvel 750xl, en schel, hij s wat licht gevoiced, maar schel? niet in vergelijk met mn oude JPM4

Harrald