PDA

View Full Version : Lak van gitaar schuren.



Aron Maiden
29 april 2005, 12:01
Hallo, Ik heb een witte jackson.
Op marktplaats zag ik een plaatje, van een charvel, En die had geen lak, Ik vind dit erg mooi, Maar is het een moeilijke klus om te doen, Of kan ik mijn gitaar dan beter naar een gitaarbouwer toe brengen. En hoe veel zou dit dan gaan kosten? :???:

Groeten Aron.

JvD.
29 april 2005, 13:23
je bedoelt mat? dat is dan tog ook lak, alleen matte lak?

Snuiter
29 april 2005, 14:11
Ik heb het zelf gedaan. Moeilijk is het beslist niet, tijdrovend wel wil je het netjes doen.

biels
29 april 2005, 14:24
ik heb het ook gedaan met een samick strat model. gewoon schuurpapier met een korrel van zestig gepakt en geschuurd wou best goed.

Aron Maiden
29 april 2005, 15:58
bedankt, Maar ik wil de gitaar helemaal "kaal" he, Gewoon helemaal tot het hout afschuren.

biels
29 april 2005, 16:02
joah ik weet het :) ik heb ook tot het hout geschuurd. Of het mooi word weet ik nog niet. Die body is van multiplex gemaakt kwam ik achter...

Aron Maiden
29 april 2005, 16:08
O, want mijn broer heeft een warwick bass gitaar, en hij heeft ook gewoon een kale bas, Maar onder mijn lak zit dus geen mooi hout?

Aron Maiden
29 april 2005, 16:08
O, want mijn broer heeft een warwick bass gitaar, en hij heeft ook gewoon een kale bas, Maar onder mijn lak zit dus geen mooi hout?

Aron Maiden
29 april 2005, 16:10
Want ik zag deze gitaar op internet staan en vond deze gitaar erg mooi,
(Het is eigelijk kwa vorm de zelfde als mij, maar dit is een charvel)

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/45111.jpg

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/2/45111.jpg

Zal ik mijn gitaar ook zo kunnen krijgen?

Groeten Aron

ArpeggioKing
29 april 2005, 16:57
je moet even weten van welk hout je gitaar is gemaakt, dan weet je of het mooi is of niet. Het mooiste resultaat krijg je als je hem helemaal kaal schuurt en dan een laagje transparante lak er over doet. Dan glanst ie ook en is het hout ook beschermd.

pietvanbuiten
29 april 2005, 17:39
het mooiste hout wordt meestal gebruikt voor een naturel finish.
omdat je onder een kleur de tekening van het hout niet ziet, mag in sommige gevallen het hout iets minder mooi zijn, wat natuurlijk aan de kwaliteit van de gitaar niets af doet.
het blijft dus afwachten wat er onder de lak vandaan komt!! :-?

Aron Maiden
29 april 2005, 18:56
Oke bedankt :D

Ik zal gaan informeren van wat voor hout mijn gitaar is,
bedankt voor de reacties

Groeten Aron