PDA

View Full Version : Pedaal Board info: Effecten en Voodoo lab Pedal Power 2



sander666
29 april 2005, 11:27
test

sander666
29 april 2005, 11:27
Ik heb nu mijn pedalen uitgekozen en besteld,

ik heb nu/dadelijk de volgende pedalen:

J. Everman Fuzz Drive G2
Ibanez tubescreamer ts-9 (ts-808 brown mod)
Fulltone supa trem
Barber Tone press
Ibanez analog delay AD-9
boss Chromatic tuner TU-2
Dunlop JH-1 (true bypass mod)

nu heb ik alleen nog een power supply nodig,
ik heb veel goede dingen gehoord over de Voodoo Lab Pedal Power 2
Ik heb alleen een aantal vraagjes over dit pedaal namelijk:

1 Als ik deze uit Amerika bestel kan ik hem dan wel aansluiten op de nederlandse netstroom (220-230v)
of zijn ze ook in NL te koop en hoe duur ong.

2 Ik zie op de foto dat er 4 x ACA aansluiting op zit 2 x L6 aansluiting
en 2x Sag aansluiting
nu maakt me dit allemaal niet zoveel uit (want ik snap er toch niks van)
ik moet alleen weten of dat ik er al mijn pedalen mee kan voeden
en hoeveel pedalen ik er totaal mee kan voeden (9 volt pedalen)
en of jullie iets een uitleg kunnen geven wat die termen ACA enz. betekenen

3 En of er nog goedkopere alternatieven zijn die kwalitatief net zo goed zijn.

4 en of jullie richtlijnen hebben hoe ik mijn effecten dadelijk in de ketting moet plaatsen

Gitaar -> ... .. ... ... ... .. -> AMP

5 en of er nog andere dingen zijn waar ik op moet letten met het maken van mijn pedaal Board

BVD

Groete

sander

amon
29 april 2005, 13:10
:o Jij bestelt gewoon even ineens een hele zooi... Zo kan het natuurlijk ook..


vraag4: Tuner en Delay als het kan in de fx-loop op je amp, anders achteraan en/of tuner met A/B-switch, wah vooraan, en de effecten vaak na de oversturingen (dus de trem na de overdrive)

Robbert
29 april 2005, 13:11
1. Nee dat kan niet. Ik heb daar al eens voor gemaild en zij verklaarden dat ze een andere trafo wikkelen voor Europa.

2. Outputs: Eight 5.5x2.1mm barrel connectors, center negative

3. Check mijn thread over de Burkey Flatliner, eventueel Cioks (goedkoper, maar niet geisoleerd)

4. Dat zoek je maar lekker zelf uit :razz: :lol:

5. Kabels. George-L is makkelijk, ik heb zelf voorkeur voor gesoldeerde kabels. Iedergeval mag je dan geen Hosa meer gebruiken van mij :P

groetjes Robbert

ReinoutV
29 april 2005, 13:21
Die 2x Line 6 en 2x sag uitgangen kan je schakelen. Die zijn óf L6 en sag, óf standaard 9V center negative. Ze zijn per uitgang te schakelen, dus je kunt ook 1 L6 of 1 sag uitgang instellen. Sag is trouwens het effect van een zwakker wordende batterij, van 3 tot 9 volt instelbaar, als ik me niet vergis. Ik heb de PP2 ook en hij bevalt me prima! Hij is ook niet zo groot, dus das handig bij het maken van een board.

gvink
29 april 2005, 13:22
Ziet er goed uit..! Goede collectie pedalen...

1&3: Je kan de PP2 niet in de US bestellen. Je kan ze nu bij Haar Guitars (.nl) krijgen. Prijs ligt rond de €190.
Als je alleen van plan bent deze pedalen te 'voeden' kan je ook naar goedkopere oplossingen kijken...
bv zoiets: http://www.cioks.com/products/products.htm
Dus dan heb je gelijk antwoord op vraag 3...
Een andere optie is de Burkey Flatliner, maar die is erg groot en erg 'geavanceerd'... www.burkey.nl

2: ACA is aihgh standaar ac 9v... L6 staat dacht ik voor Line6 pedalen (hebben een hoger amperage) en de Sag kan je zelf instellen...

4: Dit zou ik gewoon zelf uit proberen wat je het fijnst vindt... Ik zou beginnen met de tuner/wah->(comp->)overdrive/dist/boost(->comp)->delay
De ene zet zijn compressor graag voor de drive pedalen, de ander erachter... Gewoon veel uit proberen en doen wat je zelf het fijnst vindt...

Succes!

sander666
30 april 2005, 12:17
:o Jij bestelt gewoon even ineens een hele zooi... Zo kan het natuurlijk ook..


vraag4: Tuner en Delay als het kan in de fx-loop op je amp, anders achteraan en/of tuner met A/B-switch, wah vooraan, en de effecten vaak na de oversturingen (dus de trem na de overdrive)

Nee hoor,

Ik heb nu in een keer 3 pedalen besteld, 4 incl de power supply

De Delay, Tremelo, Compressor

De rest had ik al,

Maar dat is nog een hele investering!!

Groete

sander666
30 april 2005, 12:19
Bedankt allemaal, voor de reacties kan ik mee vooruit!!!

alleen heb ik nog 1 vraagje:

Wat maakt het verschil nou tussen center negative en center positive.
wat heb ik nodig!! of kan ik alle twee gebruiken

Groete

Sander

Speeddemon
30 april 2005, 13:00
Bedankt allemaal, voor de reacties kan ik mee vooruit!!!

alleen heb ik nog 1 vraagje:

Wat maakt het verschil nou tussen center negative en center positive.
wat heb ik nodig!! of kan ik alle twee gebruiken

Groete

Sander
de pedalen met een 'Boss type' aansluiting zijn altijd center negative.
Sommige vintage pedalen, en bepaalde fuzzpedalen willen nog wel eens center positive zijn.

up-guitarman
30 april 2005, 13:11
Ja, vroeg ik me ook al af ...
Op de site van Cioks staat "center positive" maar de meeste pedalen zijn toch center minus ??? Gaat toch niet werken dan, of wel ???
Volgens mij gaat da nie, tenzij je de kabeltjes anders soldeert of zo... Maar dit kan ik allemaal niet met zekerheid zeggen hoor !!!

(btw, hoeveel kost zo'n voeding en zitten er dan alle kabeltjes bij en zo nee, hoeveel is de extra kost dan ???)

Greetz

Robbert
30 april 2005, 23:50
Omdat de uitgangen van de PP2 geisoleerd zijn, volstaat het omsolderen van de kabeltjes inderdaad wanneer nodig.

Bij Cioks gaat dat niet werken, niet met de huidige producten iedergeval.

sander666
5 mei 2005, 11:29
Hey,

ik heb nu mij pedaal lijst toch maar iets veranderd,

de Fuzz Drive g2 heb ik te koop gezet (zeer goed pedaal alleen niet echt iets wat ik kon gebruiken in de band en bovendien vormt het onderstaande pedaal een betere combinatie met de tubescreamer )

en daarvoor komt in de plaats de: Fulltone OCD
de fulltone vult naar mijn weten de tubescreamer beter aan, omdat de tubescreamer meer midrange is en bij lage od niet echt geweldig klinkt en ook niet echt hoge od heeft
de fulltone blinkt juist weer uit in die 2 gebieden

maar goed dit moet ik dus zelf nog even ervaren, verwacht hem als het goed is volgende week binnen

verder heb ik dus de Voodoo lab Pedal Power 2 besteld.
heb ik veel goede dingen over gehoord en over die €30,- breek ik mijn nek ook niet

Groete

sander

vinni
5 mei 2005, 23:29
en daarvoor komt in de plaats de: Fulltone OCD
de fulltone vult naar mijn weten de tubescreamer beter aan, omdat de tubescreamer meer midrange is en bij lage od niet echt geweldig klinkt en ook niet echt hoge od heeft
de fulltone blinkt juist weer uit in die 2 gebieden


Dat zal dan wel zo zijn.....maar ik heb hier een OCD.....
Die vind ik juist heel erg goed klinken met wat gain om je solo's op te peppen. Vind'm goed.....maar ja....heb ook nog een Blue Boy hier liggen.
En wat ik al niet test heb! :-? ....ach gewoon een smaakje extra.

De OCD is zeker niet slecht maar test'm wel op jou installatie voordat je'm echt aanschaft......dat geldt natuurlijk voor alles.

Vinni

robzilla
5 mei 2005, 23:43
Mooi hoor!

Mijn tip is dat je moet zorgen voor goede kwaliteits kabels! Dit geeft echt werelden verschil.

Je zou ook nog een A/B boxje naar je tuner kunnen maken, zit die niet in je chain..

sander666
6 mei 2005, 09:36
Mooi hoor!

Mijn tip is dat je moet zorgen voor goede kwaliteits kabels! Dit geeft echt werelden verschil.

Je zou ook nog een A/B boxje naar je tuner kunnen maken, zit die niet in je chain..

Ja die goede kabels ga ik zeker wel aanschaffen k moet nie hebben dat dadelijk de helft van mijn tone weg is door slechte kabels.

Verwacht je dat die tuner tone zuigt?

Groete

Sander