PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker +- €450,-



Stefan1984
29 april 2005, 11:15
Hallo gitaarbroeders, bij deze zou ik graag een beroep doen op jullie onmetelijke wijsheid :-D

Wat zijn de betere versterkers van rond de €450,- (clean en overstuurd)
Ik speel voornamelijk rock en beschik over een MIM Strat en een boss DS-1

Alvast, bedankt voor de reacties..

Shaggy
29 april 2005, 12:53
2dehande marshall lampencombo moet wel te doen zijn, dsl 401 een idee??

klinkt clean ok en scheurt als een tiet 8)

ReinoutV
29 april 2005, 13:17
Misschien een 1x12" Kitty Hawk combo? Scheurt ook wel lekker, zeker met een DS-1 ervoor.

Stefan1984
29 april 2005, 13:29
2e hands wordt een beetje lastig. Ik heb namelijk nog een tegoedbon van 300,- te besteden bij Feedback. (Iemand misschien interesse?)
Zo'n Kitty Hawk combo lijkt me ook wel wat, maar dat zal met m'n budget zeker ook een 2e hands worden.?

Heeft iemand trouwens ervaring met de Matrix100 combo van H&K..

spanky_franky
29 april 2005, 16:11
2e hands wordt een beetje lastig. Ik heb namelijk nog een tegoedbon van 300,- te besteden bij Feedback. (Iemand misschien interesse?)
Zo'n Kitty Hawk combo lijkt me ook wel wat, maar dat zal met m'n budget zeker ook een 2e hands worden.?

Heeft iemand trouwens ervaring met de Matrix100 combo van H&K..
Ik heb een Kitty Hawk Pro Junior weten te bemachtigen voor 240 euro.. wel met behoorlijk versleten buizen.. maar toch.. als je goed om je heen kijkt moet het wel te doen zijn voor <300

Nicci
29 april 2005, 16:51
bij Feedback verkopen ze ook wel 2e hands . . .

groovyB3
29 april 2005, 17:44
Als je met een band speelt en optredens is een 2e hands buizencombo een goed idee. Zo niet, dan is een Line6 misschien een betere optie, want die klinken ook op slaapkamervolume prima en heb je toch een beetje een buizensound.

BartL
29 april 2005, 18:32
2dehande marshall lampencombo moet wel te doen zijn, dsl 401 een idee??

klinkt clean ok en scheurt als een tiet 8)
Doe mij er maar eentje...voor 450 euro :-?

vulvasonic
29 april 2005, 23:09
Misschien dat Feedback nog een Fender Roc pro 1000 heeft staan. De nieuwe versie daarvan, de Stage 1000, is boven je budget, maar vaak zie je dat de oudere modellen voor weinig te koop worden aangeboden.
Ik heb zelf een Fender Performer 1000, de voorloper van de Roc Pro 1000, en die is perfect naar mijn mening. Zit 1 12AX7 buisje in de voorversterker, maar het scheurt behoorlijk overtuigend (2 schakelbare modes) en het clean is ook goed. Er zit een voetschakelaar bij en daarmee kun je rechtstreeks kiezen tussen clean, overstuurd en solo.

En als ze een tweedehands Hot Rod Deluxe hebben (ook Fender), dan zou ik daar zeker voor gaan. Volledig buizen en een heel goede klank.

Shaggy
30 april 2005, 01:08
2dehande marshall lampencombo moet wel te doen zijn, dsl 401 een idee??

klinkt clean ok en scheurt als een tiet 8)
Doe mij er maar eentje...voor 450 euro :-?

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_access/8888322.html?trefwoord=marshall+401&limit=30

8-)

Grungekid
30 april 2005, 22:58
H&K Tour reverb ? Goed clean iig

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 12:13
Vulvasonic: Heb je de rocpro1000 wel eens met een h&k attax100 of tour reverb vergeleken? Welke vond je beter?

Ik de H&K in ieder geval en dan vind ik de attax100 weer beter dan de tour reverb.

Fumi SG
1 mei 2005, 12:19
heb jij die weleens ECHT vergeleken dan??..... die Tour Reverb is gewoon een Attax hoor, de serie heet Attax en binnen die serie heb je 2 amps. De Tour Reverb en de Tour Reverb head. :roll:

Dus dat je die tour reverb betere vind dan de Attax is grote onzin....

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 12:33
Ja die heb ik echt vergeleken ja. Ze lijken veel op elkaar kwa geluid maar ze zijn niet hetzelfde.
De tour reverb heeft trouwens een contour knop op het lead kanaal, de attax100 een mode 1/mode 2 schakelaar die ook via midi (als je de uitbreiding hebt) te bedienen is. Dat is dus ook anders.
De attax100 is de voorganger van de tour reverb en het is ècht geen onzin dat ik de attax100 beter vind.

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 12:35
http://www.smart-distribution.co.uk/Resources/Tourr_combo.jpg
tour reverb


http://static.loquo.com/img/madrid/4178.jpeg
attax100

Is in mijn ogen niet dezelfde versterker hoor Fumi. Misschien moet je eerst eens nadenken voor je zegt dat iemand onzin praat.

Fumi SG
1 mei 2005, 13:12
ik dacht dat je het over de nieuwe serie had..... die heet wèl Attax series. Ik vond het ook al raar hoe je aan die '100' kwam.

Sorry for that.... :wink:

vulvasonic
1 mei 2005, 22:43
Vulvasonic: Heb je de rocpro1000 wel eens met een h&k attax100 of tour reverb vergeleken? Welke vond je beter?

Ik de H&K in ieder geval en dan vind ik de attax100 weer beter dan de tour reverb.

Ik heb ze nooit naast elkaar kunnen testen, maar ik heb wel op beide versterkers gespeeld. En het spijt me te moeten zeggen, maar ik vond de Performer toch echt lekkerder. Maar eigenlijk vind ik dat ze moeilijk te vergelijken zijn. De H&K klinkt veel directer. Veel 'Britser' dan de Fender. Nou ben ik niet vies van een Brits geluid, maar dan moet het ook echt heel goed zijn. En zo goed vond ik 'm niet. Als je er zo over speelt klinkt ie heel overtuigend, maar op het podium wil ie maar niet gaan.

vulvasonic
1 mei 2005, 22:46
Vulvasonic: Heb je de rocpro1000 wel eens met een h&k attax100 of tour reverb vergeleken? Welke vond je beter?

Ik de H&K in ieder geval en dan vind ik de attax100 weer beter dan de tour reverb.

Ik heb ze nooit naast elkaar kunnen testen, maar ik heb wel op beide versterkers gespeeld. En het spijt me te moeten zeggen, maar ik vond de Performer toch echt lekkerder. Maar eigenlijk vind ik dat ze moeilijk te vergelijken zijn. De H&K klinkt veel directer. Veel 'Britser' dan de Fender. Nou ben ik niet vies van een Brits geluid, maar dan moet het ook echt heel goed zijn. En zo goed vond ik 'm niet. Als je er zo over speelt klinkt ie heel overtuigend, maar op het podium wil ie maar niet gaan.