PDA

View Full Version : Vox 847 > Soul-Bender: instant Pearl Jam



jpb
29 april 2005, 10:10
test

jpb
29 april 2005, 10:15
Ik ben helemaal tevreden met deze combinatie. Telecaster en Fender tremolux (bf) erbij. Ik kan zo meespelen op "Ten" 8-) . Balans (l/m/h) van de Soul-Bender is toch wel heel goed; teveel mid wordt gecompenseerd door mid-dip van het Fender-circuit. Ingetrapte wah geeft bijtende/zingende leads. Zo, dat moest ik even kwijt :)

Op wat voor spullen spelen de heren op Ten? In ieder geval Fender gitaar (?). Maar welke fuzz/wah/amps gebruikt de solo-gitarist (Mike McCreedy?)?

Fuhgawz
29 april 2005, 10:54
Given To Wail! (http://www.giventowail.com/)

Volgens bovenstaande website gebruikt Mike McCready tijdens Ten de volgende pedalen:

T.C. Electronics Multieffects Unit
Sansamp Distortion
Pan Pedal (used between his Marshall and a Fender Bassman with four 10's); quoting Stone: "The pedal allows me to alternate between the clean Twin and the dirty Marshall sound, or run them both in stereo. ... It allows you to achieve an endless array of sounds. I can have it all-the-way Twin, all-the-way Marshall, or halfway between, with both amps running at half juice, which gives you that Rolling Stones tone."
Dunlop Crybaby Wah
Dunlop Rotovibe (red)
Ibanez TS-9 Tubescreamer

Dat van de gitaren en versterkers moet je zelf maar even opzoeken op de website.

PeArLjAm
29 april 2005, 22:27
Tijdens Ten gebruikte Mccready voornamelijk een jcm800, tenminste die amp heb ik vaak gezien bij live opnames uit die tijd. Later ging hij een ouwe plexi gebruiken, ik geloof een 50 watter. Fuzz heeft mccready niet vaak gebruikt, zeker niet op Ten. Zijn distortion is echt de Marshall (eventueel geboost met zijn ts9). Wahsounds worden tegenwoordig geproduceerd door een 535 Dunlop wah, ik weet niet precies wat hij tijdens de opnames van ten gebruikte, ik denk een vox of iets dergelijks (de Dunlop 535 was toen nog niet in productie volgens mij). Dit alles in combinatie met een van zijn strats. Stone Gossard gebruikte trouwens voornamelijk LP's, ook in combinatie met marshalls.