PDA

View Full Version : wie speelt er live met alleen een floorboard processor?



paulusdeBKB
28 april 2005, 23:46
Ik ben het sjouwen met mijn pedalenbak en buizenversterker een beetje zat. Ook de herrie op het podium is met onze band (4 blazers) aanzienlijk. Zijn er gitaristen die al zonder amp op het podium staan en alles over de monitor terugkrijgen of zelfs in-ear spelen? Hoe zijn jullie ervaringen?

Ic3gl0vE
1 mei 2005, 00:59
in-ear lijkt me niet verstandig omdat je de rest van je band dna minder hoort. Over de monitor heb ik wel veel gedaan en dat is wel oké hoor. Hangt natuurlijk wel een beetje van de kwaliteit van je processor af. Ik gebruikte altijd een boss gt3 en dat geeft geen subliem resultaat omdat dat ding er niet echt voor gemaakt is. Bijv. een pod zal een beter resultaat geven: deze worden ook veel met keyboardversterkers in plaats van gitaarversterkers gebruikt en keyboardversterkers zijn eigenlijk gewoon full-range monitors.

Je hebt alleen niet de druk van een gitaarversterker. Of je dat aanvaardbaar vindt of niet is aan jou (en aan je rug).

Butcher
18 mei 2005, 07:48
Het hangt een beetje van de gig af. In-Ears zijn echt te gek, want je kunt CD kwalitiet in je oren krijgen maar het nadeel is dat je een geluidsman moet hebben. Effe iets in een P.A. indraaien werkt in mijn ervaring niet. Ook moet je een goed voorbereide show hebben, want als je allebei de earpieces in heb hoor je geen zak van de buitenwereld, dus verbaal kun je niets, tenzij je maar 1 earpiece in hebt. En als je in een top 40 band of zoiets zit krijg je veel verzoekjes, die je dus nu niet meer hoort, laat staan applaus.

Mbt je sound: Ik heb op al m'n pedalboards een SansAmp zitten, en ik heb een board met alleen maar een Boss GT-8 en een SansAmp. Deze preamp/DI maakt het verschil. Maar ik prefereer gewoon een versterker.

De meeste plaatsen waar ik tegenwoordig speel willen niet eens meer hebben dat m'n versterker richting publiek staat. Ze willen alles uit de PA krijgen, dus ik gebruik m'n versterker als monitor voor mezelf. De bass en drum hoor ik sowieso wel, en als de zanger niet bij de microfoon staat word er niet gezongen. En het is een kwestie van de nummers door en door kennen. Ik heb een 18watt Dr Z. buizenbakkie, en een Shure 57 microfoon, en een perfecte stagesound, voor rock, blues Top 40, die zooi, en een 38 watt versterktje voor als ik met een stel toeters op een podium sta. Nooit problemen gehad.

Butcher
18 mei 2005, 07:55
Het hangt een beetje van de gig af. In-Ears zijn echt te gek, want je kunt CD kwalitiet in je oren krijgen maar het nadeel is dat je een geluidsman moet hebben. Effe iets in een P.A. indraaien werkt in mijn ervaring niet. Ook moet je een goed voorbereide show hebben, want als je allebei de earpieces in heb hoor je geen zak van de buitenwereld, dus verbaal kun je niets, tenzij je maar 1 earpiece in hebt. En als je in een top 40 band of zoiets zit krijg je veel verzoekjes, die je dus nu niet meer hoort, laat staan applaus.

Mbt je sound: Ik heb op al m'n pedalboards een SansAmp zitten, en ik heb een board met alleen maar een Boss GT-8 en een SansAmp. Deze preamp/DI maakt het verschil. Maar ik prefereer gewoon een versterker.

De meeste plaatsen waar ik tegenwoordig speel willen niet eens meer hebben dat m'n versterker richting publiek staat. Ze willen alles uit de PA krijgen, dus ik gebruik m'n versterker als monitor voor mezelf. De bass en drum hoor ik sowieso wel, en als de zanger niet bij de microfoon staat word er niet gezongen. En het is een kwestie van de nummers door en door kennen. Ik heb een 18watt Dr Z. buizenbakkie, en een Shure 57 microfoon, en een perfecte stagesound, voor rock, blues Top 40, die zooi, en een 38 watt versterktje voor als ik met een stel toeters op een podium sta. Nooit problemen gehad.

Sonno
19 mei 2005, 20:33
Ik speel met een GT-6 en een Peavey classic 50/50. Het geluid is natuurlijk digitaal en dus niet het allerbeste maar je kan wel een hoop kanten op om het in ieder geval duidelijk over te laten komen. Dat is live natuurlijk erg belangrijk!

Ff goed oefenen met intrappen want soms raak je behoorlijk in de war van al die lampjes en knopjes! :D