PDA

View Full Version : Slaggitaarsound klinkt brak (+soundclip)



Jax
28 april 2005, 19:21
Test

Jax
28 april 2005, 19:21
Ik zat net een tijdje wat metallica slaggitaar te oefenen over mijn vox valvetronix 30 watt versterkertje, nou wat een ruk geluid zeg!! Het geheel klonk gewoon niet strak, niet aggressief, niet fel, niet niks.... Echt gewoon één zompige brei van ruizige klank. En ik heb het nu niet over mijn gitaarspel als ik praat over niet strak enzo, natuurlijk weet ik dat mijn spel niet perfect is, maar ik heb het nu alleen over de sound. Wat is hieraan te doen? Pedaaltje ervoor? Wat voor één? Andere ideeën?

andoni
28 april 2005, 19:26
De altijd wederkere tips: Minder gain? Meer mids?

Jax
28 april 2005, 19:32
Heb ik allemaal al geprobeerd van veel gain naar erg weinig gain, van juist veel mids, naar erg weinig mids, met juist de treble en bass open, maar alles blijft gewoon slecht klinken.

skabouter
28 april 2005, 20:15
ummmmm, even denken..............andere amp mss ?

of pedaaltje als metalzone mss ervoor ?

AART
28 april 2005, 20:34
wat voor gitaar heb je?


en ik denk idd dat je amp gewoon ruk is in dat opzicht

Fumi SG
28 april 2005, 20:48
inderdaad.. ik heb de ad50vt gehoord en die is daar niet voor gemaakt. Wel een aardige clean overigens :)

Jax
28 april 2005, 21:00
Ik speel op een Epiphone SG (G-400). En misschien is de amp er idd niet voor gemaakt. Maar stel dat ik een andere versterker zou kopen, dan zou het waarschijnlijk niet goedkoop worden...

Fumi SG
28 april 2005, 21:05
idd niet goedkoop.... maar ik denk dat als je die Vox weer verpatst, je er toch nog wel €200,- tot €250,- voor kunt krijgen. Hoe oud is ie??

Jax
28 april 2005, 21:26
3/4 jaar oud ofzo, nog erg nieuw dus. Toch was hij nieuw al redelijk goedkoop, ik dacht iets van 230 ofzo. Misschien zou ik er dan iets van 150 ofzo voor kunnen krijgen.

Fumi SG
28 april 2005, 21:29
€150,- lijkt me dan idd redelijk..... ik dacht dat die duurder waren, die ad50vt kostte een paar maanden geleden nog €400,- :wink:

outside
28 april 2005, 21:37
noise reduction staat aan? als die bij helemaal af staat is er SUPER veel ruis, en den bas moet echt laag staan. In caerts kost vox ad50vt 340 euro en ad30vt 230 euro d8 ik...

mayniac
28 april 2005, 22:13
Een closed back speakerkast gebruiken?

pol
29 april 2005, 08:40
ik ken die vox niet, maar wat wel es kan helpen is een boss sd-1 ervoor zetten met de level omhoog, tone in het midden en de drive laag, en dat in combinatie met een marshall-achtige crunch op maakt het wel wat strakker.
En ja, die vox blijft wel een goedkoop oefenversterkertje, ik vrees ervoor dat je hier niet teveel van moet verwachten.

Jax
29 april 2005, 09:21
noise reduction staat aan? als die bij helemaal af staat is er SUPER veel ruis, en den bas moet echt laag staan. In caerts kost vox ad50vt 340 euro en ad30vt 230 euro d8 ik...

Idd al aan gedacht en dat verbeterd niet veel... :(



En ja, die vox blijft wel een goedkoop oefenversterkertje, ik vrees ervoor dat je hier niet teveel van moet verwachten.

Misschien is dat wel zo, ja.... Maar zelfs voor een oefenversterker is dit geluid wel erg ruk. Zo slecht zelfs dat ik liever bijvoorbeeld wat oude metallica nummers oefen op de stand "ac30" van de versterker, aangezien ik dan wel de noten kan horen, ipv alleen maar ruis.... :evil:

Maar dan is de vraag, in hoeverre geeft een andere oefenversterker een strakke sound voor slaggitaar? Want een veel grotere versterker dan een oefenversterker heb ik eigenlijk niet echt nodig, aangezien ik nooit optreed.

Jax
29 april 2005, 10:04
Laat ik het anders zeggen, wie zou mij een amp kunnen aanraden, van ongeveer 15-30 watt, met een goede strakke sound voor slaggitaar van bv metallica, lost prophets, avenged sevenfold, de wat hardere stukken van dream theater, etc? Zijn Randall of Crate iets? Of moet ik dan meteen een stap groter gaan dan 15-30 watt?

Jax
29 april 2005, 10:05
Laat ik het anders zeggen, wie zou mij een amp kunnen aanraden, van ongeveer 15-30 watt, met een goede strakke sound voor slaggitaar van bv metallica, lost prophets, avenged sevenfold, de wat hardere stukken van dream theater, etc? Zijn Randall of Crate iets? Of moet ik dan meteen een stap groter gaan dan 15-30 watt?

Azrael
29 april 2005, 10:25
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goed pedaal. Niet een metalzone want die klinken in mijn ogen ook ruk. Ga eens naar een muziekwinkel en test gewoon wat uit.

Marc Oblivian
29 april 2005, 10:43
Laat ik het anders zeggen, wie zou mij een amp kunnen aanraden, van ongeveer 15-30 watt, met een goede strakke sound voor slaggitaar van bv metallica, lost prophets, avenged sevenfold, de wat hardere stukken van dream theater, etc? Zijn Randall of Crate iets? Of moet ik dan meteen een stap groter gaan dan 15-30 watt?

Randall staat er wel bekend om dat ze geschikt zijn voor de door jou genoemde muziek.
Of ze zulke kleine oefenampjes maken weet ik echter niet.

BlackSun
29 april 2005, 13:47
Cube 30 en 15 kunnen dat wel.

Misschien zo'n kleine line6 spider combo? Heb je ook in 15 en 30 watt.

Grave Fillé
29 april 2005, 16:03
Wat dacht je van een buizen stack, altijd goed :-D

spanky_franky
29 april 2005, 16:09
JCM 800 Stack doet de truuk vast wel :D

Jax
29 april 2005, 17:50
Cube 30 en 15 kunnen dat wel.

Misschien zo'n kleine line6 spider combo? Heb je ook in 15 en 30 watt.

Als deze wel een strakke slaggitaarsound hebben moet ik daar maar eens in kijken

Azrael
29 april 2005, 18:58
Cube 30 en 15 hebben geen strakke of goed klinkende distorsions. Clean is het echter helemaal perfect.

BlackSun
29 april 2005, 19:34
Nou, sorry, maar ik kreeg er een perfecte metallica scheur uit hoor, voor zo'n oefenbakkie...

Fumi SG
29 april 2005, 20:43
Ik ben het met Azrael eens hoor..... alleen de clean is goed van de Cube in mijn ogen. Komt nog bij dat je maar een of twee 'goede' distortion sounds hebt en die zijn vergeleken met andere bakken in die klassen ook niet 'je van het'......

PeteRS
30 april 2005, 11:51
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goed pedaal. Niet een metalzone want die klinken in mijn ogen ook ruk. Ga eens naar een muziekwinkel en test gewoon wat uit.

Pedalen (zeker analoge distortions of overdrives) reageren vaak ruk op moddelingamps. Afgezien daarvan vind ik dat een amp gewoon een goed basisgeluid moet hebben en dat evt inkleurt met een pedaal. Blacksun krijgt er wel een goeie scheur uit, mankeert er niks aan dat ding?

Azrael
30 april 2005, 13:21
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goed pedaal. Niet een metalzone want die klinken in mijn ogen ook ruk. Ga eens naar een muziekwinkel en test gewoon wat uit.

Pedalen (zeker analoge distortions of overdrives) reageren vaak ruk op moddelingamps. Afgezien daarvan vind ik dat een amp gewoon een goed basisgeluid moet hebben en dat evt inkleurt met een pedaal. Blacksun krijgt er wel een goeie scheur uit, mankeert er niks aan dat ding?

Ik heb hem niet getest op een modelling amp. Ik vind de metalzone veel te fuzzy pedaal. Maar dat was niet getest op mijn modelling amp.

De scheur van de Cube 30 is niet slecht maar hij is gewoon niet strak genoeg. Je moet een zeikerd zijn wil je er op letten maar het is duidelijk te horen hoor. Als ik een flinke bak distorsion op mijn Cube30 gooi en hetzelfde doe mijn vamp2 in de hifi-versterker klinkt de vamp2 zoveel beter.

BlackSun
30 april 2005, 13:48
Ik snap gewoon niet dat je geen strakke distortion eruit kan krijgen, dan moet er iets mis zijn met je speelstijl. ik heb al echt heel veel amps mogen horen, en voor zo'n klein oefenbakkie presteert dat ding ronduit GOED op het gebied van distortions. Heb af en toe spijt dat ik hem heb weggedaan.

Azrael
30 april 2005, 15:31
Ik snap gewoon niet dat je geen strakke distortion eruit kan krijgen, dan moet er iets mis zijn met je speelstijl. ik heb al echt heel veel amps mogen horen, en voor zo'n klein oefenbakkie presteert dat ding ronduit GOED op het gebied van distortions. Heb af en toe spijt dat ik hem heb weggedaan.

Ja , het is prima. Maar als ik het vergelijk met de distorsion die op vamp2 eruit komt is dat echt een wereld van verschil. Vele malen beter! Ik heb een vriend en die kan prima shredden maar ook hij merkt duidelijk het verschil tussen zijn line6 versterker en de cube30 op distorsion gebied. Ik vind het clean van de Cube30 echt super en ik raad die versterker iedereen aan voor dat geld maar de distorsions zijn niet mijn ding.

Het kan echter heel goed dat jou gitaar ook wat beter samenwerkt met de Cube30. Ik heb een ToneZone in de nek en die staat er bekend om dat een hoop mensen hem niet strak vinden.

Wormaap
30 april 2005, 15:33
ToneZone niet strak? Niet mee eens hoor :P Kan er natuurlijk ook aan liggen dat m'n Model 6 van zichzelf redelijk richting het schelle neigt (maple hals en poplar body, qua sound enigszins vergelijkbaar met alder) maar ik vind'm juist heerlijk strak :)

Azrael
30 april 2005, 15:34
ToneZone niet strak? Niet mee eens hoor :P Kan er natuurlijk ook aan liggen dat m'n Model 6 van zichzelf redelijk richting het schelle neigt (maple hals en poplar body, qua sound enigszins vergelijkbaar met alder) maar ik vind'm juist heerlijk strak :)

Ik vind hem nu ook heerlijk strak met mijn vamp2 over mijn stereo installatie. Dus het ligt er heel erg aan waar je hem inplugt. Mijn gitaar is mahogany en dat schijnt soms toch uit te maken. Rosewood toets overgens en maple hals.

Wormaap
30 april 2005, 15:36
In mahogany kan'ie wel wat modderig worden omdat'ie redelijk veel laag heeft, maar dat heb ik nooit zelf getest.

Azrael
30 april 2005, 15:37
In mahogany kan'ie wel wat modderig worden omdat'ie redelijk veel laag heeft, maar dat heb ik nooit zelf getest.

Ik dus wel. Het helpt overgens heel erg om het de pickup iets naar beneden te schroeven aan de lage kant en het hoog iets omhoog met een schroeverdraaier te werken (de pole-pieces). Ik heb nu met die pickup een wereld sound 8-)
Paul Gilbert speelt natuurlijk ook over een ToneZone en die is natuurlijk verre van niet strak :P

Ibanez RuleZ
30 april 2005, 16:02
ToneZone niet strak? Niet mee eens hoor :P Kan er natuurlijk ook aan liggen dat m'n Model 6 van zichzelf redelijk richting het schelle neigt (maple hals en poplar body, qua sound enigszins vergelijkbaar met alder) maar ik vind'm juist heerlijk strak :)

disagree hiero, de model 6 is zeker NIET schel, voor een gitaar met dat soort specs is hij juist vrij zwaar wat sound betreft.

harrald

BlackSun
30 april 2005, 16:06
[quote=BlackSun]

Het kan echter heel goed dat jou gitaar ook wat beter samenwerkt met de Cube30. Ik heb een ToneZone in de nek en die staat er bekend om dat een hoop mensen hem niet strak vinden.

Ik speel op een Mahonie gitaar met EMG elementen.
By the way: het is distorTion ipv distorSion.

Wormaap
30 april 2005, 16:15
ToneZone niet strak? Niet mee eens hoor :P Kan er natuurlijk ook aan liggen dat m'n Model 6 van zichzelf redelijk richting het schelle neigt (maple hals en poplar body, qua sound enigszins vergelijkbaar met alder) maar ik vind'm juist heerlijk strak :)

disagree hiero, de model 6 is zeker NIET schel, voor een gitaar met dat soort specs is hij juist vrij zwaar wat sound betreft.

harrald
Ho ho, ik zei niet dat'ie schel is, maar hij neigt zeker eerder richting het schelle dan richting het donkere. Al helemaal vergeleken met m'n LP :P

Azrael
30 april 2005, 17:50
[quote=BlackSun]

Het kan echter heel goed dat jou gitaar ook wat beter samenwerkt met de Cube30. Ik heb een ToneZone in de nek en die staat er bekend om dat een hoop mensen hem niet strak vinden.

Ik speel op een Mahonie gitaar met EMG elementen.
By the way: het is distorTion ipv distorSion.

Kijk daar komt de aap uit de mouw. Jij speelt op EMG's....dat valt totaal niet te vergelijken met waar ik op speel. EMG's staan bekend dat ze strak zijn.

Jax
1 mei 2005, 14:11
Ok, om even on-topic te blijven... :D

Ik ben nog steeds op zoek en denk dat ik maar een stapje hoger ga dan de echte simpele oefenversterkers, om zo hopelijk een betere sound te krijgen. Toch wil ik niet meteen een 100watt buizenbak in huis hebben, aangezien het alleen bedoeld is om thuis op te oefenen (Ga nou alsjeblieft niet zeiken dat de sound voor thuis oefenen niet belangrijk is, want ik vind het wel belangrijk.)

Ik ben al een beetje aan het kijken of ik misschien zelf een amp zou kunnen bouwen, maar mocht dat niet lukken, dan heb ik hier nog wat ideeën. Het belangrijkste van de amp vind ik een redelijk goede clean en een goede, strake distortion. Met deze eisen in mijn achterhoofd ben ik een beetje op internet gaan zoeken, en heb ik de volgende 2 versterkers gevonden:

- Hughes & Kettner Warp 112/212
- Randall Rg75

Zouden deze goed voldoen naar mijn eisen? Zou ik hieruit een Metallica/Dream Theater/Avenged Sevenfold/Lostprophets-scheur kunnen krijgen?

Nog andere ideeën?

PeteRS
2 mei 2005, 08:02
Koop een 2e hands POD 2.0 voor thuis (€100,- ofzo) en spaar lekker door voor een echt beest.

Jeroenvanhulsteijn
2 mei 2005, 12:06
je kan ook testen met wat andere buisjes. Kan net dat kleine beetje verschil maken. Michel (Seymour Paul) is hele tijd terug eens langs geweest met wat buisjes. Getest in mn Tonelab SE. Zat toch wel redelijk wat verschil tussen.
Wat compressie vind ik bij slaggeluid ook altijd wel erg prettig.

Jax
8 mei 2005, 18:36
Om maar even een oud topicje omhoog te schoppen...

Luister alsjeblieft even naar dit stukje muziek, en raad me een amp aan die het geluid aan zou kunnen. Als het kan zo goedkoop mogelijk, maar zo niet dan is een dure aanrader ook goed. Dan liever nu nog even aankutten met mijn valvetronix en weten dat er later een goede amp aankomt, dan nu een net niet amp aanschaffen. Wat me vooral opvalt bij dit stukje is gewoon de strakheid van de slaggitaar. Het is gewoon een in your face sound. Daarnaast vind ik de sound van de solo ook gewoon lekker, strak, enzo. Alle hulp is welkom!

klik hier (http://www.xs4all.nl/~epedel/Alterbridge.mp3)

AART
8 mei 2005, 18:50
Bogner uberschall en mesa bogie dual rectifier zouden dicht in de buurt moeten komen.

maar goedkoper:
marshall dsl 201 of dsl 401 met boostertje en je hebt een redelijke scheur en ook een leuk clean kanaal voor zo rond de 500 euro.

Soulflyhigh
8 mei 2005, 19:21
@ Jax
Ik heb de Randall eens geprobeerd en dat geeft een lekker geluid voor metal hoor. De clean was wel ok maar de scheur die is toch wel redelijk bruut uit zo'n ding hoor. Je zou er dan ook nog een compressor en of een eq voor kunnen knallen en dan heb je je rythm sound en kun je dmv je eq overschakelen naar je leadsound. My 2ct

Jax
9 mei 2005, 18:16
Ok, ik heb weer even wat tips nodig, nu weet ik het al helemaal niet meer. De Randall zal op zich wel een strakke metal sound hebben, maar is voor de rest niet helemaal geweldig, laten we zeggen. Ik zou dus wel voor de Randall kunnen gaan, maar dat zou denk ik een vergissing zijn. Met name de RG75r serie (geloof ik, ik bedoel de nieuwere versie) is tweedehands al rond de 300, dus dat vind ik wel zonde om uit te geven aan iets dat het net niet is. Verder heb ik nog veel verschillende mogelijkheden bedacht. Zo kan ik een Crate top kopen voor 200 euro, maar dan zal ik nog een cab moeten kopen, en eigenlijk wil ik geeneens een halfstack. Of de sound van een halfstack moet zoveel beter zijn dan een combo, dat ik erover na zal denken, maar dat lijkt me niet. Dan dacht ik misschien de Marshall 5010 Master Lead combo (199 euro), dat is echter wel transistor, en iedereen raadde me na mijn verhaal te hebben gelezen allemaal buizen aan, dus dat lijkt me ook niet echt iets. Dan zou ik kunnen gaan voor een goedkopere mesa/boogie, maar dan moet ik nog wel een tijdje sparen. Is de caliber .05+ ok? Of misschien moet ik een goede kleine amp kopen met een goede clean, zodat ik daar een goed distortion pedaaltje aan kan hangen. Toch wordt dit dan al snel duur, en kan ik dan net zo goed voor een allround amp gaan.
Verder waren de mogelijkheden nog een Laney combo, een marshall valvestate ( :oops: ), of misschien wel sparen voor een rivera?

Ik weet het ook niet meer..... Help aub.... :cry:

AART
9 mei 2005, 18:29
mesa dc 5 of caliber heeft hele vette scheur hoor.

Persoonlijk vind ik die scheur zelfs beter dan die van de rectifiers.

BlackSun
9 mei 2005, 18:43
Voor zo'n klein budget ga je niks echt fatsoenlijks vinden waa rje nog ff mee vooruit kan.

Spaar een jaartje door...

BlackSun
9 mei 2005, 18:51
Ik heb het hele topic nog even doorgelezen:"

- Zet die buizen maar vast uit je hoofd, je zoekt een oefenamp. Nergens voor nodig om buizen te nemen. (ja kom maar met die flames, jullie buizengeilers :D )

- Mijn tip over de Cube 30 blijft staan; ga hem gewoon eens testen en beslis voor jezelf of hij strak genoeg is. Ik kon er prima metallica op spelen, end aarnaast heeft hij nog wat leuke effecten, en prima distortions(ook bluesy etc)
Kijk desnoods nog even naar de line6 bakkies...ik vind ze persoonlijk minder.

- Randall is prima versterker; maar beperkt tot metal. Ik heb ook een randall, super geluid, maar gebruik een modeler over het clean kanaal voor andere distortions(wat trouwens ook prima klinkt, maar dan ben je een stuk duurder uit)

Negative K3 fan
9 mei 2005, 19:08
buizen voor alleen thuis kan overdreven zijn. Het is natuurlijk zonde om een buizenamp te hebben die je alleen onder standje 1 kunt zetten, dan ben je écht beter af met iets anders.

ik speel ook alleen thuis, maar ik heb geen buren en kan mn amps mooi voluit gooien. Ik weet niet in wat voor pakket je zit.

Jax
9 mei 2005, 19:22
ik speel ook alleen thuis, maar ik heb geen buren en kan mn amps mooi voluit gooien. Ik weet niet in wat voor pakket je zit.

Een flat.... :-?

Jax
9 mei 2005, 20:25
Dus de conclusie is dat een buizenamp geen goed idee is als ik deze alleen thuis gebruik, met de buren enzo. Het probleem is dan dat ik natuurlijk wel de cube kan proberen, maar vaak wordt de valvetronix als de betere beschouwd, terwijl ik dus erg ontevreden ben over de valvetronix. Heeft het dan nog wel nut om naar andere modellingamps te kijken? En zo niet, dan is dus de enige mogelijkheid transistor, maar iedereen had eerder in dit topic al gezegd dat transisorversterkers niet de strakke volle distortion geven die ik zou willen.

Dus de uitkomtst: Er is geen amp die goed zou zijn voor mij.. :lol:

BlackSun
9 mei 2005, 20:33
Je kan wellicht die cube proberen, proberen kan geen kwaad.

EN anders gewoon wat andere kleine oefenamps proberen, met wellicht een pedaaltje ervoor. Zoveel mogelijkheden, alleen niet allemaal binnen je budget. Buizen zou ik niet doen als je alleen thuis speelt.

Jax
9 mei 2005, 21:11
Ok ,weer een ander idee. Wat als ik een goede 19" voorversterker koop en die dan gewoon aan mijn losse stereo versterker hang (dus gewoon een algemene versterker die ik ter vervanging van de slechte ingebouwde versterker van mijn pc gebruik). De eindversterker is dan wel niet bedoeld voor een gitaar, maar de voorversterker bepaalt toch in grote lijnen de sound, toch? En de algemene eindversterker lijkt me ook zeker niet slecht, en zeker een vooruitgang tov mijn valvetronix. Is dit wat?

BlackSun
9 mei 2005, 21:17
uh..koop dan een POD, die is speciaal gemaakt om ook aan hifi versterkers te kunnen..zo'n pre amp op een gewone versterker klinkt niet hoor....

BlackSun
9 mei 2005, 21:18
uh..koop dan een POD, die is speciaal gemaakt om ook aan hifi versterkers te kunnen..zo'n pre amp op een gewone versterker klinkt niet hoor....

Azrael
9 mei 2005, 22:53
Vamp2 dan?

Fumi SG
9 mei 2005, 23:07
misschien een klein 15 Watt buizenampje van Fender ofzo?? Er zijn verschillende merken, dus ook stijlen, die zo'n kleine buizenamp maken. Ik heb ze nog nooit gehoord maar ik denk dat je deze eerder lekker laat klinken dan een 50 W. buizencombo (op slaapkamer niveau dan)...

Negative K3 fan
9 mei 2005, 23:15
15 watt is nog steeds veeeel te luid voor thuis. Trust me, bij de tijd dat je die open hebt blijft er niks meer over.

zelfs de 0,5 watt nano head van zvex wordt door sommigen al als te hard ervaren door mensen.

hansies
10 mei 2005, 12:21
De enige amp die strak klinkt en dat op zo'n laag vermogen, beter als vele 100 watters, maar wat duur!.
De nano head van Zvex :wink:

hansies
10 mei 2005, 12:22
.howw

Jax
10 mei 2005, 17:55
Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 17:56
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 17:56
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 17:57
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:00
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:01
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:01
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:02
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:02
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:03
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 18:04
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

Jax
10 mei 2005, 19:14
Die Zvex Nanohead is idd erg vet, maar duur ja....

Zou een Mesa/boogie 0,05 caliber+ goed klinken op een laag volume of moet die ook omhoog gedraaid worden voor een goede sound?

Ik zie nu namelijk echt geen oplossing meer. Natuurlijk probeer ik wel de cube, maar ik zie weinig mogelijkheden in modeling. Het is het gewoon allemaal net niet. Buizenbak is vaak te groot voor thuis en komt ook thuis niet tot z'n recht. Damn....moeilijk... :lol:

ccc
10 mei 2005, 23:09
Ik heb heel veel plezier van mijn microcube (op batterijen) - ik speel nu zelfs op het toilet !!!!

Tech 21 zou ook wat te bieden hebben voor zo'n 230 Euro !!!

Negative K3 fan
10 mei 2005, 23:13
Ik heb heel veel plezier van mijn microcube (op batterijen) - ik speel nu zelf op het toilet !!!!

:D

Floris1984
11 mei 2005, 12:07
Ik heb heel veel plezier van mijn microcube (op batterijen) - ik speel nu zelfs op het toilet !!!!

Tech 21 zou ook wat te bieden hebben voor zo'n 230 Euro !!!

Wat/welke van Tech 21 bedoel je?

Ik zelf wil namelijk de Tech 21 Trademark 10 (watt) versterker kopen. Ik zelf zit op een studentenkamer met muren van gips, ik kan dus echt niet harder geluid maken dan normaal televisie/muziek luister niveau.
Maar mij leek deze Tech 21 dus wel wat, probleem alleen dat hij nergens in NL in de winkel staat. Je zou dus naar Duitsland moeten om hem te kunnen testen.
Maar ik denk dat ik de gok waag, en hem bestel voor 300 euro...

Hier trouwens info over deze versterker. De soundsample "Tech 21 Theme" is wel interessant voor de topic starter, vooral het stukje vanaf seconde 25.
http://www.tech21nyc.com/tm10.html

Diedo
11 mei 2005, 14:20
euhm... heeft de Stand-By in Utrecht niet Tech 21 spulletjes?

ik meen daar in ieder geval wel de trademark60 gezien te hebben...

Jax
11 mei 2005, 17:03
@Floris, ik zal zeker die tech21 amps bekijken, ziet er wel goed uit!

Mensen, ik vraag jullie nog één gunst. Ik heb moeite gedaan om allemaal stukjes van nummers met een in mijn ogen goede gitaarsound aan elkaar te plakken. Ik zoek een amp die deze sounds kan benaderen op laag volume. Het is voor in een flat, en natuurlijk weet ik dat de sound op laag volume nooit zo goed zal zijn als wanneer deze wat harder is, maar ik wil deze sounds gewoon kunnen benaderen. Luister alsjeblieft nog even hiernaar en vertel me aan welke amps je denkt en of dit dus in een flat op laag volume haalbaar zal zijn.

Hier is ie dan (www.xs4all.nl/~epedel/Medley.mp3)

Alvast bedankt,
Jax

Jax
12 mei 2005, 18:15
......

BlackSun
12 mei 2005, 18:22
Koop een goedkope valvestate, en hang er een KorgAX1500G voor. Niet te duur, en al die geluiden.

Betere tip kan ik je niet geven, maar ik weet wel dat je zonder een modeler niet al die geluiden uit 1 amp krijgt.

nicoverduin
12 mei 2005, 19:10
Bouw een geluidstudio in de huiskamer :-D :-D :-D

Ik zie dit soort geluiden nou niet uit een amp op laag (flatje, huiskamer)volume komen. Ik weet niet of een powersoaker dit aankan (ik heb er nooit mee gewerkt..) maar anders moet je inderdaad lijkt mij richting een modeler.
Nico

AART
12 mei 2005, 19:57
mijn ervaroing is dat een buizenbak op laag volume altijd nog beter klinkt dan welke transistor dan ook op huiskamervolume(behalve die tech 21, is vette bak).

nicoverduin
12 mei 2005, 20:22
mijn ervaroing is dat een buizenbak op laag volume altijd nog beter klinkt dan welke transistor dan ook op huiskamervolume(behalve die tech 21, is vette bak).
Allemaal wel leuk, maar als ik die clip hoor, dan zie dat niet uit een buizenbak op lage volume komen.
Nico

AART
12 mei 2005, 22:10
mijn ervaroing is dat een buizenbak op laag volume altijd nog beter klinkt dan welke transistor dan ook op huiskamervolume(behalve die tech 21, is vette bak).
Allemaal wel leuk, maar als ik die clip hoor, dan zie dat niet uit een buizenbak op lage volume komen.
Nico

maar al helemaal niet uit een transistor...

ChrisMW
12 mei 2005, 22:31
Ha ha.
Jemig wat 'n ge***.

Goeie (en ik bedoel echt goede) versterkers klinken goed op elk volume. Gewoon wat meer uitgeven of niet (laten) bezuinigen op onderdelen, geldt ook voor buizenversterkers :D :-D :wink:

Voor alle duidelijkheid: natuurlijk krijg je (wat) meer scheur, hoog en laag op hoger volume (heeft te maken met het menselijk gehoor) maar 'n "kwaliteits-bak" laat al op huiskamervolume horen waar toe ie in staat is.

Ik heb het wel over amps met goed ontworpen circuits (vaak minimaal 2 jaar R&D), top componenten en top trafo's.

Just my 2 € cents :P

BlackSun
13 mei 2005, 09:12
Maar daar eheft de topicstarter niks aan, want hij wil al die geluiden, en voor een heel laag budget.

Waarom zit iedereen nog steeds over buizenbakken te praten? Dat is gewoon niet haalbaar voor hem....

Negative K3 fan
13 mei 2005, 09:52
Maar daar eheft de topicstarter niks aan, want hij wil al die geluiden, en voor een heel laag budget.

Waarom zit iedereen nog steeds over buizenbakken te praten? Dat is gewoon niet haalbaar voor hem....

ja precies

dat is net als vragen: ik wil graag 350 rijden in een ferari maar ik kan alleen een oude kadett betalen... (oid)

nicoverduin
13 mei 2005, 12:14
2e hands modelling pedaal met 2e hands mosfet eindtrap?
Nico

Wormaap
13 mei 2005, 16:20
ChrisMW, het is gewoon een feit dat buizenversterkers anders klinken op hoger volume. Dat heeft natuurlijk deels te maken met je gehoor, maar ook met eindbuisoversturing. En die is zonder powersoak op laag volume gewoon onmogelijk, punt :)
Ook een écht goede buizenamp zal op hoog volume dus anders/beter klinken dan op laag volume.

Jax, 't zou vriendelijk van je zijn als je even een lijstje post van welke nummers in je sample zitten, want ik ben best benieuwd naar sommige :-D

BlackSun
13 mei 2005, 16:40
mijn ervaroing is dat een buizenbak op laag volume altijd nog beter klinkt dan welke transistor dan ook op huiskamervolume(behalve die tech 21, is vette bak).
Allemaal wel leuk, maar als ik die clip hoor, dan zie dat niet uit een buizenbak op lage volume komen.
Nico

maar al helemaal niet uit een transistor...

Nooit een Randall / Roland JC120 gehoord? :D

Azrael
13 mei 2005, 17:18
mijn ervaroing is dat een buizenbak op laag volume altijd nog beter klinkt dan welke transistor dan ook op huiskamervolume(behalve die tech 21, is vette bak).
Allemaal wel leuk, maar als ik die clip hoor, dan zie dat niet uit een buizenbak op lage volume komen.
Nico

maar al helemaal niet uit een transistor...

Nooit een Randall / Roland JC120 gehoord? :D

Daar zeg je wat man. Ik heb vandaag een onwijze Randall buizen versterker gehoord. De 50 watt uitvoering. Onwijs tof ding. Celestion speaker erin en lekker dat het klonk clean! En hij kan nog zacht ook. Echt super. Ik ga hem waarschijnlijk kopen over 2/3 maanden.

Fumi SG
13 mei 2005, 18:19
de RG50 TC misschien?? (die is heel vet!) :wink:

Azrael
13 mei 2005, 18:56
de RG50 TC misschien?? (die is heel vet!) :wink:

Yup dat was hem. Ik heb nog nooit zo'n geweldige tone uit mijn gitaar horen komen. Vond hem echt heerlijk klinken! En hij kon nog zacht ook! 8-)

Jax
14 mei 2005, 07:22
Jax, 't zou vriendelijk van je zijn als je even een lijstje post van welke nummers in je sample zitten, want ik ben best benieuwd naar sommige :-D

Maar natuurlijk :) :

1 Crush - Bad Enough

2 Lostprophets - Last Train Home

3 Creed - Eighteen

4 Exit the Ride - Letters (hebben nog geen album uitgebracht, dus je moet even naar de site van Bill Peck gaan, daar kan je wat nummers downloaden)

5 Alter Bridge - Open Your Eyes